Oyunum için, mysql'i kullanarak bir veri tabanı oluşturmayı, ve bu veritabanımı unity içinde kullanmayı öğrendim.
Bunu yaparken tutorial izleyerek yaptım. Veri yollama/alma işini .php şeklinde yapıldığını gördüm. Bu kısım kafamı çok karıştırdı. C# dan farklı olan $, varchar, echo vs. gibi terimler var. (C#'ı, oyun yazmaya yetecek kadar biliyorum) Kendi yapacağım oyun, tutorialda gösterilen ID şifre oluşturma vs. gibi şeylerden daha komplike. Sistemini kafamda oturttum ama, nasıl yazacağım hakkında en ufak bir fikrim yok. .php dışında, başka nasıl yapılabilir? Yöntem biraz ilkel geldi bana, arayüzü çok daha düzgün formlar vardır diye düşünüyorum. Bu konu hakkında da hiç bir bilgim yok
MySQL gibi backend konuları video tutorial ile öğrenmeye çalışmak pek sağlıklı değil. Videoyu açtım 1 dk olana kadar adam ekranda çizim falan yaptı. Backend uzmanı olan ben, backend'i unuttum resmen. Bir de adamın anadili İng değil fakat native speaker gibi konuşmaya çalışması da fitil etti. 2:48'de password 'ı pesfırt olarak söyledi resmen, dayanamadım videoyu kapattım. sorry.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 2 Şubat 2021; 23:43:8 >
Table ilişkilerini kafamda oturtmak için bunu izlemiştim zaten. Veri yollayıp geri alırken C# üstünden yazılıyordur varsayımıyla hareket ettim. Biraz araştırınca teknik olarak php dışında mysql'e ulaşmak imkansız olduğunu farkettim. Verilerimi tutmam için, mysql dışında, kullanması daha pratik olan başka bir şey yok mu?
Biraz araştırınca "PlayFab" ve "GameSparks" adında uygulamalar buldum. PlayFab'ı denedim, istediğim gibi veri saklayabiliyorum. C# dan yapmam gereken her şeyi yapabildiğim için çok kullanışlı geldi bana.
< Resime gitmek için tıklayın > Çok karışık şeyler yapmayacaktım zaten. Tek sorunum, 1 kullanıcıya ait birden fazla Hero'yu, ve her birinin savaş istatistiklerini tutmamdı. Basit bir kodlama ile yapabildim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cruella -- 3 Şubat 2021; 17:37:51 >
Biraz araştırınca teknik olarak php dışında mysql'e ulaşmak imkansız olduğunu farkettim.
bu kısım yanlış. PHP olmadan da MySQL'i kullanabilirsin. Örneğin benim bilgisayardaki MySQL'e konsol ile PHP'siz erişip içindeki verileri görüntüledim:
Unity içinde sql e bağlanabilirsin, lakin o zamanda veritabanını son kullanıcıya açman gerekir. Kendi evinde kullanacağın bir şey yapıyorsan olabilir diğer türlü olmaz.
Kullandığın platformun bir oyun motoru olması bir şeyi değitirmiyor. Neticede bir web sitesi veya bir mobil app ne yapıyorsa sende onu yapacaksın. PHP bu konudaki en hızlı ve en ucuz sistem. PHP istemiyorum dersen M$ tabanlı bir backend yazacaksın veya nodejs veya python veya go veya rust ve c++ veya ruby vs
Bunu yaparken tutorial izleyerek yaptım. Veri yollama/alma işini .php şeklinde yapıldığını gördüm. Bu kısım kafamı çok karıştırdı. C# dan farklı olan $, varchar, echo vs. gibi terimler var. (C#'ı, oyun yazmaya yetecek kadar biliyorum) Kendi yapacağım oyun, tutorialda gösterilen ID şifre oluşturma vs. gibi şeylerden daha komplike. Sistemini kafamda oturttum ama, nasıl yazacağım hakkında en ufak bir fikrim yok.
.php dışında, başka nasıl yapılabilir? Yöntem biraz ilkel geldi bana, arayüzü çok daha düzgün formlar vardır diye düşünüyorum. Bu konu hakkında da hiç bir bilgim yok
Tutorial linki->
Videoyu izlemek için tıklayınız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cruella -- 2 Şubat 2021; 23:18:29 >