Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
11
Cevap
9221
Tıklama
6
Öne Çıkarma
2.6.0 Yama Notları (100% Türkçeleştirildi)
O
7 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Merhaba arkadaşlar. Sizde takip ediyorsunuz ki 2.6.0 çıktı. Önemli bir yamaydı. 3.0'dan önceki son büyük yamaydı. Oyunun dengelerine odaklandılar ve neredeyse herşeyde değişiklik var. Yama notları mübarek ansiklopedi gibi. Tamamını hiçbir satırı atlamadan çeviriyoruz. Önemli kısmı çevrildi bitti ekliyorum. Küçük bi kısım kaldı itemlerdeki değişikliklerle alakalı. Onuda inş. hafta bitmeden halledicez.

www.poeturkey.club ve Guild Anatolia. Hiçbi hakkı saklı fln değil kafanıza göre takılın.

Yama notlarının orjinal konusu: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1839765

Hata bulursanız mutlaka özelden iletin.

The Legacy Ligi:
Yeni ligler oyuna yeni bir başlangıç için müthiş bir fırsattır. Yeni lig başlangıcında standart ligdeki itemleriniz o liglerde kalır ve herşeye sıfırdan başlarsınız.
Patch 2.6.0 ile birlikte artık Legacy lig mevcut. Aynı temel mekaniklere ve itemlere sahiptir.
Legacy ligiyle birlikte eski liglerdeki itemleri yad edeceğiz. Invasion (eski lig)’deki baş döndürücü bosslarla mücadele etmek, Talisman (eski lig)’daki değerli itemleri riske atmak veya Essence (eski lig)’da çok güçlü itemler craftlamak mı istiyorsun ? Legacy liginde kendi mücadeleleri seçebilir ve onları kendine göre karıştırabilirsin.
Bütün liglerin güçlendirilmiş versiyonlarına giriş yapmanızı sağlayacak Leaguestone’lardan tek seferde 3 adet bulabilirsiniz. Leaguestone’lar modifier (nemesis, bloodlines vs.) bulundurabilir ve buna göre fazladan ödül sağlayabilir.
Yalnızca geçmiş liglerde bulanabilen unique itemleri, Legacy liginde Leaguestone aktifken bulma şansınız olabilir. İlk mücadele liginden itibaren tüm itemleri inceledik ve PoE ile alakası olmayanları ayıkladık. Kısacası Shavronne's Revelation, Headhunter, Scold's Bridle sahibi olabilirsiniz fakat aklınızdakinden farklı olabilirler.
Yeni ligde ayrıca Reliquary isimli bir map’e ışınlanmanızı sağlayacak , map device’a koyularak basılabilen çok özel bir item bulunuyor. Buradaki hazineler Relic atıyorlar ve toplamda 40 farklı Relic bulunmakta. Hepsi çok güçlü ve çok nadirler. (Relic hakkında yorum bulunuyor fakat tam anlayamadım sanırım bunlar eski unique itemlerinizi yine eski yani orijinal değerlerine geri çevirmeye yarayacak. 100% doğru olmayabilir)
Yeni ligde 40 farklı mücadele olacak. Bunların 12’sini tamamladığınızda Legacy Footprints Effect, 24’ünü tamamladığınızda Legacy Weapon Effect ve 36’sını tamamladığınızda Legacy Portal Effect kazanacaksınız.

Solo Self-Found Mode
Bu kısmı geçiyorum arkadaşlar değişik birşey yok. Zaten manifestoyu çevirmiştim. Sadece manifestoda ssf seçeneğinin gelmesi için bir limit koymayı düşünüyoruz yazmışlardı o kesinleşmiş. Limit scionu kurtarmak. Sonra ssf modunu oynayabileceksiniz. Gerisi aynı.
Link: https://forum.donanimhaber.com/solo-self-found-manifestosu-100-turkcelestirildi--123721984#123721984

Büyük Yenilikler

  • Lioneye’s Watch’da artık merdiven var.
  • 12 Tane yeni unique Jewel eklendi. (Radius tabanlı)
  • 12 Tane yeni unique item eklendi. Bunların 6’sı oyuncular tarafından dizayn edildi.
  • 1 Tane yeni strongbox çeşidi eklendi: Weylam's War Chest
  • 5 Tane yeni Rogue Exiles eklendi.
  • 4 Tane yeni Divination kart eklendi.
  • 25 Tane yeni Grandmasters eklendi.
  • Siosa artık tüm görev gemlerini satıyor fakat onun görevini yapmış olmalısınız.
  • Vendor’lardaki “Purchase Items” ekranında kelimeyle arama yapabileceksiniz.
  • Pasif skill tablosunda kelimeyle arama yapabileceksiniz.
  • Arkadaş ve guild ekranında artık online kişiler alfabetik olarak, offline kişiler son online zamanlarına göre sıralanacak.
  • Arkadaş ve guild listesinde kelimeyle arama yapabileceksiniz.
  • Oyun performansı, yüklenme süreleri ve bellek kullanımı iyileştirildi.


Ufak İyileştirmeler

  • İtemler, daha fazla itemin düşürülemeyeceği yerlerde/zamanlarda artık yok oluyor.
  • Tempest’ler artık moblar arasında kalsanızda size zarar verebiliyor.
  • Wilorin Demontamer’a artık Lightning Armor Pack giyilebiliyor.
  • Shrine’ların bazıları artık etrafınızdaki dost birlikleri etkileyebiliyor.
  • Molten Shell ve Vaal Molten Shell’in patlama efekti değiştirildi. Yenisinin performansı daha iyi.
  • Mark of Cannibalism Bloodline performansı iyileştirildi. (grafik performansından bahsediyor)

Genel Oyuniçi Dengeleme Çalışmaları
Unset Ring artık +3 socketed gems’e kadar roll olabilir.
The Nihilist's prefix’i artık ilvl 4-40 arasındaysa +1 socketed chaos gems veriyor. İlvl 40 üzerindeyse Anarchist's prefixiyle +2 socketed chaos gems veriyor.
Diviner's Strongbox’lar artık yalnızca Map içinde spawn olacaklar.
The Brinerot mod (Brinerot Warbands’da bulunur), Rarity during Flask Effect’den önce Damage +% during Flask Effect sağlayacak. (çünkü overshadowed oluyormuş yani çalışmıyormuş gibi düşünebilirsiniz)
Rigwald's Crest ve The Scourge ile spawnlanan Spectral Wolf’lar artık 80% daha fazla hp ile spawnlanacak.
"Other Allies Cannot Die" Modu artık çok fazla hareket eden uçan kaçan moblara yüklenmeyecek.
The Faun (Navali’yi kurtardığımız kanguru) Cruel ve Merciless’de daha fazla hasar verecek.
Mobların attığı Spectral Throw artık daha az hasar verecek.
Perandus Pack’lerden çıkanlar biraz azaltılarak dengelendi.
The Docks’da bulunan unique boss The Revenant yeniden adlandırıldı: The Shipyard Terror.
The Riverways’de bulunan unique boss Kall Foxfly yeniden adlandırıldı: Targa, Beast Poacher.
The Northern Forest’de bulunan unique boss Tailsinger yeniden adlandırıldı: Seleslatha.
The Sewers’de bulunan unique boss Spinesnap yeniden adlandırıldı: Gloomgut.
The Climbs’de bulunan unique boss Guardian of the Mound yeniden adlandırıldı: Ungulath.

Skill (Gem) Dengeleme Çalışmaları

  • Ice Crash’ın level 1’deyken hasarı 13% artırıldı. 2.Stage hasarı 15% less yerine 10% less ve 3.Stage hasarı 30% less yerine 20% less.
  • Sunder birincil hasarı 40% artırıldı. Buna karşı ikincil hasarı 70%den 40%’a düşürüldü.
  • Blade Flurry hasarı 1.seviyede artık 18% düşürüldü. Son seviyede ise bu oran 15%’e geriliyor.
  • Magma Orb patlama alanı 28% genişletildi.
  • The Animate Weapon artık max. 50 animated weapon spawnlayabilecek.
  • Wild Strike artık 60% yerine fiziksel hasarın tamamını convert edecek.
  • Flame Surge artık tüm seviyelerde ortalama olarak 40% daha az mana harcayacak.
  • Orb of Storms süresi 10 saniyeden 6’ya düşürüldü.
  • Raised Zombie’lerin melee menzilleri 4’ten 9’a çıkartıldı.
  • Vigilant Strike artık 50% yerine 75% Fortify süresi sağlayacak.
  • (Vaal Haste tüm özellikleri nerf yemiş çok uzundu üşendim) Ayrıca Vaal Haste süreside 6 saniyeden 4 saniyeye düşürülmüş.
  • Vaal Discipline artık es bonuslarından etkilenmeyecek.
  • Artık tek seferde bir tane Blade Vortex instance edebileceksiniz (anlamadım bunu)


Passive Tree Dengeleme Çalışmaları
Bu kısmı esgeçicem arkadaşlar çünkü hiçkimse 1800 tane skill’i ezbere bilemez. Ayrıca çok fazla özel isim içeriyor. Değişikler otomatik pasif tablonuzda açıklamalara yansıyacak. Spoiler vermem gerekirse; kılıç kullananlar bleed veya leech oynayanlar değişiklere bi göz atsın.

Map Mod Dengeleme Çalışmaları
‘of Rust' Map mod artık 30%-40%-50% armour azaltmak yerine 20%-25%-30% armour azaltacak. (low-mid-high tier)
'Hexwarded' Map mod artık 50%-75% curse effect yerine 40%-60% etkileyecek. (mid-high tier)
'of Drought' Map mod artık 20%-25%-30% yerine 30%-40%-50% daha az flask kazandıracak (low-mid-high tier)

Threshold (Radius içeren) Jewel Dengeleme Çalışmaları
Unique Threshold Jeweller artık 50 yerine 40 attribute stat isteyecek.
Steel Spirit artık Spectral Throw’a 4% yerine 5% hasar artışı sağlayacak.
Rapid Expansion artık Ground Slam’a 35% Radius ekleyecek. Ayrıca 25% ihtimalle stun tuttuğunda Endurance charge’da kazandıracak.
Growing Agony, Viper Strike ile her poison istifinde 10% şansla Unholy Might kazandıracak.
Spirit Guards artık 8 tane animated weapon spawnlayabilecek.
Vigil, sana ve dost birliklere 20 saniye fortify sağlayacak.
Unending Hunger, mob öldürdüğünde sana 50% şansla spectre sağlayacak.
Winter's Bounty, Cold snap kullanarak mob öldürdüğünüzde 50% şansla power charge sağlayacak.

Weapon Dengeleme Çalışmaları
Tüm tek el kılıçların temel hasarı artırıldı. Düşük seviye olanlar, kritiği düşük olanlar ve implict sayısı düşük olanların hasarı dahada fazla artırıldı.
Tek el kılıçların (one-handed sword) yerel Added Physical Damage oranları 10% artırıldı. Divine orb kullanılarak bu değer değiştirilebiliyor.
Silahların kritik oranları yeniden ayarlandı.
Çift el kılıçların (sword) atak hızları saniyede 0.1 artırıldı. Hasarları ise bunu kompans edecek şekilde düşürüldü.
Bazı kılıçlar (sword) artık flat accuracy sağlıyor. Oyundaki mevcut kılıçlar bundan etkilenmeyecek.
Bıçakların (dagger) implicit özellikleri yeniden ayarlandı. Artık 40%, 60% veya 80% kritik vermek yerine, 30%, 40% veya 50% kritik verecekler. Oyundaki mevcut bıçaklar oto. güncellenecek.
Düşük seviye claw’ların life leech özellikleri artık vuruş başına olacak. Yani Fright Claw artık vuruş başına 20hp dolduracak.
Maraketh claw tipleri (Double Claw, Twin Claw ve Gemini Claw) vuruş başına hp ve mp doldurma özelliği ayrıldı ve artık daha fazla hp dolduracak. (sırasıyla 15,28 ve 35)
Maraketh sword tiplerinin bleed şansı artırıldı. 8%/12%’den 15%/20%’ye çıkarıldı.
Eğer mevcut itemde Blessing orb kullanılırsa, o item yeni değerleriyle güncellenecek.
Thrusting kılıçların kritik çarpanı +30%/+50%’dan +25%/+35%’e düşürüldü.
Tek elli mace’lerin stun eşiği 20%/40%’den 10%/15%’e düşürüldü.
Tüm staffların block yapma şansı artırıldı.

Area of Effect Dengeleme Çalışmaları
Biz bu yamayla birlikte artık "Increased Radius of Area Skills" konseptini tamamen kaldırıyoruz ve yerine tüm itemler skiller pasifler vs. için "Increased Area of Effect" getiriyoruz. Bundaki temel değişiklik; Bu özelliğe yapılan ilk yükseltmenin etkisinin fazla olması ve sonra gelen yükseltmelerin etkisinin daha az ve daha az olması sağlanmaya çalışılmasıdır. Eski haliyle yapılan her yükseltme bir öncekinin aynısıydı. Bu yüzdende ilerleyen aşamalarda bu özelliğin etkisi inanılmaz seviyelere çıkabiliyordu.
Alan artırma yöntemiyle karakterini şekillendirmiş oyuncular karakterlerin yeteneklerinde ciddi anlamda düşüşler görebilir.
Biz bu değişiklikle beraber umuyoruz ki AoE karakterler daha anlamlı ve daha maliyeti yüksek olacak.
Bu değişiklik ışığında birçok aoe skill’in etki alanı gözden geçirildi ve yeniden ayarlandı:
  • Static Strike alanı 16’dan 19’a çıkarıldı.
  • Earthquake alanı 20’den 18’e düşürüldü.
  • Shockwave Totem alanı 20’den 24’e çıkarıldı.
  • Blade Flurry alanı her alan için 2 ünite artırıldı.
  • Blast Rain alanı 20’den 24’e çıkarıldı.
  • Contagion alanı 18’den 20’ye çıkarıldı.
  • Righteous Fire alanı 14’den 18’e çıkarıldı.
  • Ball Lightning alanı 16’dan 20’ye çıkarıldı.
  • Glacial Cascade alanı 10’dan 14’e çıkarıldı.
  • Blade Vortex alanı 14’den 15’e çıkarıldı.
  • Kinetic Blast alanı 10’dan 14’e çıkarıldı.

Aşağıdaki skill’ler artık level kazandıkça alanları artmaz. Onun yerine bunlar artık sadece belli aralıklarla ekstra alan yarıçapı kazanacak:
  • Cleave her 3lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Ground Slam her 3lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Sunder her 3lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Fire Trap her 3lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Lightning Tendrils her 3lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Storm Call her 3lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Shrapnel Shot her 4lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Lacerate her 4lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Cold Snap her 4lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Righteous Fire her 4lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Static Strike her 5lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Sweep her 5lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Caustic Arrow her 5lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Blade Vortex her 5lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Rain of Arrows her 5lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Blight her 5lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Reave her 5lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.
  • Fireball her 6lv’de 1 ünite yarıçap kazanacak.


Support Gemler
Melee Splash Support artık her level 1% yerine 3% yarıçap kazanıyor.
Increased Area of Effect Support 1. Seviyede 20% yerine 30% AoE sağlayacak. 20. Seviyede ise 39% yerine 49% AoE sağlayacak.
Concentrated Effect Support artık 25% yerine 30% yarıçap düşürecek. Sağladığı hasarda eski değerden -5%.

Diğer Skill Değişiklikleri
Static Strike patlamasının boyutunda artık değişiklik yapılamayacak.
Reave ve Vaal Reave’in stage başına yarıçap yükseltmesi 20%’den 50%’ye çıkarıldı.
Aşağıdaki pasif skiller yeniden ayarlandı:
Bone Breaker artık 8% yarıçap sağlıyor.
Amplify artık 10% yarıçap sağlıyor.
Blast Radius artık 10% yarıçap sağlıyor.
Leadership artık auraların yarıçapını 50% artırıyor.
Volatile Mines artık 8% yarıçap sağlıyor.
Hex Master artık curselere 40% yarıçap kazandırıyor.
Champion of the Cause artık auralara 20% yarıçap kazandırıyor.
Explosive Impact artık 8% yarıçap kazandırıyor.
Tüm ufak yarıçap kazandıran pasiflerin değeri 5%’den 8%’e yükseltildi.
Auralara yarıçap kazandıran pasiflerin hepsinin değeri 12%’den 20%’ye yükseltildi.
Unstable Munitions artık 8% yarıçap kazandırıyor.
Mayınların yarıçaplarını artıran pasiflerin değerleri ikiye katlandı.

Ascendancy Skill Değişiklikleri
Endless Munitions (Deadeye) artık 50% yarıçap sağlıyor.
Impact (Slayer) artık 20% yarıçap sağlıyor.
Illuminated Devotion (Hierophant) artık 40% yarıçap sağlıyor.
Bomb Specialist (Saboteur) mayın başına yarıçap 8% artırıldı.
Chain Reaction (Saboteur) mayınların yarıçaplarını 20% artırıyor.
Pendulum of Destruction yarıçapında değişiklik yapılmadı.



D
7 yıl
Binbaşı

Elinize sağlık ben de baktım da kolay değil gerçekten büyük bir iş yapıyorsunuz.



S
7 yıl
Yüzbaşı

Sunu anladimki Turkce dili oyun oynamak icin iyi bir dil degil. Turkce dil destegi de bir oyundan eksik olsunda zevk alalim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Saldour -- 2 Mart 2017; 7:32:40 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

M
7 yıl
Yüzbaşı

Eline sağlık arkadaşım. Sizin gibiler sayesinde bu güzel oyunu oynayabiliyoruz.



K
7 yıl
Yarbay

Hayret, bu arada Ngamahu'ya nerf gelmemiş mi? Bir ara gelmesini gereksiz buluyordum ama Xoph's Blood takınca epey OP oluyormuş.

Bir tane de sorum olacak. Lacerate nerf mi yedi? Tam anlayamadım onu. Standarttaki Duelist'imi Lacerate'e çevirmeyi düşünüyorum ama nerf yer mi acaba?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KortX -- 3 Mart 2017; 3:38:16 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
7 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: KortX

Hayret, bu arada Ngamahu'ya nerf gelmemiş mi? Bir ara gelmesini gereksiz buluyordum ama Xoph's Blood takınca epey OP oluyormuş.

Bir tane de sorum olacak. Lacerate nerf mi yedi? Tam anlayamadım onu. Standarttaki Duelist'imi Lacerate'e çevirmeyi düşünüyorum ama nerf yer mi acaba?

Lacerate gains 1 additional unit of radius every 4 levels.



Biraz anlam kargaşası yaratan bir çeviri olmuş. Orada üniteden kasıt 1 birim. Diyorki lacerate her 4 level da 1 ek olarak 1 birim alan genişlemesine sahip olucak. Genel olarak bütün alan skilleri nerf yedi. Official forumdaki AoE changes başlıklı manifestoyu okursan daha iyi anlarsın. Oyundaki değişen AoE mekaniğini anlatan bir yazı.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
7 yıl
Yarbay

Anladım teşekkürler.




Bu mesajda bahsedilenler: @Saldour
D
7 yıl
Yarbay

çeviri güzel, güzel bir web siteniz var, emeginize sağlık



H
3 yıl
Çavuş

üstünden epey zaman geçmiş ama belki vardır tr yama linki göremedim



K
3 yıl
Teğmen

Çeviri haya ürünü herealde :D Yada sürekli güncelleme geldiği için yama uyumsuz oldu zamanla sonra silindi..



C
3 yıl
Er

Arkadaşlar ne olursa olsun biz bekliyoruz oyun bu haliyle oynanmıyor



V
4 ay
Binbaşı

Tr yama varmı acaba?



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.