Bir sorum olacak. Otobüslerdeki retarder kolu sadece retarderı kontrol ediyor bildiğim kadarıyla. Bir de direksiyon milinin yakınlarında egzoz frenini kontrol eden düğme...
Peki ya kamyonlarda durum nasıl? Araçta retarder varsa ve yoksa MARKADAN MARKAYA bu iki fren sistemi nasıl kontrol ediliyor acaba?
Teşekkürler, sevgiler...
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Otobüslerdeki retardar kolu sadece retardar için değil tempomad içinde kullanılır. Kamyonlarda ki klasik egzoz freni ayak altında düğme şeklinde olur bastığın zaman egzoz manifoltuna bağlı bir klapeye bağlı olarak çalışışır. Modern kamyonlarda bu düğme retarder olmayanlarda retarder kolu gibi direksiyon yanındadır. Hem direksiyon yanında hem ayak altında olanlarda vardır. Markadan markaya farklılıklar olsada klasik egzoz freninden biraz daha gelişmiş sistemler vardır yani egzoz manifoltuna kompresör basıncı vererek vs tutma kapasitesi artırılmıştır.
Bir sorum olacak. Otobüslerdeki retarder kolu sadece retarderı kontrol ediyor bildiğim kadarıyla. Bir de direksiyon milinin yakınlarında egzoz frenini kontrol eden düğme...
Peki ya kamyonlarda durum nasıl? Araçta retarder varsa ve yoksa MARKADAN MARKAYA bu iki fren sistemi nasıl kontrol ediliyor acaba?
Teşekkürler, sevgiler...
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertacaygun -- 7 Şubat 2020; 16:23:21 >