Asrin bombasi geldi arkadaşlar.Türkçe dil diye diye öldük ! ALİN ALDİRİN ! Destek olun , yeni oyunlarda bu dili eklerken tereddüt etmesinler. Acayip sevindim.. Kışı gecirecegi... |
Asrin bombasi geldi arkadaşlar.Türkçe dil diye diye öldük ! ALİN ALDİRİN ! Destek olun , yeni oyunlarda bu dili eklerken tereddüt etmesinler. Acayip sevindim.. Kışı gecirecegim bir oyun kazandik.. |
Ne dnd ne bg3 ile alakam var. Sadece forumda gördüm ve göz atayım dedim. Konuya yazan arkadaşların özellikle undy1ng in oyuna bu kadar bağlı olması ve yazı dilinin iyi olması bende... |
Ne dnd ne bg3 ile alakam var. Sadece forumda gördüm ve göz atayım dedim. Konuya yazan arkadaşların özellikle undy1ng in oyuna bu kadar bağlı olması ve yazı dilinin iyi olması bende takdir duygusu uyandırdı. Umarım istediğiniz gibi bir oyun olur. |
Konu biraz aşağıda kalmış ne olur ne olmaz yazmak istedim. Oyunun fiyatı yurt dışı 60 dolar.830 liraya denk geliyor. Türkiye fiyatı ise 249 lira üstüne Türkçe desteği mevcut. Fiyat güncellemesi gelmeden alınız aldırınız. |
Konu biraz aşağıda kalmış ne olur ne olmaz yazmak istedim. Oyunun fiyatı yurt dışı 60 dolar.830 liraya denk geliyor. Türkiye fiyatı ise 249 lira üstüne Türkçe desteği mevcut. Fiyat güncellemesi gelmeden alınız aldırınız. |
Haber yayılmaya başladı. https://kotaku.com/the-makers-of-divinity-original-sin-2-are-teasing-bald-1835128071 |
Larian.com adresinde ki video güncellenmiş ve larian'dan ilk ipuçları gelmeye başladı. 3 yazısını dokunkaçlar çevreliyor artık ve şimdilik ilk akla gelen DnD'de ki "demogorgon" olma ihtimali. Bu da bonus olsun:https://twitter.com/larianstudios/status/1134545575448338433 |
Ehehe yazarken yakaladın diyelim. :) Videonun kodlarından çıkan son durumu özetleyelim o zaman siberarmi. :) CS_Ship_Kraken_A Tako_to_me Squ1d_wurd_adjustment Calamari Coming soon Calamari_Mask Takoyaki Takoyaki_3D Tentacle_Anim_V6_[0000-0900].tga DOS_Textures Takoyaki_Lighting pulpo_fiction Cephalopods_Smoke Kraken ismi netleştiğine göre teoriler. -Oyun waterdeep'de başlayacak ve gemi dediğine göre waterdepp'in batısında ki moonshae adalarında geçecek. - James Ohlen(Baldur's gate'in baş tasarımcısı) yakın bir zaman önce Wotc'ye katıldı. Kendisinin aynı zamanda wotc'ye katılmadan önce baldur's gate ile ilgili çalışmaları zaten vardı. Bunun üzerine gitmiş olabilirler. (Bknz link:https://www.youtube.com/watch?v=F581HTuZX-M ) -Wotc'nin ana sayfasına baktığınızda Baldur's Gate ile dolu olduğunu görüyoruz büyük ihtimal "Baldur's Gate:Descent into avernus" ile tamamen alakalı olacak. (Bu olay pazarlama stratejisi açısından son derece mantıklı hatta şuan ana sayfada ki ghost of saltmars görselinde ki kraken resmi göz kırpıyor neyse) Link:https://dnd.wizards.com/ - Larian oyunun ismine karar veremiyor çünkü baldur's gate ve icewindale sword of the coast'da geçiyor. Biri kuzeyde diğeri ise güneyde waterdeep ise ortalarında kalıyor. Bu nedenle de hem baldur's gate'i yapmıyoruz gibi bir cümle kurabilirken aynı zamanda yalanlamıyorlarda. (Güzel bir kelime oyunu var aslında) Bknz: Forgotten Realms:Baldur's Gate Bknz: Forgotten Realms:Icewindale Bknz: Forgotten Realms:Waterdeep Bunun dışında ki teorileri yazmıyorum dikkatimi çekenler bunlar şimdilik yeni bir şeyler gördükçe yazmaya devam ederim. |
Bu arada fanlar larian'ın sitesini tamamen işgal etmiş durumda. En son çıkan olayı da yazayim. https://larian.com/css/main.css Buraya girdiğinizde Yazım karakter fontu olarak "SHERWOOD.TTF" olarak görünüyor. Bilin bakalım hangi oyunun fontu bu. -) Görmek için tıklayın.. |
Oyun Steam,Gog ve Stadia'ya gelip Epic Store'a gelmeyecek demiş Larian. https://www.usgamer.net/articles/baldurs-gate-3-wont-launch-on-the-epic-games-store-larian-studios-confirms |
Gog'da "real-time" yazmışlar, heralde oyunda sıra tabanlı dövüş sistemi yerine "real time with pause" sistemi kullanılacak. Edit: Real-time'ı kaldırmışlar, hataydı sanırım. https://www.gog.com/game/baldurs_gate_iii?pp=cb4e5208b4cd87268b208e49452ed6e89a68e0b8 Ayrıca yarın bazı detaylar gelecek gibi. https://twitter.com/Cromwelp/status/1136690306277974016 |
Oyungezer oyundan ilk bilgileri paylaşmış: Baldur's Gate 3, Larian Studios'un bugüne kadarki en büyük yapımı olacak. Sırf bu cümle bile heyecanı körükleme yetiyor çünkü Divinity: Original Sin 2'nin ne kadar büyük bir yapım olduğunu hepimiz biliyoruz. Baldur's Gate 3 bunun da üzerine çıkacak ama nasıl olacak, onu elbette zamanla göreceğiz. Oyun Dungeons & Dragons Fifth Edition kurallarına tamamen sadık olacak ve hikaye olarak da 17 Eylül'de yayınlanacak olan Baldur's Gate: Descent Into Avernus'un (masaüstü oyun için yayınlanacak campaign bu) hemen sonrasını anlatacak. D&D'nin yaratıcısı Wizards of the Coast oyun için Larian Studios'a doğrudan destek veriyor, yani Descent Into Avernus'un yazarı Larian ofisine gelerek hikayeyle ilgili bilgiler vermiş. Bu campaign'i oynayan oyuncuların Baldur's Gate 3'te atıflar görecekleri söylüyor Larian Studios kurucusu Sven Vincke. Vincke henüz oyunun izometrik olup olmayacağına karar vermediklerini söylüyor ama kendi kimliğine sahip olacağını da vurguluyor. "Bugüne kadar CRPG'lerde görmediğiniz şeyler göreceksiniz. Bunlar hakkında konuşmak için sabırsızlanıyorum, ama bunun için biraz daha bekleyeceğiz" diyor kendisi. Oyunun çıkmasına daha çok varmış. Baldur's Gate 3'ün şimdiden duyurulmasının sebebiyse Larian ekibinin hayranlarla diyalog başlatmak istemesi, muhtemelen oyunu şekillendirecek faktörlerden biri de bu olacak. Divinity: Original Sin serisinin en kuvvetli yanlarından biri ortam etkileşimleriydi. Vincke, Baldur's Gate 3'te bunların daha bile fazlasını göreceğimizi söylüyor. Ayrıca oyunda yine aynı D:OS'ta olduğu gibi co-op oynama imkanı olacak. Larian, D:OS'ta oyuncuların en sevdiği kısımların büyük çoğunluğunu Baldur's Gate 3'te de kullanacak gibi görünüyor. https://oyungezer.com.tr/haber/baldurs-gate-3-resmen-duyuruldu-ilk-detaylar |
Doğru düzgün onaylanmış bir veri yok lakin yayınlanmış video üzerinden daha önce tahminler yapılmıştı. Bunları derleyen güzel bir yazı dikkatimi çekti buraya direk atayım. Öncelikle yayınlanan videoyu bir tekrar izleyin. [UNCUT sürümü] Kısa bir özetle, öncelikle Chionthar nehrinin Sword Coast’a açıldığı yolu, Baldur’s Gate şehrinin Lower City bölgesinden, yani doğudan, batı veya güneybatı yönüne doğru bir şehir görüntüsü olarak görüyoruz. Ardından da, tahminimce Lower City’de olan bir ara sokaktaki yıkım içinde sendeleyerek yürüyen, üzerinde Flaming Fist arması bulunan bir asker var ve bir Illithid’e dönüşüyor. Buradaki öğelere bakacak olursak; Flaming Fist < Resime gitmek için tıklayın > Flaming Fist; Baldur’s Gate, Fort Belurian ve Fort Flame bölgelerinde karşılaşılan paralı askerlik şirketidir. Baldur’s Gate’in yüksek dükü Eltan tarafından kurulmuştur ve D&D 5th Edition zamanlarında paralı askerlik konseptinden vazgeçerek Baldur’s Gate’in askeri kuvveti haline gelmiştir. Başında Ulder Ravengard olduğunu Tyranny Of Dragons sezonunun Rise Of Tiamat hikayesinde görmüştük (maceracılara Flaming Fist’in tam desteği vaadedilmişti). Flaming Fist’in oldukça sıkı bir askeri hiyerarşiye sahip olduğunu ve çevre yapılara fazla zarar gelmemiş olduğunu ve de etrafın tam bir kan gölüne dönmediğini göz önünde bulundurursak; düşen askerlerin aşırı büyük bir savaştan ötürü düşmediğini (en azından devler, troll’ler saldırmamış gibi duruyor) veya kötücül düşmanların gözü dönmüşçesine bulduğunu öldürmediği (bkz. Game of Thrones s08e05) bir ortam söz konusu gibi. Belki büyüsel bir etkiyle veya ruhani bir etkiyle ölmüş veya düşmüş olabilirler. Bu da, hikayede nasıl bir düşman olacağı konusunda merak uyandırıyor. Illithid Nedir? < Resime gitmek için tıklayın > Videoda bize gösterilen tek aksiyon, bir Flaming Fist askerinin bir Illithid’e dönüşümü. Larian Studios bu dönüşüm sahnesiyle istediği ilgiyi çekmeyi rahatlıkla başardı. Peki Illithid nedir? Illithid (özellikle 2nd edition zamanında bu isimle anılırken 3rd edition ve sonrasında Mind Flayer ismiyle anılmaya başlandı), yüksek derecede psişik güçleri olan, ortak zihne (hive mind) sahip olan, başka varlıkların beyinleriyle, zihinleriyle beslenen bir uzaylı ırkıdır. Psişik güçleri ve üstün zekalarıyla birçok dünyada hüküm sürmüş olan bu varlıklar, çağlar önce imparatorluklarını kaybetmişlerdir ve materyal düzleme gelenleri de Karanlıkaltı’nda (Underdark) zaman geçirmektedir. Bu arkadaşlar her ne kadar ortak zihinle birbirlerine bağlı olsalar da (bir oyuncu bunların biriyle karşılaşınca zihin okuma büyüsü yapar umarım 🙂 ) bazı nadir durumlarda yazışma metodu kullanabilirler. Böyle durumlar için Qualith diye bir yazışma dili oluşturmuşlardır ve bu yazı yalnızca bir Illithid’in ağzından yılan misali uzanan dokunaçlar tarafından okunabilir. Cthulhu’dan “örnek alınarak” yaratılmış bu varlıklar, aslında Dungeons & Dragons’ta zindancılık, meydan savaşı, diplomatik sorunlar gibi kalıplaşmış macera tiplerini kozmik bir boyuta taşımada öncü olarak kullanılabilecek olan unsurlardan biridir, hatta D&D için oldukça ikonik bir varlık olduklarını da söyleyebiliriz. İnsan Illithid’e Dönüşür Mü? Bu sorunun cevabı evet! Ancak bu, biraz zaman isteyen bir süreçtir. Öncelikle bir Mind Flayer, ev sahibi adayını Mind Blast denen psişik özelliğiyle dirençsiz hale getirir. Gelişmiş bir iribaş alınıp Elder Brain’in (Elder Brain, Mind Flayer evrim döngüsünün en üst seviyesidir) sıvısında on sene kadar bekletilir. Eğer sağ kalmayı başarmışsa, evrimi gerçekleştirebilecek düzeye gelmiştir. Bu iribaş, ev sahibinin burun deliğinden veya kulağından kafatasının içine kadar gider. Beyindeki gri maddeyi tüketerek orada bir parazit görevi görmeye başlar. Birkaç saat içinde parazit olan iribaşın kişiliğiyle ev sahibinin kişiliği yer değiştirir ve iribaş bedeni canlı tutarken dönüşümün ikinci fazına da hazırlanmasını sağlar. < Resime gitmek için tıklayın > Süreci durdurmanın tek yolu iribaşı öldürmektir, ama bulunduğu yerden ötürü bunu başarmak imkansıza yakındır. Yine de, ev sahibini, kafasını parçalamak suretiyle öldürüp Resurrection veya True Resurrection gibi ilahi bir büyüyle tekrar hayata getirerek bu tehlikeden kurtarmak mümkündür. İkinci aşama gerçekleşirken iribaş ve ev sahibinin esas kişiliği tamamen yok olurken fizyolojik değişim başlar. Ev sahibi bir Mind Flayer’a dönüşürken iç organları ve fiziksel görünümü de değişir. Dönüşüm sürecinde hiçbir şey yapamaz hale gelir. Bu aşamanın gerçekleşmesi yaklaşık olarak bir hafta (Forgotten Realms’ta 1 hafta, 10 gün sürer) sürer ve bir haftanın sonunda ikinci aşama gerçekleşir ve tamamlanır. Fizyolojik değişimlerin tamamlanması durumunda Mind Flayer’ın diyeti oluşur. Neticede iribaş, işlevsel bir beyinden ziyade bir parazit görevi gördüğü için beynin salgılaması gereken birçok salgıyı, enzimi ve psişik yetileri tetikleyecek enerjiyi üretmemiştir. Dönüşüm tamamlandığından itibaren Mind Flayer’ın bu ihtiyaçları karşılamak için beyin tüketmesi gerekmektedir. Bu Dönüşüm Kimler Arasında Gerçekleşir? Ceremorphosis (sanırım buna Seremorfoz diyebiliriz) birçok insansı ırk üzerinde gerçekleşebilmekle birlikte, farklı varlıklarda farklı dönüşümler de sağlamaktadır. Bakacak olursak: İnsan, elf (kara elfler dahil), githzerai, githyanki, grimlock, gnoll, goblinoid ve orc yine Mind Flayer’a dönüşürken; Beholder Mindwitness‘a, Chuul Uchuulon‘a; Deep gnome, Mozgriken‘e; Dragon, Brainstealer dragon‘a; Lizardfolk Tzakandi‘ye, Roper Urophion‘a dönüşür. (isimlere tıklayarak dönüştükleri varlıkların resimlerine ulaşabilirsiniz) Aşağıda, bir iribaşın Elder Brain sıvısında hayatta kalıp Seremorfoz için kullanılmadığında dönüştüğü şeyi (Neothelid) görüyorsunuz: < Resime gitmek için tıklayın > |
Tahmini yeni kronoloji şu şekilde oldu. - Descent to Avernus - Campaign Module - Eylül 2019 - Infernal Tides - Comics (Minsc as a main character) - Kasım 2019 - Baldur's Gate III Özetle bg3'de Minsc karakterini yeniden görme ihtimalimiz bir hayli artttı. Dolaylı yoldan oyunda olacak bazı karakterler de belli olmuş oldu. Bunlar şimdilik; Boo • Delina • Krydle • Minsc • Nerys • Shandie Karakterler ile ilgili detaya aşağıda ki linkten ilgili karaktere tıklayarak ulaşabilirsiniz. Link:https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Infernal_Tides_1 Bonus: < Resime gitmek için tıklayın > Gavin; Torment: Tides of Numenera, Wasteland 3, Horizon: Zero Dawn, Diablo III'ün yazarı. Kendisinin de larian kadrolarında yer alması hatta muhtemelen Chris Avellone'un da yarın bir gün "bg3 için bende yazarlık yapıyordum" gibi bir cümle kurarsa şaşırmayın -) Not: Chris Avellone dos2'de zaten yazarlık yapmıştı. |
Hazır bg3 demişken fanların keşfetmeye çalıştıkları son durum; < Resime gitmek için tıklayın > Video'ya şuradan ulaşıp 6.39 dakikaya gelip kendiniz de inceleyebilirsiniz karakterler de var çünkü tabi görebilirseniz. :) Harita neresi diyecek arkadaşlar dünyanın büyüklüğüne bakmak isterlerse; Şurayı tıklasın Sol tarafta ki denizde "The Sworld Coast" yazar onun hemen karşısında "TROLLBARK FOREST"ı görürsünüz. Hemen altında ise Baldur's Gate yazısını iki nehir arasında olduğunu görürsünüz. Evet video'da gördüğünüz yer aslında "Baldur's Gate" yerleşim yeri. Daha da yakından bakmak isterseniz ;"tıklayın Bir diğer haber'de Larian'ın 3d art çalışanlardan birinin "kişisel" olarak yaptığı bir çalışma. < Resime gitmek için tıklayın > Çalışmasını farklı açılardan görmek ya da daha yüksek çözünürlüklü bakmak isteyenler şuradan ulaşabilir. Yaklaşık 4-5 gün önce eklemiş ayrıca sanatçının diğer çalışmalarına bakmak için profiline girdiğinizde Divinity Engine'e entegre edilmiş bir çalışma olduğunu tahmin ediyoruz. (Bknz: Malady ve Divinity:Fallen Heroes videosu) Sonuç olarak detay seviyesi gayet yeterli seviyede lakin animasyon ve diğer olaylar ne olur bilmiyorum. Gerçi Bg3'ün bütçesi ne onu bile bilmiyoruz neyse hayırlısı diyoruz. |
Bugün kayda değer 2 olay var. Fanlar tarafından takip edilen olaylar; Birincisi oyunun türünün TB'den RTwP kayma ihtimali. Genelde anketler bg3'ün RTwP olması yönünde gidiyor. BG3'ün steam sayfasında ki değişiklik de sanki oyunun RTwP olacağı yönünde olabilir.(kesinlik arz etmiyor) Bknz: TB ile ilgili bir başlığın kaldırılması < Resime gitmek için tıklayın > Bu da en son yapılan anketlerden biri; < Resime gitmek için tıklayın > Özetle oyuncular da (Larian fanları ağırlıklı TB derken DnD fanları RTwP) bölünmüş durumda. Ha larian ikisini birden de bize sunabilir ama co-op kısmında bu işi teknik olarak nasıl çözebilirler belli değil. Not: TB'nin Co-op deneyimini dos2'den biliyoruz ama RTwP'nin co-op'u nasıl olur, olabilir mi (oyunu durdurmaktan bahsediyoruz sonuçta) bekleyip göreceğiz. Basında çıkan; Obsidian ve Inxile'ın bg3 lisansını almaya çalıştıkları ortaya çıktı. İngilizce kaynak için tıklayın Türkçe kaynaktan altıntı; Oyungezer Obsidian ve inXile Da Baldur's Gate 3 Haklarını Almayı Denemiş inXile CEO'su Brian Fargo, IGN'ye verdiği röportajda "gerek ben, gerekse Feargus yıllarda bu ismin peşinde koştuk. Swen de öyle. Hepimiz peşinde koştuk, neredeyse on yıl boyunca." demiş. Feargus dediği Obsidian'ın CEO'su Feargus Urquhart, Swen ise Larian CEO'su Swen Vincke. "Interplay'den ayrıldıktan sonra yaptığım ilk şey buydu. Hatta bir noktada buna oldukça yaklaştığımı da söylemeliyim. Tam da maddi durumu ayarlamıştım, ama sonrasında Atari krize girdi..." diyor Fargo. "Feargus benden de avantajlıydı ama o da başarılı olamadı. Nihayetinde Larian başarıya ulaştı ve bence bu gerçekten de harika bir seçim oldu. Harika bir seçim oldu. Ama hepimiz bunu denedik." Şimdi tamamen tarafsız olarak düşünüyorum da... Bu üç stüdyonun ellerinden çıkacak olan Baldur's Gate 3'ler acaba nasıl olurdu? Ben şahsen sıralama yapacak olsam Larian, Obsidian ve inXile sırasını tercih ederdim, Larian'ın son dönemde özellikle Divinity: Original Sin 2 ile başardıkları ortadayken Baldur's Gate 3'ün de altından en iyi biçimde kalkabilecek stüdyo olduğunu düşünüyorum. Bir de işin içine bir şekilde orijinal Baldur's Gate ekibinden de isimleri katarlarsa... Şimdilik son durum böyle gidiyor. |
Bugün dikkatimi çekenler; Fanbase tarafında; - Bg3'ün combat tarafı ile ilgili tartışmaların hızla devam etmesi. Larian'ın oyun endüstrisi'nin üstünde mühendislere sahip olması nedeniyle tb ve rtwp'yi birleştirecek yeni bir combat türünün doğurma olasılıkları gündemde. Bazı sızan olaylar bunun sanki zamanlanmış bir ayar olarak bile önümüze sunabilirlermiş. (Bu bg3 ile ilgili bir durum mu yoksa divinity engine'ın geliştirilmesi ile ilgili bir olay mı belli değil henüz) Şöyle düşünün zamanı sıfırladığınızda oyun rtwp'ye dönüşürken zaman ayarlı yaptığınızda oyunun tb'ye dönüştüğünü hayal edin. İlk aklıma gelen genelde strateji oyunlarında ki "zamanı hızlandırma" mekaniğinin (sallıyorum homm'de savaşlar hızlı olsun animasyonlara gerek yok hızlıca hesaplayıp savaş 2 dakikada bitsin ya da direk savaşın sonucunu bana göstersin) gibi bir olayın tb ile rtwp'de uygulanmaya çalışması düşünülebilir. Tabi co-op da olacağı için bu iş nasıl olur DnD 5th'ye göre combat sisteminin çalışma şekli ile ne kadar uyumlu olur..vb sorular çıkıyor ortaya. Belki de bu teknolojiyi bg3'de hiç görmeyeceğiz ama larian'ın bg3 ile ilgili halen daha bir şeyler açıklamaması arkaplanda bir şeyleri test ettiklerini/denediklerini doğrular nitelikte. Not: Bioware'in BG'den sonra yaptıkları ilk Dragon age oyunu (Dragon age:origins) temelde tasarım olarak BG'nin TPS açısıyla moderleşmesini baz alıyordu. Bu yüzden hala en iyi DA oyunu olarak bilinir tabi sonradan mekanik olarak ilerlemek yerine gerilemeyi tercih ettikleri için (çok satması lazım herkes oynasın) bugün geldikleri durum ortada. Larian'ın da benzer bir sistemde ilerleme ihtimali olabilir lakin bağımsız bir stüdyo oldukları için Bioware'in aksine ileri yönde giderlerse gelecekte çok keyifli oyunlar oynayabiliriz. - Swen yapılan röportajların birinde "bg isminde bir şeyi lisanslamaya çalıştığını" kendi ekibine söylemiş. Ekibi de yapacakları/yönelecekleri oyunun büyük ihtimalle bilimkurgu türünde olacağını tahmin ettiği için (Swen'in dos3'ü yapmak istemediğini dile getirmesi haberleri) "Battlestar Galactica" (BG) izlemeye başlamış. Tabi bu isim sonradan Baldur's Gate olduğu anlaşılınca hepsi izlemeyi bırakmış. (: Asıl olay ise dos3'ün gerçekten de Swen tarafından daha önce dile getirildiği gibi rafa kaldırıldığı. Yani uzun bir süre dos3'e dair bir şey görme ihtimalimiz yok desek yeridir. (Bu kötü haber) Basın tarafında; - Ranger sınıfında değişiklik yapma muhabbetleri.. acaba neden "Ranger" gündem oldu derseniz tabi ki de nedeni Minsc'in sınıfının ranger olması. -) - Minsc ve Boo'nun bg3'de olacağı Swen tarafından onaylanma olayı; İngilizce kaynak için tıklayın Türkçe kaynak için tıklayın. [Oyungezer] Oyungezer'den altıntı; "Ancak ciddi konular, içlerinde bir miktar mizah olunca daha iyi işleniyor ve Dungeons and Dragons da masaüstünde oyun oynarken eğlenmek üzerine kurulu bir sistem. Yani oyunda mutlaka sizi gülümsetecek şeyler de olacak" demiş Vincke. Hal böyle olunca da akla ilk gelen şey Minsc ve Boo oluyor zaten. "Eğer Fifth Edition'ın yaptıklarına bakarsanız Boo ve Minsc gibi karakterlerin hala hayatta olduğunu görürsünüz. Bhaal ve başkaları da hala ortalıkta. Peki bunlar ne anlama geliyor? Bunun cevabını Baldur's Gate 3 oynadığınızda alacaksınız" şeklinde konuşan Vincke, böylece serinin sevilen karakterlerine de kapıyı aralamış oldu. İşte size Baldur's Gate 3'ü sabırsızlıkla beklemek için bir sebep daha. Şimdilik son durum bu şekilde. |
Fan tarafında ki durumlar; - Öncelikle trailer'da ki arkadaşın Mind flayers(illithids) olmadığı ortaya çıktı. Bunu ise trailer analizinde ki bir dnd fanı ortaya çıkardı. Trailer'da ki arkadaş aslında Ulitharidmiş. Aşağıda ki resime bakın; < Resime gitmek için tıklayın > Gördüğünüz üzere solungaçların boyu bunun bir illithids olmadığını aynı türden daha güçlü olan Ulitharid olduğunu söylüyor. Trailer'da ki solungaç boyu da bunu doğruluyor. Kendisi ile ilgili detaylı bilgi almak isteyenler; Karakter statsları için tıklayın Genel bilgi almak için tıklayın Önemli not: Dnd5th sürümüne göre dikkate alınmıştır. - Bir diğer konuda oyunun izometrik açısıyla göremeyeceğimiz ile alakalı tartışmalar. Rtwp vs TB tartışmaları süredursun son çıkan olaylar sanki farklı bir türde görebileceğimizin işareti olabilir zira Swen daha önce bir "beta testinin olabileceği" imalarında bulunmuştu. Tabi ilk zamanlar herkes TB yada rtwp mantığında düşündüğü için çok önemsememişti lakin oyun Larian'ın geliştiriği farklı bir combat türünde çıkacaksa (ki yukarıda daha önce bundan bahsetmiştim) onlarca sistemin çalışacağı bir oyun olacağı için hali ile bir beta testi de şart oluyor. Bakalım bu işin sonu nereye çıkacak. Not: Malumunuz oyun dos2'nin gelişmiş bir sürümü olacağı için aslında insan şüphelenmiyor değil. Dos2'nin bazı ayarlarında oyunu izometrik açıdan çıkaran ayarlar vardı örneğin "konuşma dialoglarında yakınlaş" gibi bir ayar vardı. Bunu yaptığınızda oyun izometrik de olsa konuşmalarda kamera yakın moda girdiği için sanki cinematik bir moda girmiş gibi farklı bir tad sunardı insana. (tabi animasyon ve modelleme kalitesine girmiyorum) Normalde de zaten oyunu yakınlaştırıp uzaklaştırabildiğimiz için acaba bu adamlar modelleme,animasyon tarafına yüklenip (artık paraları var varsayıyorum) bg3'e bu taraftan mı yaklaşacaklar diye düşünmüyor da değilim açıkcası. Bonus: Larian'ın web sayfası değişti. İş ilanları da bunu sanki destekliyor olabilir. Link:https://www.larian.com/jobs Bonus2 : Bu mantıktan bakan birinin bg3 ile ilgili yaptığı bir görsel -) < Resime gitmek için tıklayın > |
Son çıkan olayları anlamak için malesef almanca gerekiyor. Son çıkan detay bir alman gazetesine verdiği bir demeç. Özet olarak Swen şunu söylüyor sanırım; "Bir video ile tanıtacağız ve biz bunu yapıyoruz diyeceğiz. Bu yüzden bizim insanlara bunu neden yaptığımızı anlatmamız, onların da bunu iyi kavraması gerekir. Bu çok önemli bir detay." Konu ile ilgili bir diğer detay'da şu; "Fanların eleştirileri ve konu ile ilgili toplulukların geri dönüşleri "Larian" için çok önemlidir lakin combat sistemi gibi merkezi oyun unsurları değiştirilmemelidir." Haberde bg3'ün kamera açısının ilk kez izometrik olamayacağına dair bir şeyler de var ama almanca olunca tabi kesin bir şey söylemek zor. Size tavsiyem şu iki sayfayı google translate ile çevirip bir incelemeniz. Gerçekten ilginç tartışmaya açık bilgiler mevcut. Sayfa bir tıklayın Sayfa iki tıklayın |
Öncelikle amacın lore'a hakim olmaksa mecburen baştan başlamak en mantıklı olan çözüm. Divinity dünyası tasarım olarak dnd dünyası ile aynı mantıkta çalışır tek farkı DnD dünyası uzun yıllardır roman,çizgiroman,dergi..vb gibi yayınlarla beslenirken, divinity dünyası bunu sadece oyunlar vasıtasıyla anlatmaya çalışır. Hal böyle olunca dnd dünyası lore açısından inanılmaz bir detay ve boyuta ulaşmışken (bugün bile halen daha genişliyor kendisi malum) divinity dünyası hep bir gizem içinde kalmıştır çünkü devasa bir dünyada küçük küçük hikayeler/masallar dinlemiş gibi olur insan. Bu yüzden hangi oyunu oynarsanız oynayın ne hikayenin başını anlamdırabilirsiniz ne de sonunda ne olacağını kestirebilirsiniz. Şuradaki timeline'ı bir inceleyin. Her ne kadar bu timeline güncel olmasada dos2 hikayesi Divinity 2'den hemen önce geçer. Çıkacak olan Divinity:Fallen Heroes ise dos2 ve divinity 2'nin arasında yaşanan olayları anlatacak. Biliyorum biraz karışık ama bunun nedeni en baştan belirtiğim gibi devasa bir dünya tasarımı yapmaları. Bu yüzden hangi oyunu oynarsanız oynayın detaylı ama küçük bir zaman diliminde yaşanmış bir hikaye anlatısı göreceksiniz. Hangisinden başlayacağınıza ise kendiniz karar verin çok eski mekaniklere gerek yok derseniz dos2'den bile başlayabilirsiniz. @cexxx sağolasın. BG3 tarafına geçecek olursam; Tartışmalar devam ediyor herzamanki gibi dikkatimi çekenler; -Swen bir röportaj'da şunu söylemiş; "SV: Yeah, that’s the one that I’m not answering. [laughs] I will tell you what the idea is though. So, the reason why I’m not saying anything is because combat is something that is so sacred in this, when it comes to Baldur’s Gate, so we want to show it to people rather than just talk about it. However, I can tell you what the idea is. When you play D&D you get thrown challenges that you need to overcome. Some of these challenges require you to go into combat. And to ensure player agency you have to give the player a whole bunch of systems so that they can use them in any way they want to overcome the challenges that are thrown at them. That’s what we did in DOS2 because in DOS2 people come up with craziest ways of winning, unwinnable combat. That’s also what we’ll do in Baldur’s Gate III. You’re going to see combat that is very easy and you’re going to see combat that is hard. You have an entire toolbox at your disposal, which goes beyond just a rule set. It also depends on your imagination, so that you will overcome situations in a variety of ways." Yorum: Özetle Dnd5th sistemine dos2 rpg sistemlerinin bazıları(temel olanlar) sanırım hiç girmeyecek (malum wizard of the coast buna izin vermez) lakin dnd5th sistemine uygun yeni rpg sistemlerin geliştirildiğinin habercisi bu. Tabi bu yeni sistemler ne olacak dnd5th'yi doğrudan geliştiren bir sistem mi olacak yoksa sadece bg3'e özel bir şey olarak mı kalacak bekleyip göreceğiz. - Dos2'de "bg3" easter egg'nin ortaya çıkması. (dos2 başlığına atacağım.) - Hikaye olarak bg3'ün illithid ekseninde döneceği lakin bunun bir tema olduğunu, gerçek düşmanın başka bir şey olabileceği söyleniyor. Yani dos2'de olduğu gibi 1 tane gerçek kötü değil 2 tane gerçek kötü olacağı tahmin ediliyor. Belki de bu sayı 3 olur kimbilir dnd lore'u geniş. Önemli ve belki de korkacağımız son detay; - Beamdog ekibi bg3'ü yapmaya başlamış ve sonradan iptal etmiş. Hatta bununla ilgili bazı tasarım çalışmalarını paylaşmışlar. (Paylaştıkları tarih, bg3 duyurusu yapılmasından sonra olması ilginç) Asıl İşin ilginç olan tarafı aşağıda ki resim; < Resime gitmek için tıklayın > Beamdog'un hazırladığı tasarımda gördüğünüz gibi illithid'e dönüşmüş bir paladin var. Larian'ın Bg3 trailer'ına bakacak olursanız benzerliği aslında görürsünüz. Bu aslında şu demek; Wotc bg3 ile ilgili sandığımızdan daha fazla kontrol'e sahip. Bir EA olur mu larian'ın başına bekleyip göreceğiz. (Bknz: Röportajlarda Swen'in yanında hep Wotc'den Mike'ın olması durumu) |
Öncelikle; Basın tarafında çıkan; RPGsite baya baya Swen'i zorlayıp, tabiri caizse altan girip üsten çıkan sorularla bir şeyler öğrenmeyi başarmış.. :) Röportajın tamamına bakmak isteyen tıklasın Bg3'ün dnd5th sistemine uyarlandığını biliyorduk işte bu sistemlerden iki tanesi kısmen onaylandı. Bunlar; - Avantaj/Dezavantaj (Advantage and Disadvantage) ve ilham (inspirations) sistemi. Bu iki sistem nedir diyenler aşağıdan linklere tıklasın; - Advantage ve Disadvantage (Avantaj/Dezavantaj) - Inspiration (ilham) Swen zaten oyuncunun el kitabı dediğimiz (player's handbook) ile işe başladıklarını ve tüm bu sistemleri divinity engine'e aktardıklarını söylemişti. Yukarıda ki iki sistemin oyunda olacağını bilmek çok da şaşırtmadı açıkcası normal bir durum. Asıl haber ise Fanbase tarafında tartışılıyor; Öncelike bu söyleyeceğim olayın bir kesinliği yok. Aynı olay 2-3 yerde konuşulduğunu görünce acaba dedim bende. Olay şu; Oyunun kamera açısının "Elder scroll serisinde olduğu gibi" olacağını dile getirmiş ve kaynak olarak da "içeriden gelen bir bilgi" olarak açıklamış. İlgili kişiden direk altıntı; "What I am saying is that it isn't going to be Turn Based or Real Time with Pause. Allegedly it is going to be an Elder's Scroll clone. How they're going to handle that with a party is beyond me, but expect first person or over-the-shoulder view." "Inside information. All I can say for now due to other people's NDAs." "Sure. But don't expect top-down perspective is all I am saying. WotC allegedly does not want that." Bu da bir tahmin; (Might and magic) < Resime gitmek için tıklayın > Bu durumun bir kesinliği yok lakin Wotc'nin aldığı bir kararsa bu (amaç daha çok insana ulaşmak) bu işin nasıl olacağını kara kara düşünmeye başlayabiliriz. |
Arcanum sever olarak, ToEE'yi ileride oynanacak dndler listesinde uzun bir sure once rafa kaldirmistim hala da sira gelmedi... Sira geldiginde de overhaul modlariyla baslamayi dusunuyorum. ToEE Wiki sayfasina baktigimizda adini Arcanum'dan alan ve gelismis motor versiyonunu kullandigi belirtiliyor. Ilk mesajimda belirttigim gibi herhalde en cok isteyebilecegim sey Arcanum'un, kendi gelismis motoruyla, bir remake'sinin yapilmasi olur; keza bu gelismis motorun haklari kimde saklidir bilmiyorum, arastirmadim ve bilmek de isterim. DnD'yi birakir ve genel izometrik bakis acisinda uretilmis oyun motorlarina bakacak olursak favorim hala 1999 yilinda uretilmis olan Phoenix engine olur. 99 yilinda gorseydik buyuk ihtimalle bir devrim olurdu zira 2001 yili icin de cok iyiydi. Daha iyi bir gorselligi bizlere gercekcilikle sunan baska bir oyuna rastlamadigimi rahatlikla soyleyebilirim ki 2019 icin bile cok iyi yaslanmis durumda. 2 sene sonra cikacak Fallout Tactics icin kullanilacakti ve uzucu birsekilde modlamaya elverisli yaratilmadigi icin Micro Forté harici gun yuzu gormedi, tipki buyuk ihtimalle Sui Generis'in de ayni kederi paylasacagi gibi. |
Son olarak arcanum'un devamı diyeceğimiz bir proje vardı ama o da işte yarım kaldı. Oyunun ismi; "Arcanum Underworld : Journey to the Center of Arcanum" olacaktı. Devam oyunu ve detayları ile ilgili o belgeye şu adresten ulaşabilirsiniz. Son olarak phoenix gibi fallout 3 motoru da (Bethesda'nın yaptığı fallout 3 değil) (bknz:Van Buren game engine) aynı kaderi paylaştı malesef. Hal böyle olunca herkes unreal,unity'e kaldı günümüzde. |
https://store.steampowered.com/agecheck/app/1086940/
< Resime gitmek için tıklayın >
Oyunun Tanıtım Yazısı
______________________
Oyunda Bulunan Sınıflar
______________________
Oyunda Bulunan Irklar
______________________
Ekran Görüntüleri
< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >
______________________
Sistem Gereksinimleri
MİNİMUM:
64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
İşletim Sistemi: Windows 10 64-bit
İşlemci: Intel I5 4690 / AMD FX 8350
Bellek: 8 GB RAM
Ekran Kartı: Nvidia GTX 970 / RX 480 (4GB+ of VRAM)
DirectX: Sürüm 11
Depolama: 150 GB kullanılabilir alan
İlave Notlar: SSD required
ÖNERİLEN:
64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
İşletim Sistemi: Windows 10 64-bit
İşlemci: Intel i7 8700K / AMD r5 3600
Bellek: 16 GB RAM
Ekran Kartı: Nvidia 2060 Super / RX 5700 XT (8GB+ of VRAM)
DirectX: Sürüm 11
Depolama: 150 GB kullanılabilir alan
İlave Notlar: SSD required
______________________
Videoyu izlemek için tıklayınız
Videoyu izlemek için tıklayınız
Videoyu izlemek için tıklayınız
Videoyu izlemek için tıklayınız
Videoyu izlemek için tıklayınız
______________________
Forum Üyesi BlogKaan'ın Oyunun Hikayesini Anlattığı Seri:
Videoyu izlemek için tıklayınız
______________________
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 20 Ağustos 2023; 23:59:30 >