Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
20
Cevap
0
Tıklama
3
Öne Çıkarma
Yeni oyunum Rookie Bowman

M MapaCarta Konu Sahibi
3 yıl (138 mesaj)
Merhaba,

Bir kaç ay önce artık flash'ı komple bırakıp tamamen HTML5 ile oyun geliştirmeye başladım. Çok şükür ilk oynanabilir kıvamdaki oyunumu bitirdim.

Oyun linki:https://www.kongregate.com/games/mapacarta/rookie-bowman

Oyun hakkındaki düşüncelerinizi bekliyorum.




I Iqtam
3 yıl (158 mesaj)
Flash'ı bırakmanız baya bi geç olmuş. Bu gidişle html5'i bırakmanız da heralde bi 5 seneyi bulur. Flash veya html5 oyunu oynayan kaldı mı bilmiyorum ama bence bir an önce Unity'ye geçiş yapmalısın.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

M MapaCarta Konu Sahibi
3 yıl (138 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Iqtam

Flash'ı bırakmanız baya bi geç olmuş. Bu gidişle html5'i bırakmanız da heralde bi 5 seneyi bulur. Flash veya html5 oyunu oynayan kaldı mı bilmiyorum ama bence bir an önce Unity'ye geçiş yapmalısın.
Flash ile son yıllarda aktif olarak geliştirme yapmıyordum. Ufak tefek oyun projeleri falan gelirse onları yapıyordum. Fgl flash kısmını kapatınca zaten ciddi anlamda oyunlar yapmayı bırakmıştım. Kaldı ki şu an hala flash ile oyun geliştirip para kazananlar var.

HTML5'i neden bırakalım anlayamadım. Web'in dili bu değil mi? Web için bir şeyler geliştiriliyorsa bir takım plugin'ler vs. kullanmak yerine kendi dilini kullanmak en mantıklısı sanırım.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

1 1ht1baron
3 yıl (2858 mesaj)
Grafikleri çok beğendim. Siz mi çizdiniz yoksa hazır assets mi?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

A alpmirza
3 yıl (2186 mesaj)
Şöyle bir bakayım dedim baya sardı elinize sağlık.




I Iqtam
3 yıl (158 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: MapaCarta

Flash ile son yıllarda aktif olarak geliştirme yapmıyordum. Ufak tefek oyun projeleri falan gelirse onları yapıyordum. Fgl flash kısmını kapatınca zaten ciddi anlamda oyunlar yapmayı bırakmıştım. Kaldı ki şu an hala flash ile oyun geliştirip para kazananlar var.

HTML5'i neden bırakalım anlayamadım. Web'in dili bu değil mi? Web için bir şeyler geliştiriliyorsa bir takım plugin'ler vs. kullanmak yerine kendi dilini kullanmak en mantıklısı sanırım.

Alıntıları Göster
Allah seni inandırsın, daha geçen plajda yanımıza oturan aile, daha 1 yaşına girmemiş çocuğunun eline cep telefonunu verdi. Çocuk parmaklarıyla o telefonu 1 saat kurcalayıp durdu. Yani demek istediğim artık android için oyun geliştirme devrinde yaşıyoruz.



Millet flash'la oyun geliştirmeyi bırakalı 5 sene oldu. Html5 Gui'si de, flash ölmek üzereyken rakip olarak çıktı ama artık kimse browser tabanlı oyun oynamıyor. Çocuklarda cep telefonundan oyun oynama yaşı 1'in altına düştü.



Ben vaktinizi ve enerjinizi boşa harcamayın diye şey ettim. Oyun yapacak ufkunuz olduğunu gördüğümden size Unity ile oyun geliştirmenizi tavsiye ediyorum.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

A AI Engineer
3 yıl (1085 mesaj)
Ben çok beğendim. Mobili olsa indirirdim.




S Sensei İtachi
3 yıl (2306 mesaj)
Pc ye geçince bakarım





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


M MapaCarta Konu Sahibi
3 yıl (138 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: 1ht1baron

Grafikleri çok beğendim. Siz mi çizdiniz yoksa hazır assets mi?
Bir kaç ufak tefek çizimi ben yaptım. Ağırlıklı olarak hazır asset.

@alpmirza , @AI Engineer
Teşekkürler.




Bu mesajda bahsedilenler: @alpmirza , @AI Engineer

M MapaCarta Konu Sahibi
3 yıl (138 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Iqtam

Allah seni inandırsın, daha geçen plajda yanımıza oturan aile, daha 1 yaşına girmemiş çocuğunun eline cep telefonunu verdi. Çocuk parmaklarıyla o telefonu 1 saat kurcalayıp durdu. Yani demek istediğim artık android için oyun geliştirme devrinde yaşıyoruz.



Millet flash'la oyun geliştirmeyi bırakalı 5 sene oldu. Html5 Gui'si de, flash ölmek üzereyken rakip olarak çıktı ama artık kimse browser tabanlı oyun oynamıyor. Çocuklarda cep telefonundan oyun oynama yaşı 1'in altına düştü.



Ben vaktinizi ve enerjinizi boşa harcamayın diye şey ettim. Oyun yapacak ufkunuz olduğunu gördüğümden size Unity ile oyun geliştirmenizi tavsiye ediyorum.

Alıntıları Göster
Doğrudur. Android'e bir kaç yıl önce 4-5 tane oyun yapıp yayınlamıştım ancak rekabet çok fazlaydı. Şu an daha da artmıştır muhtemelen. Çok iyi kazananlar olduğu gibi, geneli sinek avlıyordu gördüğüm kadarıyla.

Unity denemiştim biraz ama bir türlü ısınamadım. HTML5 ile de android oyun geliştirilebiliyor. Geliştirenler de var zaten. Ama Unity performansı beklenmez herhalde.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

G Guest-E41040413
3 yıl (4592 mesaj)
web hala cok kazancli. web'i birakip mobile'e gecmektensen iki tarafa da cikti almak cok daha mantikli. sonucta oyun motorlari cok az bas agrisi ile bir cok platforma cikti veriyor.




Bu mesajda bahsedilenler: @Iqtam

O Okeanix
3 yıl (3216 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: MapaCarta

Doğrudur. Android'e bir kaç yıl önce 4-5 tane oyun yapıp yayınlamıştım ancak rekabet çok fazlaydı. Şu an daha da artmıştır muhtemelen. Çok iyi kazananlar olduğu gibi, geneli sinek avlıyordu gördüğüm kadarıyla.

Unity denemiştim biraz ama bir türlü ısınamadım. HTML5 ile de android oyun geliştirilebiliyor. Geliştirenler de var zaten. Ama Unity performansı beklenmez herhalde.

Alıntıları Göster
Mobil platform'da rekabet 5 yıl öncesine göre 100 katı falan. Her gün onbinlerce uygulama ve oyun yükleniyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Okeanix -- 28 Ağustos 2018; 5:29:9 >


A Al1mert
3 yıl (398 mesaj)
Ateş etme tuşunu space yerine x falan yapsanız daha iyi olurmuş kafa karıştırıyor .P


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M MapaCarta Konu Sahibi
3 yıl (138 mesaj)
Space biraz yaygın olduğu için onu tercih etmiştim. F klavye kullanan falan olunca sıkıntı oluyor. Sanırım bu tarz fazla tuş içeren oyunlarda en iyisi oyuncunun tuşları belirlemesine izin vermek. Artık bu oyun için geçtide diğer oyunlarda bu şekilde yapmaya çalışacağım.




Bu mesajda bahsedilenler: @Al1mert

C codforc
2 yıl (472 mesaj)
Ne kadarını aldı yazmak?
edit:merak ettiğimden soruyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M MapaCarta Konu Sahibi
2 yıl (138 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: codforc

Ne kadarını aldı yazmak?
edit:merak ettiğimden soruyorum.
2 ay kadar sürdü oyunu yapmam (tam zamanlı bir işte çalışıyordum, iş harici zamanlarda geliştirdim).

İlk ay ağırlıklı olarak kodlama, 2. ay ise ağırlıklı olarak game design üzerinde çalıştım. Özellikle level tasarımları çok uzattı süreci (öyle zamanlar oldu ki aklıma bölüm fikri gelmediği için, bir kaç gün oyuna hiç bakmadığım oldu). Tutorial kısmını da 3-4 kez silip baştan yapmam gerekti :) Game design çok zaman aldı yani bu oyunda.




R RUGASHEN
2 yıl (3 mesaj)
Öncelikle ellerine sağlık, oyun başarılı duruyor. Biraz deneyimledim. Ben açıkçası HTML5'in öldüğünü düşünenlerden değilim. Uzun bir sürede ölmeyecektir. Ancak iş oyun geliştirmeye temel bir bakış ise HTML5'in de bir süre sonra size yetersiz geleceğini düşünmekteyim. Bu alanda ister Unity3D, ister Unreal Engine, isterseniz de Construct kullanın ama bir oyun motoruna yönelmek en azından hayalinizde ki bir çok şeyi daha efektif bir şekilde yansıtmanızı sağlar diye düşünüyorum.

Tüm bu yorumların ötesinde göz ardı edilmemesi için dile getiriyorum tekrardan... Oyun gayet oynanabilir ve başarılı duruyor. Bir zamanlar PC başından kalkmadan ben bu bölümü illa ki geçeceğim dediğim platform oyunlarından olmuş. Tekrardan ellerine sağlık.




D def init
2 yıl (97 mesaj)
Tebrik ederim çok güzel olmuş. Oyunu açtıktan sonra kapatamadım.




X x76
2 yıl (148 mesaj)
Güzel bir oyun olmuş




1 14alper41
2 yıl (115 mesaj)
Kısa zamanımda oynama şansı buldum malesef 15 dk oynayabildim harika olmuş özellikle attığım okun konumuna ışınlanma mekaniğine bayıldım kendi oyunuma uyarlayasım geldi ama benim oyunumun mekaniklerine aykırı olur, o derece sevdim. Başarılarınızın devamını dilerim ama sevmediğim bir özelliği de söylemek istiyorum şu platform oyunlarında olan friction olayından nefret ediyorum ama yine de çok sevdim oyunu





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 14alper41 -- 8 Ocak 2019; 0:59:49 >