Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
2
Cevap
284
Tıklama
0
Öne Çıkarma
sıfır anakart işlemciyi yaktı..

V veysi89 Konu Sahibi
8 yıl (81 mesaj)
değerli arkadaşlar,
yeni pc toplamak için sıfır asus m5a88-v evo anakart aldım.evdeki daha öncki çalışan pc den çıkardığım phenom2x2 550 işlemciyi taktım. bilirsiniz bu anakartta kapalı çekirdekleri açmak için bir core unlock diye bir svich koymuşlar. bu kilidi açtım. pc yi açtığmda fanlar çalışıyor ancak ekrana hiçbir şey gelmiyordu. biosa falan hiçbirşeye girmiyordu..
hepsiburada.com dan aldığım ddr3 kingston ramlar arızalı diye düşündüm.çünkü ramlarin ambalajı açık gelmişti. gittim bir internet kafeye denettirdim ramlar sağlam çıktı.
bu zamana kadar hiç başıma gelmediği için işlemci hiç aklıma gelmedi...sonradan yeni aldığım athlon x2 270 işlemciyi taktım pc çalıştı. çıkardığım phenom işlemciyi diğer pc ye taktım işlemci onda da çalışmadı..yani bu core unlock sivicini açtıktan sonra çalışan işlemci çalışmaz hale geldi.bunun yanında monitörün dvi girişini de yaktı.dvi çalışmıyor artık dvi-d kısmında kullanıyorum şu anda..anakartı çizgi elektroniğe gönderdim. işlemciyle beraber bakalım ne cevap verecekler..gerçi anakart sağlam sivici açmadığım için diğer işlemciyle çalışıyor ama ben yine de denemeleri için gönderdim..psu arızalı olabilir diyen arkadaşlar olacaktır.psu 750 vat cougar marka..yorum sizin...




M melikulupinar
8 yıl (5942 mesaj)
İlk önce 8XX çipli anakart almakla (hemde sıfır) hata yapmışsınız.
Bir önceki eski nesil bir çipsettir. Gerçekte AM3+ desteği yoktur ve sonradan BIOS ile eklenmiştir.

Ancak Phenom II X2-550BE için sorun çıkarmaması gerekir. Çekirdek açsan (ve açılmasa ) bile CMOS ayarlarını sıfırlayınca tekrar X2 çalışması lazım.

Üstelik çekirdek açma switch ile değil genelde BIOS ile yapılırdı 7XX çipset serisinde. 8xx çipset serisinde 7xx serisinde olan ACC (çekirdek açma) desteği kaldırıldı ve üreticiler bunu jumper-switch ile yapmaya başladı. Sanırım burada bir sorun oldu. Anakart bağlantıları düzgün değilse-kısa devre vb varsa yakmış olabilir.

İşlemi ise gitmiş görünüyor.




Bu mesajda bahsedilenler: @veysi89

İ ilker_mania
8 yıl (2187 mesaj)
Bende M4A87TD USB3 vardi phenom x6 1090T yi core unlocker ile aciyordum. Sorun hic cikartmamisti bana...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.