Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
33
Cevap
2288
Tıklama
0
Öne Çıkarma
X3 425 çekirdek açıldı performansa etkisi

S sulo61gun Konu Sahibi
12 yıl (4233 mesaj)
X3 425 in 4. çekirdeği ve l3 belleği açıldı prime95 ve orthos testleri de olumlu yani işlemci gayet stabil çalışıyor.diğer amd işlemcilere ne kadar yaklaştığını ve standart x3 425ten ne kadar fazla performans sergilediğini göstermek için ufak bi test yaptım.
işlemciyi %10 oc ile 2980mhz civarına getirdim.işlemci exadan alınmıştır tam kodu ADX425WFK32GI CACYC AC 0939APMW

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

x4+l3 (oc2970mhz)
< Resime gitmek için tıklayın >

x3 425(2700)
< Resime gitmek için tıklayın >

x4 +l3 (oc2970mhz)
< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

x3 425
< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

x4+l3 2970mhz
< Resime gitmek için tıklayın >

x3 425 4. çekirdek ve +l3 bellek açık işlemci stok fanı 13.5x250=3375mhz voltajsız sadece ramler 500mhz de (yukarısında açılmıyor) stabil şekilde çalışıyor.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >


3510mhz ram 520mhz
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

x4+l3 3600mhz
< Resime gitmek için tıklayın >

x4+l3 3645mhz
< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sulo61gun -- 19 Mart 2010; 23:23:38 >


W Wilson Fisk
12 yıl (32123 mesaj)
fikir guzel de olmamis biraz yonlendirelim.birincisi everest ram benchmarkta cekirdek etki etmez msconfig'den cekirdek kapatmayi biliyorsan x1 yap sonucun degismedigini goreceksin.ikincisi o sandra testi pek anlasilmiyor yav soyle baktik mi haa fark diyecegimiz seyler goster mesela 3dmark06 sadece islemci testi yap 3-4 arasinda 1000 puan filan var.gta4 kuruluysa benchmark yap 10 fps filan oynuyor.son olarak islemci sicakligin fazla stok fan sanirim al hesapli bisi 3 ghz icin 52 derece olmaz 40 desen anlarim.




S sulo61gun Konu Sahibi
12 yıl (4233 mesaj)
everest benchini 4. çekirdeğin gücünün göstermek için koymamıştım zaten oc ve mhz x4 ü gösterme amaçlı koydum bi nevi cpu-z olsun dedim yanisüper pi ekledim.3dmark programlarında (3dmark 2006 ve pcmark 2005) sorun var açılışında yani normal x3 teyken de açılmıyor win7 ile alakalı bi durum olabilir.gta4 de yok şuan. 4 çekirdeği kullanan başka bench söyleyin yapıyım.prime 95 te 35 dk tuttum sorun yok orthos aynı şekilde sorun yok gibi resimde 4 çekirdeğinde %100 kullanıldığını görebilrisiniz.evet stok fan var ve çok dandik geldi bana işlemci sıcaklığının fazla olduğunun farkındayım elimde başka fan ve soğutucular var onlarla da denemeler yapacam gerçi onlarda üst düze bişey değil şöyle uygun yollu tavsiyen varsa iyi olurbu arada işlemci standart x3 425 halindeyken de 42 derece masaüstü sıcaklığı var yani yine sıcak kasa kappağını açsamda durum aynı. işlemci soğutucusu gerçekten dandik gibi.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sulo61gun -- 23 Ocak 2010; 15:35:47 >


G geberit
12 yıl (4154 mesaj)
o işlemci bendede sıcak bi türlü düşüremedim malesef vcore u düşürüdüm boşta oc siz 45 derece yükte 55 i buluyo alıştım artık psu değiştiriyimmi diye düşündüm ama ya ondan değilse diye düşünüyorum acaba sizin psunuz kaç W ve ne marka söylermisiniz.




S sulo61gun Konu Sahibi
12 yıl (4233 mesaj)
hocam psu 500wat ama olmadığı kesindir yaniimzamdaki feelle gelen psu 430-450 w varsa şansılıyım demektirşuanda onb ekran kartı kullandığım ve oyun oynamadığım için beni bir süre idare eder.yalnız harici ekran kartı olmamasına rağmen kasada hem skystar2 hem de anolog tv kartı takılı.bu arada x4 +l3 açıldığın da ve 3.0 a oclendiğinde işlemci eğer sisoft sandıra doğru söylüyorsa 140w çekiyor.x3 425 standart halde masaüstü sıcaklığı 42-44 arası gibi millet 30 lardan bahsediyor ben de şaşırdım doğrusu.gerçi benim laptopda 50-65 arası gidip gelirdi alışkınım yani bunlarda stabilite için üst sınır nedir acaba?eski amd 2500+ ya göre de bu buzdolabı gibi kalıyor aslında





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sulo61gun -- 23 Ocak 2010; 15:34:58 >


G geberit
12 yıl (4154 mesaj)
65 i geçmese iyi olur zira tech sayfalarında 72 derece max sınır göstermiş ama bazılarında 30 derece bizde ise böle çalışmasına anlama veremedim bendede 300W asus var sendeki güç korumalı olmayabilir ama sonuçta 500W yazıyosada en az 400W verir diye düşünüyorum yani bi psu sorunu olsa sende olmazdı.O zaman sorun anakartın ısı ölçerinde yada gerçekten böle.Birde onuda geçtim bende anakart sıcaklığıda 50 dereceyi buluyor.




W Wilson Fisk
12 yıl (32123 mesaj)
superpi tek cekirdek kullanir diye bir hatirlatma ile baslayayim sicaklik konusunda tavsiye edilebilecek aerocool dcc 1200 var ama piyasada yok.problem yapmiyorsa sogutucuya 100 lira gibi vermek de kisiye gore degisir ancak 25 liraya sesi kesmek kimsenin hayir diyemeyecegi bir seydir.su fani kardesim bayadir kullaniyor x3 720 3.3 ghz islemciyle.ses olarak cok iyi 1300 devir ve bu devre ragmen stok fandan iyi.korkarim bu da piyasada yok.

http://www.sanalmarketim.com/urun/AK910THR02/THERMALTAKE-TR2-R1-AMD-uyumlu-CPU-Sogutucusu-A4022


bendeki x4 720 bosta 30-35 derece oluyor ama zimrapalanmis big type 120+fm121 fan 1500 devir, 3x120mm fanli btx kasa filan var sizde stok fanla kapak bile acilsa 50 kusur olmasi normal olabilir 30 diyenlerin anormalligi de anlattigim sekildedir.




S sulo61gun Konu Sahibi
12 yıl (4233 mesaj)
@geberit
bi arkadaş daha açmış x3425 in 4. çekirdeğini bakalım onda nasıl sonuçlar olacak ısılarda.evet bende anakartın ısıları biraz yüksek gösterdiğinden şüpheleniyorum ama stok soğutucuyu elime aldığımda bu ne lan dedimyalnız anakart sıcaklığı sende çok fazla.
@.45 ACP
sisoftan multicore testi ekledim. süperpi yi de öylesine ekledim yani ne test varsa ekliyorum zaten multicore vs bakmadan. dediğim gibi 3dmark programıyla şuan için test alamıyorum.çoklu gpu kullanan başka hangi testler var?bu arada öneriler için teşekkürler.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sulo61gun -- 23 Ocak 2010; 20:15:48 >


W Wilson Fisk
12 yıl (32123 mesaj)
wprime

http://www.wprime.net/?q=download&f=wprime_200.zip

Fritz Chess Benchmark

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=116144

y-cruncher mesela bu program makara superpi yardiriyor ya amd'leri 1m'de filan.bu program 1m'i 2 kusur saniyede aliyor.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=221773




D dellino
12 yıl (3736 mesaj)
ycruncherv0447762b testi. Karşılaştırma için ben de ekran vereyim.

Sistem default hızlarda.
X4 940 2x2 1066 Vista 64 bit
4 Çekirdek testi.
Win oldukça kirli (Download yaparken alındı)
1M 10.771
< Resime gitmek için tıklayın >




S sulo61gun Konu Sahibi
12 yıl (4233 mesaj)
@dellino
hangisini yaptın tam olarak 1. seçenekteki 25 000 000 139mb yi mi seçtin onu seçtiysen bendeki değer 14.466 sn çıktı.tam olarak hangilerinin seçtiğini yazarsan daha iyi olur.1m sonucu 0.585 sn sürüyor çünkü





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sulo61gun -- 23 Ocak 2010; 20:02:33 >


S sulo61gun Konu Sahibi
12 yıl (4233 mesaj)
wprime 32m sonuçları 3 kez peş peşe aldım.win7 32bit x4+l3 (oc2970mhz)
< Resime gitmek için tıklayın >

Fritz Chess Benchmark
< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sulo61gun -- 23 Ocak 2010; 20:20:11 >


S sulo61gun Konu Sahibi
12 yıl (4233 mesaj)
sanırım bu son iki testi karşılaştırdığımızda 4. çekirdeğin ve l3 ün etkisini göstermek için yeterli gibi

x4 +l3 (oc 2970mhz)
< Resime gitmek için tıklayın >

x3 425 (oc 2970mhz)
< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sulo61gun -- 23 Ocak 2010; 22:00:12 >


M Mr.Au
12 yıl (155 mesaj)
Bende aynı işlemcinin dördüncü çekirdeğini açmıştım ve üçüncü önbelleği de devreye girmişti.

8 Ocak 2010, saat 21:30 civarları sistemi almıştım. 9 Ocak 2010, saat 02:30 civarlarında da sistemi kurmuş ve çalıştırmaya başlamıştım.

Bilgisayarı kapatmak gibi bir huyum yoktur, sadece arada yeniden başlatırım. O günden bu yana 7/24 çalışıyor diyebilirim. Herhangi bir problem ile karşılaşmadım, oldukça stabil ve seri çalışıyor. Ağır yük altında da çalıştı, basit işlemlerde de...

Bu testlerle hiç uğraşmadım, sadece 2.8 olan hızını biraz daha yukarıya çıkarmayı denedim. Maalesef 3.1 civarlarında sistem kilitlendi. Açıkçası üzerinde gelen fan oldukça dandik ve sesli çalışıyor, ekstra fan alacağım.

Kısaca bende problem yok.




M madmaxzek
12 yıl (629 mesaj)
Fazla ısınması gibi anormalliklerin olması normal karşılanabilir; yoksa amd boşuna mı kapattı 4. çekirdekleri yapmazdı 3 çekirdek falan , 4 çekirdekli işlemciyi daha pahalıya satardı ..




S sulo61gun Konu Sahibi
12 yıl (4233 mesaj)
@Mr.Au
açıkçası fazla deneme yapmadım ama 3ghz in üzerinde henüz çıkabilmiş değilim.powerdan şimdilik sorun olacağını sanmıyorum çünkü sistemde ekran kartı yok.benim de aklıma gelen işlemci soğutucusunun yetersizliği

@madmaxzek
ısınmasının 4. çekirdek ve l3 ile pek bi alakası yok gibi buna yönelikte testler yaptım çünkü ve gerek x3 gerekse x4 şeklinde ısılar benzerdi. doğal olarak sadece 2970e oclendiğinde önemli ısı artışı oldu





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sulo61gun -- 24 Ocak 2010; 12:12:51 >


G geberit
12 yıl (4154 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: madmaxzek

Fazla ısınması gibi anormalliklerin olması normal karşılanabilir; yoksa amd boşuna mı kapattı 4. çekirdekleri yapmazdı 3 çekirdek falan , 4 çekirdekli işlemciyi daha pahalıya satardı ..

Isıların çekirdekle alakası yok defalarca denedim birebir aynı ısılar sadece dün ekran kartını sökerek psudaki yükü azaltarak ob ekran kartı ile açtım ısılar boşta 38 derece göstermeye başladı sanırım psu yetmiyor.




G ge4ce
12 yıl (405 mesaj)
kısaca 95watt tdp değerli bu işlemciye stok fanı yetmiyor. ben de 4 çekirdek kullanıyorum. phenom 1 be serisi işlemciye ait fan var elimde (resim için tıkla) bunu takınca sıcaklık 7 ila 10 derece arası düşüyor.




S svoodoo
12 yıl (470 mesaj)
arkadaşlar bendede x3 425 var şu an üçüncü x3 425i kullanıyorum çekirdek birisiyle açtım zaman zaman ama olmadı şansıma küstüm x3 425 olarak kullanıyorum default voltage ile 3640 mhz yapıyorum orjinal sogutucu ile 3dmark 2006da 3950 gibi cpu scoru alıyor nasıldır sizce?




S sulo61gun Konu Sahibi
12 yıl (4233 mesaj)
@Sarfhan
aynen stok fan yetersiz oc için

@svoodoo
3.6 stok fan ile inanılmaz güzel sistemini yazarmısın?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sulo61gun -- 4 Şubat 2010; 14:15:27 >