Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 2 mobil kullanıcı
16
Cevap
948
Tıklama
0
Öne Çıkarma
EN KOLAY ÖĞRENEBİLECEĞİM PROGRAM DİLİ HANGİSİ OLABİLİR????

K KRALL Konu Sahibi
16 yıl (1838 mesaj)
evet sayın üstatlarım.en çabuk ve kullanımı genel olan bir programlama dili öğrenmek istiyorum.sizce hangisinden başlamalıyım??
bu topik in tartışma değil bir yol gösterici olarak herkese rehber olmasını umuyorum saygılar...




L Lythari
16 yıl (579 mesaj)
ilk programlama mantiğini öğrenmen için pascal'ı tavsiye ederim.kodlamasi biraz uzun sürer ama ilk mantik için cok uygun daha sonra ilerleticem diyorsan Visual basic ,C,C ++ tavsiye ederim.Kolay Gelsin.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R ridvan2004
16 yıl (1671 mesaj)
pascal ideal fakat C# gecemedim yaw , zor baya


Bu mesaja 1 cevap geldi.

S s.o.k.d.
16 yıl (2 mesaj)
tabiki pascal.çünkü bütün dillerle uyumlu.uyumlu dediysemde temeli..pascal i iyi öğrenip sonra bunu delphide veya visual basic te uygularsan iyi olur..
C# gelince bende bilmiyorum.halen öğrenemedik..


Bu mesaja 1 cevap geldi.

F Finney
16 yıl (1068 mesaj)
işin içinde kolaylık olduğu zaman visual basic ve asp tektir. vb den kolay bir dil yok bence.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M master_monster
16 yıl (1021 mesaj)
Pascal'da yapının normal dile daha yakın olarak oluşturulması öğrenmesinide kolaylaştırır. Zaten programlamayı kolay öğretmek için yapılmış bir dildir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M mehmetmetingülcan
16 yıl (2575 mesaj)
en basiti adı üstünde basic
ama bence c den başla
sonra pascal


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R ReBeR
16 yıl (1694 mesaj)
pascal. programlama mantığını algılamak için ideal. sonra delphi veya visual b asic e geçebilirsin. yada bu dillerle başlayabilirsin. sonrada c ye geç.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

T tamers
16 yıl (40 mesaj)
Öncelikle programlama ögrenmekteki amacin ne..?Bilg. müh. ögrencisimisin..?bunlari bilmek 5 yilllik bir Software and informatoin eng. ögrencisi olarak sana acizane tavsiyede bulunmamizi kolaylastiracaktir;)pascal hii..bosa vakit kaybi.(Tabi bu benim düsüncem)Programlama ögrenmede en önemli seylerden biri belkide en önemlisi Algoritma bilgisidir.bunu bosver diyorsan yildiz arasini okuma ;)
**************************************************************************************
Programinin belli bir algoritma üzerine oturmamasi demek,programinda daginiklik,cok hata,analiz
zorlugu ve bilg.yorman anlamina gelir.Mesela ayni islevi yapan iki kod blogu var.biri saglam bir alg.
üzerinde kosuyor ve karmasikligi -n- icin logn,digeri ise daginik programlama örnegi ve karmasikligi
yine -n- icin n*n. iste böyle bir durum kücük programlarda hissedilmez mesela n=10 icin karmasiklik prog.1=O(n)=logn=0.01nanosaniye ve prog2=O(n*n)=0.1nanosaniye AMA prog.büyüdügünde
mesela n=10.000.000
ikinci kod patlar yani prog1=ayni isi 0.1 s de yaparken digerinin karmasikligi prog2=1.16 güne cikar.
******************************************************************************************
ne ögreneyim dersen ben C#'la basla derim.Normal kulanicilarin her türlü istegini karsilayabilecek,
güclü bir platforma(.NET) sahip,ögrenilmesi gercektende kolay bir dil.sadece biraz ilgi ve
en önemlisi devamlilik gerektiriyor.C# ile windows Forms porgramlayabilirsin,
web page yapabilirsin(ASP.NET kullanarak),ve ileri düzey programlamada da kullanabilirsin.
Tamamen Object-Oriented oldugundan heryerde cok isine yarar.Baya bi firma büyük isleri
cok kücük parcalara ayirip isleme yeteneginden dolayi C#'i tercih etmeye baslamis.
Ama suda bi gercek ki benim favorim ve degismezim C++.Unutmaki babalar C++ kullanir.
Basarilar ve simdiden kolay gelsin ;)





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tamers -- 20 Ocak 2006 18:11:26 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

S serkan_bnc
16 yıl (55 mesaj)
pascal tabiki bence bütün programlatın anasıdır.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

O OrAlLlL
16 yıl (161 mesaj)
Pascal tabiki anası fakat ben C dilini tavsiye derim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

T tamers
16 yıl (40 mesaj)
Pascal bütün dillerin anasimi ..?Belki.. ama öyle olsa bile bu programciliga yeni baslayacak birinin illede ordan baslamasi anlamina gelmez.bence gereksinimine göre hareket etmek en faydalisi..bu yüzdende
ögrenilmesi bircok dile göre daha basit bir dil olan C#'i tavsiye ederim.Yurt disinda okuyorum ve yaptigim stajlarda gördüm ki ilerde piyasada cok büyük pay sahibi olacak bir dil.yani gelecegi parlak.Belki hic bi zaman bi C++ in yerine alamayacak ama en azindan java ni tahtini bayagi sarsacagi kesin.
Cünkü java nin en büyük avantajlarindan sayilan platform bagimsizligi ve Object-Oriented
özelligini iceriyor.Bayadir C#'la ilgilnen biri olarak tahmininizden basit,eglenceli ve bi o kadarda
kuvvetli bir dil oldugunu söylemek isterim.Ama dedigim gibi ne yapmak istedigini bilmek ve
o konudaki en gecerliyle baslamak en mantiklisi.Forumlarda bi cok arkadas ne ögreneyim sorusuna
"önce pascal la basla c yi yap ordan c++ a gec java yi gor c# i dene delphi den cik ' gibi önerilerde bulunmuslar.cok sacma.belki hepsinden birseyler ögrenirsiniz ama zor islerin üstesinde
gelemiyeceginizi görmeniz cok uzun sürmez.Mesela Web icin programlama ögrenmek isteyen
kisinin bir cok tercihi olabilir :

-->Flash-Action script 2.0(artik java gibi oldu diyebiliriz)-PHP -MySql
-->ASP.Net-C# veya VB.Net-Ado.Net

ya da sadece genel programlamayla ilgilenecek biri ;

-->C++ -Oracle (PL/Sql) ( süper )
-->C#-Ado.net-Cyristal Repots ( ii projelere imza atarsiniz )

ve bunun gibi bir sürü cesitleme yapilabilir.Gördügünüz gibi kendinize bir yol secip öyle
devam etmelisiniz fazla dallandirmadan her ihtiyacinizi görecek dillerde prof. olmaya aday olursunuz.

-->Ama hepsiyle kullanbileceginiz hatta kullanmaniz gereken XML i mutlaka ögrenin derim.
Tabii bunlar benim görüslerim ;)

iste böyle... :)





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tamers -- 21 Ocak 2006 15:38:05 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

O OrAlLlL
16 yıl (161 mesaj)
quote:

Orjinalden alıntı: tamers

Pascal bütün dillerin anasimi ..?Belki.. ama öyle olsa bile bu programciliga yeni baslayacak birinin illede ordan baslamasi anlamina gelmez.


Zaten ben öle demedimki. Sadece anası dedim. Ben C dilini tavsiye ettim.

Lütfen yanlış anlaşılmasın.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OrAlLlL -- 21 Ocak 2006 19:15:13 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

T tamers
16 yıl (40 mesaj)
yok kardes yanlis anlama falan olmaz.öyle derken sadece beyin jimnastigi yaptim diyelim.
yoksa sizin dediginize atif degildi ;)zaten burda maksat fikir paylasmak..umarim hem birilerine
faydamin dokunacagi hem de faydalanabilecegim bi forumdur.

selamlar





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tamers -- 21 Ocak 2006 23:56:54 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

C caglar_
16 yıl (17 mesaj)
okulda bu sırada gördük:
qbasic- pascal- c/c++- java- c# vs.vs.
ama bir dili öğrenmek çok zaman almaz,önemli olan algoritma ve nesne(kullanacaksan) mantığını anlamaktır. bir algoritma kitabıyla başlamanı tavsiye ederim içindeki örnekler de pascal veya basic olabilir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

X xae
16 yıl (1242 mesaj)
Hangi tip yazılım projeleri yapmayı plandığına göre değişiyor. C/C++/C# veya Basic türevi bir dil arasındaki fark projenin beklentisine göre değişir.




O OrAlLlL
16 yıl (161 mesaj)
quote:

Orjinalden alıntı: tamers

yok kardes yanlis anlama falan olmaz.öyle derken sadece beyin jimnastigi yaptim diyelim.
yoksa sizin dediginize atif degildi ;)zaten burda maksat fikir paylasmak..umarim hem birilerine
faydamin dokunacagi hem de faydalanabilecegim bi forumdur.

selamlar


Yaw merak etme arkadaş niye kızıyım beni yanlış anladığını sandım sadece o kadar.
Ama seni kırdıysam özür dilerim.

Pascal sadece anası. Yani onal başladı. Sonra C'dir, C++'dır onlar geldi ama mantık pascaldan eğer yanlışsam ben yanlış biliyom.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.