Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
7
Cevap
629
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Çembersel Hareket
Y
4 yıl (53 mesaj)
Er
Konu Sahibi

Su soruyu soru cözen adam merkezkac kullanarak cözdü c buldu, ben merkezcil kuvveti kullanarak farklı buluyorum doğru cevap nedir acaba < Resime gitmek için tıklayın >

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

K
4 yıl (7097 mesaj)
Yüzbaşı

çok hatırlamıyorum ama D gibi geldi bana



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

L
4 yıl (1786 mesaj)
Yüzbaşı

hocam r noktasını falan karşılaştırmaya eklemedim, onları halletmişsiniz sanırım?
< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 2 cevap geldi.
Y
4 yıl (53 mesaj)
Er
Konu Sahibi

Hocam benim aslında direk anlamadığım yer mg n ve fmerkezcil ilişkisi



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @laplasyen
1
4 yıl (106 mesaj)
Er

Hocam tepki kuvvetlerinin yönünü yanlis cizmemis misiniz?



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @laplasyen
1
4 yıl (106 mesaj)
Er

< Resime gitmek için tıklayın >

Hocam bence tepki kuvvetleri böyle cizilir ve merkeze doğru olan kuvvet merkezcil kuvveti vereceginden p icin NP+mg , R icin NR-mg , S icin NS+mg



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @yenna
L
4 yıl (4039 mesaj)
Teğmen

Abi merkezkaç diye bir şey yok, kavram yanılgısı.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

L
4 yıl (1786 mesaj)
Yüzbaşı

hocam neden yanlış anlamadım. arabanın hızı 0 diye düşünelim. bu durumda araba durur, yani dengededir, böylece -N=mg olması gerek. şimdi S noktasında araç çembersel hareket yapacak. peki aracın net merkezcil kuvveti nedir? (mg-N)'dir tabiki. araç hızlandıkça tepki kuvveti azalacak, böylece aracın merkezcil kuvveti artacak.

S noktasında, tepki kuvvetinin yönü aşağı yönlü olsaydı, araçtaki net merkezcil kuvvet mg+N olurdu. araç hızlandıkça N azalırdı, böylece (mg+N) değeri, yani merkezcil kuvvet, azalırdı. Yanii araç hızlandıkça merkezcil kuvvet azalıyor(?)

bu arada araç hızlanınca neden N azalıyor diye düşünüyorsanız açıklamaya çalışıyım. arabayla tümsekten çok hızlı geçtiğinizi düşünün. Biliyoruz ki tümseğe hızlı girince araç yerden kesilir. tekerlekleri yere değmiyor yani :) yani araç ne kadar hızlanırsa, N'de o kadar 0'a yaklaşıyor.




Bu mesajda bahsedilenler: @15GND
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.