IIHS acil durum çarpışma önleme sistemlerinin duran bir otomobili, bir motosikleti ve bir TIRı ne kadar önce görüp algıladığını, ne kadar hızı düşürebildiğini ve çarpmadan durup durmadığını 31 37 ve 43 MPH hızlarda test etmiş.
Otomobil ve TIR engellerinde sonuçlar çok kötü değil ancak motosiklet engelinde sonuçlar felaket. Hiç bir SUV 43 MPH hızda önündeki motosiklete çarpmaktan kaçınamamış. En altta yer alan 4 SUV ise hiç bir huızda motosiklete çarpmaktan kurtulamamışlar.
C segmenti SUVların çarpışma önleme sistemleri test edilmiş.
Sonuçlar şaşırtıcı:
Front_crash_prevention_ratings_042524.pdf (iihs.org)
En iyi sonucu Subaru Forester almış ama onun sonuçları bile tatmin edici değil.
Subaru Forester: "Good" (iyi)
Honda CRV "Acceptable" (kabul edilebilir)
Toyota RAV4 "Acceptable" (kabul edilebilir)
Ford Escape "Marginal" (sınırda)
Hyundai Tucson "Marginal" (sınırda)
Jeep Compass "Marginal" (sınırda)
Chevrolet Equinox "Poor" (zayıf/yetersiz)
Mazda CX-5 "Poor" (zayıf/yetersiz)
Mitsubishi Outlander "Poor" (zayıf/yetersiz)
Volkswagen Taos "Poor" (zayıf/yetersiz)
IIHS acil durum çarpışma önleme sistemlerinin duran bir otomobili, bir motosikleti ve bir TIRı ne kadar önce görüp algıladığını, ne kadar hızı düşürebildiğini ve çarpmadan durup durmadığını 31 37 ve 43 MPH hızlarda test etmiş.
Otomobil ve TIR engellerinde sonuçlar çok kötü değil ancak motosiklet engelinde sonuçlar felaket. Hiç bir SUV 43 MPH hızda önündeki motosiklete çarpmaktan kaçınamamış. En altta yer alan 4 SUV ise hiç bir huızda motosiklete çarpmaktan kurtulamamışlar.
Demek ki bu sistemler motosikletleri algılamıyor.