Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
15
Cevap
0
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Uzlaştırmacı para istiyor

7 7805 Konu Sahibi
2 ay (33 mesaj)
s.a arkadaşlar 2019 yılın bir forum sayfasında biriyle münakaşamız oldu karşı taraf beni savcılığa şikayet etmiş neyse karakola gittik ifade verdik bugün de uzlaştırmacı aradı beni şikayetci olan şahıs benden bir buçuk milyar para istiyormuş ancak bu parayı ödemem şeklinde şikayetini geri çekeceğini söyledi bende bu parayı ödeyecek durumum olmadığımı ama gerekirse kendinden özür dilediğimi belittim uzlaştırma cıda parayı ödemezsem hakkımda dava açılacağın v.s şeyler söyledi.
şimdi kafama takılan konu şu :
1- bu adamın gerçekte bu parayı istediğini ben nerden bilecem ??
2- eğer olay mahkemeye intikal ederse savcılık mı dava açıyor hakkımda yoksa şikayetçi olan şahıs mı ?
tecrübeli arkadaşlar fikir verirse seviirim....




S sertosman
2 ay (2729 mesaj)
Bir buçuk milyar çok büyük para. 1.500 TL'dir o.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 4 cevap geldi.

7 7805 Konu Sahibi
2 ay (33 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: sertosman

Bir buçuk milyar çok büyük para. 1.500 TL'dir o.
yav neyse işte eski para bir buçuk milyar ama vermem param olsa da vermem yani hergün televizyonlarda görüyoruz insnalar neler neler yapıyor ceza bile almıyor ...




S sertosman
2 ay (2729 mesaj)
E tamam nasılsa ceza almayacaksın, çok takma kafana.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

7 7805 Konu Sahibi
2 ay (33 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: sertosman

E tamam nasılsa ceza almayacaksın, çok takma kafana.
öylede usta hani alışkın değiliz bu tip şeylere ilk defa başımıza geliyor ...
hani birşey olacağından değil ya işte insanın midesi bulanıyor...
daha 1 hafta önce internette haberlerde okudum izmirde dansçı bir kıza sosyal medyadan adamın birisi cinsel organın resmini çekip atmış kız savcılığa şikayet etmiş savcı takipsizlik kararı vermiş..
inşallah bizim davada böyle olur....




K Korkusuz Daredevil
2 ay (403 mesaj)
Hocam uzlaştırmacının amacı zaten odur. Temsil ettiği kişi yerine sizin ile anlaşmaya çalışır. Anlaşamadığınız takdirde konu mahkemeye taşınır. Eğer siz haklı çıkarsanız bir ödeme yapmazsınız. Eğer ortada bir hakaret, küfür var ise uzlaşmaya varın derim. Çünkü özür dilemekle olmaz kesin olarak karşısı haklı. Eğer dava sizin aleyhinize giderse Uzlaştırma Ücreti, Avukatlık Ücreti ve Sonuç ne ise örnek veriyorum 6 ay hapis cezası yediniz 1 günü 20 TL olmak üzere toplamda 3600 TL + Avukatlık Ücreti + Uzlaşma ücreti olarak karşınıza çıkar.

Aynısını ben de yaşadım haklı olduğumu düşündüm ve mahkemeye gitmesini istedim. Sonuç olarak uzlaşmacının teklif ettiği ücreti 3000 TL idi ben mahkeme sonunda 6500 TL ödedim.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

7 7805 Konu Sahibi
2 ay (33 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Korkusuz Daredevil

Hocam uzlaştırmacının amacı zaten odur. Temsil ettiği kişi yerine sizin ile anlaşmaya çalışır. Anlaşamadığınız takdirde konu mahkemeye taşınır. Eğer siz haklı çıkarsanız bir ödeme yapmazsınız. Eğer ortada bir hakaret, küfür var ise uzlaşmaya varın derim. Çünkü özür dilemekle olmaz kesin olarak karşısı haklı. Eğer dava sizin aleyhinize giderse Uzlaştırma Ücreti, Avukatlık Ücreti ve Sonuç ne ise örnek veriyorum 6 ay hapis cezası yediniz 1 günü 20 TL olmak üzere toplamda 3600 TL + Avukatlık Ücreti + Uzlaşma ücreti olarak karşınıza çıkar.

Aynısını ben de yaşadım haklı olduğumu düşündüm ve mahkemeye gitmesini istedim. Sonuç olarak uzlaşmacının teklif ettiği ücreti 3000 TL idi ben mahkeme sonunda 6500 TL ödedim.
valla ustam herkes birşey diyor hangisine inanacamı şaşırdım bende....başkası da tam tersini söylüyor...
açıkçası bu ara kimseye 1 kuruş ödeyecek durumda değilim... tamam küfür hakaret var ama kimse kimseye durduk yere sebepsiz yere küfür de etmez + bu küfür olayının öncesi var forumda yazışmalar var ağır tahrik var davaya bakan hakim savcı bunları dikkate alır herhalde ??

bilmiyorum ne yapacaz inşallah dediğiniz gibi birşey olmaz ne blim bend eşaşırdım....





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 7805 -- 27 Eylül 2021; 18:20:21 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

K Korkusuz Daredevil
2 ay (403 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: 7805

valla ustam herkes birşey diyor hangisine inanacamı şaşırdım bende....başkası da tam tersini söylüyor...
açıkçası bu ara kimseye 1 kuruş ödeyecek durumda değilim... tamam küfür hakaret var ama kimse kimseye durduk yere sebepsiz yere küfür de etmez + bu küfür olayının öncesi var forumda yazışmalar var ağır tahrik var davaya bakan hakim savcı bunları dikkate alır herhalde ??

bilmiyorum ne yapacaz inşallah dediğiniz gibi birşey olmaz ne blim bend eşaşırdım....

Alıntıları Göster
Ben kendi tecrübemi aktardım hocam. Kimse durduk yere birisine küfür etmez sonuç olarak illaki tahrik vardır. Ben de küfürden dolayı ceza yedim dediğim gibi bende de tahrik vardı. Bazı örgütleri öven bir şahıs ile münakaşamız oldu. Çok büyük küfürler ettim. Çok ciddi tahrik etmişlerdi beni de. Sonuç olarak ben de herhalde beni haklı bulur mahkeme diye uzlaşmayı reddettim. 3000 TL ödeyeceğim yerde 6500 TL ödemek zorunda kaldım. He ben haksız bulundum diye siz de haksız bulunacaksınız diye bir şey söz konusu değil hocam. Eğer karşılıklı bir küfürleşme var ise belki bir şey çıkmayabilir o mahkemeden. Ama sadece siz küfürler ettiyseniz tahrike falan çok bakmıyorlar. O zaman herkes beni tahrik etti diyip asar keserdi milleti. O şekilde işlemiyor maalesef.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

7 7805 Konu Sahibi
2 ay (33 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Korkusuz Daredevil

Ben kendi tecrübemi aktardım hocam. Kimse durduk yere birisine küfür etmez sonuç olarak illaki tahrik vardır. Ben de küfürden dolayı ceza yedim dediğim gibi bende de tahrik vardı. Bazı örgütleri öven bir şahıs ile münakaşamız oldu. Çok büyük küfürler ettim. Çok ciddi tahrik etmişlerdi beni de. Sonuç olarak ben de herhalde beni haklı bulur mahkeme diye uzlaşmayı reddettim. 3000 TL ödeyeceğim yerde 6500 TL ödemek zorunda kaldım. He ben haksız bulundum diye siz de haksız bulunacaksınız diye bir şey söz konusu değil hocam. Eğer karşılıklı bir küfürleşme var ise belki bir şey çıkmayabilir o mahkemeden. Ama sadece siz küfürler ettiyseniz tahrike falan çok bakmıyorlar. O zaman herkes beni tahrik etti diyip asar keserdi milleti. O şekilde işlemiyor maalesef.

Alıntıları Göster
vayy anasını yavv ne yapacaz usta peki kafam karıştı şimdi benim ....
peki bu bahsettiğini 6.500 tl ye itiraz etmediniz mi ? yani öyle hemen gidip ödediniz mi parayı ???

birde bu tip davalarda birşey varmış hükmün açıklanmasını 5 yıl geriye bırakılması diye birşey var yani 5 yıl suça bulaşmazsan bu dava kendiliğinden kapanıp gidiyor enteresan sizin olay valla şaşırdım usta...


Bu mesaja 2 cevap geldi.

K Korkusuz Daredevil
2 ay (403 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: 7805

vayy anasını yavv ne yapacaz usta peki kafam karıştı şimdi benim ....
peki bu bahsettiğini 6.500 tl ye itiraz etmediniz mi ? yani öyle hemen gidip ödediniz mi parayı ???

birde bu tip davalarda birşey varmış hükmün açıklanmasını 5 yıl geriye bırakılması diye birşey var yani 5 yıl suça bulaşmazsan bu dava kendiliğinden kapanıp gidiyor enteresan sizin olay valla şaşırdım usta...

Alıntıları Göster
İtiraz ettim hocam zaten. Normalde toplam 4600 TL falan ödeyecektim tüm masraflar ile birlikte fakat itiraz ettim dava uzadı ve gene haksız bulundum. Sonuç olarak daha fazla uzatmak istemedim. Mal beyanı verip 4 taksit ile ödemeyi bitirdim. Yani ben 6500 TL ödedim diye siz de 6500 tl ödeyeceksiniz diye bir şey yok hocam. Belki haklı da bulunabilirsiniz kesin bir şey yok. Karşı tarafta size küfür vs ettiyse bunu mahkemede kullanabilirsiniz.

Çok ayrıntısını bilmiyorum ama sizin dediğiniz 5 yıl olayı falan büyük ihtimal kamu davalarında oluyor. İnfaz Savcıları mahkemeden sonra sizin mal varlığınıza göre bir ödeme planı oluşturuyor zaten. Eğer mal varlığınız yoksa taksit ile ödetiyor size. Bana peşin olarak çıkarttı ödemeyi fakat avukat ile anlaşarak 4 taksit yaptım ben. Yani ödemezseniz faizi ile birlikte alırlar hocam. Ödemeniz lazım maalesef.




K Korkusuz Daredevil
2 ay (403 mesaj)
Artı olarak şunu da eklemek istiyorum. Sosyal medya mecralarında işlenen suçlarda cezalar genellikle insanların suçu kabul etmesiyle sonuçlanıyor. "Evet yaptım. Özür dilerim çok pişmanım" gibi bir ifade verildiğinde kesin olarak siz yaptınız gözü ile bakılıp dava ona göre sonuçlanıyor. Yani bu sözleri kesin olarak sizin söylediğinizin ispatlanması çok fazla iş yükü gerektiriyor. Artı olarak Paylaşım Platformu sizin gerçek bilgilerinizi paylaşır mı ? Paylaşırsa bile sizin Paylaşım Platformuna verdiğiniz bilgiler vs ne kadar doğru ? Yani siz yarın çıkıp deseniz "hayır ben böyle bir şey yapmadım. Başka biri ile karıştırıyor olmayasanız ? " Böyle bir ifade sonucunda davacı olan tarafın bunu sizin yazdığınızı ispatlaması gerekir. Sonuç olarak sizi suçlayan onlar ve suçun ispatını da kendileri sunması gerekir.

İnkar edildiğinde mahkeme çok uzayacağı için belki de ispatlanamayacağı için bu gibi davalarda genellikle takipsizlik kararı alınıyor. Belki ben de hayır ben yapmadım böyle bir şey diye inkar etseydim takipsizlik kararı alınacaktı.




T trustem.111
2 ay (515 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: sertosman

Bir buçuk milyar çok büyük para. 1.500 TL'dir o.
1.500 TL olduğu tereddütsüz anlaşılıyor zaten, konu dışı kalitesini buraya taşımak pek doğru değil kanımca.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


H hulkibey
2 ay (407 mesaj)
Hakaret tamamen karsi tarafin sikayetine bagli. Karsi taraf sikayet etmezse dava acilmaz. Eger santaja boyun egip de uzlasmaciya para oderseniz, karsi taraftan bu konudaki yasal takip hakkindan feragat ettigine dair taahhutname almaniz gerekir. Yoksa hem paranizi kaptirip hem de davaya maruz kalabilirsiniz.




7 7805 Konu Sahibi
2 ay (33 mesaj)
ulan arkadaş bu iş iyice nasreddin hocanın işine döndü hırsızın hiç mi suçu yok ???
ben 7- 8 aydrr bu işi araştıryorum herkes birşey söylüyor genelde başına benzer olay geçenlerle konuştum birisi diyor birşeyçıkmaz öbürü diyor siciline geçer öbürü diyor parayı öde öbürü diyor para ödeme öbürü baika birşey diyor hangisine inanacamı şaşırdım vallah.....




E eagle-1453
2 ay (224 mesaj)
hocam herkes yaşadığı durumu anlatıyor sana haliyle.herkesin olayı farklıdır sonuçta.kimisi sıkıntılı bir süreç yaşamıştır kimisinin ki çok ciddi birşey değildir




K kutsalmustafa
3 hafta (1 mesaj)
Merhabalar,

Uzlaştırmacı bir tarafı temsil etmez. Şikayetçi tarafın bir teklifi olursa onu size sunar. Savcılık dosyasında ve uzlaştırma bürosundaki dosyada uzlaştırmacının görevlendirilme yazısına ulaşabilir, soru işaretlerinizi giderebilirsiniz. Ödeme için de karşı tarafın IBAN bilgilerini uzlaşma tutanağına yazdırıp imzalar atıldıktan sonra bir tarih belirleyip o tarihte ödemeyi yapabilirsiniz.

Dosyadaki delilleri iyice değerlendirip ona göre karar vermenizi öneririm. Ancak eğer ceza alırsanız, ceza miktarını geçtim, (karşı tarafın avukatı olursa) 2021 tarifesine göre karşı tarafın avukatına 4080 TL ödemeniz gerek. Ki bu dosya 2021'de sonuçlanmaz büyük ihtimal, ilam vekalet ücreti daha da artar. 1500 TL'yi de böyle düşünün.

Bir avukattan destek almanız her zaman yararınızadır.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.