Çok Başarılı bir çalışma fakat geri paketleme olayını detaylandırsak daha güzel olur. |
Hocam konuda detay atlanmış evet, muhtemelen güncellenip ilave edecektir. Dosyalarda editleme işleminiz bittiğinde unpacked klasörünü pack-UE4.22.cmd üzerine sürüklediğinizde "packed" klasörü oluşacak ve içerisinde pack dosyasının son kapatılmış halini verecektir. |
|
Eğer UE4 motoru ile yapılmışsa konudaki işlemlerle unpack edilip, editlerinizin ardından söylediğim şekilde repack yapabilirsiniz hocam. |
|
Hocam oyun ve dosyaları elimde yok, arkadaş ile bir inceleyelim. Olumlu durum olur ise konu açarız. -------------------------------------------------------------- Bu arada bu konuda paylaşılmış tool ve anlatım ile The Dark Pictures Anthology Man of Medan oyunu için de çeviri yapılabilmektedir. Unpack edilmesi gereken dosya : pakchunk0-WindowsNoEditor.pak Dil dosyası yolu : SMG019\Content\Locale (en-US.uexp ve en-US.uasset) Not : Uasset ve Uexp formatındaki dosyaları düzenleyebilmek için Unreal engine oyun motoru sisteminizde kurulu olmalı, Unreal Engine oyun motoru içerisinden bu kaynak dosyalarını okuyup düzenleyebilirsiniz. |
@Byramklc Hocam Vanquish için de tool vs. paylaşma imkanın var mı acaba havok oyun motoru ile yapılmış. İki adet cpk uzantılı dosyalar var onları unpack ettikten sonra dtt uzantılı dosyalar çıkıyor onları da açtıktan sonra kim bilir hangi uzantılı dosyalar çıkacak yani paket üstüne paketleme yapılmış. |
|
Bu bilgileri emek edip paylaşmissiniz teşekkuler. |
Bu bilgileri kendinize saklayacağınıza, herkes yaralansın diye paylaşıyorsunuz. Devlet sırrı gibi saklayanlar da var. Kendi adıma teşekkür ederim. ![]() |
Sizin gibi insanlar çoğalmalı elinize kolunuza sağlık |
Çok güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler. |
Elinize sağlık. Asıl önemli olan şu uasset ve uexp dosyalarını düzenlemek. Bazı oyunlarda dil dosyası olarak bu dosya türünü kullanıyorlar. Aynı zamanda font olarak da kullanılıyor. Bu dosya türü için bir araç göremedim. Bir bilginiz varmı? |
Yukarıda yazdığım gibi bu dosyaları editlemek için unreal engine 4 yüklü olması lazım. Unreal engine 4 yükledikten sonra boş bir proje açıp içerisine aktarırsın o dosyaları editleme şansınız doğar direk olarak unreal engine 4 içerisinden editleyip düzenleyip tekrardan kapatabilirsiniz. |
|
Bunun üzerinde çalışmalara başlayacağım gerekli dosyalar ve gerekli düzenlemeleri yapabileceğiniz script veya araç varsa bunları burada yayınlanayacağım şu anda mad max için çeviri araçlarının düzenlemesini yapıyorum. iyi forumlar... |
![]() .uexp dosyalarının stringleri aktarmasını ve türkçe karakter desteği için @caneray tarafından tool yapılmıştır. Testlerin tamamlamasının sonucunda bu konuda hakkında bilgi yayınlanayacaktır.. |
pak dosyasını unpack yaparak açtım. denemek amacıyla hiçbirşey editlemedim. unpack olan dosyayı pack yaptım. dosyanın boyutu küçüldü.oyun haliyle açılmadı. yani hiçbir işe yaramıyor bilginize. |
Bu tool öncelikle .pak dosyalarını açıp aynı zamanda geri toparlamak için kullanılıyor dosyaları editlemek için ayrıca o dosyaları geri açabilen bir tool da kullanılıyor.
Unreal engine 4 .pak dosyalarını zWolfi github kullanıcısı tarafından yapılmıştır ve yayınlanmıştır.
Kaynak :https://github.com/zWolfi/INS_Sandstorm/tree/master/UnrealPak
.locres dosyaların editlenmesi için tool swuforce zenhax forumunda kullanıcı tarafından yapılmıştır ve yayınlanmıştır.
Kaynak :https://zenhax.com/viewtopic.php?f=12&t=1022
Tool kullanımı:
Burada size öncelikle Bloodstained Ritual of the Night oyunundan örnekler vererek anlatıcağım. Oyunumuzun klasörüne gidiniz.
Bloodstained Ritual of the Night oyunun klasörlerinin içerisinde BloodstainedRotN klasörü bulunmaktadır. Remnant From The Ashes oyununda ise Remnant olarak bir klasör bulunmaktadır. Bu tarzda olan klasör oyunun gerekli tüm dosyalarının tutulduğu bir klasör anlamına gelmektedir.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Bu klasör içerisine giriniz. Burada ilk girmeniz gereken klasör Content klasörü olmaktadır.
< Resime gitmek için tıklayın >
Content klasörünü girdikten sonra Paks klasörüne giriniz.
< Resime gitmek için tıklayın >
Paks klasörüne girdiğiniz vakit Bloodstained Ritual of the Night oyununda sadece 1 dosya göreceksiniz fakat Remnant From The Ashes oyununda ise 2 dosya göreceksiniz veya diger oyunlarda daha fazla dosya göreceksiniz. pakchunk0-WindowsNoEditor.pak dosyalarını göreceksiniz pakchunk1 diye böyle dosyalar göreceksiniz.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
öncelikle indirdiğimiz github dosyasındaki toollu unrealpak tarafını direk olarak core dosyası ile buraya atmanız gerekiyor.
< Resime gitmek için tıklayın >
Buraya attıgınız vakit direk olarak pakchunk0 dosyasını unpack-UE4.22.cmd dosyasının üzerine sürekleyip bıraktıgınız vakit cmd karşınıza cıkacak ve otomatik olarak bütün dosyaları çıkartmaya başlayacak.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Bu işlem tamamlandığı vakit otomatik olarak cmd kapanacaktır ve sizde dosyalar içerisine girip dosyaları aramaya başlayacaksınız. Bloodstained Ritual of the Night Oyununda şöyle bir değişiklik bulunuyor. unpacked\BloodstainedRotN\Content\L10N\en\Core\StringTable yoluna gittiğiniz vakit burada .uasset dosyalarını göreceksiniz ve bu dosyalar içerisinde bütün genel olarak stringler bulunuyor. Bunları da düzenlemek için yapabileceklerinizden bir tanesi unreal engine 4 indirip bir proje acıp bu dosyayı direk olarak projenin içerisine sürekleyip unreal engine 4 içerisinden editlemektir. Açtıgınız klasörler içerisinde eğer .uasset yerine .locres dosyaları varsa yukarıda verdiğim kaynak sayfasında direk olarak bu dosyaları editlemek için yayınlanan toollar yardımı ile .locres dosyalarını editleyip daha sonra kitleyebilirsiniz.
Daima güncellenecek ve yeni toollar eklenecektir..
İyi formlar
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.