Sahibi olduğu %26 hisseyi %25 arttırma opsiyonuyla satın almış olan Pierer Mobility. %25 opsiyonu 2026 yılında realize etmeyi amaçlıyordu ancak MV Agusta 2023'ü karla kapatınca, 2026'yı beklemeyerek bu ay satın almayı gerçekleştirdi.
Bundan böyle MV Agusta motosikletlerde Pierer Mobility'nin sahibi olduğu WP süspansiyonları ve KTM'nin çift silindirli motorlarını göreceğiz. Artık MV Agusta'nın ürün gamında bugüne kadar hiç görmediğimiz MX motosikletleri ve diğer arazi ve ADV modellerini daha çok göreceğimizi düşünüyorum. Tabii daha fazla cross-platform ortak parçalar göreceğimize de eminim.
Bu satın alma MV Agusta için hem iyi hem de kötü oldu. İyi oldu çünkü mali açıdan sürekli sıkıntıda olan ve varlığı sone erme tehdini sürekli yaşayan MV Agusta artık rahat bir nefes alacak, çok güçlü bir mali desteğe kavuşacak. Kötü oldu çünkü MV Agusta özgünlüğünü muhtemelen büyük ölçüde yitirecek. MV Agusta kendine has bir markaydı, başka markalarla ortaklaşa kullandığı motor ve şase yoktu, tasarımları tamamen saf İtalyan zevkini yansıtıyordu. Şimdi KTM'nin çirkin çizgilerinden esintileri umarım yeni MV Agusta motosiklerinde görmeyiz. Ya da KTM modellerinin gösterge panellerini, MV Agusta modellerinde görmeyiz.
< Resime gitmek için tıklayın >
Sahibi olduğu %26 hisseyi %25 arttırma opsiyonuyla satın almış olan Pierer Mobility. %25 opsiyonu 2026 yılında realize etmeyi amaçlıyordu ancak MV Agusta 2023'ü karla kapatınca, 2026'yı beklemeyerek bu ay satın almayı gerçekleştirdi.
Bundan böyle MV Agusta motosikletlerde Pierer Mobility'nin sahibi olduğu WP süspansiyonları ve KTM'nin çift silindirli motorlarını göreceğiz. Artık MV Agusta'nın ürün gamında bugüne kadar hiç görmediğimiz MX motosikletleri ve diğer arazi ve ADV modellerini daha çok göreceğimizi düşünüyorum. Tabii daha fazla cross-platform ortak parçalar göreceğimize de eminim.