Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
29
Cevap
30688
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Fiat egea cross 1.4 ya da 1.0 urban
H
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Merhaba Fiat egea cross düşünüyorum. 1.4 ya da 1.0 urban.tavsiye eder misiniz. Özellikle 1.4 performansı yeterlimolur mu şuanki aracım 0.9 tce clio yeterli geliyor ona göre yorum yaparsanız

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

T
3 yıl
Binbaşı

1.4 urban plus sahibi olarak 1.0 diyorum. 1.4 sehirici arabası ve çok nazlı. Bazen gitmek istemiyor özellikle uzun yolda.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

E
3 yıl
Yarbay

1.4 var arakdaşımda istanbulda yakıt ortalaması 7.5 , 19 binde araç



G
3 yıl
Yarbay

Tamam 1.0 turbolar yakıt ve performans olarak çok avantajlı, vergisi düşük ama egeada tutulan bir seçenek değil. Egea dizel ve tüplü sevilen bir araç.

Bu sebeple alacaksanız 1.0 turbo motoru ufak bir farkla alın. Çünkü ileride satmak istediğinizde 1.4 olan ile benzer miktarda para edecek.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

E
3 yıl
Yarbay

Atmosferik araba işkence abi sen bilirsin ikisinide dene bunu 1.6 megan 4 sahibi olarak söylüyorum



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

C
3 yıl
Yüzbaşı

Tartışmasız 1.0 urban



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

D
3 yıl
Yarbay

0.9 tce 1.4 atmosferiği yerden yere vurur



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
A
3 yıl
Binbaşı

Devir ekonomi devri, devir lpg devri. Az yakar, değerlenir, kolay satılır. Lpg li egealar bu dönemin f/p araçlarıdır. Atmosferik araba gitmez değildir. Yokuş çıkarken gerektiği yerde vites düşüreceksiniz sadece. Vites düşürmemek için 1 tl yakacak arabaya binmek yerine 2-2,5 tl yakan turbo benzinli yada dizele neden binilsin. Alırkende zaten fazla ödeyeceksiniz bunlara.



H
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

0.9 tce den kötü müdür yani öyleyse almam çünkü



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @dfk24
A
3 yıl
Yüzbaşı

0.9 tcedeki tork 140nm,turbo sayesinde 2500 devirde. 1.4 fire 127 tork 4500 devirde geliyor. Şimdi bu değer 2500 devirde daha da düşük. Güç tork grafiğine bakmalısınız. Ben 3500 4000 devire çıkarım gerektiğinde vites düşürmekde geç kalmam veya 2500 devirde ayni performansi aramam diyorsaniz 1.4 alip lpgli bedava binilir. 0.9 tce de lpg uyumlu bu arada.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

D
3 yıl
Yarbay

aralarında 27 nm gibi azımsanmayacak bir tork farkı var. ayrıca maximum torku daha düşük devirde verme açısından clio daha önde. ne olursa olsun turbo her zaman daha performanslıdır. tamam aralarında 0.5 litre hacim farkı var ama turbo bu açığı kapatıyor.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @hainz17
H
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Evet ben zaten 0.9 tce den memnunum sadece araç küçük gelmeye başladı ve fazla yakıyor tavsiyeniz varmıdır



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

G
3 yıl
Yarbay

Vaktiniz varsa tüm videoyu seyredin, yoksa 5. dakika civarlarını seyredin.
https://www.youtube.com/watch?v=QdqjzMl62ko&feature=youtu.be


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @dfk24
D
3 yıl
Yarbay

karar sizin. ben ikisini de kullandım ve yorumum 0.9dan yana..



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @goodorevil
G
3 yıl
Yarbay

Hissiyat ayrı bir şey ama yerden yere vuracağı bir durum yok.
İkisi de denk motorlar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @dfk24
H
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

1.4 fire cross yakıt tüketimi nedir peki.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

G
3 yıl
Yarbay

50 kere yazdık çizdik ama tekrar yazıp çizelim;

1- attığınız videodaki 2 kişide kasap. Hele cliolunun son yaptığı virajdaki sollama öldürmeye teşebbüs. Böyle videoları yaymamanız lazimki bu tarz kasaplar prim yapmasın.

2- sizin attığınız videoda bile clionun, egeayı yokuşta ve yokuş aşağı aradaki farkı azaltarak yakalayabildiği belli oluyor.

3- bu arkadaşın yaptıkları da doğru olmasada boş ve duble yolda yaptığı için kabul edilebilir;
125 hplik civic tüplü benzinde kullanılarak tam gazda 170 küsür yaptığı yerde, 110 beygirlik golf 1.0 196 yapıyor;
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Aralarındaki fark civicte fazladan 1 kişi.

testi adım adım izlerseniz golfun her noktada daha hızlı olduğunu hatta virajının dahi daha iyi olduğunu görebilirsiniz.
testin bir noktasında keskin bir viraja golfle daha hızlı girilip, kayma yaşamadan daha hızlı çıkılıyor, civic ise kayarak daha düşük hızda girmesine rağmen hız kaybediyor.

not: civic testine konuk olan diğer araç 132 lik corolla. O araçta aynı noktada 5-6 km/sa daha fazla hız yapıyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 26 Haziran 2022; 13:24:23 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @goodorevil
M
3 yıl
Yarbay

Fiatin 1.0 turbosu almanlarinki, fransizlarinki kadar verimli degil



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

G
3 yıl
Yarbay

Videoları izleyemedim şu anda o yüzden tam yorum yapamıyorum.
Attığım videodaki kişilerin hataları cart curt konumuz o değil. Farkı azaltsa da öyle "Yerden yere vurdu, madara etti" gibi bir durum yok. 1.4 Egea da o kadar fos çıkmadı onu anlatmak istiyorum.

Bakın mesela şöyle bir video var. İlk kalkışta Civic gaz kesmiş o yüzden arkada olmasını göz ardı edebiliriz. İkisi de 165-170 km/sa hıza kadar denk yürümüş. Sonradan Civic'in ayırması muhtemelen Golf'ün maksimum gücünü daha erken vermesinden sebep Golf 5. vitese geçtiğinde Civic daha 4. viteste kaldığı için olabilir. Genel olarak 122 beygir turbo ile 125 beygir atmosferik kafa kafaya diyebiliriz.

https://www.youtube.com/watch?v=xW4AgcljC04

Yine şöyle bir video var. 132 beygir Corolla ile 140 beygir Golf gene hemen hemen kafa kafaya yürümüş diyebiliriz. Son demlerdeki geçişi ben gene atmosferiğin gücünün yüksek devirde gelmesine bağlıyorum. Neticede bu arabalar son hız için tasarlanmıyor. Turboya konulan şanzıman oranı ile atmosferiğe konulan şanzıman oranları da farklı. Muhtemelen turbo vites büyütmek durumunda kaldığında atmosferik hala vitesini koruyup en yüksek gücünü üretebildiği için 170-180'den sonra geçiyor ama o dediğim gibi bizi çok da ilgilendirmiyor. İki araç da denk yürümüş diyebiliriz, birisinin diğerini yarım boy geçmesi diğerini yerden yere vurduğu anlamına gelmez neticede.
https://www.youtube.com/watch?v=Ck7UpUyZT8c

Yine bu videoda Megane açmış gitmiş. Golf 5 ile aradaki teknoloji farkını da göz önüne aldığımızda normal bir sonuç ama 140 beygir arabanın 132 beygir arabayı bu şekilde geçmesi durumunda da
https://www.youtube.com/watch?v=jlWPIhuPj_0

Yine bit tane 122'lik Golf 5 ile 115'lik Astra H videosu var aynı kanalda, Golf aynı 1.3 Megane'ın Corolla'yı geride bıraktığı gibi açıyor arayı ama yine birinin diğerini yerden yere vurduğu bir durum yok.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @ARES007
G
3 yıl
Yarbay

Otomobil günlükleri kanalının videosu.
https://www.youtube.com/watch?v=C4pbvor0Wuk&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=4opbqZeURU8&feature=youtu.be
yol boyunca hiç edit yapılmamış. Aynı noktaya getirerek, corolla, civic, golf hızlanmalarını yol tutuşlarını karşılaştırabilirsiniz. Bu videolarda göreceğiniz üzere düz bir zemin değil, gerçek hayat koşulları hakim. Sürücüler aynı. Araç kondisyonları sıfıra yakın. Araçlar fabrikasyon.

yani atmış olduğunuz testlerden daha adil ve gerçek hayat koşulları.

ucunun gözükmediği virajda sollamaya çıkan kişilerin videolarını hayatta paylaşmam. Daha geçen sene böyle bir salak beni yolun dışına atıyordu. Benim şoförlüğüm ve refleksim ikimizin hayatını kurtardı. Böyle boş insanların silinip gitmesi gerekir ki insanlar ölmesin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @goodorevil