no brain no pain usta senin durumun.. yakın çevrene sabır diliyorum. |
Pacan skiyotsa cvp ver. Kendine akil dile de cevreme sabri cevrem dusunsun.. |
Kardeşler dini dalgaya alıp iyiyi kendine kötüyü haşa Allah'a havale edip kurtulamazsınız, ne yalan söyliyeyim bu soruyu hep kendime soruyordum ama cevap veremiyordum arkadaşın Prof. Dr. Mehmet Okuyan hocamın 10 dakika süren paylaşımını sonuna kadar dinledim ve tam tatmin oldum ve bu sorunun cevabını aldım herkesin dinlemesini tavsiye ederim |
Kardeşler dini dalgaya alıp iyiyi kendine kötüyü haşa Allah'a havale edip kurtulamazsınız, ne yalan söyliyeyim bu soruyu hep kendime soruyordum ama cevap veremiyordum arkadaşın Prof. Dr. Mehmet Okuyan hocamın 10 dakika süren paylaşımını sonuna kadar dinledim ve tam tatmin oldum ve bu sorunun cevabını aldım herkesin dinlemesini tavsiye ederim |
"Allah nerden geldi?" ve "Biz neden yaratıldık?" gibi soruları kendime çok sordum. Ama cevabı bulmak imkansıza yakın. |
Videoyu izlemek için tıklayınız Prof. Dr. Mehmet Okuyan dediğin kişi kaderden bahsedip duruyor yaratıcı henüz yaratmadığı ruhun sonucunu biliyor bu da sonucu belirleyen yaratıcı anlamına geliyor sen kendini kandırmayı seçmişsin. |
Daha hizli anlarim... |
yazmayı öğren sonra konuşalım. |
|
Öyle bir ayet yok. Kafandan yanlış bilgiler verme |
hadi konuşalım ama önce beynimi çıkarayım da eşit şartlarda oluruz, sana haksızlık olmasın. |
Kafa utuleyecegine sarap kadehi olarak kullanilabilit.. |
demek sendeki o işe yarıyor, baştan söylesene usta üzüldüm şuan.. |
Şarap ne len.Hanımevladı fransızların parmak uçlarıyla,oynak bilekleriyle adeta suya girmekten korkan bebe edasıyla yavaş yavaş içtikleri sirkeden hallice mahsul |
Cikarayim diyen sendin. Cahilligine yonelik fikirlerimi kabul etmeyince hayatta isine yarayacak bifikirke odullendireyim dedim. Onada kafan basmadi.. Seviyrn yerlerde degil gayansin altinda. Hatta temelle birlesmek uzre.. Koniyu sulandirma. Allahin herseye gucu yetiyorsa kendi kendini yok edebilirmi? İltra fatal error demi.. |
Ama kafatasindan kimiz icebilerem.. Uzumu yemekte behiz hormeyen birinin sarqbi protestosu fransizlarca meydanda asilmasi gereken cahil kralin cehqletiyle yarisir duzeydedir.. |
|
Oryantakist beyazcilar gibi konusma benke Turkluk irk meselesidir zihniyet m3selesine indirgenecek kadar dusurelemez.. |
|
1400 yıl önce yazılmaya başlanmış bir kitapta geçen bilimsel ayetleri incelersen bile bunların bir insan ürünü olmadığını, üstün bir varlıktan gelmiş olduğunu anlayabilirsin. Döllenmeden tut da doğa olaylarına, uzayın genişlemesine kadar çeşit çeşit ayetler, bilgiler olan bir kitap nasıl yazılabilir ve hiç birinde bir çelişki bulunmaz.
Bir şekilde oluşmuş bir düzenin ürünü mü bu? Stephen Hawking in yakın arkadaşı olan bir eleman var Roger Penrose diye. Bing Bang ile ilgili çalışma yapıyor tüm ihtimaller hesaplanıyor felan bulduğu sonu. 10 üzeri 10123 'de bir ihtimal. Matematikte ise 1050'de 1'den daha küçük olasılıklar, ''sıfır ihtimal'' olarak sayılır. Bu da bizi bir yaratıcının var olduğu sonucuna götürür.
İnsana özgü eğlenme, zevk alma,,ego gibi kavramlara yaratıcının da sahip olduğunu düşünmek, yaratıcıyı insan gibi düşünmek anlamına gelir. Kitapta Allah için, zamandan ve mekandan münezzeh olduğu yazar. Yani bize göre var olan öncelik sonralık gibi kavramlar yaratıcı için yoktur.
Hiç kötü çevrede yetişip iyi olan insan yok mu? Onları neden göz önüne almıyoruz? Kim diyor sorumlu değil diye? Neye göre sorumlu değil diyorlar? Afrikadaki insanların açlıktan ölmesi yaratıcının değil insanın kendi çabalarıyla durumu bu hale getirmesinin sonucudur. Bugün yatlara katlara milyar dolarlar haracayan insanların, bir yemeğe binlerce lira harcayan insanların sorumsuzluğudur. Bu hayat bir imtihan diyoruz, senin amacın senden kötü durumda olanlara yardım etmek, yanlış yapana doğruyu göstermek. Her şeyi yaratıcıdan beklemek sorumluluğu kendi üzerinden atmaya çalışmak, kolaya kaçmaktır.
Neden saçma 6. Maddede yazdıklarım. iyi-kötü, yanlış-doğru gibi kavramları insan olarak tanımlıyoruz. neye göre yapıyoruz bu tanımları? neden ya da neye göre yaşanan olaylara yanlış ya da doğru tanısı koyuyoruz? Eğer bir yaratıcı yoksa ve her şey gelişigüzel bir şekilde oluşmuşsa, insan tamamen tesadüfi süreçler sonucunda var olan bir varlıksa ve insan üstü, her şeyi tasarlayan bir varlık yoksa, biz neyin iyi neyin kötü olduğunu objektif olarak tanımlayabilir miyiz? Bana göre, bu durumda yapacağımız tüm ahlaki tanımlamalar subjektif olacaktır. Yani bir kişi, kültür, topluluk veya döneme ait kalmak zorunda olacaktır. Oysa biz tarihin tüm zamanlarında ve coğrafyalarında bazı eylemlerin kötü olduğunu söyleyen varlıklarız. Örneğin küçük çocuklara işkence edilmesi, herkes için her zaman kötü olarak tanımlanır
Bu mesajda bahsedilenler: @Uzumaki D Kurosaki.