Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
2
Cevap
1212
Tıklama
0
Öne Çıkarma
pilot teknisyen arıza yazışmaları
S
12 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

sefa inan bey'in kişisel sitesinden alınmıştır.
http://www.sefainan.com/pilot-teknisyen-ariza-yazismalari.html

Tarih : 27 Ağustos 2013
Pilot tarafından Uçağın arıza defterine yazılan ve cevap verilen bu espriler daha öncede yazılmıştı ama yeni nesil havacılar belki duymamışlardır diye tekrarlamakta fayda var.

P = Pilotun arıza bildirimi.
T = Teknisyenin tamir sonrası notu.
*****
P: Sol iç tekerleğin kısmen değiştirilmesinde fayda var.
T: Sol iç tekerlek kısmen değiştirildi.

P: Test uçuşu OK, fakat otomatik iniş biraz sert.
T: Bu uçakta otomatik iniş sistemi yok.

P: Kokpitte bir şey gevşemiş.
T: Kokpitte bir şey sıkıştırıldı.

P: Ön camda ölü böcek var.
T: Canlı böcek sipariş edildi.

P: Otomatik pilotu sabit yükseklik uçuşuna ayarlayınca dakikada 100 metre
alçalıyor.
T: Böyle bir problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmiş)

P: Sağ tekerlek hidroliğinde yağ kaçağı olduğunu gösteren bir yağ
birikintisi var.
T: Yağ birikintisi temizlendi.

P: DME”nin volümü inanılmayacak kadar yüksek.
T: DME”nin volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı.

P: Gaz kolları kilitleri kapatılınca gaz kolları yerinden oynamıyor.
T: Kilitler zaten o işe yarar.

P: IFF çalışmıyor.
T: IFF, OFF konumundayken asla çalışmaz.

P: Sanırım camda çatlak var.
T: Sanırım haklısın.

P: 3 numaralı motor kayıp.
T: Biraz araştırınca motorun sağ kanatta takılı olduğu anlaşıldı.

P: Lövyeyi ileri itince uçak saçmalıyor.
T: Kendine çeki düzen vermesi, doğru dürüst uçması ve ciddi olması için
uçağa ihtar verildi.

P: Radardan mırıltılar geliyor.
T: Radar havlaması için yeniden programlandı.

P: Kokpitte fare var.
T: Kedi install edildi.”



M
12 yıl
Onbaşı

S
12 yıl
Yüzbaşı

ilk defa gördüm cidden komik.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.