Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
10
Cevap
1997
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Inno3d RTX 3070 iChill x4 ekran kartımın yüksek sıcaklık problemi
M
5 yıl (874 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Arkadaşlar 2021 ocak ayında alınma kart boştayken 36-40 derecelerde ama yük altında 85 dereceleri görüyor. inceleme videolarına baktığımda genelde yük altında 60-70 derecelerde sıcaklık. Fanlar tam hızda dönüyor ama sıcaklık yüksek. Mesela Warzone da 86 derece, witcherda bile 83 derecelerde geziyor. Bunun sebebi ne olabilir termal macun mu sürmeliyim yoksa fan ayarı mı yapılmalı önerilerinizi bekliyorum.
İşlemcim amd 3700x.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalgearx24 -- 22 Mart 2021; 9:34:20 >

S
5 yıl (17698 mesaj)
Yarbay

değerler aşırı yüksek.


oda ortamıznız kac derece ?
kasa yan kapağı açıkmı kapalımı ?
fanlar kaç rpm de dönöekte % kaçtalar.
misal bunu indirip uygulayabilirsiniz.



< Resime gitmek için tıklayın >


fan ayarı yapın. kasanız havadar olmuyabilir fan ekleme yada değişimine hatta kasa değişimine bile gidebilirsiniz.

benim kapaklar acık ortam 18 derece. fan profilide bu.


saatler boyu bFV sonrası ısı degerlerim alttaki resimde.


< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SaLVaToRe_V -- 22 Mart 2021; 9:40:20 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
M
5 yıl (874 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: SaLVaToRe_V

değerler aşırı yüksek.


oda ortamıznız kac derece ?
kasa yan kapağı açıkmı kapalımı ?
fanlar kaç rpm de dönöekte % kaçtalar.
misal bunu indirip uygulayabilirsiniz.



< Resime gitmek için tıklayın >


fan ayarı yapın. kasanız havadar olmuyabilir fan ekleme yada değişimine hatta kasa değişimine bile gidebilirsiniz.

benim kapaklar acık ortam 18 derece. fan profilide bu.


saatler boyu bFV sonrası ısı degerlerim alttaki resimde.


< Resime gitmek için tıklayın >
Hocam kasanın kapağını açarak da denedim hiç değişiklik olmadı.
< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
5 yıl (874 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: SaLVaToRe_V

değerler aşırı yüksek.


oda ortamıznız kac derece ?
kasa yan kapağı açıkmı kapalımı ?
fanlar kaç rpm de dönöekte % kaçtalar.
misal bunu indirip uygulayabilirsiniz.



< Resime gitmek için tıklayın >


fan ayarı yapın. kasanız havadar olmuyabilir fan ekleme yada değişimine hatta kasa değişimine bile gidebilirsiniz.

benim kapaklar acık ortam 18 derece. fan profilide bu.


saatler boyu bFV sonrası ısı degerlerim alttaki resimde.


< Resime gitmek için tıklayın >
Eve geçince bir deneyim hocam çok teşekkür ederim



V
5 yıl (6191 mesaj)
Yarbay

Sıcak çalışsa da bir sorun olmaz ama ses avantajı yakalamanız için bir tavsiyem var o da undervolt.
Youtube'a rtx 3070 undervolt yaparsanız ne kadar fark olduğunu ve nasıl yapıldığını görebilirsiniz.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

S
5 yıl (18129 mesaj)
Yarbay

Termal macun değiştir. Bunu kullanabilirsin: https://www.adeksstore.com/urun/cooler-master-mastergel-maker-nano-elmas-partikullu-termal-macun

Genelde bu aşırı ısınma dandik termal macundan kaynaklı.

İkinci olarak ekran kartına yeteri kadar dışarıdan hava da gelmiyor olabilir. Bunu anlamak için işlemci ve çipset sıcaklığına bakmak lazım. Çipset 70-80 oluyorsa o zaman yeteri kadar hava gelmiyor kasaya.



A
5 yıl (22213 mesaj)
Yarbay

Kartınızın içini açıp yoymayın.

Satın 12k civarına. Amazon garantili az ısınan bir 3070 alın
Forumda 10larca ilan mevcut.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

S
5 yıl (7463 mesaj)
Yarbay

Soğutucu ızgara ekran kartına tam oturmuş mu hocam? Bence bir kontrol edin. Termal macunda yenileyin. Ve kasa içi hava akışı biraz değişik olmuş. Neden klasik anakart yerleşimini uygulamadınız.(ekran kartının yere paralel olduğu)




Bu mesajda bahsedilenler: @metalgearx24
S
5 yıl (1551 mesaj)
Binbaşı

HW info ile ekran kartının sıcaklık değerlerini paylaşırmısınız. Gördüğünüz sıcaklık neresi ? çipset sıcaklığı mı yoksa ramlerin sıcaklığı mı ? Örnek verecek olursak bende aorus master 3080 var. çipset 47 derecelerde çalışırken ramler 110 derece araştırdım ki bu da gayet normal bir değermiş.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shindorei -- 22 Mart 2021; 10:50:52 >

M
5 yıl (874 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Arkadaşlar biraz önce eski.kasama kurdum sistemi, aynı oyun ile sıcaklık değerleri neredeyse yarıya kadar indi. Problem kasanın hava sirkulasyonundaymış meğer.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

S
5 yıl (1333 mesaj)
Binbaşı

Kasa fanları kontrol edebilir misiniz?
Sanki içerideki havayı dışarı atamama gibi bir sorun olabilir



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.