1. sayfa
Sesli mesaj bırakmayı kapatabilirsiniz. Şimdilik en kesin çözüm bu. O parayı geri almak istersenizde en kötü faturanızdan düşerler ve çok uğraştırırlar. ![]() |
Senin ARADIğIN kişi SekreterCell kullanıyorsa Müşteri hizmetlerinin yapabileceği bir şey yok. O kişiye ulaşamadığında SekreterCell çıkar ve mesaj BIRAKMASAN Bile sinyalDEN SONRA telefonu kapattıysan ücret araYANa yazar. BununLA ilgili uyarı AraYaN taraFA sesLi olarak verilir. Yani birini aradığında ulaşamıyorsan o uyarıyı duyarSIN. Ayrıca telefonlarda şöyle yönlendirmeLer var; Tüm aramaları yönlendir Cevapsız aramaları yönlendir Meşgulde (yani aradığın kişi o anda telefon görüşmesi yapıyorsa veya aradığın kişi telefon görüşmesi yapmasa bile meşgule düşürdüyse) Yönlendir Ulaşılmadığında yönlendir Aradığın kişi bu yönlendirmelerden birinde SekreterCell'e yönlendirme yaptıysa ücretlendirme olur. Ayrıca aradığın kişi yönlendirme yapmadığı halde operatörler özellikle Turkcell ulaşılamadığı durumlarda SekreterCell'e yönlendirme yapıyor. Telefonunda "Ulaşılmadığında Yönlendir" ayarına bakarsan orada görürsün. Mesela metroya girdiğinde sen içerdeyken dışardan biri aradığında ulaşılmadığında yönlendir seçeneği devreye girer. Metrolarda tek yönlü yani içerden dışarıya doğru arama yapılır. Bu uygulama 2005 yılında Londra metrosuna yapılan bombalı saldırıdan sonra uygulanmaya başlandı. Bombalar cep telefonuyla tetiklendiği için metro içine doğru yapılan aramalar yapılmıyor. Sadece metroda olabilecek acil durumlar için içeriden dışarıya aramaya izin veriliyor. En basit örneği kısa zaman önce Beyoğlu-İstiklal caddesindeki ve Bursa'daki intihar bombacısı. |
Ben bu konuyu çözeceğim. Btk ya şikayette bulundum. Buraya yazarım. Eğer burada bir ücretlkendirme olacaksa ARANAN kişi ücret öder. Servisi açan o kullanan o. Ben bunu bilmeme takip edemem. Ben sinyalden sonraki konuşma dakikasından sorumluyum. Doğrusu budur yada bu olmalıdır. |
Sizin durumdan anladığım kadarıyla sekreterin sinyal sesinden sonraki ücretlendirmesi arayan kişinin dakika paketinden düşerek değilde, harici olarak ekstra ücretlendirme yapıldığı şeklinde doğrumudur? Eğer böyleyse gerçekten, Turkcell hiç doğru bir iş yapmamış! Turkcell ufak ufak abonelerden çaktırmadan yeni tahsilatlar yapmaya başladı. Bunlardan biride Mobil Ödeme'ye yıllık aidat getirdiler. Kullan kullanma bütün Turkcell aboneleri yıllık 3 TL aidat ödeyecek. Ve bu mobil ödeme servisi bütün yeni hatlarda otomatik aktif konumda ve online işlemden veya mesajla kapatamıyorsunuz. İllaki müşteri temsilcisini aramanız gerek. Eskiden online işlemden açıp kapatılabiliyordu, uyanıklar şimdi zorlaştırdılar kapatma işlemini. |
Gelişmeleri bekliyoruz |
Durum aynen bu. Ve işin garip yanı Müşteri Hizmetlerinde ki kızda bişey diyemedi. Ben bildireyim iadesini istediğinizi felan dedi ama bu benim sorunum değilki. İşin kötü yanı ben sekretercell nedir onu bile bilmiyorum. Arıyorum aradığınız kişiye ulaşılamıyor sinyalden sonra mesaj bırakın derse ve bırakacaksam bırakırım. Bunun için 50 kuruş almak resmen şark kurnazlığı. Yine diyorum eğer sekretere veren kişi ücretlendirilse ben buna da kızarım ama bunun yine bir mantığı vardır. Adam hizmet almak için bu yola başvurabilir ve bunun fiyarını operaötr belirler . Kızsamda buna karışmama ama diğeri çok anlamsız. 3 operaötürde kullandım. Bu tarz şeyleri sadece Turkcellde yaşıyorum. Evet iyi operatör, verdiği hizmet cidden sorunsuza yakın ancak 532 yi ararken bile acaba ücretlendireilecekmiyim diye düşünüyorum. Bu rahatlığı veremiyor insana. |
|
Ne şikayetler edildi. Neler neler ama turkcellin yönetimi de devlet tarafından atanıyor. Btk da aynı. Faturalıdan faturasıza geçerken alınan kesintiz iletişim bedeli (30 tl 500dk 1gb) ve bu sesli mesaj ücreti. Değişmiyor hiçbir şey Bayilere müşterileri faturalıya geçirin diye baskı yapan turkcell adam faturasız da olsa mecbue paket yükleyecek her ay ama paket yüklerse direk bu ekstra ücretlendirmeleri falan yansıtamazlar. Aslında servis satamazlar (geçiremezler) diyelim. Faturalı paketleri de biraz daha cazip yapıyorlar. Ne zaman faturasız müşteri ihtiyaçları doğuyor o tarata gelir azalıyor. O zaman faturasız müşteri kampanyaları yapıyorlar. Zaten adam sistemi seni sağmak üzerine belirlemiş. Kurumsal firmalar müşteri sayısını önemli tutarken, diğer önemli bir şey müşteri bazında kazanacakları ortalama tutardır. Ortalamalar düşünce başlıyorlar geçirmeye. Devlet ceza kesiyor. O mu ödüyor zannediyorsun başka bir şey sokuyor faturalara ya da faturıza da yapıyor bazen. Senden benden alıyor ücreti. Adam senelik kar müşteri hedefi koyuyor. Ceza yerse tutmaz hedef. Onu da senden benden çıkartır. Bazen her sektörde zam gelmesinin sebebi hedeflerin planlanan gibi gitmemesidir. Yeni satış yoksa mevcut müşteriye daha çok satış. E adamda satış yapamayınca, geçirme yapıyor 🤣😀 En garanti çözümler aradığınız kişiye dediği anda kapatmak. Ya da faturasıza geçip paket kullanmak faturasızdan bu ücreti tl niz yoksa alamaz. Bende faturalıyım. Bir arkadaş geçirdi. Mobil ödeme kullandım diye 7 tl, bu mesaja takıldım diye 5 tl kesmişler. Faturasız olsaydı bu ücretleri ödemezdim. Ama sekretercelle takılmak benim hatam. Mobilödemeyi de paycell den indirim aldığım için kullanıyorum. Kardayım açıkçası çok takmıyorum |
Yıllar önce sayısız kez, bildiğim bütün kurumlara şikayet ettim. Dönüş bile yapılmadı. Bunun adına YASAL SOYGUN diyoruz. Boşa kendini yorma ben bu işi çözerim diye. Bazı yaşlılar görüyorum, 30 liralık faturası olmuş 200 lira, sebebine bakıyorum tamamı telesekreter servisi vurgunu. Bu kadar mazlumun hakkını çalanda göz yumanda namussuzdur, yatacak yeri yoktur. |
Kapatmak için upcall uygulamasını indirin Profil, Ayarlar, Arama Ayarları, Sekreter Ayarları sekmesinden kapatın kurtulun cidden dolandırıcılık bu başka bir şey değil. |
1. sayfa
Sebebi çekim işi.
Bazen full çekerken bazen günlerce tek dişe kurban ettikleri için Turkcelle geçtik.
Ancak bu ay faturamızda ekstra ücretlendirme gördük. 10 liralık bir fark söz konusu olunca aradım müşteri hizmetlerini.
Dedikleri şuydu
"Anneniz aradığında telefonu kapatmamış yada sesli mesaj bırakmış." Nasıl yani dedim
"Aradığınız kişiye ulaşamayınca diğer telefon sekretere düşüyor ve mesaj bıraktığınızda ücretlendiriliyorsunuz"
16 mı 18 mi o kadar bu olay olmuş.
Dedim dünyanın en saçma ücretlendirilmesi. Adam sekretercell kullanıyorsa bunda benim Günahım nedir. Mesela diğer operatörden aradıklarında sesli mesaj bırakacaklar her yöne dakikalardan öderken biz neden ödüyoruz. Cevaplar servis kullanımı cart curt.
Sinek küçük ama midemi fena bulandırdı.
Milyonlarca abonesinden küçüklü büyüklü nasıl böyle bir soygun yapabilir ve kimse ses çıkarmaz anlamak güç.
Kendi hattıma baktım onda da 1.5 tl ücret konmuş.
Ben çoğu zaman telefonun kapama tuşuna basmayı unutuyorum ulaşamayınca. Bunların hepsine her ay 3 4 lira ücret mi ödedim aklım almıyor.
Bu konuda bilgisi olan varmı?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.