hile koruması Real-Time işlemci komutlarını desteklediği için Wine doğası gereği APi komut zaman gecikmesine sebep olduğundan, wine türevi kütüphanelerin çalışması arka plandan hile debug programı çalışıyormuş gibi zaman kaybı hile modu algılanmasına sebep olacaktır. linux camiyası bu sorunu anca real-time sanal makine ile real-time kaynak paylaşımıyla aşabilir.
veya firmalara arası bir geçişiş yönetmiyle bu sorun aşılır gibi ama o da hile korumasını çöpe çevirebilir.
Hile koruması için nasıl bir önlem getirildiğiyle ilgili bir durum. Linux ve oyunların konuşulduğu ortamlarda ve ProtonDB sitesinde hile korumalarla ilgili çeşitli çözümler var. Bahsettiğiniz gibi lag (gecikme) yerine ya oyunda sorunsuz bir deneyim veya oyunun çalışmaması/çökmesi söz konusu oluyor.
yazılım firmaları oyun satışları düştüyse real time anlamıyla gizli açıkların ortaya çıkmasına izin vermeyecek şekilde oyun hile korumasını esnetirlerse çözüm yolu bulunur.
ortada steam gibi bir şey var ! ve en az 500 milyon kullanıcı var ise
1 oyunda bile 1 $ kazansan
bu neresinden bakarsan bak
yarım milyar $ yani TL demiyorum dikkat et !
bu para ile windows u bile yeniden yazdırırsın.
her şey paraya bakar çünkü insan çok ama proje disiplini para olmadan olmaz
işte bu yüzden linux taki en büyük motivasyon eksikliğinin nedeni para olmayınca geliştirme süreçleri çok yavaşlıyor.
nedenine gelince nitelikli hile koruma programı yapılmak istenilse
bir programın debug işlemine tabi olmaması için
örneğin bir işlemcinin en az kullanılan işlem kısmınında bir zamanlama eşleştirme çalıştırılması gerekir
eğer bu yapılır ise zaten 1saniye+1saniye=2saniye şeklinde işleneceği için
burada işin içine wine gibi 1saniye+1saniye + wine işleme süresi =2saniye + gecikme girecektir.
wine bir arakatma api komut değiştirme işlemidir.
ve windows oyunları özellikle nitelikli hile koruması içeren programlarda
wine misali belli bazı değerler izlenip değiştirilmeye çalışıldığında
işlemci işlem zamanında veri zaman geçikmesi olacaktır.
özetle wine bu noktadan sonra bir işe yaramaz.
ama sistem olarak çok çekirdekli ve sanal makine üzerinden nitelikli hile korumalı oyunların çalışma ihtimali var.
işte bu yüzden steam bu noktaya takılıp kalacaktır.
ve yeni el konsol sisteminde bu sorunu yaşamaya başlamış olduğu haberide düştü zaten
umarız nitelikli windows oyunları ileride linux a da çıkar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProjectMan -- 17 Temmuz 2021; 7:55:50 >