Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 2 mobil kullanıcı
10
Cevap
466
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Tüm Petekleri Kapatıp Sadece Kombiyi Açmak Tasarruf Sağlar mı?

F fatihba Konu Sahibi
5 yıl (101 mesaj)
Arkadaşlar herkese merhaba,

sizlere bir sorum olacak.

şuan bulunduğum şehirde havalar çok soğuk değil, kombiyi 35 de yakıp tüm petekleri kapatıyorum tesisat borularının sıcaklığı evin içerisinin yeterli derecede ısınmasına yetiyor.

bu yöntem ile 1 ya da 2 petek açmak arasında tasarruf farkı olur mu sizlerden bu konuda yardım istiyorum. yani ben mesela aynı zamanda antrenin peteğini açsam yakıt sarfiyatı artar mı yoksa yine de aynı mı olur?

görüşlerinizi bekliyorum.




P pulpa
5 yıl (3680 mesaj)
petekler zaten ısıyı odaya en iyi şekilde

iletmek için tasarlanmış cihazlar onları kapatıp sadece boruların sıcaklığı ile evi ısıtmaya çalışmak bana saçma geldi 35 derecede kombi çalıştırıp birde bu derecede bile tasarruf yapmaya çalışmakta ayrıca tartışılması gereken bir konu olsa gerek...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


E erkostu
5 yıl (2483 mesaj)
Dolasim olmasi gerekir.tasarrif yapacagim diye kombinizin pompasini yersiniz.tasarruf yapmak istiyorsaniz oda termostadi aliniz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


C Cloud Nine
5 yıl (9839 mesaj)
Yav ne insanlar var.
Kombiyi 35'te çalıştır, üstüne tüm petekleri kapat boruların sıcaklığıyla ısın

Ben buradaki amacı çözemedim.
Klima taktır kardeşim, ufo yak?!

O kombinin sirkulasyon pompasını 2 gün sonra eline alda gör




P Petrikan
5 yıl (298 mesaj)
Arkadaşlar bende kombıyı 38 de yakıyorum. Yanlış mı yapıyorum merak ettim.ama tüm petekler açık. Ev de sıcak oluyor şimdilik.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


İ isnuerog
5 yıl (1142 mesaj)
Arkadas yanlis is yapiyorsun..kombini bozacaksin..pompa basta olmak uzere diger butun parcalar ariza verme olasiligi en ust seviyede su an..petekler acik olmasi lazimki kombi devirdaim yapsin..yoksa kis basinda saglam masraf cikartirsin kendine.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isnuerog -- 31 Ekim 2017; 20:36:40 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @fatihba

O Ozan Artun
5 yıl (1455 mesaj)
Ben de sirkulasyon pompası açısından tehlikeli buluyorum bunu. Bunun yerine kombinin şalterini timerlı şalter yapıp kısıtlı çalışmasını sağlayabilirsiniz. Timer kullanımı hiç yaygın değil halbuki çok faydalı. Mesela güneş enerjimizin rezistansının şalterini timerlı yaptırdım. Bulutlu havalarda timera alıyorum ve sadece timer 4-5 saatlik çalışmayla gerekli sıcak suyu sağlıyor.

Yine oda termostatı önerisi de çok mantıklı..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 31 Ekim 2017; 21:36:56 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


A alemci83
5 yıl (2962 mesaj)
Bir ton kömür 500-600 birak arkadasim ver50-100 giden para olsun degermi



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


O oxiabit
5 yıl (739 mesaj)
bu durum kombinin sıcaklık hedefini tutturma mantığına göre değişir. eğer kombi ben peteğe gönderdiğim suyun sıcaklığını kullanıcının istediği seviyeye getirip (senin sorunda by 35 oluyor) şebekeye basarım gerisine karışmam diyorsa eğer, ozaman bir sıkıntı olmaz. sonuçta sadece borularda gezen su sıcaklığını koryacağı için kombi düşük enerjide çalışacaktır. sonuçta geri gelen su az soğuduğu için çok az gaz harcayarak geri basıcak.

mesela 35 derece gönderdi suyu, su tüm odaların borularında dolandı geri geldi 33 derece olarak, kombi geri gelen suya çok az enerji harcayarak 35 yapıp tekrar basacak. şayet sıcak su tüm petekler açık şekilde odalardan dolanarak kombiye geri döncek şekilde gelseydi belki 20 derecede gelecekdi bu sefer kombi daha çok enerji harcardı.

özetle kombi ev ısındımı ısınmadımı diye bakmaz bastığı suyun hedefini tutturmuşmu ona bakıyosa kombiye bi zarar gelmez.

ama bazı kombilerde mesela oturma odasındaki sıcaklık sensörünün değerine göre yakma stratejisi var. bu durumda kombi suyu gönderdiği halde odalar ısınmadığı için daha çok çabalayacak gibi çalışırsa kombi yıpranabilir. gerçi bu durumdada odadaki cihazın değeri düşük tutulurak bu sorunda giderilir.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oxiabit -- 31 Ekim 2017; 23:53:40 >


D de-ka
5 yıl (3256 mesaj)
Petekler kapalı, su nasıl geriye gelecek? Gelemez.




F fatihba Konu Sahibi
5 yıl (101 mesaj)
Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler.

öncelikle boruların ısısı yeterli oluyor dememin sebebi kombiyi minimumda yaksam da tüm petekler açık olunca sıcak oluyordu, malum havaların çok soğuk olmadığını söylemiştim. Boruların ısısı yeterli oluyor dediğim sıcaklıkta ise 1 peteğin vanaları açıkmış bunu fark etmedim.

her neyse, daha sonra tüm petekleri kapattım ve üstteki arkadaşımın dediği gibi kombi çalışmasını kesti. yani tüm petekler kapalı olduğu zaman çalışmadı.

burada amaç tasarruf yapmak ya da tasarrufa zorlamak değil, peteklerin kapalı olduğu zaman suyun yine de dolaşacağını düşünerek acaba bu şekilde bir tasarruf oluşur mu düşüncesiydi.

herkese çok teşekkürler.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.