Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
45
Cevap
2172
Tıklama
0
Öne Çıkarma
TurkNet VDSL Bağlantı Sorunu, Kimse Çözüm Bulamıyor (Telekom Altyapılı)
B
4 yıl (3382 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Merhaba.

Yaklaşık 3 ay önce TurkNet aboneliğimi başlattım. Bulunduğum bölgede 35 megabit bir hizmet sağlayabileceklerini, Turk Telekom altyapısını kullanacaklarını söylediler ve anlaştık. İlk 3 hafta her şey sorunsuzken Eylül'ün başından beri günün belirli saatlerinde bağlantı sorunu yaşıyorum.

İnternet defalarca kopup geri geliyor, modem arıza günlüğüne baktığımda "PaP Authentication Failed" hatasını görüyorum. Örneğin öğlen 12, akşam 9, gece 3 gibi saatlerde kesinlikle kopmalar yaşanıyor. Modemin DSL ışığı sönüyor, 2 dakika kadar içinde geri geliyor, sonra tekrar gidiyor....

Konuyla ilgili defalarca TurkNet'e arıza kaydı oluşturdum. Toplamda 1'i sıfır, 1'i ikinci el diğeri de arkadaşımın düzenli olarak kullandığı modemde deneme yaptım, hep hatanın modemde olduğunu söylediler ancak böyle olmadığına kesin olarak eminim çünkü aynı modemler arkadaşımın internetinde sorunsuz çalışıyor (100 mbit TurkNet ve 16 mbit Turk Telekom iki ayrı hatta denendi, sorunsuz çalıştı). Çeşitli ekipler gelip kontrol ettiler, modem hat değerlerini incelediler, Turk Telekom defalarca kontrol ettiğini söyledi (?) TurkNet sorun bizde değil diyor.

Şimdi son çare "kabloda temassızlık olabilir, değiştirin" demeye başladılar. Yahu kablonun temassızlığının saati mi olur? Ayrıca kablo da ilk TurkNet kurulum ekibi tarafından sıfır olarak çekilmişti, eski bir kablo da değil. İnanın artık işin maddi kısmında da değilim, yarın kabloyu değiştirtsem, ertesi gün "modem arızalı" demeye devam edecekler. Kendi modemlerini satmaya çalıştıklarını düşünmeye başlayacağım...

Normal saatlerde hız, ping, upload vs hiçbir sorun yok.
@TurkNetDestek ilgilenirseniz, bir şey yapacağınızı sanmıyorum ancak, destek numaram: 47249743, müşteri numaram: 2247113

Konuyla ilgili teknik bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. Herkes suçu birbirine atıyor.


< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >



GÜNCELLEME:

İç tesisat komple yenilendi. Eksik cat6 kablo modeme kadar geliyor.
Ankastreden binaya gelen Telekom kablosu yenilendi.
Kopmalar devam ediyor.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bulshizza -- 2 Aralık 2021; 21:41:49 >


Bu mesajda bahsedilenler: @TurkNetDestek
G
4 yıl (13009 mesaj)
Yarbay

Hocam hat değerlerinize baktım, öncelikle hattınız güncel olarak 33 mbps destekliyor, ayrıca 33 desteklemesine rağmen size kopma-ip alamama olmasın diye 26 mbps tanımlamışlar, bu da size net olarak 24-25 mbps speedtest sonucu çıkarıyordur.

Haberiniz olsun.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
4 yıl (3382 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Hocam teşekkür ederim ilginiz için ancak son gelişlerinde benim talebim ve tahminim üzerine düşürülmesini istemiştim ancak bir fark olmadı.

Sizce 16'ya indirtmemin bir faydası olur mu stabilite açısından? Her çözüme muhtaç olacak hale geldim artık..



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @nicktatör
G
4 yıl (13009 mesaj)
Yarbay

20'ye indirin derim.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Bulshizza
B
4 yıl (3382 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Teşekkürler, deneyeceğim.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @nicktatör
C
4 yıl (939 mesaj)
Yüzbaşı

Santral mesafen 1'az uzak ama bu total hızına etki edecek 1 durum ve hâliyle snn sorunnla âlâkası olmaz.

Bnm dikkatimi çeken şey alım gücü istatistiği, bu değer 1'az abzürt olrk dalgalanmış, bu'da hattında 1 temassızlık olabileceğini düşündürüyor, modemin dsl portuna giren kablo'nun ucundaki jak'ta (rj11) 1 temassızlık olabilir, yada hattın diğer taraflarında, mesela hat kablon odaları geziyorsa uçlarında prizler veya ekler varsa oralarda 1 temasssızlık gibi 1 şey olabilir belki.

Kısaca hattındaki değerler snn kopmana neden olacak şekilde değilde güllük gülistanlık 1 kullanım yapabileceğin şekilde görünüyor ancak burada bu değerlere köstek olan tek değer alım gücü kısmında görülüyor, bu'da dediğim gibi bana 1 yerde 1 temassızlık varmış gibi 1 izlenim veriyor.
Diğer yandan sanki bu durumu desteklermiş gibi tekrar bağlantı sayısı'nın 320 olması'da dikkatimi çekti.

Edit .
Bu ara'da, hızımı düşüreyimmi gibi 1 soru'da sormuşsun; bana göre hattına gelen hızı, düşürme veya yüxeltme'nin, senin sorununu çözme ihtimali yok, bence hattında ki temassızlığın nerede olduğunu bulmaya yoğunlaşmalısın.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Conar-XP -- 13 Ekim 2021; 0:44:42 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
4 yıl (43378 mesaj)
Yarbay

Merhaba, farklı modem ile deneme yaptığınızı ancak sorunun devam ettiğini hattın tekrar kontrol edilmesi bilgisini verdim. Net uzmanımız hattı tekrar kontrol ederek size dönüş sağlayacak.



B
4 yıl (3382 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Çok teşekkürler hocam. Durum şöyle, Türk Telekom zaten binanın çatısına kadar kendi kablosunu getiriyor, biz de o noktadan modeme kadar 13 metre bi dsl kablosu çektik, doğrudan modeme taktık. Bahsettiğiniz temassızlığın bu kabloda olmasını mı düşünüyorsunuz yoksa çatıya kadar gelen kabloda mı?

Bir de bu kablonun alternatifi olarak kullanmamı tavsiye edeceğiniz bir marka/model/özellikte kablo var mıdır?



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Conar-XP
D
4 yıl (345 mesaj)
Yüzbaşı

yukardaki arkadaşın dediğine katılıyorum hatta temassızlık olabilir özellikle modeme giren kablonun uç bölümünde olabiliyor hat şuanki değerler ile stabil görülüyor bu arada cat 6 veya cat 5e kablo kullanabilirsiniz




Bu mesajda bahsedilenler: @Bulshizza
C
4 yıl (939 mesaj)
Yüzbaşı

Kablonun içinde kopukluk veya temassızlık olması durumu, çok, çok nadir olur, o sebepten kablo bağlantı noktalarında, işte modeme giren uç'ta veya dediğim gibi evde prizler vasıtasıyla odaları'da geziyorsa o prizlerin içindeki bağlantıları kontrol etmeni önermiştim, genelde modeme giren uç'ta (eğer tek telli kablo ise) bu tarz sıkıntılar görülür.

Diğer taraftan çoğunluğun önereceği cat6 veya 23AWG kablo'lar da rj11'i çakarken kalın olması hasebiyle sıkıntı çıkarabiliyor, yani işin ehli birisinn çifte soketi çakarken sıkması için sarmal 1 kablo kaplaması'da geçirmesi lazım v.s.

Cat kablo'da marka olrk: Nexans/HCS/HES/Recber gibi markalar tercih edilebilir, yukarıda bahsettim, fakat şunu'da eklemek lazım, cat kablo kullanılırken modeme giren uç (rj11) çakılacak kısmı en az 5cm yada 10cm kadar açmak iyi olur, yani kabloda kısacık 1 uç açılıp, dibine jak çakılmaması iyi olur ve dediğim gibi başka 2'li 3'lü herhangi 1 kablonun dış plastik kaplaması 3-5cm kadar kesilip, cat kablo'da rj11'e çakılacak çifte geçirilmeli'ki o kısım, düzgünce sıkışsın, oynayamaz hâle gelsin.

Edit:

Anlatmak istediğimi aşağıya kabaca resimledim.


< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Conar-XP -- 13 Ekim 2021; 17:23:16 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Bulshizza
B
4 yıl (3382 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Merhaba. TurkNet'in son önerisi olarak iç tesisatımı da yenilettim, CAT6 kablo direkt modeme kadar getirildi. Ama tahmin edin ne oldu? Sorun devam ediyor! Yine kopma yaşıyorum. Gerçekten ne yapabileceğimi bilmiyorum artık.


< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
4 yıl (43378 mesaj)
Yarbay

Merhaba, yaşadığınız sorun için üzgünüm. Ben iç tesisatınızı yenilettiğinizi ancak sorunun devam ettiğini net uzmanımız ile paylaştım. Hattınız ile ilgili kontrolleri tekrar yaparak size dönüş sağlayacağız.




Bu mesajda bahsedilenler: @Bulshizza
H
4 yıl (234 mesaj)
Teğmen

Takip



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

M
4 yıl (6059 mesaj)
Yarbay

Kablonun bir yerine kopukluk var, arada sırada temazsızlık yapıyor ve kopuyor.



B
4 yıl (3382 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Güncelleme geldi.

Birkaç gün önce elektrikçi çağırıp evin içindeki kabloyu direkt modeme çektirdim yeniden. 15 metre cat6 kablo çekildi. Sorunsuz şekilde devam ediyordum. Altyapımın desteklediği maksimum hız 35mbit yazıyor, ben 15 alıyordum ama inanın artık o da sorun değil. Kopmasın, ping olmasın yeterliydi.

Günlerdir sorunsuz giden internet bugün öğlen bir anda hızını sıfırladı. 1 kilobit bile veremeyip kopuyor bazen. Bu neden olur? Nasıl olur? Artık çok yoruldum.

@TurkNetDestek 47838325 arıza numaram.

< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @TurkNetDestek
T
4 yıl (43378 mesaj)
Yarbay

Merhaba, yaşadığınız sorunu iş emri numarasıyla bugün ekiplere ilettik. Şu an çalışmalar devam ediyor. Ekipler çalışmalarını tamamladığında teknik uzmanlarımız sizinle iletişime geçerek bilgi verecektir.




Bu mesajda bahsedilenler: @Bulshizza
E
4 yıl (24113 mesaj)
Yarbay

şuan 35mbps tanımlı hattına
onceki modem w9970ti sanırım
şuan hangi modemi kullanıyorsun ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Bulshizza
B
4 yıl (3382 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Keenetic Omni DSL hocam şu anki modemim. En başından beri bunu kullanıyordum, ara ara arkadaşların modemleriyle test etmiştim o zaman o modem denk gelmiştir.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @e_capkan
B
4 yıl (3382 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Hatalar devam ediyor. Dünden beri de bu sebep yüzünden kopma yaşıyorum. İMDAT ARTIK YA

< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 1 cevap geldi.