Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
137
Cevap
28580
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Corolla Hybrid Kullanıcıları
İ
5 yıl (22 mesaj)
Onbaşı
Konu Sahibi

Daha önceki araclariniz ,o araçlara göre yakıt durumu ve deneyimlerinizi paylasir misiniz

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!

Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zan...
Yoruma Git
Yorumun Devamı btongun - 3 yıl +10
20km/s ortalama hızda 5lt yakan taigo olsa satış rekoru kırar. Ömrümüz şehir dışı yollarda geçmiyor sonuçta. Hibritin asıl olayı şehir içinde. İstanbul dahil bugüne ...
Yoruma Git
Yorumun Devamı masterap - 2 yıl +10
Herkese Merhaba,
Bende aranıza 26.11.2021 tarihi itibarı ile bir Corolla Hybrid alarak aranıza katılmış oldum.
Önceki araçlarım; 2018 crv 100k km., 2012 qashqai dci 280k km, 2006 palio mul...
Yoruma Git
Yorumun Devamı btongun - 4 yıl +7
A
5 yıl (14253 mesaj)
Yarbay

Ölü yatırım. Eğer şirket araci değilse. (Masraftan düşmediğin surece MTV'yi)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

D
5 yıl (3874 mesaj)
Yarbay

1.3 multijetin 2.9 yaktigi yerde 3.2 yakiyor. Ustune vergi dezavantaji var, 1.3 multijetin odediginin 5 kati mtvsi var corollada.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

B
5 yıl (2742 mesaj)
Yarbay

Aracı hangi koşullarda kullanacağınıza göre yakıt tüketimi durumu değişir.

Örneğin, eğer yoğun trafikte ve fazla rakım farkı olmayan bir yerde yukarıda bahsedilen 1.3 Multijet 6-7lt/100km mazot tüketecekse, 1.8 hibrit Corolla 4-4.5lt/100km benzin tüketebilir. Bu koşullarda yıllık 20.000-25.000km yol yapıyorsanız ona göre hesap tutarsınız.

1.3 Multijet donanımlı bir aracın yıllık MTV tutarı 1.156TL, 1.8 hibrit aracın ise 3.557TL (beş katı değil ! ) olduğuna göre; verdiğim örneğe göre her iki aracın yıllık MTV ve yakıt masrafları birbirine yakın olur.

Bu durum beni kurtarmaz derseniz, hibrit araca LPG kiti takılabilir ve maliyetler tekrar hesaplanabilir.

Elbette bu örnekteki araçlar birbirine yakın donanımda, aynı segmentte ve birbirine eşdeğer fiyatta olması düşünülebilir.

Ek olarak; hibrit araç, dizel araca göre daha çevrecidir diyeceğim ama kimin umurunda! Toplum olarak henüz o noktaya gelemedik.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
5 yıl (14253 mesaj)
Yarbay

HEV LPG'den nasil daha çevreci oluyor ? Paylaşırsanız sevinirim.

Mesela fabrikasyon Civic LPG ve Corolla Hybrid uzerinden Örnek verebilirsiniz.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Mayıs 2020; 11:49:12 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @bulentcandan
B
5 yıl (2742 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: AIRBOSS

HEV LPG'den nasil daha çevreci oluyor ? Paylaşırsanız sevinirim.

Mesela fabrikasyon Civic LPG ve Corolla Hybrid uzerinden Örnek verebilirsiniz.
Yukarıdaki yazıdan HEV, LPG'den nasıl daha çevreci olabiliri mi çıkarttınız! Yazımın hangi noktasında HEV, LPG'den daha çevreci veya değil diye yazdım?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
A
5 yıl (14253 mesaj)
Yarbay

quote:

Ek olarak; hibrit araç, dizel araca göre daha çevrecidir diyeceğim ama kimin umurunda! Toplum olarak henüz o noktaya gelemedik.



Ben Yanlış anlamışim





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Mayıs 2020; 12:21:20 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @bulentcandan
A
5 yıl (14253 mesaj)
Yarbay

Siz ugrasmayin Ben vereyim ornegi, CIvic Atmosferik arac olarak Benzin Tuketimi 144g/km
Asagidaki alintiya gore bir arac 31% oraninda LPG donusumunden sonra az benzin tuketiyor. Civic Benzinli CO2 emisyonu ile oranlandiginda 99,6g/km emisyona sahip oluyor. Duz olarak 100g/km diyebiliriz.

Corolla ise buna karsin heryere astigi 87g/km Emisyona sahip.

13gr/km iki arac arasinda fark mevcut. Dogru mu ?

Simdi hesaplayalim, 150.000KM HYBRID batarya garantisini baz alalim. Toyota'ya gore HYBRID batarya bu km yapmalidir bunun sonucunda 1.950.000gr (1ton950kg) CO2 tasarufu yapilmakta.
Ancak unutmamak lazim ki Batarya'nin da bir uretimi var ve bu esnada hic azimsanmayacak miktarda karbon emisyonu yapiliyor.

Corolla HEV oldugu icin pilleri cok kucuk 1.3KWh oldugu surece paketleme tasima vs cok daha seyrek olacagindan 300KG eklenirse,
1650kg CO2 az emisyon yapilmis oluyor. Elimizde henuz bir batarya oluyor tabi, onumuzdeki batarya alindiginda mevcut bataryanin Recycle emisyonu eklenmiyor.
Butun bunlari alirken sadece CO2 emisyonuna bakiyoruz, sulfurokst gibi zararli gazlari goz onunde bulundurmadik.

Sonuc olarak 1.5Ton CO2 az yakacagim dusunulerek (ki bu 12.500km eder normal bir araba ile)

150.000KM'de 12.500km Emisyondan tasaruf etmis oluyorsunuz.

Asil soru kac kisi 5 yil icinde 137.500KM ya da 150.000KM ikisinden birini yapabileceginin garantisini verir ? )





quote:

İsveç Çevre Araştırma Enstitüsü (IVL) tarafından 2017 yılında yapılan bir çalışma. IVL, 2010-2016 yılları arasında yayınlanan çalışmaları incelemiş ve pil üretim emisyonlarının, kWh pil kapasitesi başına 150 ila 200 kg CO2 eşdeğeri arasında olduğu sonucuna varmıştır.


quote:


ecoscore.be sitesinden alintidir.

Petrol:

1 liter of petrol weighs 750 grammes. Petrol consists for 87% of carbon, or 652 grammes of carbon per liter of petrol. In order to combust this carbon to CO2, 1740 grammes of oxygen is needed. The sum is then 652 + 1740 = 2392 grammes of CO2/liter of petrol.

An average consumption of 5 liters/100 km then corresponds to 5 l x 2392 g/l / 100 (per km) = 120 g CO2/km.

LPG:

1 liter of LPG weighs 550 grammes. LPG consists for 82,5% of carbon, or 454 grammes of carbon per liter of LPG. In order to combust this carbon to CO2, 1211 grammes of oxygen is needed. The sum is then 454 + 1211 = 1665 grammes of CO2/liter of LPG.

An average consumption of 5 liters / 100 km then corresponds to 5 l x 1665 g/l / 100 (per km) = 83 g of CO2/km.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @bulentcandan
B
5 yıl (2742 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: AIRBOSS

Siz ugrasmayin Ben vereyim ornegi, CIvic Atmosferik arac olarak Benzin Tuketimi 144g/km
Asagidaki alintiya gore bir arac 31% oraninda LPG donusumunden sonra az benzin tuketiyor. Civic Benzinli CO2 emisyonu ile oranlandiginda 99,6g/km emisyona sahip oluyor. Duz olarak 100g/km diyebiliriz.

Corolla ise buna karsin heryere astigi 87g/km Emisyona sahip.

13gr/km iki arac arasinda fark mevcut. Dogru mu ?

Simdi hesaplayalim, 150.000KM HYBRID batarya garantisini baz alalim. Toyota'ya gore HYBRID batarya bu km yapmalidir bunun sonucunda 1.950.000gr (1ton950kg) CO2 tasarufu yapilmakta.
Ancak unutmamak lazim ki Batarya'nin da bir uretimi var ve bu esnada hic azimsanmayacak miktarda karbon emisyonu yapiliyor.

Corolla HEV oldugu icin pilleri cok kucuk 1.3KWh oldugu surece paketleme tasima vs cok daha seyrek olacagindan 300KG eklenirse,
1650kg CO2 az emisyon yapilmis oluyor. Elimizde henuz bir batarya oluyor tabi, onumuzdeki batarya alindiginda mevcut bataryanin Recycle emisyonu eklenmiyor.
Butun bunlari alirken sadece CO2 emisyonuna bakiyoruz, sulfurokst gibi zararli gazlari goz onunde bulundurmadik.

Sonuc olarak 1.5Ton CO2 az yakacagim dusunulerek (ki bu 12.500km eder normal bir araba ile)

150.000KM'de 12.500km Emisyondan tasaruf etmis oluyorsunuz.

Asil soru kac kisi 5 yil icinde 137.500KM ya da 150.000KM ikisinden birini yapabileceginin garantisini verir ? )





quote:

İsveç Çevre Araştırma Enstitüsü (IVL) tarafından 2017 yılında yapılan bir çalışma. IVL, 2010-2016 yılları arasında yayınlanan çalışmaları incelemiş ve pil üretim emisyonlarının, kWh pil kapasitesi başına 150 ila 200 kg CO2 eşdeğeri arasında olduğu sonucuna varmıştır.


quote:


ecoscore.be sitesinden alintidir.

Petrol:

1 liter of petrol weighs 750 grammes. Petrol consists for 87% of carbon, or 652 grammes of carbon per liter of petrol. In order to combust this carbon to CO2, 1740 grammes of oxygen is needed. The sum is then 652 + 1740 = 2392 grammes of CO2/liter of petrol.

An average consumption of 5 liters/100 km then corresponds to 5 l x 2392 g/l / 100 (per km) = 120 g CO2/km.

LPG:

1 liter of LPG weighs 550 grammes. LPG consists for 82,5% of carbon, or 454 grammes of carbon per liter of LPG. In order to combust this carbon to CO2, 1211 grammes of oxygen is needed. The sum is then 454 + 1211 = 1665 grammes of CO2/liter of LPG.

An average consumption of 5 liters / 100 km then corresponds to 5 l x 1665 g/l / 100 (per km) = 83 g of CO2/km.
1. Kendiniz de belirtmeye çalışmışsınız; içten yanmalı araçların emisyon değeri sadece CO2'ten oluşmaz. Hidrokarbonlara ve diğer PM'lere de bakmak lazım.

2. Yazımda açıkça dizel motorlu araç ile benzinli hibrit aracı karşılaştırıp hibrit aracın daha çevreci olduğunu belirttim. Hibrit araca LPG uygulanırsa aralarında en çevreci olanı olacaktır kuşkusuz.

3. Corolla Hybrid'in Civic LPG'den kilometre başına 13g daha az CO2 salınımı yaptığını belirterek hibrit Corolla'nın daha çevreci (CO2 değerlerine göre) olduğunu kendi kendinize kanıtlamış oldunuz. Yani, yazınızın sonunda sorduğunuz '5 yılda 150.000km kim yapar' sorusunun hiçbir önemi yoktur, herhangi bir anlam ifade etmez; zira zaten Corolla Hybrid, her kilometrede Civic LPG'den daha az CO2 salınımı yapar. İster 150.000km'yi beş yılda yapın, isterseniz yirmi yılda yapın, ne önemi var...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 3 cevap geldi.
A
5 yıl (14253 mesaj)
Yarbay

Batarya garantisi bitiyor. 5 yil ya da 150.000km, kisacasi toyota'nin sorunsuzluk icin biçtiği ömür. Sonra tuketim artar degisir degismez onu bilemem.

Benim zaten şu daha çevreci ya da değil gibi bir derdim olmadi.

Hesap yaptim, 83gr ile is bitmiyor, ortada bir batarya var bunun uretimi ve geridonusumu var.
O bataryanin üretim aşamaları, transferi ve geri dönüşümü eğer konu cevrecilikse hepsini hesaba katalim

Sonuç ortada ben çok tartışılacak bir durum görmüyorum.

12.500km boyunca daha cevreci olmak istiyorsaniz, paraniz bol ise senede bol bol vergi odeyecekseniz ve para savurganligi yapacaksiniz.

Dizel ile de karsilastirilmaz diye bir kaide yok dizel motorun verimliliği daha bile yüksek.hepsinin kendine gore arti ve eksileri var.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Mayıs 2020; 13:5:16 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @bulentcandan
A
5 yıl (14253 mesaj)
Yarbay

Gelelim Dizel olayina, siz belli ki bataryanin üretim aşamalarıni ihmal ediyorsunuz.

Corolla 1.8HB ile 308 eat8 blue hdi alın karşılaştırın.

Ama baştan anlaşalım, batarya yok DPF yok.

Buyrun karşılaştırın.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @bulentcandan
E
5 yıl (8916 mesaj)
Yarbay

Hybrid oldukça mantıklı ve geleceğin motorudur.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
5 yıl (2742 mesaj)
Yarbay

Toyota'nın veya başka bir hibrit üreticisinin batarya için 5yıl/150.000km garanti demesinin konuyla çok çok bir ilgisi yok. Sonuçta bu araçlardaki bataryaların ilk günkü gibi 500.000-1.000.000km kullanıldığını da biliyoruz.

Atıyorum, 250.000km sonra bozulan bataryanın enerji depolama tesislerinde kullanıldığını da biliyoruz. Buna en yakın tarihli örnek ise Audi'nin bir firmayla anlaşıp Norveç'te çıkma bataryalardan enerji depolamaya yarayan ve aynı zamanda daha çok araca aynı anda yüksek kilowattlı şarj imkanı sağlayan istasyonlar kurmaya başladığını söylemeliyim. Düşünelim ki; bu istasyondaki bataryalar yenilenebilir enerjiyle besleniyor. Uzun lafın kısası, araçlardan çıkan bataryaların ömrü o an bitmiyor, devam ediyor, çevreye zarar minimumda...

Dizel motorun verimliliği ile hibrit araçların benzin motorunun verimliliği aynı noktadadır. Örneğin, Toyota'nın geliştirdiği hibritlerin içten yanmalı benzin motorları %41 verimliliğe ulaşmıştır. Dizel ile aynı. Ama mesele verimlilik değildir; aynı termal verimliliğe sahip 1.6L dizel araç ile benzinli/LPG'li hibrit aracın ne kadar NOx, hidrokarbon, PM salınımı yaptığı karşılaştırılamaz bile.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @aLLyC
C
5 yıl (9574 mesaj)
Yarbay

2. eli oturmadı



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
5 yıl (14253 mesaj)
Yarbay

Bataryalar geri dönüşüme bir anda ve olduğu gibi gitmiyor değil mi ? Servisten alınıyor, goturuluyor, revize ediliyor. Bu asamalarin hepsinde CO2 salinimi yapiliyor.


Eger konu EV ise Doğalgaz dönüşümü uzerinden ulkemizde elektrik uretiliyor, ama HEV ise atkinson çevrimi ve hybrid sistem(elektrik) cevrim verimliliği + batarya uretim verimliliklerini de göz önünde bulundurarak konuşalım..

Nikel ya da Lithium gibi bileşenler ile batarya hazırlanırken ve o ağır bataryalar taşınırken en az DPF kadar emisyona neden olduğundan söz etmiyorum.

Dpf filtresi de ömürlü bir parça değildir. Ure ile temizlenerek gerekli kimyasal zenginlestirmeyi yapar ve gorevini tamamlar. Ancak batarya ömürlüdur. Eger 1milyon km batarya var derseniz ben de omursuz dpf filtresi var derim.

HEV'den EV'e gecmeyin. Bir anda elektrik gecen herseyden bahsetmeye basliyorsunuz. Neredeyse araçtaki Akü ve cep telefonu bataryasina gidecek...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Mayıs 2020; 13:50:16 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @bulentcandan
P
5 yıl (256 mesaj)
Teğmen

Ben kullanmadığım tasarrufu önceden devlete vererek zaten saçma bir hareket yapıyorum. O yüzden gerek yok hybrit e



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

B
5 yıl (2742 mesaj)
Yarbay

5-10-20 sene sonra bir adet bozulan 40kg'lık bataryanın taşınması sırasında açığa çıkan emisyon mu, yoksa her gün ortalama 3.500 litre akaryakıt satan istasyona gelip giden tankerin emisyonu mu... Olayı bir de toplama vurduğunuzda sizin argumanlarınız boşa çıkar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @aLLyC