Helal olsun üşenmeden her ay değiştirip arkadaşları bilgilendiriyosunuz böyle güzel konuya bu kadar ilgi az |
ekran karti olarak r7 260x cok iyi bir fp kendim kullaniyorum gayet memnunum. |
1300x 1060 6gb b350 anakart 8gb 3000+mhz ram (daha sonra +8gb daha) 1 tb hdd 600w 80+ psu dark n10 tarzı çok fanlı kasa. bence şuan alınacak en f/p kasa bu şekilde. |
1300x 1060 6gb b350 anakart 8gb 3000+mhz ram (daha sonra +8gb daha) 1 tb hdd 600w 80+ psu dark n10 tarzı çok fanlı kasa. bence şuan alınacak en f/p kasa bu şekilde. |
Helal olsun üşenmeden her ay değiştirip arkadaşları bilgilendiriyosunuz böyle güzel konuya bu kadar ilgi az |
ekran karti olarak r7 260x cok iyi bir fp kendim kullaniyorum gayet memnunum. |
Nerdeyse tüm kartlar yazıyor zaten. Bence en iyi fp kartları r9 280 ve 270. İşlemci olarak da i5 4460 ve fx8320. |
1300x 1060 6gb b350 anakart 8gb 3000+mhz ram (daha sonra +8gb daha) 1 tb hdd 600w 80+ psu dark n10 tarzı çok fanlı kasa. bence şuan alınacak en f/p kasa bu şekilde. |
Güzel konu,Teşekkürler |
ahahah şaka gibi. Belediye Mesire alanı mantığında konu açınca böyle oluyor o zaman, adam ortalığı süpürüp, çöpleri boşaltıp gelecek ay tekrar uğruyor :) |
Çok guzel konu. Herseyi ozetliyor. Sadece ufak iki duzeltme yapacagim. Ilki cok cekirdekli islemcilerin oyun performansi hakkinda. Öncelikle multi thread ayni anda farkli islemleri yapabilmek demektir kabaca. Islemci den isletim sistemine, programlama dilinden oyuna kadar her sey bunda etkilidir. Bazi programlama dillerinde cok cekirdekli islemciden tam verim alinamaz ornegin Javascript. Isletim sistemlerinin de destegi farkli sekilde gerceklesir, ornegin windows ta "islem agacini sonlandir " diye bir secenek vardir task manager da. Unix tabanli process ler zaten ana islemden yararlanirlar yaratilirken ( Teknik terim fork tur) ve ana islem sonlandirildiginda bagli alt islemler de sonlanacaktir. Ayrica uygulama gelistirirken cok cekirdege yonelik optimize bir yazilim ortaya koymak cok emek ister ve test suresi uzundur. Gunumuz oyun sektoru bununla basa cikamadigi icin salt oyun performansi single thread i hizli islemcilerde daha iyi olacaktir. Bu sebeple Intel icin 1150 soket bir i5 islemci Cogu oyun icin f/p islemcisi konumuna gelmistir. Hangi Islemcinin daha iyi oldugunu bu sekilde tek cekirdek performansindan bakarak anlayabilirsiniz. Ayrica saat hizi bu konuda belirleyici bir faktor olmaz. Farkli mimarilerin saat hizlari karsilastirilmaz. Yani 4gz bir amd islemci 2.5 ghz bir Intel islemciden pekala yavas olabilir. Ikinci duzeltme de, 750 ti in guc tuketimi hususunda. Bir kac hafta once 200 watt guc kaynagi olan sistemde 15 dk stres testi yaptim ve hic bir sorun ortaya cikmadi. Nvidia stok uretim icin 300 watt yeterli demis ama ben asus un tek fanli modelinin 200 watt sistemde sorunsuz calistigini gordum. Tabi guc kaynagi zamanla verimliligini yitirecegi icin bu da goz önune alinmali. Benim test ettigim guc kaynagi 6 senelik. |
Anakart Z370 yongalı İşlemci soğutucusu ; Bellek DDR4-3000Mhz 2X8GB=16GB dual SSD sabitdisk 240/250/256GB SSD M.2 PCIe (NVMe) Dahili sabitdisk (HDD) ; SEAGATE 1TB 64MB 7200rpm Ekran kartı; ..... Kasa 600W 80+ PSU'lu mid tower L i n k : fiyatına bak Ekran kartı RTX 2060 L i n k : fiyatına bak bütçe sorunu yoksa işlemciyi 9700K, ekran kartını 2070 yapabilirsin |
Fiyatlara bak ya 3000den bismillah diyoruz giriş seviyesi sistemlere, 2009'da falan dahili bileşenler bölümü aklıma geliyor da 3000 liralık sistem tavsiyesi isteyene abi bi yürü git almayacağın sisteme bizi uğraştırma derdik |
3700x alin geçin ilerde 16 cekirdek 4950x e kadar guncelleme şansınız var düşünmeye bile gerek yok. (Kesinlikle) |
düşük çözünürlükten sadece 1080p mi anlıyorsun göz ucuyla bakma gözlerin şaşı kalır kibir abidesi işkembeni çalıştırarak bir rehber hazırla görelim |
AMD B550 yongalı anakart çıkmak üzere beklersen iyi olur |
2k ultra ayarlarda ortalama 120fps alabileceğin RTX 4070 Ti veya RX 7900 XT li sistem toplamalısın monitörsüz 35000 tl civarı tutar monitör dahil 20.000TL en az monitör 5000 tl eder |
Abi sen de konu açmışsın,kimseye cevap vermemissin ya |
4590 için pusuya yatmış bekliyorum bende şuan için. Ortalama oyun sistemleri için tek tercih gibi gözüküyor ama fiyatını hakettiğini düşünmüyorum . Yurtdışında 150 dolarları gören FX 8350 nin de hala ülkemizde 500 liraya satıldığını düşünürsek sanırım fxlerin hiçbir türlü alınabilirliği kalmadı (6300 hariç) . Ayın fp ekran kartı olarak da hatta 2014 son çeyreğinin fp kralı Sapphire R9 280 diye düşünüyorum . |
gelecek hafta gelir yaklaşık 700 tl |
Sizce i5 4460 + h81chipset + galax gtx970 mantıklı olur mu ? Ve on panel usb 3.0 cıkısı olan h81 chipset anakartlar hangileri |
Oyun Sistemi Oluştururken, Hızlı Alışveriş İpuçları, Aşağıdakileri dikkate alınız!
01 - Monitör,
İlk önce oyun Monitörünüzü seçin.
Ekran Boyutu, Çözünürlügü, Yenileme hızı, Panel Tipi, Tepki (yanıt) süresi, FreeSync veya G-Sync teknolojisi vb.
Çözünürlük ve/veya görüntü (çok düşük, düşük, orta, yüksek, maksimum/ultra) ayarları yükseldikçe ekran kartına daha fazla yük biner.
Yenileme hızı düşük (75Hz) Monitörler görebileceğiniz FPS sayısını kısıtlar.
02 - Ekran Kartı,
Mönitörün çözünürlüğünde ve yenileme hızında (maksimum ayarlarda) oyun oynamaya uygun mu?
VRAM uzun vadede yeterli olur mu?
Monitörün Sync Teknolojisi (FreeSync, G-Sync) varsa Ekran kartı sync desteği ile eşleşiyor mu?
Almak istediğiniz Ekran kartı gücü ile Monitörünüzün çözünürlüğünü eşleştirin
Almak istediğiniz Ekran kartı gücü ile Monitörün yenileme hızını göz önünde bulundurun
03 - İşlemci,
Ekran kartı ile dengeli mi?
Dahili soğutucusu var mı?
04 - Anakart,
Anakart soketi, İşlemci soket tipi ile uyumlu mu? chipseti güncel mi,
İntel sistemlerde K serisi (hız aşırtılabilir) işlemciler (hız aşırtma) için pahalı Z serisi anakart gerekir.
05 - Bellek,
Bellek kapasitesi yeterli mi,
Dual (çift modül) mi?
Bellek hızı işlemcinin desteklediği (önerilen) hızda mı?
Ryzen 7000 (Zen 4) işlemciler ile EXPO özellikli bellek kiti alınız.
06 - SSD,
SSD kapasitesi yeterli mi,
Arabirimi m.2 SATA (AHCI) mı? m.2 PCIe (NVMe) mi? (eski 2.5" SATA (AHCI) mı?)
07 - Kasa,
Kasa yapısı ile anakart boyutu birbiriyle uyumlu mu?
Mid tower kasanın arka (egzoz) fan yuvası (fanı) en az 12cm mi.
07 - Güç kaynağı,
Ekran kartına göre sisteme yeterli mi?
Kaliteli (80+ verimli ve 12v kanalı güçlü) mi
08 - İşlemci Soğutucusu,
Soğutucu (alınacaksa) sıvı soğutucu radyatör boyutu için kasa uygun mu?
İntel sistemlerde K serisi (hız aşırtılabilir) işlemciler (hız aşırtma) için kaliteli sıvı veya hava soğutucu gerekir.
AMD sistemlerde X serisi işlemciler için ayrı soğutucu gerekir.
İşlemci hız aşırtma kontrol listesi
Hız aşırtılabilir bir İşlemcim var mı?
Anakartım hız aşırtma yapmama izin veriyor mu?
İşlemci soğutucum hız aşırtmalı işlemcimi serin tutabilir mi?
Güç kaynağımda yeterli boşluk var mı?
Overclock (Hız aşırtma) ; herkes için geçerli değildir:
Hız aşırtma yeteneğine sahip işlemcileri, stok (turbo, boost) saat hızının üzerine çıkarır ve bir performans avantajı sağlar. AMD Ryzen ile İntel K serisi (İ5-13600K gibi) işlemcilerin çarpan kilidi açık (kilitsiz) olduğundan hız aşırtma için uygundur.
Ancak oyunlarda stok hızıyla yeterli performansı sunan bir işlemci var ise; çarpan, voltaj, bellek hızı, güç tüketimi, soğutma, soğutucu, faz sayısı, sıcaklık, gürültü vb. ayrıntılarla uğraşarak hız aşırtma yapmanın bir anlamı yoktur. Anakart fiyat farkı, işlemci soğutucusu vb. yapılacak masrafı değip değmeyeceğinin iyi düşünülmesi gerekir.
Stok (işlemci ile birlikte verilen) soğutucular, işlemcilerin stok (turbo, boost) hızlarıyla çalışabilirken, işlemcinin hız aşırtma işleminden sonra yetersiz kalabilirler; bu da daha pahalı bir hava veya sıvı soğutucu alınması anlamına gelir.
TDP ; ısı dağılımının bir ölçümüdür, ancak aynı zamanda stok ayarlarında çalıştırmak için kaç watt ihtiyacınız olacağını tahmin eder.
AMD FreeSync ve NVidia G-Sync teknolojisi
AMD FreeSync veya NVidia G-Sync teknolojisine uyumlu bir monitör ile ;
AMD veya Nvidia ekran kartları ve monitör arasındaki bağlantı sorunlarını çözümler ve ekranda oluşabilecek görsel dağılmaların, dalgalanmaların önüne geçerek daha pürüzsüz bir oyun performansı sağlar. Ekran kartı ile monitörün eşitlenmesini sağlar ve monitörün ekran kareleri hazır olduğunda görüntülenerek, takılma ve dağılmaların önüne geçilmiş olur. FPS yüksek olduğunda, yırtılma daha az belirgindir ve hareket çok pürüzsüz ve akıcı hale gelir. Her ikisi de hızlı hareket eden oyunlarda sinir bozucu kare yırtıklarını önler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Münebbih -- 31 Mart 2024; 12:25:12 >