Arkadaşlar forumda konuda açmıştım. toyota yaris sipariş vermek üzereyim. Yalnız ilk defa cvt türü bir otomatik şanzıman ve f1 vites dedikleri kulakçıklı sisteme sahip olacağım kısmet olursa. Yalnız bir sorunum var. Bir kere ben otomatik vitesle asla çok oynamayı sevmem. Sadece dik yokuş çıkarken bu f1 vites dedikleri kulakçıklardan 1 tık atarak vites azaltıp yokuşu daha hızlı çıkmak istiyorum.
Birincisi bu f1 vitesi yalnızca rampa çıkarken bir tık kullanımlarım (vites düşürmem) aracın şanzımanına sorun verir mi ? Eğer sorun yapacak olursa sadece d ye alıp gideceğim. f1 vitesi hiç kullanmayacağım.
İkincisi resimde görüyorsunuz bir M bir de D kısmı var. Bu M dedikleri galiba f1 vites kullanarak aracı hareket ettirme. Ama ben istiyorum ki hareket halinde yokuş yukarı çıkmaya başlayınca vites D de iken hiç vites koluna dokunmayıp kulakçıkla bir vites azaltabilir miyim , yani D de iken bunu yapabilir miyim ? Yaparkende gazdan ayağımı çekme, frene basma gibi bir şeyler yapmam gerekir mi ?
Tecrübeli üstadlarıma rica ediyorum şu sorunuma bir el atsınlar.
Arkadaşlar forumda konuda açmıştım. toyota yaris sipariş vermek üzereyim. Yalnız ilk defa cvt türü bir otomatik şanzıman ve f1 vites dedikleri kulakçıklı sisteme sahip olacağım kısmet olursa. Yalnız bir sorunum var. Bir kere ben otomatik vitesle asla çok oynamayı sevmem. Sadece dik yokuş çıkarken bu f1 vites dedikleri kulakçıklardan 1 tık atarak vites azaltıp yokuşu daha hızlı çıkmak istiyorum.
Birincisi bu f1 vitesi yalnızca rampa çıkarken bir tık kullanımlarım (vites düşürmem) aracın şanzımanına sorun verir mi ? Eğer sorun yapacak olursa sadece d ye alıp gideceğim. f1 vitesi hiç kullanmayacağım.
İkincisi resimde görüyorsunuz bir M bir de D kısmı var. Bu M dedikleri galiba f1 vites kullanarak aracı hareket ettirme. Ama ben istiyorum ki hareket halinde yokuş yukarı çıkmaya başlayınca vites D de iken hiç vites koluna dokunmayıp kulakçıkla bir vites azaltabilir miyim , yani D de iken bunu yapabilir miyim ? Yaparkende gazdan ayağımı çekme, frene basma gibi bir şeyler yapmam gerekir mi ?
Tecrübeli üstadlarıma rica ediyorum şu sorunuma bir el atsınlar.
@msansertekin yani d de iken f1 vitedi kullanabilirsin ama kullanmana gerek yok diyorsun. eski aracım tork konv lü şanzımandı. yokuşta zorlanıyordum.
@Giannizzero hocam sizin araç nedir. toyota yaris ile sizinki arasında bir fark olabilir mi acaba ? bize yaristeki f1 kulakçıkları hakkında bilgisi olan yardımcı olabilir sanki.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korcank -- 22 Şubat 2015; 18:51:27 >
@Giannizzero toyotadaki satış temsilcisi bana d de iken kulakçıkları kullanabilirsin dedi ama vakit yoktu soru soramadım detaylı. c2 ile yaris arasında bir farklılık olabilir belki. bilemiyorum.
Benim araba Citroen C2. D modunda manuel değişime izin veriyorsa M modu ne işe yarıyor?
M modu da vites topuzunu oynatarak atmana izin veriyor .
Mesela bende de D modunda kulakçığa dokununca manuel e alıyor ama baktı 10-15 saniye hic vites değiştirmeden aynı devir de gidiyorum yani gaza aynı sekilde basıyorum kendi D ye alıyor . Ancak M tarafına çekince kulaklıklardan kesiciye girene kadar veya 30 km hıza düşüp 5.6. Viteste isen düşürüyor . Kulakçığa basili tutunca da D moduna alıyor kendi tabi vites D kısmında ise
Benimki dsg bu arada ben genel de F1 ile kullanıyorum manuel istegimi dindiriyor biraz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 22 Şubat 2015; 18:59:29 >
Benim araba Citroen C2. D modunda manuel değişime izin veriyorsa M modu ne işe yarıyor?
M modu da vites topuzunu oynatarak atmana izin veriyor .
Mesela bende de D modunda kulakçığa dokununca manuel e alıyor ama baktı 10-15 saniye hic vites değiştirmeden aynı devir de gidiyorum yani gaza aynı sekilde basıyorum kendi D ye alıyor . Ancak M tarafına çekince kulaklıklardan kesiciye girene kadar veya 30 km hıza düşüp 5.6. Viteste isen düşürüyor . Kulakçığa basili tutunca da D moduna alıyor kendi tabi vites D kısmında ise
Benimki dsg bu arada ben genel de F1 ile kullanıyorum manuel istegimi dindiriyor biraz
Ben 9 senedir bu robotize şanzımanı kullanıyorum, M modunda hem kulakçıkla hem vites topuzuyla değişime izin veriyor, kesiciye giriyor, sadece durmak üzereyken 1 e alıyor. Yani işime karışmıyor, bu nedenle ben de hep M modunda kullanıyorum, D modunu aracı ilk aldığımda kısa süre denedim, hiç bana göre değil. Kulakçıkları bile nadiren kullanıyorum, manuel gibi elim sürekli vites topuzunda :)
Yalnız bir sorunum var. Bir kere ben otomatik vitesle asla çok oynamayı sevmem. Sadece dik yokuş çıkarken bu f1 vites dedikleri kulakçıklardan 1 tık atarak vites azaltıp yokuşu daha hızlı çıkmak istiyorum.
Birincisi bu f1 vitesi yalnızca rampa çıkarken bir tık kullanımlarım (vites düşürmem) aracın şanzımanına sorun verir mi ? Eğer sorun yapacak olursa sadece d ye alıp gideceğim. f1 vitesi hiç kullanmayacağım.
İkincisi resimde görüyorsunuz bir M bir de D kısmı var. Bu M dedikleri galiba f1 vites kullanarak aracı hareket ettirme. Ama ben istiyorum ki hareket halinde yokuş yukarı çıkmaya başlayınca vites D de iken hiç vites koluna dokunmayıp kulakçıkla bir vites azaltabilir miyim , yani D de iken bunu yapabilir miyim ? Yaparkende gazdan ayağımı çekme, frene basma gibi bir şeyler yapmam gerekir mi ?
Tecrübeli üstadlarıma rica ediyorum şu sorunuma bir el atsınlar.
< Resime gitmek için tıklayın >
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.