Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
6
Cevap
3238
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Astra J Spor Yay, Coilover, Kule Gergisi Uygulama Tecrübelerim
B
6 yıl (1525 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Astra J kasaların stok haliyle yol tutuşları, genel ortalamaya göre iyidir. Sınıfında en tepede olmasa da, premium C segmenti hariç tutarsak ilk 3 arasına girer.

J kasa aracıma ilk önce Vogtland spor yay taktım. Önler 4 cm, arkalar 2 cm alçalıyor. Yol tutuş muazzam iyileşti ancak zaten stok halinde bile biraz alçak olan ön taraf iyice alçalınca sıkıntı yaşamaya başladım. Amortisörler üst takozlara aşırı derecede vurmaya başladı. Düzgün asfaltta sorun yok. Ancak yoldaki kısa darbeler ve cadde aralarındaki çukurlar işkenceye döndü.

Sonrasında sadece önlere custom coilover yaptırdım ve 2.5 cm alçak olacak şekilde ayarladım. Arkalar 2 cm, önler 2.5 cm.

Bu haliyle konfor, yol tutuş dengesi ideal oldu.

Son olarak da kaç zamandır aklıma olan kule gergisi uygulaması yapıldı.

Ön amortisör üst kule gergisi
Ön şase ucu alt kule gergisi
Arka şase ucu alt kule gergisi

Kule gergilerinden sonra, adeta eksik kalan parçalar da tamamlanmış oldu. Şase çok daha rijit ve oturaklı bir hale geldi.
Sanılanın aksine konforda bir kayıp hissetmedim. Hatta kulelerin daha stabil olmasından dolayı süspansiyonun çalışması bile daha tok oldu.

Direksiyon netliği arttı ve arabanın kafası şu an çok daha stabil oldu. Geniş açılı uzun virajlarda, biraz zorladığınızda önden başlayan kayma yerine, arabanın burnu daha kolay içeri giriyor ve şase bir bütün halinde cevap veriyor.
Biraz argo tabirle şasenin kıçı-başı daha bir bütün oldu.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Kendim şu an gayet memnunum.
Uzun zamandır ayağınıza uyan ayakkabı bulamazsınız da, tam uyan bir ayakkabı giyince hah işte tam oldu ayağıma dersiniz.
Kule gergilerinden sonra direksiyona geçince tam olarak bu hissiyatı verdi.

En son 1 sene önce rot ayarı yapılmıştı. Onu da bir kontrol ettirdikten sonra daha da farkedeceğini düşünüyorum.





< Resime gitmek için tıklayın >




< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi butterfly_effect_53 -- 30 Aralık 2019; 16:22:43 >

-
6 yıl (2041 mesaj)
Binbaşı

Konfor kaybı korkusu sebebiyle lastiğe hava bile basamıyorum. Kaldı ki yay takayım.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

D
6 yıl (902 mesaj)
Yüzbaşı

Şu konunun yeterli rağbet görmemesi ilginç.Kullanmaya devam ediyor musunuz memnuniyet durumunuz nasıl ?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
6 yıl (1525 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: darkfire45

Şu konunun yeterli rağbet görmemesi ilginç.Kullanmaya devam ediyor musunuz memnuniyet durumunuz nasıl ?
Evet çok memnunum. Kesinlikle aracın burulma direncini artırıyor. Dezavantaj olarak hiçbir etkisi yok aracın sürüşüne.

Sadece çok bozuk yollarda salınım yapan egzoz arka alt gergisine bazen deyip tıkırtı sesi yapıyor. O da çok dert değil.



S
3 yıl (3592 mesaj)
Yarbay

Güzel konuymuş, hortlatmak isterim. Aracın jantlarını değiştirmeyi düşündünüz mü hiç? Ayrıca aracın görüntüsünü de merak ettim alçalttıktan sonra. 10-15 mm spacer da takılabilirdi bence



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

B
3 yıl (1525 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Jantları değişmeyi çok düşündüm. Aslında J kasaya en çok yakışan Sport jantları, Cosmo'larda gelen 10 kollu jantlar kötü olmasa da, 5 kollu sport'la gelen jantlar.

Replika jant mecarısına girmedim. Bir ara çıkma Sport 5 kollu jantlarla takas düşündüm. İstediğim fiyatlara bulamadım.

Space, flanş en son kalan adımdı. Fiyat dahi almıştım, 2020'lerde o zamanlarda 1200-1300 liraydı. Sonra enflasyon, hayat pahalılığı vs. bütün hevesim kaçtı.

Şu an arabanın orjinal yaylarına geri döndüm. Coilover ve spor yayları çıkardım.
Tr şartlarında arabanın zeminden yüksekliğine göre değişmekle birlikte 1.5-2 cm'den fazla şaseyi alçaltmak günlük kullanımda zorluklar getiriyor. Engebeler, kasisler, mühendislik harikası yol bağlantıları, vs.



B
3 yıl (2 mesaj)
Er

Hocam spor yaylara talibim duruyorsa eğer




Bu mesajda bahsedilenler: @butterfly_effect_53
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.