Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
7
Cevap
2024
Tıklama
0
Öne Çıkarma
HDI motor ve Turbo Basıncı
C
12 yıl (1160 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Merhaba arkadaslar,

1.6 HDI 92 BG motora sahip olan
yeni C4 ve eski C3 :) kullaniyoruz.

Ancak devirlenme ve gaz tepkilerininde bariz farklar olması beni biraz araştırmaya itti :)
şimdi durum şu ki yeni C4 gaz tepkileri ve devirlenmesi çok hızlı.motorun daha 10000km de olmasi da bir etkendir c3 150000 de.
ama bu kadar fark olurmu sizce?

turbo basınclarini ölçtüm
boş viteste
2000rpm de
yeni c4 1.5 psi
eski c3 1.0 psi

oldugunu gördüm.

ayni motora sahip iki araçta ayni devirde bu basınç farkı neden olur ?

C3 te ayrıca maksimum tork 1750 devirde degilde 2500 civarlarindaymiş gibi geliyor bana sanki. yani 1750 dd sanki maksimum torkunu veremiyor gibi hissediyorum,ancak c4 te 1750 cizgisi net bir sekilde belli.. Birde c3 2. viteste ani hızlanma yaparken 2700 3000 rpm de patinaja düşüyor...

yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



G
12 yıl (3189 mesaj)
Yarbay

Motorların ikiside 16V mi? İkisininde 92 beygir olduğuna emin misiniz?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
12 yıl (3291 mesaj)
Yarbay

wastegate hortumu çatlak yada yırtık olmasın ?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
12 yıl (1160 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: gyradel

Motorların ikiside 16V mi? İkisininde 92 beygir olduğuna emin misiniz?

evet ikiside 16V ,1.6 hacimli ve 92 bg lik motora sahip.



C
12 yıl (1160 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

herhangi bir catlak yada yırtık olsa üst devirlerde daha cok belli etmez mi kendini?cunku üst devirlerde toparliyor kendini motor alt devirlerde biraz cansızlık var.

ustalar bir sorunu yok gayet normal bu motor diyorlar ama var bir sacmalik.1.viteste patinaj cekmeyen arac 2 viteste gaza yuklenince patinaja düşüyor üstelik gaza basar basmaz da degil biraz sonra devir 3000 civarina gelince yapıyor bunu.lastiklerde sıfır ve basınclari tam olmasi gereken değerde ve orjinal ebatlarında.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @AirDream
C
12 yıl (2677 mesaj)
Yarbay

3 ün katalitik konvertör ü iyice dolmuş kurum bağlamış olabilir bu yüzden de belli bir çekiş kaybı yaşanır temizletirseniz veya değiştirirseniz bariz bir fark görebilirsiniz

ayrıca araçların ikisinde de intercooler var mı acaba bu da önemli bir faktör



G
12 yıl (3189 mesaj)
Yarbay

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine#DLD-416

1.6 motor hacminde farklı kodlara sahip motorlar var.

http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C3

Bu linkte ise C3 1.6 HDI için 90ps yazıyor ayrıca torku 2000 devirde maksimum değerde.Umarım linkler yardımcı olur.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
12 yıl (1160 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: gyradel

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine#DLD-416

1.6 motor hacminde farklı kodlara sahip motorlar var.

http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C3

Bu linkte ise C3 1.6 HDI için 90ps yazıyor ayrıca torku 2000 devirde maksimum değerde.Umarım linkler yardımcı olur.

http://www.automobile-catalog.com/car/2012/1451885/citroen_c4_hdi_90_attraction.html
http://www.automobile-catalog.com/make/citroen/c3_1gen/c3_1gen_series_ii_hatchback/2007.html

hocam linklerde de görüldüğü gibi yeni c4 SOHC yani 8V miş.eski c3 ise DOHC 16V miş.
peki bu durumda 8V daha mi iyidir :)kafam karıştı şimdi ,tam tersi olsa anlayacagim ama yeni motoru 8V e ye düşürmüşler



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.