Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 2 mobil kullanıcı
452
Cevap
0
Tıklama
109
Öne Çıkarma
Red Dead Redemption 2 Yama Projesinin İptali

Z zero2900 Konu Sahibi
11 ay (1175 mesaj)
Merhaba, Öncelikle bilmeyenler için RDR2 Türkçeleştirme projesi iptal edildi. Benim yama projesi veya proje içerisinde bulunanlar ile hiç bir bağlantım bulunmamaktadır. Bu başlığı Türk oyuncuları ve oyunlardaki türkçe desteği hakkında genel bir konu olarak açıyorum. Fakat güncel bir olay olduğu için bu başlık altında değerlendirmek istedim.

Öncelikle yamanın iptal nedeni açıklanmadı. Bunun sebeplerini tahminen açıklamak isterim. Oyun film veya müziklerdeki tüm içerik firmaların telifli malıdır. Yani siz bir filme alt yazı dahi yapsanız firmanın sizi dava etme hakkı var. Rockstar yayıncı kuruluşu T2 firması GTA oyunu için mod aracı üretenlere milyon dolarlık davalar açmıştı. Bu modlar oyuncular için ücretsiz yapılan işlerdi. Buna rağmen modu yapanlara ve modları internet sitelerinde paylaşanlara milyon dolarlık cezalar ön gören Telif davaları açıldı. Bu olayları unutanlar için aşşağıdaki linkten haberi okuyabilirsiniz. Yurtdışı kaynak ve reddit üzerinden olayın ciddiyetini öğrenebilirsiniz.

Oyun Gezer Haberi

Söz konusu davalar 12 milyon oyuncunun firmaya mailler atıp satın almış kişilerin steam vb yerlerde inceleme notlarına 1 vermesi gibi tepkilerle geri çekildi. Fakat bu olaydan da anlayacağınız üzere T2 firması oyunlarına yapılan müdahaleleri kabul etmeyen bir firma.

Bu noktada RDR2 Türkçeleştirme projesi "tahminlerime" göre bu sebepten firmanın hukuki süreç başlatması sonucu iptal edildi. Bakın arkadaşlar sizlere bir görsel ekliyorum. 190 bin kelime içeren bir kitabın çevirisi için bir ofisle görüştüm ve bana verilen fiyat KDV dahil 9000 TÜRK LİRASI.
Yani 190.000 kelimelik basit bir kitabın çevirisi 9000 Tl. Gel gegelim Anonymous ve diğer ücretli çeviri gruplarına gerek donanımhaber forumlarında gerek diğer forumlar tepki gösterenler oldu.


< Resime gitmek için tıklayın >

Oyunda toplam 2.000.000 KELİME VAR. Ve uluslararası çeviri ücreti standardı kelime başı 0.12 EUR şeklindedir. Yani bu çeviriyi yaptırmak isterseniz 50 liradan şikayet eden dostlarım ödemeniz gerken ücret Türk Lirası cinsinden 1.800.000 MİLYON TÜRK LİRASIDIR. :)

Hatta yamayı DMCA hakları dahilinde T2 ya şikayet edenler oldu. Ve yama projesi belli ki hukuki süreç başlatılarak iptal edildi. Ve şuan çevirmenlerin tüm emeği yandı. Çeviri dosyalarını el altından paylaşamazlar. Veya ücretsiz olarak yayınlayamazlar. sorun ücrette değil. Sorun T2'nun oyun dosyalarına müdahale edilmesine izin vermiyor. Evet modlar vb var ama siz gidip mail atarak şikayet ederseniz yama hiç bir şekilde çıkamaz. Ve çıkmadı ve ÇIKAMAYACAK.

Anonymous bu dosyaları isimsiz şekilde internete koysa avukatlar bunun için gruba dava açacaktır. Hukuku kandıramazsınız. "ben paylaşmadım" "benim alakam yok" demek mahkeme sizi kurtarmaz. Yani RDR2 yaması artık bir hayal.

Fakat yinede tepkinizi göstere bilirsiniz. Asla ama asla küfür veya hakaret İÇERMEYEN temiz bir ingilizceyle aşşağıdaki mail adreslerine satın aldığınız oyunu kendi dilinizde oynama hakkına sahip olduğunuzu ve bunun fiirma kanadından ticari kâr oranı göz önünde bulundurularak yapılamıyorsa bile gönüllü ekiplere izin verilmesi gerektiği. Ve ekiplerin talep ettiği bir ücret varsa da bunun bağış niteliğinde olduğunu yazabilirsiniz.

Şikayet maili atılacak adresler:


privacypolicy@take2games.com

webmaster@take2games.com

Atılacak Mail:

"Dear Take-Two Interactive, We regret that you have received complaints mails due to legal violations in the past days and the Turkish translation of Red Dead Redemption 2 has been canceled today. The sole purpose of this translation was to bring Red Dead Redemption 2 to our native language and play with a better understanding of the story. Since modding is not intended, it would not be used in Red Dead Online, we just wanted to play the story in a more meaningful way. Even people who have not previously purchased the game bought Red Redemption 2, as the translation will be available. Hopefully you will consider Red Dead Redemption 2 lovers in Turkey, and will allow the Turkish translation to be published."


Sadede gelelim.
Bugün 90 dan fazla kişinin 7 ay emek verdiği RDR2 yaması internette bu insanları para alması nedeniyle şikayet eden kişilerin hâyasız girişimleri ile tarih olmuştur. Bu yazıyı okurken keyiflenebilirler. Ve fakat ücret nedeniyle itiraz edenlerin bilmesi gerekir ki çeviri organizasyonları bu çabaları sonucu ücreetsiz yama yapmayacak aksine yama işini bırakacaktır. Bu benim tahminimdir elbette. Ama bu gibi insanlar aramızda olduğu sürece çeviri ekiplerinin kaçıp gideceğini tahmin etmek zor değil.

Evet şimdi donanımhaberde konu açıp yorum yazıp 50 tl'ye yamamı olur diyen arkadaşlarımız. 1.8 milyon tl vererek bu oyunu çevirtebilirler. ama kötü haber şu ki bu parayı verip çeviriyi yapsanız dahi T2 şikayetler nedeniyle yamayı kaldırtıp paylaşanlara dava açacak. Teşekkkürler arkadaşlar. el birliği ile bir güzelliği daha yok ettiniz. :)

Change.org linki:

CHANGE





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zero2900 -- 18 Temmuz 2020; 0:14:9 >

Amatörlüklerinin kurbanı oldular. Şirketleşmeden, buna hakları varmış gibi 'gamepass' olayı oluşturmaya calıştılar. Büyük ahmaklık ! Çekirdek ekip akıl tutulmasına uğr...
Yoruma Git
Yorumun Devamı TimFx - 11 ay +135
ben oyunu bitirdim ama bu yama mevzusuyla alakalı arkadaşların gerçekten büyük bir emek verdiği âşikar.

Ancak izledikleri yol çok yanlış, burada sonuçta yasal hakları...
Yoruma Git
Yorumun Devamı DennisLars - 11 ay +41
Şu an twitch.tv/jahrein canlı yayınında CanLenKrow diye biri çıkıp konuşuyor ama keşke SÖZDE "her şeyi açıklıyorum" derken, buraya çeviri grubu ve şakşakçılarının ge...
Yoruma Git
Yorumun Devamı John Sheppard - 11 ay +25

E erdncvrl
11 ay (43 mesaj)
Bunun için bir kampanya da başlatıldı lütfen destek olalım , güç kitlenin elindedir. KAMPANYAYI İMZALAMAK İÇİN TIKLAYINIZ.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdncvrl -- 17 Temmuz 2020; 18:35:47 >


T TimFx
11 ay (974 mesaj)
Amatörlüklerinin kurbanı oldular. Şirketleşmeden, buna hakları varmış gibi 'gamepass' olayı oluşturmaya calıştılar. Büyük ahmaklık ! Çekirdek ekip akıl tutulmasına uğradı heralde. Bu işin içinde bu kadar olup da bunun, ilegal bir yapı olduğunu insan nasıl akıl edemez ve para olayına kendini bu kadar kaptırır. Yapıcaksan kimseyi incitmeden önceki yamalarda olduğu gibi bağış yapanlara önce dağıtır, bir süre sonrada ücretsiz paylaşırdın. Kimsede rencide olmazdı. Bence kimse uğraşmasın, kendi pisliklerini kendileri düzeltsin. Hayat tecrübeden ibaret...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TimFx -- 18 Temmuz 2020; 0:7:5 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

B Broon
11 ay (1616 mesaj)
hocam eğer 2 milyon'a çevirttirecek enayi bulursan bana haber ver ben çeviririm yarısı da senin olur.




D DennisLars
11 ay (7482 mesaj)
ben oyunu bitirdim ama bu yama mevzusuyla alakalı arkadaşların gerçekten büyük bir emek verdiği âşikar.

Ancak izledikleri yol çok yanlış, burada sonuçta yasal haklarının Rockstar'a ait olduğu bir yapım var ve hiç bir hukuki izin olmadan bunu Türkçeye çevirip bunun üzerinden aylık para kazanmak falan gerçekten inanılmaz gereksiz ve yanlış işti.

Bağış mantığı ile yapılması en doğrusu ve kendileri için en az risksiz olanı iken tahminimce gelen ilgiden dolayı gaza gelip bu şekilde yanlış bir yol izlediler.

Bu tarz işler referans işidir yani CV'ne falan koyarsın ileride sana referans niteliği taşır, tutup kâr amacı falan gütmek gerçekten büyük hata, bu işi yapsalardı illa ki yine yapımcının radarına gireceklerdi ve daha kötü sonuçları olacaktı belki de

üzüldüğüm nokta hem onların emeklerine yazık oldu hemde türkçe yama bekleyenler hayal kırıklığına uğradı.

bu arada oyunda ağır bi ingilizce falan da yok bilmediğim kelime falan bile çok azdı hatta onlara bakmak falan zevkli oldu benim için ingilizcesine az çok güvenen herkese tavsiye ederim. Zaten artık alternatifleri de kalmadı




Y yerel oyun kulübü
11 ay (1559 mesaj)
Take two nun haberi yoksa bile
sayenizde olacak kıt akıllılar




A alpalp84
11 ay (5018 mesaj)
Satacaktınız 30-40 liraya kimsenin gıkı çıkmayacaktı. gamepass olayından sonra insanlar soğudu.




H HydraaUa
11 ay (88 mesaj)
teşekkürler hocam bu bilgi için amma velakin bu arkadaşları yani proje ekibini şahsi olarak bidaha bu forumda görmek istemeyiroum seninki gibi bi açıklama yapsalardı ne ala ama adamların dogru yaptıgı tekşey çevirmek başka bişeyden anladıgı yok yazık bunlara Red Dead Redemption 2 Türkçe Yama BELİRTİLEMEYEN NEDENLERLE İPTAL Böyle bir açıklama böyle bişey yok adama dcden soruyom neden yama iptal oldugu diye benle dalga geçer gibi yızılanları oku anlarsın diyo acıklama istiyorum buna cevap vermek istemiyorum yorumları oku diyo egoist herif Teşekkürler konu için


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Z zero2900 Konu Sahibi
11 ay (1175 mesaj)
Onun hukuki bir sebebi var yazıyı okuduysanız görmüş olmanız lazım. Biri sizi dava edeerse buna dair açıklama yapamazsınız. Yani x firma bize izin vermeedi derseniz firmayı kötülemiş sayılıyorsunuz maalesef.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zero2900 -- 17 Temmuz 2020; 22:4:49 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @HydraaUa

H HydraaUa
11 ay (88 mesaj)
yanlış dava sürecindeki gelişmeleri falan acıklayamasısın dogru ama kendi adına şu şu sebeblerden diye acıklamada bi sakıncası yok ama zaten ortada dava falanda yok diyelimki senin dediğin gibiyse en basitinden ilgili firmadan gelen bir mail nedeniyle yama çııkışını iptal etmiş durumundayız :D Çokmu zorr ?




Bu mesajda bahsedilenler: @zero2900

K kerim35
11 ay (3817 mesaj)
vay arkadaş hesap doğruysa turkceatlyazı sitesindeki altyazıların toplam değeri 125 trilyar dolar civarı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Z zero2900 Konu Sahibi
11 ay (1175 mesaj)

C cenkakay08
11 ay (794 mesaj)
Emek verme emek verme... Bir şeye emek vermeniz sizi haklı yapmaz. Gidip merkez bankasını soyup bu plan için çok emek verdim demek gibi bir şey.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

K kerim35
11 ay (3817 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: zero2900

https://www.localizedirect.com
gönderdiğin site alelade bir web sitesi. sanki berberler federasyonu fiyat listesi gibi atmışsın ama sende benzer bir site yapıp fiyatı düşük yazabilirsin. kaldıki ingilizce en yaygın dillerden biri. japoncadan çevrilse anlarım da ingilizce bu yani. almanyada 5 yaşındaki çocuk biliyor uyandırayım. böyle sitelere itibar etmeyin. hele hele bunların fiyat politikasını baz alarak kimseye fiyat vermeyin rezil olursunuz. ha sen berbersindir berber federasyonunun sitesini yollarsın anlarım da bu saçma olmuş.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

H hagiosmann
11 ay (2415 mesaj)
ciddi ciddi çeviri tutarına 1.8 milyon tl yazmış


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M Melankoli4
11 ay (284 mesaj)
ben çözümü söylüyorum, bir kaç yama grubunun yaptığı gibi bu platformu terkedip, kendi platformu üzerinden yapsın işini çeviri grupları. buradaki mezarcılar hentai oyunlarına türkçe yama isteği başlıkları falan açıp takılsınlar, bu insanların yama neyine.




Z zero2900 Konu Sahibi
11 ay (1175 mesaj)
Aynen alalade...

< Resime gitmek için tıklayın >




Bu mesajda bahsedilenler: @kerim35

E Elessar Eredhian
11 ay (3859 mesaj)
Hesap doğru. Birim fiyatını daha ucuza getirebilirsin (0.10 Euro falan) ama en nihayetinde yine çevirisi proof'u lqa süreci derken yine 2 milyon TL'yi geçer masraf. (tabi bu 2 milyon kelimenin hiç tekrar içermediğini varsayarsak)

Şaka sanıyorsunuz ama değil :) Uluslararası piyasada fiyatlar böyle.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elessar Eredhian -- 18 Temmuz 2020; 1:56:53 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @hagiosmann