E

Binbaşı
15 Ekim 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme (?)
32 (Bu ay: 4)
Gönderiler Hakkında
E
11 yıl
MANOR OLAYI
Neden Manor:
Oynadığım low rate serverlerde mutlaka bir tane de spoiler char açtığım için, manor olayı hiç ilgimi çekmemiştir.Manor sonucunda, spoil ile elde edilemeyecek bazı kompleks materyallerin (varnish of purity, syntetic cookes, mithril alloy, oriharukon, durable metal plate) ve değerli materyallerin (mold hadener-lubrikant-glue, crafted leather, stone of purity vs.) bol miktarda elde edilebileceğini öğrendikten sonra uygulamaya karar verdim. Bu sayede, 1-1,5 saat gibi bir süre içerisinde 500 VOP (varnish of purity) kazanmanın mümkün olduğunu gördüm. Spoilciyle ancak, günler sürecek sıkıntılı uğraşılar sonucunda bu kadar materyali toplamak mümkün olabilir.
Forumda bu konuyla ilgili detaylı bilgi bulamadım. Fatih1978 isimli arkadaşın paylaştığı bilgiler, işe nasıl başlayacağımı öğrenmemi sağladı.
Seed Bilgisi:
Manor yapabilmek için, elde etmek istediğimiz ürünlerin (coba) tohumuna (seed) ihtiyacımız vardır. Daha sonra bu ürünleri Manor Manager ile takas ederek materyallerimizi alırız.
http://lineage.pmfun.com/list/manor
Adresinde hangi ürünü hangi materyallerle takas edebileceğimizi ve bu ürüne ait tohumları hangi şehirlerden alabileceğimizi gösteren tablo mevcuttur. Örnek olarak yüksek lvl birkaç ürünün açılımını yapmak istiyorum:
Golden Coba: 68-78 lvl moblardan elde edilir. Tohumu (seed) Giran, Oren, Aden, Heine, Goddart ve Rune şehirlerindeki Manor Managerlerden temin edilebilir. Takas edildiğinde, varnish of purity veya mold hardener materyallerinden herhangi birini (adedi takas ettiğiniz ürünlerin sayısına bağlıdır) random olarak verir.
Desert Coba: 71-81 lvl moblardan elde edilir. Tohumu (seed) Oren, Aden, Heine, Goddart ve Rune şehirlerindeki Manor Managerlerden temin edilebilir. Takas edildiğinde, asofe veya mithril alloy materyallerinden herhangi birini random olarak verir.
Twin Coba: 77-87 lvl moblardan elde edilir. Tohumu (seed) Goddart şehrindeki Manor Managerden temin edilebilir. Takas edildiğinde, high grade suede veya oriharukon materyallerinden herhangi birini random olarak verir.
Ürünü elde edeceğimiz tohumlar, ürünle aynı ismi taşır. Örneğin; Desert Coba >>>Seed : Desert Coba dan elde edilir.
Kendi lvl derecemizi ve İhtiyaç duyduğumuz materyalin cinsini göz önünde bulundurarak; hangi tohumu kullanacağımıza, hangi moblarda ve nerede manor yapacağımıza karar veriyoruz. Keseceğimiz moblar hangi şehrin sınırlarında bulunuyorsa, o şehrin Manor Managerinden tohumlarımızı satın alıyoruz. Aynı tohumları başka bir şehrin sınırlarındaki moblarda kullanamayız.
Manor Manager İle Chat:
Manor Manager ile konuşmaya gittiğimiz zaman çok seçenekli bir pencere açılır öncelikle. Bu pencerelerin içerisinde; manor olayının hangi süreler içerisinde yapıldığını, managerden alınabilecek tohumları, hangi tohumdan hangi materyallerin elde edilebileceğini belirten bilgiler de mevcuttur. Bu bilgilere sahip olduğumuzu varsayarak, bizim için önemli olan üç seçenek bulunmaktadır.
Purchase seed
Tally up indigenous product
Purchase harvester
Purchase seed ve Purchase harvester seçenekleri ile gerekli olan tohumları ve tırmığı (harvester) satın alıyoruz.
Manor Olayı:
Kolaylık olsun diye tohumlarımızı ve harvesteri skill bara yerleştiriyoruz. Kesilecek moba bir adet tohum atıyoruz ve öldükten sonra harvesterle ürünü topluyoruz.
Tohumu attıktan sonra chat penceresinde “The seed was not sown” veya “The seed was successfully sown” yazıları ekim işleminin başarısız ya da başarılı olduğunu belirtir. Ekim işlemi başarılı olsa bile bazen “The harvest has failed” yazısı çıkabilir, bu durumda da toplama işlemi başarısız olmuştur ve ürün elde edemeyiz. Kendi lvl derecemize ve tohumun cinsine uygun moblar bulursak başarısızlık yüzdeleri çok düşük olur. Eğer lvl derecemizin çok altında (mobun isim yazısı koyu mavi renk) veya tohumun lvl sınırının üstünde mob kesiyorsak başarısızlık yüzdesi artar.
Mobun lvl derecesine göre, elde edilecek ürün miktarları farklı olur. Tohumu, kendi lvl sınırından daha düşük moblarda kullanırsak hiç ürün elde edemeyiz (veya kullanılamaz). Örneğin; Seed : Desert Coba (71-81 lvl) kullandığımızı düşünelim. 70 lvl ve altındaki moblarda kullanırsak hiç ürün elde edemeyiz. 71 lvl mobda 1 adet Desert Coba, 72 lvl mobda 2 adet Desert Coba, 73 lvl mobda 3 adet Desert Coba ….. 81 lvl mobda 11 adet Desert Coba elde ederiz. 85 lvl mobda 15 adet Desert Coba elde edilebilir ama tohumun lvl sınırı üzerinde olduğu için başarısızlık şansı yüksek olur.
Manor Manager İle Son Chat:
Manor Manager ile takas işlemi belli saatler içerisinde yapılabilir. Takas zamanı bittikten sonra sistem bir süreliğine (5-6 dk.) kilitlenir, otomatik olarak Manor Managere yeni teklifler yüklenir (ya da ben öyle anlıyorum), sonra da bir sonraki günün takasları başlar. Takaslar manor süresi boyunca yapılabilir ancak, Managerin açtığı teklifler kısıtlı olduğu için manorun başlangıç vaktinde yoğunluk olur ve pek çok materyal daha ilk dakikada tükenir. Önemli olan iki konu vardır; serverde manorun başlangıç saatini öğrenmek (ülke saatini de göz önünde bulundurun) ve chat penceresi üzerindeki işlemi çok kısa sürede tamamlamak.
Tally up indigenous product
Manor vakti başlamadan 1-2 dk. önce bu seçeneği tıklıyoruz. Çantamızda bulunan ürün türlerini ve sayılarını gösteren bir ana pencere açılıyor. Pencere açık kalsın, manor başladıktan sonra sistem kilitleneceği için bu pencereyi açamazsınız. Bir pencere açacak kadar zamandan kazanmış olursunuz, söylediğim gibi hız çok önemli. Takas etmek istediğimiz ürünün üzerini çift tıklıyoruz, sistem kilitli olduğu sürece yeni pencere açılmayacaktır. Dakikalar boyunca her 5-10 sn. de bir çift tıklamaya devam ediyoruz. Biraz sinir bozucu, ama bu sistem böyle işte. Sistem çalıştığı zaman çift tıklama sonuç veriyor ve küçük bir pencere daha açılıyor. Bu pencerede iki seçim yapmak gerekiyor:
Territory (Selection)
Takas teklifi açan krallıklar bu listede görünüyor. Önce, chat yaptığınız Managerin bulunduğu krallığı seçmek şansınızı arttırabilir.
Sales
Bu kutucuğun yanındaki Max Price seçeneğini kabul ediyoruz.
Bu seçimleri süratle yapıp onaylıyoruz. Ana pencereye dönüyoruz, orada da Sell seçeneğini onaylıyoruz.
İşte bu kadar, kazandığınız veya kazanamadığınız materyaller hayırlı olsun. Yeterince hızlı olamamışsınız, yarın aynı saatte tekrar deneyebilirsiniz. Ürünlerin son kullanma süresinin geçmesi gibi bir durum söz konusu değil, istediğiniz zaman takas edebilirsiniz.
E
12 yıl
Enchant Rate
Şimdiye kadar bize öğretilen matematik kavramları ile NC SOFT'un Lineage 2 yi tasarlarken kullandıkları arasında dağlar kadar fark var herhalde. %60 lık recipelerden armor craft ediyorum, 5 tanede 1-2 tutuyor. Enchant rate %70 civarında ama denediğim 4 weaponun 3 tanesi +4 e bile çıkmadı. Hafif bir mavilik olsun, +4 ya çok fazla birşey de istememiştim. En son dün akşam patlattığım weapon S grade. Low rate server, bir kaç dakika içerisinde 1,4 kkk çöpe gitti. Halen içim sıkılıyor. Bazen nefret ediyorum bu oyundan, emeğe hiç saygısı yok.
E
13 yıl
TRANSFORM SEALBOOK
Forest Of Dead'deki moblardan "Transformsealbook-Oel Mahum" isminde bir drop yapmışım farkına varmadan İlk defa gördüğüm için üzerinde araştırma yaptım biraz. Bu itemlerin başka çeşitleri de varmış; bazıları NPC de satılıyor, bazıları raidbosslardan bazıları moblardan drop ediliyor, bazıları da görev karşılığı alınıyormuş. İncelemek isteyen arkadaşlar için;
http://www.arktic.net/woj/transformation.shtml
Anladığım kadarıyla bu itemi kullanarak charımızı, kendine özgü skilleri olan değişik mahlukatlar haline getirebiliyoruz. Ancak -pahalı bir item olduğunu düşündüğümden- başına bir şey gelir korkusuyla kullanmaya cesaret edemedim, hoş nasıl kullanılacağını da bilmiyorum ya
Bu itemden daha önce kullanan arkadaşlar varsa anlatabilirler mi lütfen;
Bu itemler nasıl kullanılıyor? İtemi yalnızca bir kez mi kullanabiliyoruz, yoksa pet itemi gibi tekrar tekrar kullanılabiliyor mu?
Şimdiden teşekkürler ...
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.