Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
10
Cevap
854
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Garip Bir Donma Sorunu
E
13 yıl (1271 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Arkadaşlar bilgisayarım 3 senelik ara ara parça değişikliğine gitsem de bir sorun ile karşı karşıyayım . Üzerine çok yönelmediğim dert etmediğim bir mesele idi ama bu aralar yeni parçalar alacağımdan bu sorun da aradan çıksın istedim .

Bilgisayarımda garip bir donma sorunu var . Bilgisayarı ilk açışımdan yarım saat 1 saat içinde bilgisayar 1 kez donuyor mause klavye kilitleniyor işlem ışığı sönüyor ve çalan ses falan varsa yerini böyle kulağı tırmalayan bir sese bırakıyor . Bende reset atıp geçiyorum . Ama işin garip yanı bir daha donma yaşanmıyor . Yani 50 saat bilgisayar açık kalsın sürekli overload olsun yine tık demiyor . Ben bu durumu anlamadım bir de size danışayım dedim . Acaba sorun neyden kaynaklanıyordur ?

Bilgisayar parçaları
Ram : Hilevel 2 gb ddr3 1600 mhz
İşlemci : Amd Phenom 2 x4 955 Black Edition
Anakart : MSI 790FX Gd70
Ekran kartı : Gigabyte GTX 460 OC (Double fanlı olanı)
Psu : OCZ fatality 550w
HDD : WD 500 Gb CB

Edit : Yapacağım değişiklikler
Kasa : Zalman z11 plus
Ram : Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9 4GB DDR3 1600Mhz CL9 Tek Modül (Eskisini atacağım büyük ihtimal )
İşlemci fanı alacağım yeni bir tane .





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eleutherioss -- 23 Temmuz 2013; 3:22:36 >

P
13 yıl (7284 mesaj)
Yarbay

Donanım olarak göze batan RAM'leriniz. Onlardan dolayı donuyor olmalı diye düşünüyorum..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
13 yıl (1271 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

PSu'dan yana bir korkum da var aslında ama . Bana çok rahat yeter gibi görünüyor . Yeni kasaya geçtikten sonra şöyle ucuz yollu bir FP işlemci fanı da alıp bir şeyler yapacağız artık . Ama sıkıntı sinirimi bozmaya başladı bu aralar .


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
13 yıl (50 mesaj)
Çavuş

Arkadaş bilgisayarda değişikliğini yap ondan sonra bakalım gene aynı sorunu yapıyor mu.



A
13 yıl (752 mesaj)
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: Eleutherioss

Arkadaşlar bilgisayarım 3 senelik ara ara parça değişikliğine gitsem de bir sorun ile karşı karşıyayım . Üzerine çok yönelmediğim dert etmediğim bir mesele idi ama bu aralar yeni parçalar alacağımdan bu sorun da aradan çıksın istedim .

Bilgisayarımda garip bir donma sorunu var . Bilgisayarı ilk açışımdan yarım saat 1 saat içinde bilgisayar 1 kez donuyor mause klavye kilitleniyor işlem ışığı sönüyor ve çalan ses falan varsa yerini böyle kulağı tırmalayan bir sese bırakıyor . Bende reset atıp geçiyorum . Ama işin garip yanı bir daha donma yaşanmıyor . Yani 50 saat bilgisayar açık kalsın sürekli overload olsun yine tık demiyor . Ben bu durumu anlamadım bir de size danışayım dedim . Acaba sorun neyden kaynaklanıyordur ?

Bilgisayar parçaları
Ram : Hilevel 2 gb ddr3 1600 mhz
İşlemci : Amd Phenom 2 x4 955 Black Edition
Anakart : MSI 790FX Gd70
Ekran kartı : Gigabyte GTX 460 OC (Double fanlı olanı)
Psu : OCZ fatality 550w
HDD : WD 500 Gb CB

Edit : Yapacağım değişiklikler
Kasa : Zalman z11 plus
Ram : Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9 4GB DDR3 1600Mhz CL9 Tek Modül (Eskisini atacağım büyük ihtimal )
İşlemci fanı alacağım yeni bir tane .

hdtune indirip uzun testten bad sector taraması yapınız ama hızlı taramadan yapmayın.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
13 yıl (1271 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Bad sector yok dostum . Tarattım .



M
13 yıl (7947 mesaj)
Yarbay

Aynı sorun benim laptop dada var arkadaşlar hm65 çipsetten kaynaklı olduğunu düşünüyorum. (kendi bilgisayarım için)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Eleutherioss
E
13 yıl (1271 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Dostum sıkıntıyı giderirsen beni de bilgilendirirsen memnun olurum .


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @maxstar33
M
13 yıl (7947 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Eleutherioss

Dostum sıkıntıyı giderirsen beni de bilgilendirirsen memnun olurum .

tamam kardeş hava kompresörü denemek istiyorum ama zarar verir diye korkuyorum.



F
13 yıl (3064 mesaj)
Yarbay

format atmayı denediniz mi. belki donanım değil de yazılım kaynaklıdır. 3-4 ay önce benim sistemde elektrik kesip restart atma sorunu vardı, kesin psu gitti dedim yazılım sorununa ihtimal vermiyordum ama garantiye yollamadan önce bir format attıyım dedim ve sorun ortadan kalktı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
13 yıl (1271 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

3 senedir güncellemelere önem vermiyordum bir güncelleme yapalım bakalım . Ayrıca işlemci fanı olarak aklımda AKASA VENOM AD-CCX -4002Hp ve Cooler Master Hyper t4 var . Acaba hangisini alsam ?



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.