Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
14
Cevap
0
Tıklama
0
Öne Çıkarma
RUHSATLI SİLAH İLE MEŞRU MÜDAFAA

S
sarisindoktor Konu Sahibi
geçen ay (37 mesaj)
Ruhsatlı silah ile ateş edildiği takdirde hangi durumlarda meşru müdafaa sayılır?




_____________________________

Eski kullanıcı adı: alibicim



L
Lawyer066
geçen ay (864 mesaj)
Saglikcilar siddete çözüm yolu mu ariyor :)





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

S
sarisindoktor Konu Sahibi
geçen ay (37 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Lawyer066

Saglikcilar siddete çözüm yolu mu ariyor :)
henüz değilim hocam ama olmak istiyorum ve çözüm yolu olabilir




_____________________________

Eski kullanıcı adı: alibicim

Bu mesaja 1 cevap geldi.

L
Lawyer066
geçen ay (864 mesaj)
Mesru mudafaa ile ihlal edilen deger arasinda denge olmali. Yani size sopa ile yaralama amaciyla saldirana bir sarjor bosaltirsan buraya adam oldurdum avukat var mi diye konu acma ihtimalin yüksek :)

Bunun sınırı kagit uzerinde guzel ciziliyor da eline silah alinca herkesin gozu dönüyor ve emin ol diplomani emek vererek eline aldiginda bir yaralama olayi ile kariyerini harcamak istemezsin.





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @sarisindoktor

S
Storm Raider
geçen ay (5376 mesaj)
Önce ruhsatı alabilmek lazım her kamu görevlisine verilmiyor. Belli başlı sayılan görevlilerki arasında sağlık çalışanı yoktur, normal usulden silah taşıyabilir. O zamanda hayatının tehlikede olduğunu inanılır kılman lazım.

Ruhsat alsan bile meşru müdafa kullanımında silah kullanmak yaşanan birçok olayda sınırı aşar çünkü meşru müdafada araçlar arasında bir denge gözetilir. Karşındaki kişide bir ateşli silah yoksa silahını göstermen bile o fiili savuşturmaya yetebilir. Çıkarıp bacağından vursan bile uyarmamak kişinin sadece sinirli ve yumruklarını sıkan biri olması veya amacının sadece bağırıp çağırmak olması gibi durumlarda sınırlar aşılmıştır. Hatta kasıtla yeni bir suç oluşmasına sebebiyet verecektir.

Ayrıca hakkında şikayet olacak her türlü hakkında disiplin soruşturmasıda yürütülecek açığa alınabilirsin. Bunlarıda göz önüne almak lazım.

Mevzuatta değişiklik olmadıysa savunma amaçlı olarak biber gazı bulundurulabiliyorduk. Bence silahtan kullanımı daha kolay ve fiziki saldırı tehlikesi var ise o yakın mesafeye ulaşıldığında kullanılması çoğu durum için meşru müdafa sayılır. (Dipnot geçeyim bazı insanlar biber gazı taşımak suç olarak biliyor. Kanunilik prensibi gereği suç olarak geçmiyorsa ortada bir suç yoktur. Silah olarak geçer tabanca ile aynı kategoridedir, ancak orantı prensibinde yeri daha aşşağıda bulunur.)





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

S
sarisindoktor Konu Sahibi
geçen ay (37 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Storm Raider

Önce ruhsatı alabilmek lazım her kamu görevlisine verilmiyor. Belli başlı sayılan görevlilerki arasında sağlık çalışanı yoktur, normal usulden silah taşıyabilir. O zamanda hayatının tehlikede olduğunu inanılır kılman lazım.

Ruhsat alsan bile meşru müdafa kullanımında silah kullanmak yaşanan birçok olayda sınırı aşar çünkü meşru müdafada araçlar arasında bir denge gözetilir. Karşındaki kişide bir ateşli silah yoksa silahını göstermen bile o fiili savuşturmaya yetebilir. Çıkarıp bacağından vursan bile uyarmamak kişinin sadece sinirli ve yumruklarını sıkan biri olması veya amacının sadece bağırıp çağırmak olması gibi durumlarda sınırlar aşılmıştır. Hatta kasıtla yeni bir suç oluşmasına sebebiyet verecektir.

Ayrıca hakkında şikayet olacak her türlü hakkında disiplin soruşturmasıda yürütülecek açığa alınabilirsin. Bunlarıda göz önüne almak lazım.

Mevzuatta değişiklik olmadıysa savunma amaçlı olarak biber gazı bulundurulabiliyorduk. Bence silahtan kullanımı daha kolay ve fiziki saldırı tehlikesi var ise o yakın mesafeye ulaşıldığında kullanılması çoğu durum için meşru müdafa sayılır. (Dipnot geçeyim bazı insanlar biber gazı taşımak suç olarak biliyor. Kanunilik prensibi gereği suç olarak geçmiyorsa ortada bir suç yoktur. Silah olarak geçer tabanca ile aynı kategoridedir, ancak orantı prensibinde yeri daha aşşağıda bulunur.)
ama hocam biber gazı sıkarsak kişiye bizim aleyhimize ifade verebiliyormuş sanki ben onu tehdit etmişim sonra da sıkmışım gibi




_____________________________

Eski kullanıcı adı: alibicim

Bu mesaja 1 cevap geldi.

S
Storm Raider
geçen ay (5376 mesaj)
Aynı ifade ateşli silah kullanırsanda başına gelebilir. Tartıştık tehdit etti seni öldürürüm dedi sonrada tabanca çekti vs, silah zaten başlı başına orantısız bir kuvvettir. Gaz hem saldırı amacı olmaksızın ruhsat alınmadan taşınabilmesi için daha kolay masrafsız edinilebilir. Her isteyene taşıma ruhsatı atmıyorlar silahın vs masrafı var. Yaklaşık silahına göre bulundurma 4-6bin tl , taşımada 10 bin tl civarı 5 yıl için masrafı var. Ayrıca göz yaşartıcı gaz öldürücü etkisinin olmaması nedeniyle amaçla araç arasında orantıyı daha iyi korur.

Ha sen bu müdahale sonucu karşı tarafın ifade vermeyeceği bir duruma getirmeyi yani öldürmeyi niyet aldıysan zaten bu bile şu an meşru müdafadan sapmıştır. Somut olaya göre hayati bir organa sıkılan tek kurşun veya kişiye karşı hayati organ olmasa bile 2 el ateş bile meşru müdafada sınırı aşabilir.





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @sarisindoktor

S
sarisindoktor Konu Sahibi
geçen ay (37 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Storm Raider

Aynı ifade ateşli silah kullanırsanda başına gelebilir. Tartıştık tehdit etti seni öldürürüm dedi sonrada tabanca çekti vs, silah zaten başlı başına orantısız bir kuvvettir. Gaz hem saldırı amacı olmaksızın ruhsat alınmadan taşınabilmesi için daha kolay masrafsız edinilebilir. Her isteyene taşıma ruhsatı atmıyorlar silahın vs masrafı var. Yaklaşık silahına göre bulundurma 4-6bin tl , taşımada 10 bin tl civarı 5 yıl için masrafı var. Ayrıca göz yaşartıcı gaz öldürücü etkisinin olmaması nedeniyle amaçla araç arasında orantıyı daha iyi korur.

Ha sen bu müdahale sonucu karşı tarafın ifade vermeyeceği bir duruma getirmeyi yani öldürmeyi niyet aldıysan zaten bu bile şu an meşru müdafadan sapmıştır. Somut olaya göre hayati bir organa sıkılan tek kurşun veya kişiye karşı hayati organ olmasa bile 2 el ateş bile meşru müdafada sınırı aşabilir.
hocam çok b*k yolu olur en iyisi hiç bulaşmamak ama biraz tepem atar




_____________________________

Eski kullanıcı adı: alibicim



S
sertosman
geçen ay (2285 mesaj)
meşru müdafaa, her olayın özelinde o olayın şartlarına göre değerlendirilir.




N
niceworkisc
geçen ay (410 mesaj)
Meşru Müdafa için silahın ruhsatlı veya ruhsatsız olması önem arz etmez. Burada korunan hukuki değer yaşama hakkıdır bunun neyle sağlandığı veya sağlanan aracın yasal olup olmadığı Kabahat teşkil eder. Ruhsatsız silah bulundurmadan cezanı yer geçersin. Ancak neyin meşru müdafa olduğunu olaya bakmak gerekir. Ancak meşru müdafa yaşamınızı zora sokan bir durum karşısında mutlak ve yakın bir tehlike varsa bakın mutlak tehlike diyorum olabilir belki vuracaktı gibi ifadeler yeterli olmayacaktır. Her olayın koşul ve şartlarına bakmak lazım. Sizi döven vuran veya bıçak çeken birisine silah gösterdiğinizde kaçmaya başlar sizde ateş ederseniz meşru müdafa olmayacaktır. Çünkü artık bir tehlike yoktur. Veya size sopayla gelen uzakta olan bir vatandaşın alt bölgesine sıkmak yerine direk kafaya sıkmanız meşrü müdafa olarak algılanmayacaktır.





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

S
sarisindoktor Konu Sahibi
geçen ay (37 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: niceworkisc

Meşru Müdafa için silahın ruhsatlı veya ruhsatsız olması önem arz etmez. Burada korunan hukuki değer yaşama hakkıdır bunun neyle sağlandığı veya sağlanan aracın yasal olup olmadığı Kabahat teşkil eder. Ruhsatsız silah bulundurmadan cezanı yer geçersin. Ancak neyin meşru müdafa olduğunu olaya bakmak gerekir. Ancak meşru müdafa yaşamınızı zora sokan bir durum karşısında mutlak ve yakın bir tehlike varsa bakın mutlak tehlike diyorum olabilir belki vuracaktı gibi ifadeler yeterli olmayacaktır. Her olayın koşul ve şartlarına bakmak lazım. Sizi döven vuran veya bıçak çeken birisine silah gösterdiğinizde kaçmaya başlar sizde ateş ederseniz meşru müdafa olmayacaktır. Çünkü artık bir tehlike yoktur. Veya size sopayla gelen uzakta olan bir vatandaşın alt bölgesine sıkmak yerine direk kafaya sıkmanız meşrü müdafa olarak algılanmayacaktır.
hocam peki adam bana silahla aateş etse ama vuramasa sonra ben onu vursam bu durum nasıl?




_____________________________

Eski kullanıcı adı: alibicim

Bu mesaja 1 cevap geldi.

N
niceworkisc
geçen ay (410 mesaj)
Meşru müdafa olur hocam. Kendi yaşam hakkınızı korumanız gerekiyor. Yani illa sizi vurması gerekmez ko vursa zaten nasıl kullanacaksin bu hakki. Bu hakki kullanmak için illa ateş etmesine de gerek yok. Mutlak Yakın bir tehlike olmalı. Sizi sürekli ölümle tehdit eden birisi elinde silahı size doğrultsa siz hızlı davranip vyrdaniz meşru müdafa olacaktır





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @sarisindoktor

S
sarisindoktor Konu Sahibi
geçen ay (37 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: niceworkisc

Meşru müdafa olur hocam. Kendi yaşam hakkınızı korumanız gerekiyor. Yani illa sizi vurması gerekmez ko vursa zaten nasıl kullanacaksin bu hakki. Bu hakki kullanmak için illa ateş etmesine de gerek yok. Mutlak Yakın bir tehlike olmalı. Sizi sürekli ölümle tehdit eden birisi elinde silahı size doğrultsa siz hızlı davranip vyrdaniz meşru müdafa olacaktır
hocam tehdit savuran birisine silah göstermek suç mu peki




_____________________________

Eski kullanıcı adı: alibicim

Bu mesaja 1 cevap geldi.

N
niceworkisc
geçen ay (410 mesaj)
Sizde onu tehdit etmiş oluyorsunuz hocam. Haksız tahrikten yararlanırsınız.





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @sarisindoktor

E
erturkcan2
2 hafta (324 mesaj)
Bence siz doktor olarak hiç böyle bir şeye girişmeyin. Çok riskli, problemli bir bölgede yaşıyorsanız yanınızda biber gazı bulundurun zaten doktorlara silahlı saldırı yapılmıyor. Diğer saldırganları biber gazıyla 10 kişi de olsalar etkisiz hale getirme şansınız olur. Ve geri dönüşü olmayan hatalara sebebiyet vermezsiniz.

Olur ya yani 5 kişi birden saldırıya gelir birinde bıçak vardır. Bıçaklının amacı sadece sizin gözünüzü korkutmaktır ve size yaklaşmamasına rağmen korku ve panikle hepsine ateş edersiniz falan sıkıntı yani. Düşünsene kardeşin birisiyle tartışıyor kavga ederlerken adam silahını çekip kardeşini öldürüyor. Bu bence müdafaa olmaz cinayet olur. Müdafaa konusu çok ince bir konu, hukuk bilgim yok ama yani bence öyle bir durumda kalmalısın ki yani ya öleceksin ya öldüreceksin anca o zaman müdafaa olur diye düşünüyorum.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.