Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
40
Cevap
6958
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Temel L4D Strateji Rehberi - Versus - Coop

Z zurrani Konu Sahibi
12 yıl (3284 mesaj)
Evet arkadaş bir çok elementi gördük, bir çok elemanti tanıdık... öhömm!?^+%'^%'!&/(/&))!!!



Baştan alalım, çoğumuz aylardan beri oynuyor bu oyunu, kimilerimizse yeni...
Çok oynayınca campaign'in tadı azar azar bitiyor, geriye versus kalıyor...
Her gece bir iki maç versus atanlarımız var, olaya yeni ısınanlarımız var...
Her yiğidin versus oynayışı farklıdır tabi ama burada bazı temel noktalardan bahsetmek istiyorum bugün.
Çünkü versusun tadı dengeli takımlar ve zorlayıcı oyunla çıkıyor, bir taraf ötekini ezici üstünlükle yenince pek olmuyor.

Maddeler halinde genel bir bahsediş olacak, umarım versusta kendini ve takımını level olarak yükseltmek isteyenlere faydalı olur.

1_ karşı takımı okuyun. ortalama hangi oyuncu iyi hangi oyuncu kötü oynuyor aklınızda tutun, bunun oyun için de yardımı olacak.
2_ rakibi kötü oynasa da fazla küçümsemeyin, imkan ve şartlar öyle bir denk gelir ki, bi anda çok zor bir pozisyonda kalmışsınız.
3_ mikrofonla iletişim önemli, eğer takımda yabancı oyuncu varsa, belli stratejik atakları ingilizce paylaşın.

survivor gözünden:

1_ ilk kural: asla dağınık oynamayın, gözünüz birbirinizin üstünde olsun, karşı takım yalnız elemanları kolay bi şekilde indirebilir,
onu kurtarmaya gelen kişiyese pusu kurulmuş olabilir. takımdan aykırı oynayan kişilerse sevilmezler, hele ki onun hatasından oyuncular bölümü kaybederse.
bazen etrafı araştırmak grupça uzun zaman alabilir, böyle durumlarda iki iki etrafı araştırın. iki tekten iki kat değil dört kat iyidir.
grupça hareket etmenin iki genel sıkıntısı ise toplu kusmuk yeme ve ortaya hunter düştüğünde herkesin birden aiminin bozulmasıdır.
bunu aşmak için de yine grupça gezerken en güzeli iki kişinin önden, iki kişinin de hemen arkalarından gelmesidir (en azından bi boomer kusmuk mesafesi kadar)
2_ önden gidenler genelde boomer ve hunterlar ile uğraşmak zorundadır, arkadakiler ise smoker ve yine hunterlarla, arkadan gelenlerin sadece birisi arkayı kollayarak yürümesi yetmez, kolayca smoker tarafından çekilebilir, arka grubun ikisi de arkayı kontrol ede ede gelmeli.
3_ bi infected'ın peşinden asla gidilmemeli, gördüğünüz yerde mermiyi boşaltın ama öldürmek için peşinden gitmeyin, pusu kurulmuş olabilir,
verdiğiniz hasar nasılsa bir yere gitmiyor, saldırdığında mevcut canı üzerinden kapışacaksınız.
4_ canı az olan oyuncuya daha çok asılınır genelde (akıllı düşmanın yaptığı), o yüzden canınız azsa takımın ortasında ilerleyin, başkası ise onu koruyun.
düşman takım punch atmak için zombilerin arasına karışabilir, böyle oyuncuları gördüğünüzde ilk işiniz dipçikle pasif duruma sokup sonra öldürmek olsun.
5_ etrafta şuursuzca zıplayan hunterı aiminizle takip etmeyin, çünkü bu iki şeye neden olabilir. birincisi takım arkadaşlarınıza ff hasar verebilirsiniz ateş ederken, bırakın birinin üstüne düşsün tüştüğü gibi hasar vermeyecek sonuçta, aiminiz bozulmadıysa o düştüğünde, şarjörü boşaltın gitsin. ikincisi tüm gözler o hunter üzerindeyken bi boomer gelip kusabilir.
6_ düşen arkadaşınızı kaldırırken takımınıza "kaldırıyorum, koruyun" demeniz, siz kaldırırken arkadaşlarınızın sizi koruma olasılığını yükseltecektir.
birini kaldırırken bi hunter gelirse ve hepiniz dip dibeyseniz hepinizin aimi bozulur, o yüzden kaldıran kişi harici biraz mesafede durun.
7_ düşmanın spawn olma süresi yaklaşık 25-30sn, öldürdüğünüz düşmanların yeni spawn sürelerini aklınızda tutmaya çalışın, sayın saniyeleri değil tabiki, misal bi boomer kusamadan öldü, bi sonraki denemesinin en erken ne zaman olacağını bilmek avantaj sağlar. ya da iki düşman öldürdünüz, 30 sn boyunca max iki düşman göreceksiniz demektir.
8_ boomer kustuğunda karşı takım için en avantajlı saldırı zamanıdır, pipe kullanmakta cimri olmayın (molotof için her zaman bekletin, eğer haritada tank gelmemişse)
boomer size kusarsa bi köşeye pısmayın, takım nerdeyse onların orada olun, çünkü hunterların saldırısı için çok uygun zamandır, görmeseniz de sizin kurtarmanız gerekebilir.
hunter ve oyuncu seslerine kulak kesilin. oyuncuların ismi normal oyunculardan daha aşağıda yazıyo ise, o oyuncu yerde ve üstünde hunter var demektir, gidin yardım edin, asla bu konuda bencil olmayın. çünkü hunter en hızlı hasar veren infected'tır (cadıdan sonra). hunterı kurşun yok da dipçiklerseniz, hemen tabancaya geçip öldürmeye çalışın, tekrar atlama şansı olmasın.
boomer birine kustu ama patlama sesi gelmediyse horde'da takımın yanında tekrar patlamak ya da punch atmak için gelecektir, bunu göz önünde bulundurun.


yazının tamamına:http://www.deathpoke.net/forum/index.php?showtopic=702
adresinden ulaşabilirsiniz...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zurrani -- 2 Mart 2011; 19:32:54 >


D Dankır
12 yıl (262 mesaj)
Elementleri çok güzel açıklayan bir makale teşekkürler zurrani de ben şu boomer elementinin kusma rangeini merak ettim bir türlü tutturamadım çok mu dibine girmek gerekiyor survivorların ?

!?^+%'^%'!&/(/&))!!! = ekşi tarzı :))


Bu mesaja 3 cevap geldi.

Z Zaris
12 yıl (6183 mesaj)
iyiymiş




J jasonu
12 yıl (414 mesaj)
Yeni başlayan arkadaşlar için güzel rehber olmuş, eline sağlık Zurrani




Z zurrani Konu Sahibi
12 yıl (3284 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: dunker1

Elementleri çok güzel açıklayan bir makale teşekkürler zurrani de ben şu boomer elementinin kusma rangeini merak ettim bir türlü tutturamadım çok mu dibine girmek gerekiyor survivorların ?

!?^+%'^%'!&/(/&))!!! = ekşi tarzı :))



kusma mesafesi aslında baya var, kusma mesafesi patlayınca bulaşma mesafesinden daha büyük,
ayrıca patlamadan dolayı kusmuk olan biri geri doğru sendelerken yakın bi arakdaşına da bulaştırabiliyor.
yine de kusmada buglar oluşmuyor değil çoğu zaman., bazen patlama zombiye takılıyor,
bazen başka şeyler oluyor


Bu mesaja 1 cevap geldi.

J JeFFreY.JeY
12 yıl (1410 mesaj)
eline sağlık hemen hemen her bilgiyi vermişsin
ama böyle yaparsan bizim gibi oyunculara zorluk çıkartırsın bazı taktikler kendinde kalsın


Bu mesaja 1 cevap geldi.

D Diablo
12 yıl (15624 mesaj)
Eline sağlık hacım güzel olmuş.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

J JeFFreY.JeY
12 yıl (1410 mesaj)
O kadar yazdın dün gece noooldu?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Z zurrani Konu Sahibi
12 yıl (3284 mesaj)
bakınız:
survivor gözünden, ilk kural
ben şu an ortalamanın üzerinde oynuyosam, hatalarımdan ders ala ala oldu...
ayrıca bulunduğum takımda hep motivasyonu yüksek tutmaya çalışırım, kaybederken bile, bu da ikinci skill'im diyebiliriz.

4 haritanın belli noktalarının kendine özel bir ya da daha fazla taktikleri zaten var,
onlar da genelde birbirlerini tanıyan takımlarla çok uyumlu gerçekleştiriliyo, ya da tecrübeli oyuncularla...
steam listemde bi grup eleman var, deli oynuyorlar, 30 dakikada falan tüm versus biter mi ya.
reklam olmasın diye isimlerini vermicem
onlar bile işi gayet kitabına en uygun yaparken küçük bir hatadan yattıkları oldu ben de onlarla oynarken...

rüyamda team fortress 2 oynuyodum, ama oyunun içindeydim, hayır olsun, bugün bir açıp bakınayım ona da.
bu left4dead pc oyunculuğumu mahvetti, onu oynamaktan oyun takip edemez oldum...
bi ara verecem bu gidişle şu yeni map çıkana kadar (eylül)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

D Diablo
12 yıl (15624 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: zurrani

bakınız:
survivor gözünden, ilk kural
ben şu an ortalamanın üzerinde oynuyosam, hatalarımdan ders ala ala oldu...
ayrıca bulunduğum takımda hep motivasyonu yüksek tutmaya çalışırım, kaybederken bile, bu da ikinci skill'im diyebiliriz.

4 haritanın belli noktalarının kendine özel bir ya da daha fazla taktikleri zaten var,
onlar da genelde birbirlerini tanıyan takımlarla çok uyumlu gerçekleştiriliyo, ya da tecrübeli oyuncularla...
steam listemde bi grup eleman var, deli oynuyorlar, 30 dakikada falan tüm versus biter mi ya.
reklam olmasın diye isimlerini vermicem
onlar bile işi gayet kitabına en uygun yaparken küçük bir hatadan yattıkları oldu ben de onlarla oynarken...

rüyamda team fortress 2 oynuyodum, ama oyunun içindeydim, hayır olsun, bugün bir açıp bakınayım ona da.
bu left4dead pc oyunculuğumu mahvetti, onu oynamaktan oyun takip edemez oldum...
bi ara verecem bu gidişle şu yeni map çıkana kadar (eylül)


Gece TF2 update geldi ondandır.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

X xıvcax
12 yıl (608 mesaj)
Çok güzel olmuş.. Bunu Rusçaya filan çevirmek lazım.. Ruslarla oynarken sıkıntı yaşayabiliyorum..


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Z Zaris
12 yıl (6183 mesaj)
rusların sağı solu belli olmuyor

%50 neeb %50 si iyi oyuncular seviyeliler

oyun başlar başlamaz aşağıya atlayan tiplerde çıkıyor ff yapan tiplerde.

sonra her taktiğe uyan 2 eli kanda yardıma gelende oluyor

önünde hunter kapmış adama dipcik atmaktan yoksun kişilerde çıkıyor

bazı türk arkadaşlarımızda var zurraninin bahsettiği genel diye bileceğimiz taktiklerden haberleri yok ve bizim gerçekten sinirlerimizi bozuyorlar

özellikle boomer oynmasını herkes öğrenmeli boomer patlamadan hiç bir şekilde bir oyunda üstünlük sağlayamazsınız veya oyunda denge olmaz

boomeri kullanmayı bilecen arkadaş boomer kullanmayı bilmiyosan bi zahmet quit

boomer infectedin en can alıcı bossu bilecen yani başka çaresi yok taaaa anasının gözünde spawn olup koş koşa takip etmicen

veya doğmak için 2 saat yer arayıp adamları kaçırmıcan

direkler arabalar ince beton bloklar var boomer istediği yerde rahatlıkla kusar..

boomer doğduğu gibi kusucak bunun lamı cimi yok doğcan kuscan doğduğundan sonra 4 saniyeden fazla yaşarsan ölürsün.boomer survivorların önüne doğup kusmalı veyahut tam orta kısmına denk gelerek ortalarına doğmalı hareket halindeki survivora arkadan doğup kusmaya çalışırsan ya sadece 1 ine kusarsın oda pek bi işlerine yaramaz, yada kusamadan patlatırlar.

ayrıca önden doğmakta riskli geneld dipçikleniyorsun.boomer biraz ortalığı gözetleyip uygun anı yakalamalı.

boomer hakkında baya yazdım ama boomer olan arkadaşlar sağolsun oyunun içine ediyorlar.

karşı rakip sürekli üzerimize patlarken bizim boomerlar 10 kusmada 2-3 kere kusabildiği için ve bunlarında pek başarılı kusmalar olmadığı için büyük bir dengesizlik oluyor tabiyatı ile yeniliyoruz.

left 4 dead bir takım oyunudur 1 kişi bile eksikken zar zor bölüm geçiyorsun 2 kişi isen %80 ölme şansın var ki çok çok dikkatli olmazsan kesin kapıyorlar.

o sebeple takım oyunu özelliği olması itibarı ile gerekse infected olunca gerekse survivor olunca 1 tane oyunun içine adam olsa dahi tüm takımı yatırıyor onun ıçını kurtarcaz diye biz gidiyoruz.

ben artık bizimle oyuna girip gerçektende çok berbat performans sergileyen kişileri friends listemden çıkarmayı düşünüyorum.çünkü kaç zamandır l4d oynuyoruz artık herkes birşeyin farkında bu kadar süre bizlerle l4d oynuyorsan ve hala ilk günki gibi takımın ezilmesine sebep olan tek kişiysen gircen yabancılarla karma takılcan arkadaş.bizde kafamız rahat oyun oynucaz.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

J JeFFreY.JeY
12 yıl (1410 mesaj)
Abooww
zaris senle oynarkene boomer fln olmamak lazım kusamazsak direk kick te çekersin.

Haklı ama
Kusamayan gelmesin kardeşim


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Z Zaris
12 yıl (6183 mesaj)
yok ben oyunda yine kimseye dellenmiyorum ama içimden kızıyorum yani biz canla kanla oyun oynuyoruz pür dikkat adam saçma sapan boomer harcıyo keza karşı takımın boomerlarıda aynı olsa tamam abi adamlar kusmuk banyosuna çeviriyo ortalığı bizimkiler 1-2 kere kusarsa iyi oda kıytırıktan birine kusabiliyorlar anca
hani her zaman kuscan diyede bişey yok

ama bunun bir oranı olmalı dipçik yiyosun vsvs oluyor kusamıyosun eyvallah bende öyle kusamıyorum yani oluyor oyunun içinde ama dediğim gibi oranı olcak 3 defa kusuyosan 1 tane hata yapcan diğer 2 sinin hakkını vercen.




Z zurrani Konu Sahibi
12 yıl (3284 mesaj)
steam: ya gus ya terket grubu
oyuncu eksikliğinden aldığınız ek oyuncular noob çıkarsa çekinmeyecen basacan vote kick'i
acımayacaksın, acı tecrübe etsin, hızlı öğrensin.
max bi ya da iki kere kurtaracaksın zor durumda bırakırsa kendini, kendi hatası ile,
o da insanlık görsün, ders alsın diye, son kurtarmadan sonra da vote kick'i basacaksın,
biri gider biri gelir...
arkadaş listesinde de genelde oynadığın oyunculara belli bi puan biçeceksin...
sürekli takımı zora sokanlar hatalarından ders almıyosa, bi de üstüne artizleniyosa, boynunu eğmiyosa, oynamayacaksın.
oyunda dediğim gibi motivasyon önemli, her yatışta herkese bişi bulan adamlar, kötü oynayanlardan kötü bence ayrıca.
özellikle survivor iken takım tek kişinin hatası yüzünden yatmaz aslında...
küçük ama karşı taraf tarafından kullanılırsa ölümcül olabilecek hataları diğer üç oyuncuunun da sürekli izlemesi,
iletişim kurması ve mümkün mertebe dengelemesi lazım (tabi bi yere kadar)

valve bi skill olayı vermedi şu oyuna gitti zaten, verse bi çok şey daha iyi olacak.
biz kana kan dişe diş kapışıyoz misal karşı takımla, bi iki yabancı oluyo,
adam daha yeni en temel achleri açıyo oyun içi,
insanlar tamam karma olsun da, bu karmanın da bir ölçüsü olsa fena olmaz...
ben oyuna 250 saatimi heba etmişim, istesem sistem mühendisi bile olabilirdim,
adam gelsin kafamda ach açmasın

dediğine de katılıyorum, herkes boomerı iyi kullanmasını bilmeli.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zurrani -- 16 Ağustos 2009; 0:03:17 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

X xanty
12 yıl (2694 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: zurrani

steam: ya gus ya terket grubu
oyuncu eksikliğinden aldığınız ek oyuncular noob çıkarsa çekinmeyecen basacan vote kick'i
acımayacaksın, acı tecrübe etsin, hızlı öğrensin.





Valla dediğini yapıyor

dün 16 kişilik serverda 4-5 adam attırdı

adamlar why,may derken teker teker gitti

ben bile tırstım ne yalan söyliyeyim. adamın gözü kararmış.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Z zurrani Konu Sahibi
12 yıl (3284 mesaj)

S sage29
12 yıl (1847 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: zurrani

http://www.l4dtr.com/l4d-versus-temel-strateji-rehberi.html

bu senin siten mi yoksa biri copy-paste mi yapmış?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

D Diablo
12 yıl (15624 mesaj)
Copy Paste yapmamış, dikkat ettiysen izin alınmış ve de Zurrani tarafından yazıldığı hem logo yoluyla hem de ekstra metin yoluyla belirtilmiş.

Teşekkür etmek lazım valla, millet izin felan almadan direkt yazıyı çalıyor.

L4D2 için geniş bi Türkçe açıklama ve tanıtım yapmıştım, adam ordan burdan çalıyor, gelip bi de benle dalga geçiyor sen de çalıp adını yazmışsın diye.
Kendim yazdım diyorum da inandıramıyorum, bunu diyen de L4D Türkçe sitelerinden birisi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Z zurrani Konu Sahibi
12 yıl (3284 mesaj)
izin aldı da koydu, yanlış yok saolsun daha çok kişi faydalansın diye ben demiştim bunu da koy diye, koydu o da.

aynen diablo, terbiyesiz insan da çok malesef forumlarda...


Bu mesaja 1 cevap geldi.