Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
56
Cevap
1675
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Medya Dizele Neden Düşman ?
Y
10 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

http://www.oncehaber.com/haber/1641-dizel-dusmanligi.html

Son zamanlarda ulusal medyada, özellikle dizel araçları kötüleyen, benzinli araçları öven ve tercih edilmesini teşvik eden haberlerle sıkça karşılaşıyoruz. Peki bu haberler gerçeği mi yansıtıyor?

Bu haberler vasıtasıyla önce benzinli ve dizel araçların satın alma maliyeti hakkında, sonra ise yeni gelecek MTV düzenlemesindeki karbon (CO2) salınımına göre vergi dilimlerinin belirleneceğinden hareketle, dizellerin daha çok CO2 ürettiği gibi bir yalandan hareket ederek, tüketicinin dizeli değil benzinli araçları tercih etmesi için açıkça yalanlar söylediler ve söylemeye de devam ediyorlar.

Biz de bu konuyu detaylı inceleyerek tercihlerinizi vermenizde sizlere yardımcı olmak istedik.

Öncelikle "falanca km den az yapıyorsanız" konusuna açıklık getirelim isterseniz.

Diyorlar ki; "yılda şu kadar km az yol yapıyorsanız, dizeli satın alırken verdiğiniz fiyat farkını karşılayamazsınız, boşuna zarar etmeyin, az km yapıyorsanız benzinli alın."

Satın alırken uğrayacanız zararı ön plana çıkarıyorlar ama ikinci el satmak istediğinizde uğrayacağınız zarardan bahsetmiyorlar. Örnek mi istiyorsunuz?

Popüler bazı otomobillerin sıfır ve ikinci el fiyatlarını karşılaştıralım;

Ford Focus Style 1.6 TiVCT 0Km./2011 : 50.865 TL / 40.000 TL
Ford Focus Style 1.6 TDCi 0km./2011 : 59.430 TL / 49.000 TL

Citroen C4 Confort 1.6 VTi 0km./2011 : 52.800 TL / 40.000 TL
Citroen C4 Confort 1.6 HDi 0km./2011 : 57.050 TL / 47.500 TL

VW Golf ComfortLine 1.4 TSi 0km./2011 : 53.400 TL / 46.000 TL
VW Golf ComfortLine 1.6 TDi 0km./2011 : 62.900 TL / 56.000 TL

Göreceğiniz üzere, 0km. satın alırken vereceğiniz "dizel farkı", ikinci el olarak aracınızı satmak istediğinizde, size yüksek pazar fiyatı olarak geri dönüyor. Benzinli ve dizel araçların 0km. ve iki yıl sonraki ikinci el fiyatları arasındaki farka baktığınızda, eğer 0km. dizel alırsanız, sattığınızda zarar etmeyeceğiniz açıkça ortada.

Gelelim "dizeller çevreyi daha çok kirlettiği için daha çok vergi verecek" iddialarına;

Maliye Bakanlığı'nın Avrupa Birliği Muktesebatı'na uygun olarak yeniden düzenleneceğini açıkladığı MTV oranları, araçların egzozlarından çevreye ne kadar karbon salacaklarıyla ilgileniyor. Yani Çevreyi çok kirleten, çok vergi verecek. Çevreyi kirletme ölçüsü, karbon gazı salınımı değeridir ve bu da kilometre başına kaç gram CO2 salınması (g/km) olarak ifade edilir.

Şimdi yine popüler bazı araçların, dizel ve benzinli modellerinin karbon salınım değerlerini karşılaştıralım;

Ford Focus 1.6 TiVCT: 195 g/km
Ford Focus 1.6 TDCi: 180 g/km

Citroen C4 1.6 VTi: 143 g/km
Citroen C4 1.6 HDi: 106 g/km

VW Golf 1.4 TSi: 120 g/km
VW Golf 1.6 TDi: 99 g/km


Fark ettiniz mi? Dizel motorlar bariz bir şekilde daha az karbon salınımı yapıyor. Yani dizel araçlar daha az vergi ödeyecek. Benzinli araç alanlar, dizel alanlardan daha fazla vergi ödeyecek.

Peki ulusal medya neden her fırsatta dizel araçları kötülüyor?

Bunun bir kaç nedeni olabilir;

- Dizel araçların avantajları arttıkça, Otomotiv ithalatçıları ve üreticilerinin, ellerinde kalan benzinli araçları satmak ve dizele olan talebin bir kısmını benzinli modellere yönlendirmek istediği gizlenmeyen bir gerçek.

- Yıl sonu yaklaşıyor ve otomobil satıcıları, stoklarda biriken benzinli modelleri hızlıca elden çıkarmak istiyorlar. Çünkü yeni vergilendirme sisteminde benzinli model satışları durma noktasına gelecek.

- Dizel araçlara talep (haklı olarak) arttıkça Benzin-Motorin makası daralıyor. Benzin tüketiminin artmaması (hatta azalması) akaryakıt toptancılarının stok maliyetleri nedeniyle istemediği bir durum.

- Devlet yeni vergilendirmeye geçtiğinde daha fazla vergi toplayabilmek için medyaya "benzinliyi teşvik edin" baskısı yapıyor olabilir.

Uzun sözün kısası, sıfır veya ikinci el otomobil alacaksanız eğer, dizeli size kötüleyenlere inanmayın. Eğer alt ve orta sınıf (A, B ve C segmenti diye tabir edilen) binek otomobil alacaksanız bilin ki; gerek alım-satım sürecinde, gerek vergi öderken, gerek düzenli bakımlar sırasında, gerek benzin istasyonunda yakıt alırken dizel size (aynı aracın benzinli modeline kıyasla) her zaman kar ettirir zarar ettirmez.

(0km. fiyatları için araçların resmi sitelerinden kampanyalı fiyatlar seçilmiş ve ikinci el fiyatlar için sahibinden.com referans alınmıştır.)

edit: imla





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yako2k3 -- 17 Kasım 2013; 16:30:17 >

M
10 yıl
Binbaşı

Katiliyorum ama dizel alacam diye daha kalitesiz bir araca butcem yetiyorsa tercih etmem yine de



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
Y
10 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Mono87

Katiliyorum ama dizel alacam diye daha kalitesiz bir araca butcem yetiyorsa tercih etmem yine de

mesele bilmeyen insanların bilincli bir sekilde yanlıs yonlendirilmesi. Yoksa bu bilgiler isiginda isteyen istedigi markayı modelı alsın. Ben bu bilgiler isiginda daha donanımlı bır benzınlıyı, daha az donanımlı bır dızele tercıh ederım demek sizin tercihinizdir ve saygı duyulmalıdır.

Ama dızel alırsan cnaının cok yanar dıyerek sabah aksam haber yapıyorlar, ozellıkle haberturk ensonhaber anadolu ajansı. Zaten bunlar yapınca gerisi bunlardan kopyala yapıstır yapıyor. Sırf stokalrdakı benzınlıler satılabılsın dıye. Cunku yenı vergı sıstemı devreye gırdıgınde benzınlı model stokları ellerınde patlayacak...



E
10 yıl
Yarbay

dizel araç a 10 bin tl fark vermem ilk alımda olsa . donanımlı benzin ve tüp tercih ederim tercih meselesi bu medya nr derse desin kimi dizelden vazgeçmez kimi benzinliden


Bu mesaja 1 cevap geldi.
W
10 yıl
Yarbay

Yeni vergi sisteminde neden benzinlilerin satışı durma noktasına gelecek?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Yako2k3
Y
10 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: w.antilles

Yeni vergi sisteminde neden benzinlilerin satışı durma noktasına gelecek?

durma noktasına gelecek ıddıası bıraz abartılı olabılır ama CO2 oranlarına gore ayarlanacak olan vergı dılımlerıne gore, benzınlı araclar, dizel araclardan her halukarda daha fazla vergı verecek. Bu da satın alma tercıhlerınde cok onemlı bır rol oynayacak orası kesin.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
10 yıl
Çavuş

medyaya bakarak araba almaz kimse.



W
10 yıl
Yarbay

Maalesef Sadece Co2 oranı göre vergilendirme yapılmıyor. Esas olan NOx dir. Dizeller benzinlilere göre çok daha fazla NOx yaydıkları için bazı Avrupa ülkelerinde ek vergiye tabi tutulur. Co2 oranı sizi yanıltmasın.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Yako2k3
Y
10 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: w.antilles

Maalesef Sadece Co2 oranı göre vergilendirme yapılmıyor. Esas olan NOx dir. Dizeller benzinlilere göre çok daha fazla NOx yaydıkları için bazı Avrupa ülkelerinde ek vergiye tabi tutulur. Co2 oranı sizi yanıltmasın.

Otomobıl kataloglarında ve sitelerinde NOx oranı verılmıyor. Yanlıs mıyım? Neden NOx bılgısı yerıne Co2 bılgısı verdıklerı hakkında bır fıkrınız var mı?

http://www.aktifhaber.com/araclarda-yeni-vergi-sistemi-nasil-olacak-750837h.htm

Bakın burada da avrupada hangı ulkede nasıl uygulandıgı ızah edılmıs. Karbondioksit dıyorlar. Kacırdıgım nedır?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yako2k3 -- 16 Kasım 2013; 19:24:50 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
D
10 yıl
Yarbay

almanyada her 100 cc için benzinliden 2 euro , dizelden 9 euro yol parası alınıyor . 1.6 dizelin yol parası 144 euro , yani 400 Tl, Benzinli 1.2 yol vergisi 24 euro,65 Lİra. Yine carbon vergisi 120 gr altında alınmıyor . Yani tsi -ecoboost gibi benzinli motorlar da dizel gibi karbon vergisinden muaf .
Dolayısıyla totalde dizelin yıllık maliyeti 400 lira , benzinlinin 65 lira Almanyada . Bize de o tarz bir sistem gelecektir ama bizde vergiler bu kadar az olmaz . 500 tl gibi bir baz vergi üzerine bu hesapllamalr yapılabilir. Benzin fiyatları da bildiğim kadarıyla daha ucuz olan ülkeler var , ki benzinin ucuz olması bana daha mantıklı geliyor . Çünkü ham petrolden üretilen benzin miktarı mazottan çok daha fazla . bu yüzdendir ki TÜRKİYE BENZİN İHRAÇ EDEN BİR ÜLKEDİR .
Hem de iç pazardan daha ucuza dışarıya satıyoruz . Devlet bu duruma çare bulmak zorunda .
Ben tüm bunları yeni dizel araç almış birisi olarak söylüyorum , Neden mi dizel aldım çünkü kısa vadede bizim memlekette bişeylerin değişeceğine inanmıyorum .



D
10 yıl
Yarbay

dirty fuel dizelciler kusura bakmasın da, tabi ki nox'e göre olmalı..
co2ye göre vergi alınması saçmalık olur..

karbondioksiti ben de üretiyorum, nefes alıp veren her canlı gibi..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
D
10 yıl
Yarbay

dirty fuel dizelciler kusura bakmasın da, tabi ki nox'e göre olmalı..
co2ye göre vergi alınması saçmalık olur..

karbondioksiti ben de üretiyorum, nefes alıp veren her canlı gibi..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

D
10 yıl
Binbaşı

autoblogta 2 3 gun once amerikada dizellere karsi yeni vergi haberi vardi, avrupada da dizelleri 2050 miydi neydi tam hatirlamiyorum temizleme ile ilgili bir haber 2 3 sene ince cikmisti. benzinin dizelden daha ucuz olmasi lazim zaten, cevreye daha az zararli enerji araniyor kisa vadede benzin ve elektrikli motorlar gelecekte de sadece elektrikli motorlara dogru bir degisim olacak bence ama dunyayi yoneten buyuk sirketler arasindaku petrol gruplari ne zaman izin verir bilinmez.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

R
10 yıl
Yarbay

"Dizele binmesini sizden öğrenecek değiliz"
Avrupadaki gibi vergilendirme sisteminin bizde yürürlüğe gireceğini sanmıyorum; kalbur üstü bi duzen olur.. nox derlerse; yazılımdan kistirip motorsiklet vergisi oderim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

O
10 yıl
Teğmen

o kadar zenginsen buralarda değil de benzinli arabanla gecelerde boy göster



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

B
10 yıl
Yarbay

Belki vergilendirme CO2 değerine yapılacak, ama dizel otomobiller daha çok Nox yaydıkları için farklı katsayılara tabi tutulacaklar.(benim tahminim.)
CO2 değeri düşük olabilir ama çevreyi daha çok kirlettikleri gerçek.

Benzinli otomobillerin ikinci el satışlarında psikolojik limit 150.000 km'lere geldi ama dizellerde hala 100.000 km.
100.000 km'deki benzinli bir aracı satmak 100.000 km'de bir dizeli satmaktan daha kolaydır.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
M
10 yıl
Yarbay

gazete 2010 ve üstü modelleri incelemiş. kendine göre yorumlamış. sahibinden.com da 2005 model megane en alt donanim araçta 1.5 dizel ve 1.6 benzinli arasında fiyat farkı yok nerdeyse.



F
10 yıl
Yüzbaşı

vergi bindirimine yol yapiyorlar iste. bu zamanda medya ortak bisey yaziyorsa kesin propaganda donuyordur.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

İ
10 yıl
Yarbay

Yüksek model yetkili servis kayıtlı dizel araç alınır ama dizelde model yılı eskidikçe km düşürme endişeleri ağır basar,öyleki gerçekten düşük km dizel sahibi insanlar inandırıcılık sorunu yaşayabilirler



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
10 yıl
Yarbay

üstad güzel konu ama bu forumda da dizel alamadığı için, içinde kalıp dizele giydirmeye çalışan cahiller var,her konuda dediklerinin aynısını yapıyorlar,üstelik birde düzenli olarak konu açıyorlar..ama hesap kitap bilmeyen adamların hesabı tutmuyor...