Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
121
Cevap
24474
Tıklama
27
Öne Çıkarma
Cevap: RTSS Scanline Sync/RTSS maximum FPS yükseltme/Düşük Geçikmeli V-Sync ON/Nvidia Ölçekleme Geçikmesi (5. sayfa)
J
6 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

Vsync açıkken zaten fps, 75'in çarpanı değilse görüntüyü aksatır(25Hz izlersiniz), vsync açıkken de kesilme yapar. FastSync ile '150Hz' almaya çalışacağınıza 72Hz yapın, tam çalışsın.
Merhaba Mete Hocam bu çarpan olayını nasıl ayarlıcaz peki. ?




Bu mesajda bahsedilenler: @Mete Can Karahasan
G
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Scanline Sync için -100 gibi bir değer verdiğinizde yırtılma çizgisi monitörünüzün alt kısmına yakın bir yerde mi çıkıyor?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Jimmy_Conway
J
6 yıl
Yüzbaşı

bir digee durumda 60 hz de deneme yapmama ragmen hatta fastsyncyide acmama ragmen yirtilma cizgisini yok edemedim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Interstellar
J
6 yıl
Yüzbaşı

Oyun AC Odyssey ama şimdi onu biraz önce birşey denedim.
Ayarlarım Aynen Şı Şekilde

NVDİA DENETİM MASASI AYARLARINDAN;
VSYNC KAPALI
3lü Arabellekleme : AÇIK
GÜÇ YÖNETİMİ : Yüksek Performans
Oyun exe dosyasına tıkladım ve tam ekran iyileştirmeleride tikledim.
Ayrıca Ölçeklendirme seçeneği yok olarak işaretledim ve monitörü 74 Hz olarak oc yaptım.

RTSS AYARLARINDAN;
Frame Limit :73.991
Scanline sync : -100

Yalnız şöyle bir durum oluştu
1-oyun içinde Fullscreen olarak seçeneğini seçince monitör tekrar 60 hz deymiş gibi görünüyor
2-oyun içi ayarlarından fps limiti 60 olarak işaretledim
3- en ufak bir drop v.b kekeleme yaşamadım, yırtılma çizgisi çok ağaçlıklı bölgelerde çok nadir çıkıp kaybolmakta ama oyunun akıcılığı çok iyi oldu.
4- Kısaca 60 hz oynuyorum ama monitörüm 74 hz oc'li bir şekilde. Oyun içinden FPS limitini 75 yaptıgım anda oyunda drop, kekeleme vb. şeyler artıyor ve akıcılık kayboluyor. bariz bir şekilde frame atlaması yaşamaktayım.

Siz hangi hz aralığında oynamaktasınız oyunları ?


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Interstellar
G
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

"Oyun exe dosyasına tıkladım ve tam ekran iyileştirmeleride tikledim." ben bu ayar tikli ise kaldırın demek istemiştim yani kutucuk boş olsun. Ben 144hz de oynuyorum...

Scanline sync : -100 de iken görünür mü ve eğer görünürse ekranınızın neresinde

Frame Limit :73.991 girmişsiniz fakat bu tarz bir limitleme Düşük gecikmeli V-Sync ON için yapılıyor yani Scanline Sync'i aktif etmişseniz Framerate Limiti 0 vererek devre dışı bırakın.

"oyun içi ayarlarından fps limiti 60 olarak işaretledim" Oyun içindeki fps limitleme imkanınız varsa bu fps limitleme de çok iyi çalışacaktır ama onuda Scanline Sync açtığınız için devre dışı bırakıp deneyin...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 29 Ocak 2019; 22:45:18 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Jimmy_Conway
J
6 yıl
Yüzbaşı

:) yani tiki kaldırdım anlamadında söyledim. O kadar beynim karıştı ki kusura bakmayın. -100 görünür değil yağ gibi akıyor bazen çok ağaçlı sahnelerde arada bir çıkıyor ama sanki hemen topluyor ekran kendini sonra çıkmıyor bu durumda FPS limit oyun içinde 60.
Ama;
Oyun içi fps limiti 75 aldığım anda Drop ve yırtılmalar başlıyor. Yırtılma çizgiside monitör yukarıya doğru ortanın biraz üstünde ama 4 parmak kadar bir alanı kapsıyor dalgalanma


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Oyundan maximum kaç fps alıyorsunuz...


-100 değerinde mousu sağa sola hızla hareket ettirince ekranı ikiye bölen bir yırtılma çizgisi görüyor musunuz?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 29 Ocak 2019; 22:53:47 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Jimmy_Conway
J
6 yıl
Yüzbaşı

Ama;
Oyun içi fps limiti 75 aldığım anda Drop ve yırtılmalar başlıyor. Yırtılma çizgiside monitör yukarıya doğru ortanın biraz üstünde ama 4 parmak kadar bir alanı kapsıyor dalgalanma
dediğim gibi 60 fps limt koydum max 60 fps alıyorum.-100 sağ ve sol hareketinden ziyade ağaçlık ortamda yukarı aşağı yapınca yırtılma oluyor oda 4 parmak hemen geçiyor sonra


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

RTSS AYARLARINDAN;
Frame Limit :73.991
Scanline sync : -100


Bayağı karıştırmışsınız... Scanline Sync ile Düşük gecikmeli VSync On uygulamasını karıştırmışsınız.

Scanline Sync için oyun içinden veya RTSS arayüzünden fps limiti girmiyorsunuz, zaten kendisi ayarlıyor. Önce 1 değeri vererek aktif edin ve oyunu açıp mousunuzu yırtılma çizgisini görene kadar hızlıca sağa sola hareket ettirin. Yırtılma çizgisini görünce bunu input lagı azaltmak için ekranın alt kenarından %25 yukarda olacak şekilde konumlandırın. Burada stutter yaparsa yerini değiştirirsiniz...

Sync total değeriniz 1125'ti yani 1125 tane piksel satırınız var ve bunların her biri tarama hattıdır. 1125-1080=45 yani iki çerçeve arasında 45 tane görünmeyen ekranın dışında kalan piksel satırınız (tarama hattınız) var. Yırtılma çizgisi bu 45 hattan birine ayarlarsanız görünmeyecektir. Yırtılma hattını ekranın alt kenarında çıkarmak için -105 vermeniz ve %25 yukarıya çıkarmak içinde 1080/4=270 270+105=375 yani Scanline Sync için -375 vermeniz gerekir veya pozitif değer girseniz de olur 810 vaya 844 yada 900 gibi...

FPS çok dalgalanıyorsa monitörü 60hz yapın sonra Scanline Sync'i aktif edin. Tek bir yerde bir tane yırtılma çizgisi olur öyle 4 parmaklık bir alan değil ve onu kalibre edersiniz yani en sakin olduğu yeri bulmaya çalışmak için yerini değiştirirsiniz.

Üçlü ara bellekleme daha ziyade V-Sync için öneriliyor (mouse input lagını ve minimum fps'yi çok düşürmemek için) ve bunu açmak bu oyunda işe yaramış gibi görünüyor ama vram kullanımını artırıyor bu da olumsuz etki yapabilir en iyi sonucu test etmek için açmayın...Oyundan en az 60 fps alacak şekilde oyun ayarlarınızı kısmanızı öneririm...


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Jimmy_Conway
J
6 yıl
Yüzbaşı

Konuyu Hortlatıyorum tekrardan :)
1-Vsync ile Scanline Sync arasındaki en önemli yarar sizce nedir
2-Kullandıgım Monitörhttps://www.samsung.com/us/support/owners/product/led-monitor-sd390-series 27" lik modeli
3-Dediklerinizi aynen uyguladım ayrıca ayar kısın demissiniz ama ben ayarları ultrada oynamayı seven birisiyim. Ekran Kartımda GTX 1080
4-Ne yaptıysam yapayım yırtılmayı görünmez yapamadım. Eğer başarabilseydim Monitör olmak durumunda kalmıcam ama sanırım 144 hz lik bir freesync destekleyen bir monitör tek çözüm olacak gibi.
5-Yoksa bir çaresi varda benim beceriksizliğim mi ?

6 Umarım sizleri yormuyorumdur :))


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Interstellar
A
6 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Guest-84B7F5BB9

quote:

RTSS AYARLARINDAN;
Frame Limit :73.991
Scanline sync : -100


Bayağı karıştırmışsınız... Scanline Sync ile Düşük gecikmeli VSync On uygulamasını karıştırmışsınız.

Scanline Sync için oyun içinden veya RTSS arayüzünden fps limiti girmiyorsunuz, zaten kendisi ayarlıyor. Önce 1 değeri vererek aktif edin ve oyunu açıp mousunuzu yırtılma çizgisini görene kadar hızlıca sağa sola hareket ettirin. Yırtılma çizgisini görünce bunu input lagı azaltmak için ekranın alt kenarından %25 yukarda olacak şekilde konumlandırın. Burada stutter yaparsa yerini değiştirirsiniz...

Sync total değeriniz 1125'ti yani 1125 tane piksel satırınız var ve bunların her biri tarama hattıdır. 1125-1080=45 yani iki çerçeve arasında 45 tane görünmeyen ekranın dışında kalan piksel satırınız (tarama hattınız) var. Yırtılma çizgisi bu 45 hattan birine ayarlarsanız görünmeyecektir. Yırtılma hattını ekranın alt kenarında çıkarmak için -105 vermeniz ve %25 yukarıya çıkarmak içinde 1080/4=270 270+105=375 yani Scanline Sync için -375 vermeniz gerekir veya pozitif değer girseniz de olur 810 vaya 844 yada 900 gibi...

FPS çok dalgalanıyorsa monitörü 60hz yapın sonra Scanline Sync'i aktif edin. Tek bir yerde bir tane yırtılma çizgisi olur öyle 4 parmaklık bir alan değil ve onu kalibre edersiniz yani en sakin olduğu yeri bulmaya çalışmak için yerini değiştirirsiniz.

Üçlü ara bellekleme daha ziyade V-Sync için öneriliyor (mouse input lagını ve minimum fps'yi çok düşürmemek için) ve bunu açmak bu oyunda işe yaramış gibi görünüyor ama vram kullanımını artırıyor bu da olumsuz etki yapabilir en iyi sonucu test etmek için açmayın...Oyundan en az 60 fps alacak şekilde oyun ayarlarınızı kısmanızı öneririm...
Witcher 3 de yırtılma çizgisi bende de 2-3 parmak kalınlığında.Çizgiyi alta taşıdığımda üstten de titriyor.Kalibre edersiniz demişsiniz nasıl kabibre edecez?
Portal 2 de ise çizgiyi tamamen kaybedebildim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Oyunda GPU kullanım yüzdeniz kaç? RTSS de Scanline sync mi yoksa Scanlin sync x2 mi kullanıyorsunuz? Monitörün çözünürlüğü nedir





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 7 Haziran 2019; 19:7:30 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Al Swearengen
A
6 yıl
Yarbay

Ekran kartı Gtx 970.Witcher 3 te Gpu %85-90 kullanılıyor,Scanline sync kullanıyorum.Fullhd çözünürlük.

-100 verdim tearline yukarda.Oynarken çok belli olmuyor ama görmek istersem görüyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Al Swearengen -- 7 Haziran 2019; 19:18:43 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Interstellar
G
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

GPU kullanımını oyun ayarlarını düşürerek %60-70'ler cıvarına düşürmelisiniz. Yırtılma hattını ekranda en sakin dingin nerede görüyorsanız orada bırakın ve sonrada Nvidia denetim masasından FastSync'i açın böylece yırtılma hattını da görmezsiniz





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 7 Haziran 2019; 20:33:6 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Al Swearengen
G
6 yıl
Çavuş

selamlar

ne yapsam yapamadım. 60 hz monitörüm gtx 1060 3gb ekran kartım world of warcraft da denilen bütün değerleri uyguladım yok oyunda sürekli yırtılma efekti görüyorum

vsync kapalı tüm değerleri denedim tamamen gitmiyor. ortadan biraz üstte ne olursa olsun oradan başlıyor.

hareket ettikçe aşağı yukarı doğru tarama gibi inip çıkıyor delirtiyor beni.



G
6 yıl
Çavuş

çok ilginç bir şekilde sadece nvidia denetim masasından wow oyununa özel

uyarlamalı seçeneğini seçtim.

şu an input lag sız yırtılmasız yağ gibi 60 fps inanılmaz...

%15 20 arası gpu kullanıyor oyun

daha önce vsync off iken oyun için 100fps ye kilitliydi %90 lara çıkabiliyordu.

şu an tam istediğimi buldum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
6 yıl
Yarbay

3lü ara beklemyele işin yok onu kapa framtime limite dokunmcıksın scanlien synch açık olcak sadece


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Jimmy_Conway
G
6 yıl
Yarbay

singel oyunda ne uğraşıyorsunu vsynch aç kurtul , yanına varsa gsynch,fresynch aç tamam.




Bu mesajda bahsedilenler: @guzmann06
G
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

"Uyarlamalı" seçeneği Adaptive Sync'tir zaten. Bunu kullanırken Scanline Sync açmışsınız ama benim önerim aşağıdaki gibi olur...

ScanlineSync kullanırken fps limitini girmeyin kendisi otomatik olarak zaten fps'yi monitörünüzün maximum yenileme değerine sabitliyor. Eğer yırtılma çizgisini daha kararlı hale getirmek istiyorsanız zaten konuda ilgili oyununuzun cfg dosyasına ne yapmanız gerektiğini yazdım. Oyunun GPU'ya olan yükünü ~%70'ler cıvarını geçmeyecek şekilde oyun ayarlarınızı kısın ki ScanlineSync görevini daha başarılı yapabilsin. Yırtılma çizgisini görmek istemiyorsanız ekranın dışına taşıyın ama bundan daha iyisi yırtılma çizgisi ekranda en kararlı nerde ise oraya alın ve mutlaka FastSync açın yani Scanline Sync+FatsSync kullanın. Hatta isterseniz monitörün yenileme hızının iki katına fps'yi otomatik ayarlayan ScanlineSyncX2 ile beraber FastSynci açın...


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Jzagor