Evet, uzun zamandır canımı sıkan ama vakit bulamadığım için yapamadığım boyama işini sonunda yaptım, balatalarda ses yaptığı için frenlerken hazır onlarında yenisi varken, serviste öpülmemek için onlarıda değiştirdim. Elimden geldiğince fotograflamaya çalıştım. Bence sonunda güzel bir çalışma oldu. Öncelikle kaldırmadan bijonları hafiften gevşetiyoruz, yoksa kaldırınca gevşetmesi zor oluyor. Aracı ben transpalet ile kaldırdım, en kolay yöntem şuanda bana göre. < Resime gitmek için tıklayın > Daha sonra bu manzarayla karşılaşıyoruz. < Resime gitmek için tıklayın > Araç daha yeni sayılır, 1 yıl olucak ama nedense paslandı, demir tozu temizleyi, çok kullandım ondan kaynaklıda olabilir, sık sık yıkıyorum, jantları. Dragonsla. Neyse olmuş bir kere düzeltelim elimizden geldiğince. Kaliperin daha yakından hali bu şekilde idi. < Resime gitmek için tıklayın > Hazır bu kısma gelmişken, balata değişimi için yapıcak arkadaşlarada yol gösterelim, Balatayı değişmek için öncelikle kaliperin önündeki yayı çıkarmak getekiyor, arkadan destekleyip öne doğru bastırdığınızda yay çıkıyor ön taraftaki. Yayımız bu.< Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > Yayı çıkarıp takmak kolay, fazla zorlamıyor. Daha sonra balatayı sökmeden önce kaliperin balatayı bırakması için kendimize doğru kaliperi çekiyoruz, bunun için arka tarafından tutup kendimize çektiğimizde geliyor sorunsuz bir şekilde, < Resime gitmek için tıklayın > Daha sonra kaliperin arka tarafından bulunan kauçukların içerisindeki civataları sökmemiz gerekiyoe balataları sökmek için. 8mm Alyan takımı ile sökülüyor bunlarda. Bunlar bir üste birde altta iki adet bulunuyor. < Resime gitmek için tıklayın > Bunlarıda söktükten sonra kaliperimizi dışarı alabiliyoruz. Daha sonra kaliperi arkada bir yere koyuyoruz boyamak için sırasını beklesin. Direk aslında maskeleme yapıp balata takılıykende boyanabilir. Boyamadan önce diskin göbek kısmına ince zımpara ve skoç zımara atıp iyice temizledim. Kaliper kısmınıda tel fırça ile fırçalayıp daha sonrasında onada skoç zımpara geçtim sonrasında balata spreyi ile iyice temizledim. Arkasınada ipa sıktım ve iyice temizlemiş oldum. Geçtim boyama işine, tabi detaycı adam olunca işi fantaziye vurup diskin üstünüde boyadım < Resime gitmek için tıklayın > Kullandığım boya, aslında boya değil aluminyum kaplama olarak geçiyor < Resime gitmek için tıklayın > Tabi bu spreyin kuruması bekledikten sonra Isıya dayanıklı gümüş sprey boyada geçtim daha uzun ömürlü olucağını düşünüyorum bu şekilde. Bu kaliperin bağlantı alt parçası bu arada balatayıda bıraya takıyoruz. Ön taraftakini. < Resime gitmek için tıklayın > Burda boyanmış ve boyanmamış hali arasındaki fark. < Resime gitmek için tıklayın > Boyanmış hali bu şekilde. < Resime gitmek için tıklayın > Daha sonrasında kaliperide boyayıp yerinde bakalım dedim. Üstüne gri boya attığım için tekrardan disk boya içinde kaldı biraz. Ama tiner ile silince çıkıyor sorun olmuyor. Tabi bu arada diskin arkasındaki koruma sacıda iyi halde olmayınca onuda boyadım. < Resime gitmek için tıklayın > Sildikten sonraki halide bu. Silerken uğraştırmıyor o yüzden maskelemeden daha az çaba sarf ediyorsunuz önce maskelem ile uğratım ama sökerken boyaya değip bozduğu için bu şekilde yapmayı daha kolay buldum. < Resime gitmek için tıklayın > Balatamız, orjinal balatadan memnun olmadığım ve sürekli ses yaptığı için Ate seramik balataya geçtim, bakalım nasıl olucak, daha az toz yaptığı söyleniyor, bu arada balataları takmadan üstünden skoç zımpara ile geçtim. Alışması biraz daha hızlı olsun diye. < Resime gitmek için tıklayın > Daha sonra kaliperin önce ön tarafına balatayı takıyoruz < Resime gitmek için tıklayın > Daha sonrasında bu üstünde bağlamak için yapılan parça bulunan balatayı kaliperin içerisine geçiriyoruz. < Resime gitmek için tıklayın > Bütün işlemleri sırasıyla geriye doğru yapıyoruz ve balatamızı yerine takıyoruz. Bazı resimler sağ bazı resimler sol tarftandır. Sürücü tarafındaki balatada ayrıca balata sensörü bulunmakta değiştiriken onuda değiştirmeniz gerekebilir eğerki diske sürtmeye başladıysa. < Resime gitmek için tıklayın > Buda aracın kaldırılmış hali biraz dağınık çalıştım. < Resime gitmek için tıklayın > Böyle bir kablomuz, sensör için bu. Evet işimiz bitti şimdi final fotograflarına geçelim, aracı yıkamadım şuan kirli jantlarda aynı şekilde, kurusun diye bekliyordum. Bir kaç gün yıkama yapmam. < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > Okuduğunuz için teşekkür ederim.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
fren balatalarının arka yüzeyi de boyanmalıydı montaj sırasında balata arkasına ve hareketli yüzeylerine yağ sürülüyor yabancı montaj videolarında somunlara parlak kapak satılıyor aliexpresste onu öneririm nikelaj görünümlü plastik
normal spreyle boyasak sorun olur mu? sıcakta alev alma gibi sorunla karşılaşır mıyız? yayladan inerken acayip ısınıyor kaliperler hatta balataya su serpiyorum elimde anında buharlaşıyor
Öncelikle kaldırmadan bijonları hafiften gevşetiyoruz, yoksa kaldırınca gevşetmesi zor oluyor. Aracı ben transpalet ile kaldırdım, en kolay yöntem şuanda bana göre.
< Resime gitmek için tıklayın >
Daha sonra bu manzarayla karşılaşıyoruz.
< Resime gitmek için tıklayın >
Araç daha yeni sayılır, 1 yıl olucak ama nedense paslandı, demir tozu temizleyi, çok kullandım ondan kaynaklıda olabilir, sık sık yıkıyorum, jantları. Dragonsla. Neyse olmuş bir kere düzeltelim elimizden geldiğince.
Kaliperin daha yakından hali bu şekilde idi.
< Resime gitmek için tıklayın >
Hazır bu kısma gelmişken, balata değişimi için yapıcak arkadaşlarada yol gösterelim, Balatayı değişmek için öncelikle kaliperin önündeki yayı çıkarmak getekiyor, arkadan destekleyip öne doğru bastırdığınızda yay çıkıyor ön taraftaki. Yayımız bu.< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Yayı çıkarıp takmak kolay, fazla zorlamıyor. Daha sonra balatayı sökmeden önce kaliperin balatayı bırakması için kendimize doğru kaliperi çekiyoruz, bunun için arka tarafından tutup kendimize çektiğimizde geliyor sorunsuz bir şekilde,
< Resime gitmek için tıklayın >
Daha sonra kaliperin arka tarafından bulunan kauçukların içerisindeki civataları sökmemiz gerekiyoe balataları sökmek için.
8mm Alyan takımı ile sökülüyor bunlarda. Bunlar bir üste birde altta iki adet bulunuyor.
< Resime gitmek için tıklayın >
Bunlarıda söktükten sonra kaliperimizi dışarı alabiliyoruz.
Daha sonra kaliperi arkada bir yere koyuyoruz boyamak için sırasını beklesin.
Direk aslında maskeleme yapıp balata takılıykende boyanabilir. Boyamadan önce diskin göbek kısmına ince zımpara ve skoç zımara atıp iyice temizledim. Kaliper kısmınıda tel fırça ile fırçalayıp daha sonrasında onada skoç zımpara geçtim sonrasında balata spreyi ile iyice temizledim. Arkasınada ipa sıktım ve iyice temizlemiş oldum.
Geçtim boyama işine, tabi detaycı adam olunca işi fantaziye vurup diskin üstünüde boyadım
< Resime gitmek için tıklayın >
Kullandığım boya, aslında boya değil aluminyum kaplama olarak geçiyor
< Resime gitmek için tıklayın >
Tabi bu spreyin kuruması bekledikten sonra
Isıya dayanıklı gümüş sprey boyada geçtim daha uzun ömürlü olucağını düşünüyorum bu şekilde.
Bu kaliperin bağlantı alt parçası bu arada balatayıda bıraya takıyoruz. Ön taraftakini.
< Resime gitmek için tıklayın >
Burda boyanmış ve boyanmamış hali arasındaki fark.
< Resime gitmek için tıklayın >
Boyanmış hali bu şekilde.
< Resime gitmek için tıklayın >
Daha sonrasında kaliperide boyayıp yerinde bakalım dedim. Üstüne gri boya attığım için tekrardan disk boya içinde kaldı biraz. Ama tiner ile silince çıkıyor sorun olmuyor. Tabi bu arada diskin arkasındaki koruma sacıda iyi halde olmayınca onuda boyadım.
< Resime gitmek için tıklayın >
Sildikten sonraki halide bu. Silerken uğraştırmıyor o yüzden maskelemeden daha az çaba sarf ediyorsunuz önce maskelem ile uğratım ama sökerken boyaya değip bozduğu için bu şekilde yapmayı daha kolay buldum.
< Resime gitmek için tıklayın >
Balatamız, orjinal balatadan memnun olmadığım ve sürekli ses yaptığı için Ate seramik balataya geçtim, bakalım nasıl olucak, daha az toz yaptığı söyleniyor, bu arada balataları takmadan üstünden skoç zımpara ile geçtim. Alışması biraz daha hızlı olsun diye.
< Resime gitmek için tıklayın >
Daha sonra kaliperin önce ön tarafına balatayı takıyoruz
< Resime gitmek için tıklayın >
Daha sonrasında bu üstünde bağlamak için yapılan parça bulunan balatayı kaliperin içerisine geçiriyoruz.
< Resime gitmek için tıklayın >
Bütün işlemleri sırasıyla geriye doğru yapıyoruz ve balatamızı yerine takıyoruz. Bazı resimler sağ bazı resimler sol tarftandır. Sürücü tarafındaki balatada ayrıca balata sensörü bulunmakta değiştiriken onuda değiştirmeniz gerekebilir eğerki diske sürtmeye başladıysa.
< Resime gitmek için tıklayın >
Buda aracın kaldırılmış hali biraz dağınık çalıştım.
< Resime gitmek için tıklayın >
Böyle bir kablomuz, sensör için bu.
Evet işimiz bitti şimdi final fotograflarına geçelim, aracı yıkamadım şuan kirli jantlarda aynı şekilde, kurusun diye bekliyordum. Bir kaç gün yıkama yapmam.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Okuduğunuz için teşekkür ederim.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.