Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
76
Cevap
6046
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Bazı araçlar yıllar geçse de çok diriyken bazıları neden sıfırken bile yıkık görünüyor?
G
4 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

mesela 2017-2018 az biraz yol yapmış egea ihtiyar ve yıkık görünürken, sağlam bir 8-10 yaşındaki audi serisi, bmw serileri vs neden çok diri güçlü görünüyor?

tabiki de malzeme kalitesi vs cevap ama burada malzeme olarak ne kullanılıyor da bunu elde ediyorlar? dün belçikadan gelen kuzenimin audi s8'ine bindim ilk defa (hatta ilk defa s8 gördüm) araç 2013 model olmasına rağmen dıştan o kadar diri canlı kaslı ve güçlü görünüyor ki şaşırmamak elde değil. hele dokununca ki hissi kapıları vs çok başka bir olay.

dediğim gibi olay para da ve malzeme kalitesinde ama işte o malzemeler ne mesela? nereden geliyor o sağlamlık dirilik?

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gel pc pc -- 18 Temmuz 2021; 22:40:57 >

Yikik dokuk gorunmesinin tek sebebi kullanici
Kimi arac var 10 yasinda hala ilk gunku gibi
Kimi arac var 1 yasinda tum plastikleri kirik
Yoruma Git
sinoplu - 4 yıl +34
Tamamen psikolojik. Marka fanboyluğundan ve kahve bilgilerinden çoğu kişi tarafsız bakamıyor.
Yoruma Git
Profes124 - 4 yıl +19
Markayla ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Devamlı fırçayla yıkama/ yıkatma, pasta cila yaptırmama, ufak hasarları yaptırmama, göçükler, tampon hasarları, kuş pisliği de...
Yoruma Git
Yorumun Devamı EKE58 - 4 yıl +17
S
4 yıl
Yarbay

Yikik dokuk gorunmesinin tek sebebi kullanici
Kimi arac var 10 yasinda hala ilk gunku gibi
Kimi arac var 1 yasinda tum plastikleri kirik



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

N
4 yıl
Binbaşı

Mesela Alfa giulietta 2010 tasarımı olmasına hala çok güzel, modern ve güncel duruyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

E
4 yıl
Binbaşı

Markayla ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Devamlı fırçayla yıkama/ yıkatma, pasta cila yaptırmama, ufak hasarları yaptırmama, göçükler, tampon hasarları, kuş pisliği derken arabalar bitap düşüyor. Arabaya çok para veren adam ya da araba hastası adam arabasına gözü gibi bakarsa araba da 10 yaşında bile olsa canlı duruyor. Amiyane tabirle eşşek gibi binilirse bir yaşındaki araba bile bitik duruyor.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

E
4 yıl
Yarbay

Q7 dir o q8 2013 yok



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
4 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Emekkk

Q7 dir o q8 2013 yok
ahahah q8 yazmışım heralde "s8 quattro"dan aklıma quattro'nun q'su takılmış. q8 diye model var mı onu bile bilmiyorum s8 olacaktı :D teşekkürler hata düzeltmesi için


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
4 yıl
Yarbay

S8 bide maşallah iyi yakmıştır gelene kadar



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @gel pc pc
D
4 yıl
Yarbay

Malzeme kalitesi ve işçilikle alakalı. Egea, civic, corolla, 308 vs. filan gibi ekonomik modeller, yeni jenerasyonu gelene kadar kullan, idare ediver diye üretilmiş maliyet bazlı modeller.

Kalite istenirse premium araçlara yönelmeli. Basit mantıkla ne kadar ekmek o kadar köfte.

Mesela basit bir örnek; C segmentinin referans ve lideri Golf’ ün direksiyonu hakiki deri olması hasebiyle yıpranmaz.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 3 cevap geldi.
N
4 yıl
Yüzbaşı

Bence alman hayranlığı dan kaynaklanabilir en önemli sebebi



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
4 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: netttt2627

Bence alman hayranlığı dan kaynaklanabilir en önemli sebebi
Bunun konuyla ne alakası var birader? Düzgün yorum yapabileceksen yap, yoksa sil yorumunu kapat sekmeyi. Audi bmw ilk aklıma gelendi. Bu işin kralını lexus yapıyor, son 2-3 senenin tuscon’ları da aynı durumda, gelecekte çok diri görünmeye devam edeceklerdir.

Biraz araştırdım bunun nedenini, polikarbon üretimi ve hot deep galvanise başlıca rolü oynuyormuş.

Konuyu açarken amacım goygoy yapmak değildi, bu konuda bilgisi olan eğitimini almış kişilerin yorumunu merak etmekti.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @netttt2627
4
4 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: daswagen

Malzeme kalitesi ve işçilikle alakalı. Egea, civic, corolla, 308 vs. filan gibi ekonomik modeller, yeni jenerasyonu gelene kadar kullan, idare ediver diye üretilmiş maliyet bazlı modeller.

Kalite istenirse premium araçlara yönelmeli. Basit mantıkla ne kadar ekmek o kadar köfte.

Mesela basit bir örnek; C segmentinin referans ve lideri Golf’ ün direksiyonu hakiki deri olması hasebiyle yıpranmaz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

G
4 yıl
Yüzbaşı

Malzeme seçimiyle ilgili. Bazı üreticiler (özellıkle Fransızlar) şartlara uygun olmayan malzemeler kullaniyor.
Güneş-soğuk döngüsüyle kavlayacak plastikler,
Kolayca çizilecek ve solacak parlak yüzeyler
Sürekli sürtünme olacak noktalarda bile garip tasarımlarla kolayca aşınıp yırtılacak veya tokluğunu kaybedecek döşeme kaplamaları..

Uzun ömür ve dayanıklılık tasarımdan başlar, tasarım yanlışsa en kaliteli ve pahalı malzeme bile çatlar, kırılır, yıpranır.

Mesela C-Max'larin on göğsünde havalandırma ızgaraları göğüsün üst kıvrımına çok yakın konmuş, 10 yaş üstü C-Max'lara bakın, o ızgaraların üstünde göğüs dalgalanmış veya çatlamıştır.
Mesela bizim TOGG görsellerinde kol dayama-vites düğmesi detayına bakın, orada sürekli temas edilen yerde girintili bir deri kaplama yapmışlar, o deri kirlenir, yağlanır, aşınır ve çirkin görünür..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AFB8954A9 -- 19 Temmuz 2021; 0:35:23 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

G
4 yıl
Yüzbaşı

Bir de montaj kalitesi var. 10 yaşında Dacia ile Audi'yi karşılaştırırsanız Dacia'nin far-tampon-kaput birleşim aralıkları düzensiz ve çok açıktır. Audi'ye dıştan baktığınızda sımsıkı jilet gibi durur, kendini salmaz.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

S
4 yıl
Yarbay

Malın iki canı vardır biri sahibinin elinde.
Fakat marka/model donanıma görede farkeder.
Misal deri direksiyon yoksa 4-5 sene sonra dökülmeye başlıyor vs...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

N
4 yıl
Yüzbaşı

Keşke ilk aklıniza gelenlere onlari da ekleseydiniz bende öyle bir cümle kurmazdim evet şimdi haklısınız



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gel pc pc
P
4 yıl
Binbaşı

Tamamen psikolojik. Marka fanboyluğundan ve kahve bilgilerinden çoğu kişi tarafsız bakamıyor.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

G
4 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: netttt2627

Keşke ilk aklıniza gelenlere onlari da ekleseydiniz bende öyle bir cümle kurmazdim evet şimdi haklısınız
Bu arada bugüne kadar iki aracım oldu biri kia idi diğeri yani şu an mevcuttaki toyota :) şimdi de hyundai bakıyorum. Alman ya da abd diye araçlara karşı bir yargım yok ancak ben japon-kore orijinli araba görünce diğerlerini gözüm görmüyor



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @netttt2627
N
4 yıl
Yüzbaşı

Kia da çok severim son yılların en sorunsuz aracı ama ülkemizde kıymeti bilinmiyor.o yüzden Cerato cesaret edemiyorum.corollam var



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @gel pc pc
G
4 yıl
Yarbay

Bazi markalarinki cok dandik parcalari ondan kaynaklaniyor ama cogu kullanici sorunu adam guneste birakiyor arabayi paso boya direksiyon orasi burasi catliyor yada deforme oluyor bazisi pimpirik davranir 30 yilda gecse ilk ciktigi gibidir mesela



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

T
4 yıl
Yarbay

Ya ne alakası var yıkık görünmeyle diri görünmenin. Pasta cila yaptırılan her araba güzel gözükür. Önemli olan yürüyeni onu da gözle göremeyeceğin için böyle boş şeylere takılmayın.


Bu mesaja 1 cevap geldi.