Dün marş motoru bakımını yaptırdım. Sorunsuz oldu şayet bir kaç saat sonra akü ışığı yandı. Aküm daha 3 aylık. Aynı elektrikciyd gittim ve sarj dinamosuna bakmam lazım dedi. Olayın böyle arka arkaya olması tesadüf olabilir mi? Ve elekrikçi sizce bunu yapar mı?
İnternette akü ışığı nedenlerinden biri aşağıda yazanmış. Bunu nasıl kontrol edebilirim. Bana elektrikçi bilerek yapmış gibi geliyor. İnsanlara iftira atmak istemem ama ihtimal tabi.
3-Devre direncinin fazla olması;devrede bulunabilecek fazladan direç veya dirençler bataryanın dolmasına engel olabilir.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Tesadüfler de olabiliyor. Mesela V kayışını değiştirmeden önce arabanın harareti belli bir seviyeyi geçmiyordu. Kayış değiştikten sonra aynı gün içinde sıcaklık 10 derece farketti. Kayıştan şüphelendim ama geri dönmeye üşendim. Ustanın başında seyrettiğim için kayışın gerildiğinden de emindim. O dönem arabayı sıkışık trafiğe sokmadığım için artsa da su kaynatacak kadar olmuyordu. Şarj göstergesi de o zaman faal değildi.
Sonradan subap ayarına gittiğimde ustaya şikayetimi söylemeden kayış gerginliğine bakmasını rica ettim ve ustam kayış esnemiş dedi. Kayış gerildi ve sorun bitti. Eski kayış düzdü ve içinde metal halat gibi iskeleti vardı. Şimdiki kayış triger gibi tırtıklı.
Marş motoru bakımı bitince akü başının iyi sıkılmamasından bile şüphelenebilirsiniz. + kutupta kalın kablo marş motoruna gider fakat diğer kablo da direkt alternatöre gider. Oradaki bir oksit bile şarjı engeller.
Dün marş motoru bakımını yaptırdım. Sorunsuz oldu şayet bir kaç saat sonra akü ışığı yandı. Aküm daha 3 aylık. Aynı elektrikciyd gittim ve sarj dinamosuna bakmam lazım dedi. Olayın böyle arka arkaya olması tesadüf olabilir mi? Ve elekrikçi sizce bunu yapar mı?
İnternette akü ışığı nedenlerinden biri aşağıda yazanmış. Bunu nasıl kontrol edebilirim. Bana elektrikçi bilerek yapmış gibi geliyor. İnsanlara iftira atmak istemem ama ihtimal tabi.
3-Devre direncinin fazla olması;devrede bulunabilecek fazladan direç veya dirençler bataryanın dolmasına engel olabilir.
İnternette akü ışığı nedenlerinden biri aşağıda yazanmış. Bunu nasıl kontrol edebilirim. Bana elektrikçi bilerek yapmış gibi geliyor. İnsanlara iftira atmak istemem ama ihtimal tabi.
3-Devre direncinin fazla olması;devrede bulunabilecek fazladan direç veya dirençler bataryanın dolmasına engel olabilir.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onuraydin -- 14 Aralık 2014; 15:29:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >