M

Yüzbaşı
10 Temmuz 2018
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme (?)
197 (Bu ay: 2)
Gönderiler Hakkında
M
2 ay
Anakartım mı bozuk yoksa Ram mi?
İyi günler arkadaşlar. Bir sorum olacaktı. Bundan 1.5 sene kadar önce ben 16 gb ddr4 ram almıştım. Neyse kullanıyoruz, bir gün anakarttan bir şey mi sökecektim, bir şey yapacaktım tam hatırlamıyorum, güç kablosu takılıyken dokundum ve anakart kendini kapattı. Tamirciye götürdüm çünkü tetik almıyordu. Açma düğmesine basıyordum ve tepki vermiyordu ancak anakart üzerindeki ışıklar yanıyor, parçalara elektrik gidiyordu. Adam tamir etti verdi, cüzi de bir miktar aldı çünkü yanan bir şey yokmuş. Neden olduğunu o da pek anlamamış sanırım ama yaptı ancak bir süre sonra ramler hata vermeye başladı. Ben onları 3600 mhzde kullanıyordum, xmp profilinde. 3600 CL18 olarak.

Mavi ekranlar almaya başladım. Sonra ben ramin hızını 3000'e çektim ve xmpden çıkardım. O vakit düzeldi ama bir sorun daha yaşadım. Anakartta 2 tane m2 slotu vardı, bu ramleri 3000'e çekmeden önce ssdden dolayı mavi ekran alıyordum. Sonra slot değişince geçti. Acaba diyorum, ramler bozuldu da bu yüzden mi mavi ekran vs aldım yoksa anakart bozuk ramleri tam kapasite çalıştıramıyor mu? Kendi ramimi arkadaşın anakarta taktım ama orada ekran bile gelmedi. Muhtemelen ramler bozuk yine de sormak istedim çünkü şimdilik ramleri 32 yapıp ekran kartı değişmeyi düşünüyorum. CS2 oynuyorum ve zaman zaman droplar yaşıyorum. İşlemcim de 5600 bu arada. 4070 super ve 32 gb ram alıp devam etmek istiyorum bir süre daha.

Sizce sorun anakartım mı, ramim mi?
M
4 ay
Oled Monitörde Hdr mı Sdr mı?
Oled Monitörde Sdr parlaklığı 250 nit ve bu sanırım baya düşük kalıyor, bende xg2431 var o da kağıt üstünde 350 ama testlerde 300 nit civarı ve o bile gözüme biraz karanlık geliyor. Bugün ortalama bir IPS monitörde 400-450 nit parlaklık standart oldu. Oledde ise hala 250 nit ile savaş veriyoruz ama hdr400de kullanıp sabit 400 nit alınabiliyormuş, siz daha iyi bilirsiniz.
Peki Oled panelde Hdrın Sdrdan görüntü kalitesi olarak artısı ya da eksisi var mı? Ben Xg2431 denemiştim, hdr açtığımda renkler soluyor ve görüntü çok az pikselleşiyordu. Tabii 8 binlik monitör nerede, oled monitör nerede. Elbet hdr oledde daha iyi gözükecek ancak Sdra kıyasla renk ve canlılık kaybı yaşıyor muyuz?
Son olarak, monitör değiştirmeyi düşünüyorum birkaç aya imkan bulursam, m27q-x ya da ona benzer bir şey istiyordum. Yeni çıkacak oledler de en az 35 binden piyasaya sürülür. Peki Oled monitör bana aradaki 15-20 binlik farkın hakkını verir mi? Ben iyi ki oled almışım diyebilir miyim?
M
7 ay
Tvden film izlemek için bluetooth kulaklık önerisi
Arkadaşlar, odamda hem bilgisayar hem televizyon var ve odayı abimle paylaşıyorum yani bir şey izlemek neredeyse mümkün olmuyor. Bu yüzden kulaklık bakıyorum. En fazla 4-5 bine kadar kafaüstü kulaklık arıyorum. görünüm ya da ergonomi çok önemli değil, ses kalitesi ön planda. hyper x cloud 2 kullanıyorum, sesi bundan daha iyi bir kulaklık yeterli olur. Bluetooth ya da wireless bağlantısı olması şart.
M
7 ay
Sıfır 3080 Ti Alınır mı?
1660 ti'den geçmeyi düşünüyorum. 4070ler minimum 21-22 bin ayrıca o fiyatı da hak etmiyorlar. 4070 tinin en kötü modelleri ise 26-27 binden başlıyor. Amazon Türkiyenin kendi sattığı 3080 ti ise 20.500. kredi kartıyla alacağım için ikinci ele bakmadım zaten bu kartın muadili 3090'ın da miningsiz hali zor bulunuyor. Sizce 3080 ti hala alınır mı? Dlss gibi özellikleri umursamıyorum, kullanmıcam, ben saf güç arıyorum. CS2 ve 2k oyunculukta kullanıcam. Alternatif olarak 6800-6900 xt de alınabilir mi? Şimdiden teşekkür ederim.
M
9 ay
24-27\" QD-OLED Monitörler Üretilir mi?
Şu an piyasada daha çok 34" ve daha büyük boyutlarda bu panelli monitörler üretiliyor. FPS oyuncularına yönelik en iyi Oled Asusun P27AQDM onun da parlaklığı kısıtlı. Mesela bu sene çıkan Sony A95L televizyonu hem parlaklıkta hem de renk kalitesinde başta geliyor. Bu televizyon için üretilen paneller monitör boyutunda üretilemez mi yahut monitöre uygun hale getirilemez mi? Ya da başka televizyon panelleri. Yani demek istediğim küçük boyutlarda bizi bizden alacak oled monitörler gelir mi?
Son olarak, oled televizyonların panelleri çok bilmiyorum ama cam kaplama, monitörlerin ise mat. Mat kaplama da oledin özelliklerini kısıtlıyor gibi. Geçenlerde LG G3 görmüştüm teknosada, adamlar tablo fotoğrafı açmışlardı, çerçeveleri olmasa tablodan ayırt edemezdim. Monitörlerde neden mat, plastik ya da neyse o kaplama kullanılıyor? İps monitörler zaten berbat bu konuda. Tnden bu yüzden ips geçmiyorum.
M
11 ay
CS2 için Ekran Kartı+İşlemci mi Sadece Ekran Kartı mı?
İyi günler herkese. CS oynuyorum, şimdi de CS2 çıkacak. Şu an R5 5600 ve GTX 1660 Ti kullanıyorum. Bu sistemle ortalama 300-350 sabit FPS alıyorum. CS2de ise aynı ayarlarda FPS 200'ü geçmediği gibi min FPS 100lere düşüyor. Cs2nin optimizasyonu mükemmel olsa bile grafiklerinden dolayı muhtemelen alacağım FPS en fazla 250 olur ondan da emin değilim.
300-400 arası FPS alabilmek için sistemi değiştirmeyi düşünüyorum. Zaten anakartım da pert gibi, ramleri 3000den yukarıya çalıştırmıyor, Ssd diğer yuvada çalışmıyor vs. Anakart değiştirmem gerekiyordu yani. Değiştirmişken ramleri de 32 yapıcam.
Sizce R7 5800x3d, b550 anakart, 32 GB ram ve Rx 6700-6800 xt ayarında ekran kartı mı yoksa sadece anakart ve ram değiştirip rtx 3090-7900 xt ayarında ekran kartı mı daha iyi olur? Ya komple sistemi değişicem ya da işlemci sabit kalıp diğer üç parçayı değiştiricem. Bu arada öyle çok oyun delisi değilim. Csden başka oyun oynamıyorum. Zaten oyunun optimizasyonu iyi olursa 6700 xt alıp devam edicem ama olur da kötü çıkarsa bunları düşündüm.
İşlemciyi de değiştirirsem aşağı yukarı 20ye patlar
İşlemciyi değiştirmez, ekran kartı+anakart+ram değiştirirsem o da 22-23k tutacak. Sizce hangisini tercih etmeliyim?
M
geçen yıl
Anakartım mı bozuldu?
Bir ay kadar önce anakartım tetik vermiyordu, tamirciye götürdüm ve bir şekilde halletti, sanırım kısa devre olmuş, tam bilmiyorum. Birkaç gün önce durduk yere oyunda donma yapmaya başladı. CS oynarken oyun gidiyordu, açık ama görüntü donuyor. Ramlerim G-Skill Ripjaws V 3600 MHz Cl18. Anakartım da Asus tuf Pro gaming b450. Xmp modunu kapatıp manuel oc denedim olmadı. Frekansı düşürdüm, 3000 yaptım olmadı, 2666 yaptım çok kararlı çalışmadı. 2400 ve 2133 MHzlerde stabil çalışıyor. Bugün de işlemci soğutucu değiştirdim, taktıktan sonra sürekli mavi ekran verdi, Windowsu göremedim bile. Frekans 2133tü. Aklıma ssdyi alttaki yuvaya takmak geldi. Alt yuvaya takınca çalıştı ve bu arada Xmp modu da çalıştı ancak bir süre sonra yine donmalar başladı bende 2133e çektim frekansı.
Sorun ramlerim de olabilir mi diye düşünmüyor değilim, arkadaşımdan ram alıp konuyu güncelleyeceğim ama anakartın bozulmuş olma ihtimali daha yüksek gibi geldi. Siz ne dersiniz?
M
geçen yıl
Bursa Anakart Tamirci Önerisi Var mı?
Anakartım bozuldu, ne olduğunu da tam bilmiyorum. Bursa içi anakart tamircisi önerebilecek kimse var mı? Google'dan buldum ama belki burada daha önceden deneyimi olan arkadaşlar vardır diye yazdım. Şimdiden teşekkür ederim.
M
2 yıl
2500-3500 Arası 2. El önerisi olan var mı?
Bu fiyat aralığında bir telefon bakıyorum. Aradığım özellikler batarya kapasitesi, ses kalitesi. Telefonda oyun oynamam, günlük uygulamalarda ve tarayıcıda kasmaması yeterli. En azından hiç durmadan 5-6 saat ekran kapalı müzik dinleyecek bataryası olursa iyi olur.
M
2 yıl
Cs:go için kablosuz mouse önerisi verecek var mı?
Cs go oynuyorum, farenin kablosu bazen hızlı dönmeye, tepki vermeye engel oluyor, kablo takılıyor ya da direnç gösteriyor falan. Bunun için de kablosuz mouse bakıyorum, g pro heroya baktım ama bir fareye o kadar para vermek istemiyorum. Aynı işi görecek, daha ucuz fare önerisi olan var mı? En nihayetinde profesyonel değilim, oynarken kablonun etkisinden kurtulayım yeter.
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.