OLEYYYYYYY BEAAAAAAAAAAAAAAAaaaaa e5200 2.5 işlemci cre dou HD4830 Ramlar 1x1@667 5-5-5-15 dedigin gibi yaptim FPS coşuyor resmen 35-90 arasi gidip gelior arabalarin oldugu yerde min 35 olmadigi yerde 90 FULLDE 1400x900 Herşey aa 8x af 16x |
bende işe yaradı arkadaşlar.nvidia bir işler bir filmler çevirmiş yine yabancı sitelerde dolaşırken rastladım,denedim ve işe yaradı. |
Beklenmedik bir çözüm. Gerçekten işe yarıyorsa, sürücünün optimize profiliyle ilgili bir sorunu gideriyor olabilir. Karşılığında bir şeyler götürmeden çözdüğüne eminsiniz değil mi? Geçmişte AA açılamayan U3 motorlu oyunlarda mesela, exe ismi değiştirmek klâsik çözüm yöntemlerinden biriydi. Hatta Oblivion.exe yapmak bile çözmese dahi birçok şeyi değiştirebiliyordu, ilgisiz bir oyun olmasına karşın. |
Sende bizdensin yani üvey evlatsın |
Bende de işe yaramadı, ben 2-3 gün evvel görüp denemiştim, çalışsaydı yazacaktım foruma ama baktım tık yok yazmadım bende. Belki yüksek seviye kartlarda çalışıyodur, 2600xt benim kart. İlginçtir Grid 1680x1050 4xaa ve full+full 35 den aşağa düşmüyor, keza prostreet öyle, bu oyunda daha 10 fps yi geçemedim 640x480 de bile :) |
Bende de işe yaramadı . Aslında bendeki sorun biraz farklı yarışa girdiğimde ekran birbirine giriyor. İlk günler sorun yoktu, iki gün oynamadım böyle oldu. Oyun darıldı mı ne? |
galiba HD4800 serisinde işe yariyor şuana kadar HD4830 lar we HD4890 larda işe yaradi |
arkadaşlar bu shift.exe => grid.exe olayını winxp 32bit mi yoksa win7 32 bit te mi denediniz? bende 32 bit xp var fark göremedim. sistem saphire hd4890 1gb, q6600 cpu, 4x1gb pc2-6400 ram gigabyte p35 board. acaba win 7 ile mi denemek lazım? 15 yarışcı olan bi yarışta 7. sırada falan başlıyorum aldığım kare sayısı ilk başlama anında 15-17 arası exe ismini değiştirince yine aynı? |
yok hocam yok degişen hiçbişey yok . yine o saçmasapan kasmalar yine o ileri atmalar yine o geç algılamalar sanki 100 dolarlık pc de oynuyoz hissi delirtiyo adamı... |
yabancı forumlarıda takip ediyorum bu konu ile ilgili orda bi yazıda aslında bu kasılmanın sebebinin ekran kartı değil bilgisayarın işlemcisi kaynaklı olduğunu söylüyorlar. PhysX motoru tüm hesaplamaları işlemci tarafından yapılmakta oda hesaplamaları yetiştiremeyince oyun kasılmakta. zaten bunu farklı çözünürlük detay, aa, af hepsini deneyip görebiliyoruz o kadar ayarları yükseltelim veya azaltalım fps neredeyse hep aynı kalıyor. buda sorunun ekran kartı olmadığını gösteriyor. yaktın bizi PhysX |
bende hd4850 var ve takılma sorunlarını hayret ederek okudum çünkü kere bile takılma olmadı hiçbir şeyde yapmadım belki diğer donanımlardandır pentium dual-cure 2.8 ghz 3 gb ram E6300 anakart windows xp 1680*1050 8AA Her şeyi very high yapmaya çalışıyorum bu kartı kasacak bir oyun arıyorum crysis,farcry2 hep max actım hiç kasılmadı |
logitech iyi diyorsunda bende gtx 295 ve i7 işlemci var herseyı maxımum cozunurlugude 1920x1200 yapıyorum bende bile ılk baslarda 30 ları goruyor sonra 60 tan asagıya pek dusmuyor bence oyun gercektende iyi bir işlemci istıyor senın ıslemcınde yeterince iyi ama crysis en son ayarlarda oynaman mumkun degıldır. ve ben yıllarca atı kullandım ben can sıkıntısı kesınlıkle oyunlarda nvidia patenti oldugu surecede bu bence hep boyle olacaktır. |
bende e5200 war hd4830 full+full de hiç takilma denen birşey yok sadece oyun yawaşliyor arada cok duman cıkartırsam :D |
sen o cpu ile crysis te kasmadığına emin misin dostum pc in ağlar be |
grid.exe çözümü çoğunlukla işe yaradı ama bu şekilde bir oyundan olduğundan daha fazla fps elde etmek çok saçma geldi, ancak bu demek değildir ki oyuna yama gerekmiyor. Kesinlikle yama lazım. Physx denen nane yüzünden oyun oynamak ATI ile işkence. EA, bari bütün oyun yapımcılarına para yedirip şu şeyi oyunlara sokmasa... Bu arada, hala daha frame atlaması mevcut. http://mrgnome.wordpress.com/2009/09/23/need-for-speed-shift-ati-performance-issues/ http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=279&threadid=118976&STARTPAGE=1&FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear |
Arkadaşlar, bu oyunda PhysX desteği olduğunu neye göre söylüyorsunuz? Ben PhysX desteğine dair bir şey duymadım. PhysX desteklemeyen oyunlarda da pek çok uyumluluk vakası oluyor zaten. Bahsettiğiniz durumlar da ekran kartı kaynaklı olabilir. Ama dolaylı bir sürücü etkisi olabilir. Ekran kartının işlemciyle ilişkisinde bir sorun vardır ve çözümü sürücüyle veya yamayla gelebilir. Olayın işlemciye kalmış olması da, sebebi hemen bağımsız PhysX gibi bir şeyde aramayı gerektirmez. Ayrıca çözüldü-çözülmedi yorumu yapanlar, işletim sistemlerini ve diğer bileşenlerini, hatta sürücü sürümü ve işletim sistemi güncellik durumlarını da belirtsinler. Kart modeli üzerinden yanlış genellemelere yol açmamak için. @faenal Ekran görüntüsüyle anlatır mısın tam nerede 30 kare aldığını? Ve oyuna SLI desteği ekleyen 191.03 sürücüsünü mü kullanıyorsun? Veya başka bir şekilde etkinleştirdin mi SLI'yı? Normal işlemci sınırı anlamında o kadar zorlanmaması gerekir. Benim 2.83'te çalışan Q9550'yle bile, Vista 64 SP2'de, soldaki sistemle, işlemci sınırlarken, yarış başlamadan önceki ekranların bazılarında (diğerlerinde daha yüksek) 45-50 arası oluyor. Yarışın başı bazı anlarda 45-60 arası görülüyor; geri kalan çoğu yerde hep 60+. 3.70 yapınca yarışlarda 60-70 altı sınırladığını neredeyse görmedim bile. O yarış öncesi ilk ekranların bazılarında 55-60 arası gördüğüm oluyor o kadar. Yani bu durumda, acaba GTX 295 kullanmandan kaynaklı bir işlemci sınırı değerinin düşüşü durumu mu söz konusu oldu? Yarış başında da 30 falan görülmemesi gerekir bu tür bir durum yoksa, 920 ile. Hız aşırttıysan zaten konuşmaya bile gerek yok. |
q6600@3200mhz
ocz reaper 2x2@1120mhz 5-5-5-15
sapphire hd4890 (oc yok)
sistem bu şekilde.oyunda 1680x1050 tüm ayarlar sonda aa ve af 8x bu şekilde fps bazen anlık olarak çok düşüyordu (18-20) oyunun kurulu olduğu klasördeki exe nin ismini grid.exe yaptım ve masaüstüne yeni kısayol attım.şuanda min fps 35 civarı takılma olmuyor aynı problemden muzdarip arkadaşlar denesinler.