hayrına okunur hali: & |
hayrına okunur hali: < Resime gitmek için tıklayın > |
Genel performans farki ortalamasi %25 ama sadece tek bir oyunda (fallout 76) %68 fark olusmus diye, baslikta bu one cikarilmis, dogru haber sekli bu degil. |
Halen sekmeyi kapatmadığım için kendimi çok şanslı hissediyorum ve Amd'yi Ryzen da yakaladığı başarıyı yeni radeon serisinde de yakalamasını temenni ediyorum. Tüm grafikçi arkadaşlara başarılar dileyerek yeni bir Amd-Nvidia tartışmasının oturumunu açıyorum... |
Halen sekmeyi kapatmadığım için kendimi çok şanslı hissediyorum ve Amd'yi Ryzen da yakaladığı başarıyı yeni radeon serisinde de yakalamasını temenni ediyorum. Tüm grafikçi arkadaşlara başarılar dileyerek yeni bir Amd-Nvidia tartışmasının oturumunu açıyorum... |
Halen sekmeyi kapatmadığım için kendimi çok şanslı hissediyorum ve Amd'yi Ryzen da yakaladığı başarıyı yeni radeon serisinde de yakalamasını temenni ediyorum. Tüm grafikçi arkadaşlara başarılar dileyerek yeni bir Amd-Nvidia tartışmasının oturumunu açıyorum... |
şimdi gelip de şurada geçmiş ama burada çok geride, şurada biraz geride dyenler çıkacaktır. adamlar her kategoriden test sonucu paylaşmış işte genel bir fikir vermesi için. daha da boş tartışma yapılmasın, yapmak isteyene cevap verilmesin |
Genel performans farki ortalamasi %25 ama sadece tek bir oyunda (fallout 76) %68 fark olusmus diye, baslikta bu one cikarilmis, dogru haber sekli bu degil. |
16gb HBM2 belleğe sahip Vega VII + 4k benchleri hem Vega 64 hem de 2080 üzerinde avantajda ve Vega 64'ün çekirdek+ram hızları hakkında bilgi yok. Bildiklerimiz; 3840 çekirdekli Vega VII, 1800mhz ile elde ettiği Tflop 13.8. HBM2 bantgenişliği epey yüksek. 4096 çekirdekli Vega 64, 1570mhz ile elde ettiği Tflop 12.8. HBM2 OC yapıldığında, güç tüketimi minimal etkileyip çok rahat +6% performans elde edilebiliyor. Bilmediğimiz, mimari hiç mi değişmemiş veya micro geliştirmeler yapıldı mı? Eğer bir geliştirme yoksa, Vega 64 aleyhine her durum kullanıldı gibi geliyor bana. Vega 64 ref tasarımda, UV yapılmadığında oyunlarda 1300mhz'lere rahat geriliyor. Ben çok rahat her oyunda, 60 dereceyi bile görmeden UV ile 1650-1700mhz değerleri elde edebiliyorum. Vega VII'nin bantgenişliğinden yola çıkarak, HBM2'lerin fabrika çıkışı epey hızlı olduklarını tahmin ediyorum. Vega 64'de 945mhz stock değer çok rahat 1050-1100mhz değerlere hem de UV yapılarak getirilebiliyor ve bunun performansa azınsanmayacak bir katkısı oluyor. Not; Elimdeki Sapphire Nitro+ Vega 64'le 1670mhz'de (oyuna göre değişmekle birlikte 1100V ile 290W çekerek), 13.6 Tflop elde ediyorum. Eğer mimari iyileştirmeleri yoksa (veya boost clock'u 1800 üzerine hatırı sayılır şekilde çıkmıyorsa) 1440p değerlerim, Vega VII'den çok da geride olmayacaktır. Ayrıca şunu söyleyim, nispeten daha az çekirdek ve daha yüksek çekirdek hızları+hbm hızları oyunlarda daha avantajlı. Tahminim asıl farkı oluşturacak olan unsurlar bunlar. |
Param olsa alirdi... Bi dkya ben konsolcuyum |
Bu kart olmamış ya, onun yerine devrim diye iki ışık efekti gösterip birde fiyatını 800 dolar yapsaydı o zaman olurdu.(!) |
Aslında Nvidia'nın "şeyi" çok açıkta. Indirime gidemeyecekleri ve en önemli iki özelliği kullanılmayan kartlar çıkardılar, ateş pahası. 7nm daha pahalı bir üretim olabilir ama çipin kendisi rakibine göre çok ufak ve çoook daha az maliyetli olması lazım, ram'dir, bundle oyunlar cart curt fiyatını bir 100 dolar daha aşağı çekebilseler, hele de 1080ti pazardan çekildiğinden, Nvidia'ya kan ağlatır. Ama bu sunumdan anladığım AMD... belki biraz kısarak böyle bir şey yapabilirler , çünkü bu kart "pro" lar için daha iyi. Neyse bir kart oyuncuların eline düşsün, yukarıda yazdım kafamı kurcalayan bazı şeyler var. |
Nvidia kart 2060 dan daha yavaş diye açıklama yaptı hemen neden? Tutuştu çünkü bari vega çıkana kadar stokları eritelim diye |
Kart bu fiyatıyla çıkmadan ölü doğdu resmen.Kartın ederi en fazla 500 dolar. |
Kartın hbm2 belleklerden dolayı fıyatı yuksek.2080e gore tek artısı 16gb olması.100 dolar ucuz olaydı nvıdıanın bıyerlerı tutusmustu sımdı |
Çingen gibi paso kart çıkartıyorlar rx580 falan çıkartma vega64 vega56 yanınada vega48 koy bitsin gitsin insanın kafası karışıyor bir ton model olunca ayrıyetten yazılım olayında tek bir güncelleme ile bitirirler işi niye inat ediyorlar ki rx580miş falan... |
Ben açıkçası böyle bişeyden uzun zamandır şüpheleniyordum ces2019 da güya güncelleme gelmiş bir driver güncellemesiyle on ve off arası makas o kadar kapanmaz tahminim dlss ile çözdüler bunu dlss de sonuçta sihir değil yukarıda bahsettiğiniz gibi ekranda dikkat çekmeyecek yerler baştan savma render ediliyor buda fpsi arttıyor bağımsız bir kullanıcı açıklamadıkça nvidiaya falan pek itimat etmem. |
Radeon VII açıklanan bilgiler ışığında AMD Instinct MI50 GPU'sunun birebir aynısı gibi görünüyor. Tamamen sunucular, bilgi işlem, ve AI gibi işlemler için tasarlanan bir GPU'yu belki aynı haliyle, belki de biraz kırparak oyun GPU'su olarak da tanıttılar. 8, 10 veya 12gb vram'le gelse 2080'e göre daha avantajlı bir fiyattan sunulabilirdi diye düşünenler, HBM belleklerin GPU zar alanı üzerinde bulunduğunu da değerlendirsinler derim. Yani bu GPU'lar üretim hattından asıl tasarlandıkları haliyle (MI50 için 16gb HMB2) çıkıyorlar, sonradan fiziksel olarak bellek miktarını ayalayamıyorsunuz. Bu bilgiler ışığında AMD Radeon VII ile üst segmentte de olduğunu göstermiş oldu, o kadar. Zaten daha emekleme dönemindeki 7nm üretim süreci nedeniyle bu kartın piyasaya çok az sayıda sunulmasını bekliyorum. AMD'nin yaptığı son açıklamalara göre bu sene içinde yeni 7nm kart duyuruları da olacak. Bunların arasında tamamen oyun için tasarlanmış Navi GPU'larını görmemiz büyük bir ihtimal. O nedenle Radeoun VII mutlaka görmezden gelinmesi gereken bir kart, Navi'yi beklemeye devam. |
DLSS... ahh dlss, Jensen amca sunum yaptığında en çok ilgimi çeken özellik buydu ve isminden yola çıkarak şöyle bir şey olabileceğini düşündüm; DL kısmı yani deep learning... Nvidia'nın serverlerinde oyunlar sürekli oynatılarak bir veri bankası oluşturulacak. Ve sürücü üzerinden (nasıl zamanında CF/SLİ profile örneğinde olduğu gibi) eklenti olarak sunulacak. Ama Nvidia tarafından açıklamalar geldikçe bunun temelde bir checkerboard rendering'den pek de farkı olmadığını anladım. Bilidik bir teknolojinin önüne fiyakalı bir isim koymuşlar, misal Quantum öğrenme/Quantum iyileştirme/ Quantum bulaşık tabletleri Bütün amaç, LSD alanını daha çok kullanabilmek. Yani maksat işlemler, Vram'e uğramadan, öncül cache'lerde işlem görmesi. Bu şekilde gecikme çok azaltılabilir veya cache'lerde daha fazla işlem yapılabilir, çünkü hem gecikme azalıyor hem de daha az register alanı kaplıyor. PS4'de son Mass Effect oynunda, tam bu yapıldı. Fp16 işlemleri ile LSD üzerinde yarı boyutunda register kaplandı ve elde kalan alanlar başka işlemler için kullanıldı. Farkındaysan, her nesilde iki firmanın kartlarında da cache miktarları gittikçe artıyor. Vram'i arttırmakla kıyaslayınca, bu çok daha masraflı ve zor bir iştir. Hardware Unboxed'un dlss konusunda güzel bir videosu var. O kadar güzel incelediler ki, Nvidia adamları kara listeye aldılar. Review Sample'ler geç geliyor. Karenin kenarlarında grafiklerin kısılması olayı, ilginçtir. Buna dair ilk skandal aslında AMD'nin yüzünde patladı. Çok popüler olan bir oyunda (quake2 veya unreal tournament galiba), sürücü oyunu algılandığında aynen dediğin şeyi yapıyordu. Sonra zaten karşılıklı benzer suçlamalar sürekli oldu. AMD'nin renkleri çok daha canlı dendi, Nvidia ayarlarıyla oynanınca aynı canlılık elde edildi. DOOM 2016'da kaplamalar Nvidia kartlarında sonradan geliyor, garip flicke yapıyor dendi, olay aslında oynun kullandığı Mega Texture/shadow map atlas teknolojisinden kaynaklanıyor, bu da bir tür adaptive rendering aslında, bir sonraki kareler arasında, neyse. Şimdi hocam dediğin olabilir, daha önce olmamış bir şey değil. Ama benim bunu ortaya çıkaracak araçlarım olmadığından, inceleme sitelerinden beklemek lazım. Yeterince kişi bu konuyu dile getirse (reddit'de) illa incelenir, çünkü açıkcası yan yana koymadıkça genelde pek bir şey farketmiyoruz Veya Hardware Unboxed örneğinde olduğu gibi, belki cezalandırılmaktan korkuluyor ve hiç yeltenilmiyor. Nvidia NDA'ları çok pis, epey haber olmuştu. Yani bilemem, çıkarsa şaşırmam. http://www.adriancourreges.com/blog/2016/09/09/doom-2016-graphics-study/ Videoyu izlemek için tıklayınız |
Dummy die ? |
Amd ile alay edilsin diye mi bu başlık kullanılmış. Orda bula bula en dandik oyunu bulunmuş. GTA 5, BF 5, Ghost Recon Wildland, Far Cry 5, Witcher 3 ler ,Warhammer 2 ler varken sen git Fallout öne çıkar. Hakkını yemeyelim %68 dememiş , %68 e kadar denmiş . Mağaza vitrin indirim aldatmacaları gibi olmuş. |
Teknik detaylar
BIOS Flashlayarak 4 işlem ünitesi daha açılır mı?
Bellek tarafında ise Vega 64’teki 2048 bit’lik bellek veriyolu desteğine sahip ve 483.8 GB/s’lik bellek bant genişliği sunan HBM 2 bellek, 4096 bit’lik bellek desteği sayesinde 1 TB/s bant geniliği sunan 4 adet bellek kümesiyle güncellenmiş.
Oyunlarda alınan sonuçlar
İçerik üreticilerine de hitap ediyor
Haberi Portalda Gör