Merhaba arkadaşlar Lenovo y560 bilgisayarımı menteşe sorunu ve sağ hoparlör çalışmaması vs. gibi nedenlerle servise verdim lakin şimdi keşke göndermez olaydım diyorum zira 3 haftadır servise mekik dokuyorum.
Servise ilk verdiğimde yazdığım sorunlar doğrultusunda bilgisayarın birçok parçasını değiştirilip iki gün içinde işlem tamamlandı. Değişen parçalar (sabit disk, alt kasa ve menteşeler, hoparlör, klavye ve lcd ekran). Servisten aldığımda ekranın sarı gösterdiğini fark ettim servise geri götürdüm lcd ekranı değiştirdiler. Bu arada ekran değişimi için yeni servis kaydı açılmadı. Cihazı teslim aldım bu defa ekranda bir sorun daha vardı videolarda ekran çizgi ve ya kare kare şekiller oluşuyordu ve bazı görüntülerde ekranda titreme vardı. Servise yine götürdüm iki gün sonra servis işlemi tamamlandı dediler gittim hiçbir şey yapılmamış. Teknik servisteki arkadaşa tarif ettim: “ekranda aa evet bir sorun” var dedi. Aynı gün içinde anakartı değiştirdi olmadı, yine ekranı değiştirdi olmadı, bios güncellemesi yaptım dedi sorun nispeten düzeldi. Ben de aldım bilgisayarı. Eve geldim bu defa bilgisayardan ses gelmiyor. Ne hoparlörden ne de kulaklıktan. Kulaklık çıkışında kırmızı bir ışık yanıyor ayrıca hoparlörden “pıt pıt pıt” diye ses geliyor. Format attım sürücülerini indirdim birçok şey denedim ama sorunu çözebilmiş değilim.
Bilgisayarı yarın 4. defa servise götüreceğim. İşin kritik yanı bilgisayarın garantisi 28 Aralık 2012 tarihinde sona eriyor.
Bilgisayardan iyice soğudum değişmeyen yeri kalmadı ve sürekli farklı farklı hatalar çıkması canımı çok sıkıyor. Garantisi bittikten sonra da böyle saçma sorunlar çıkarırsa bilgisayar elimde kalmış olacak. Değişim talep edemiyormuşum zira 4 defa servise gidip farklı parçaların değişmesi gerekiyormuş. Şimdi ben bu bilgisayarı kırıp atayım mı yani o derece sinirliyim.
Şimdi sizlere sorum bu kadar servis işlemi ardından yasal haklarım nelerdir? Sizce ne yapmam gerekir?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Bu 4 defa farklı parça değişimi lafına uyuz oluyorum farklı veya aynı olabilir.Kim demişse kılıfına uydurmasınlar yönetmelikte açıkça ibare var bilmeyen okusun.Servise götür yine birşey olacak sonuçta 4. defa götürmüş olursun adamlarda bezmiştir zaten para talebi belirt değişim değil,farklı markaya geçmeni tavsiye ederim.para talebi doğrultusunda sana rapor hazırlanacak kutulayıp sana verecekler aldığın yere gidip raporu ve faturayı ibraz edeceksin fatıuradaki tutar verilecek ondan sonra istediğin makineyi al,sıkıntı çıkarırlarsa senin servis fişleriyle birlikte tüketici mahkemesine gidip dava açma hakkın var kazanırsın.
Bu 4 defa farklı parça değişimi lafına uyuz oluyorum farklı veya aynı olabilir.Kim demişse kılıfına uydurmasınlar yönetmelikte açıkça ibare var bilmeyen okusun.Servise götür yine birşey olacak sonuçta 4. defa götürmüş olursun adamlarda bezmiştir zaten para talebi belirt değişim değil,farklı markaya geçmeni tavsiye ederim.para talebi doğrultusunda sana rapor hazırlanacak kutulayıp sana verecekler aldığın yere gidip raporu ve faturayı ibraz edeceksin fatıuradaki tutar verilecek ondan sonra istediğin makineyi al,sıkıntı çıkarırlarsa senin servis fişleriyle birlikte tüketici mahkemesine gidip dava açma hakkın var kazanırsın.
Nerede yazıyor hocam bahsettiginiz yönetmelik? Ben baktım ama bulamadım.
Bu 4 defa farklı parça değişimi lafına uyuz oluyorum farklı veya aynı olabilir.Kim demişse kılıfına uydurmasınlar yönetmelikte açıkça ibare var bilmeyen okusun.Servise götür yine birşey olacak sonuçta 4. defa götürmüş olursun adamlarda bezmiştir zaten para talebi belirt değişim değil,farklı markaya geçmeni tavsiye ederim.para talebi doğrultusunda sana rapor hazırlanacak kutulayıp sana verecekler aldığın yere gidip raporu ve faturayı ibraz edeceksin fatıuradaki tutar verilecek ondan sonra istediğin makineyi al,sıkıntı çıkarırlarsa senin servis fişleriyle birlikte tüketici mahkemesine gidip dava açma hakkın var kazanırsın.
aynı parçadeğişim değil o, aynı arızadan dolayı 3. defa servise giderse değişim hakkı doğar. sanayi bakanlığının sitesinde var girip okuyabilirsin.
Bu 4 defa farklı parça değişimi lafına uyuz oluyorum farklı veya aynı olabilir.Kim demişse kılıfına uydurmasınlar yönetmelikte açıkça ibare var bilmeyen okusun.Servise götür yine birşey olacak sonuçta 4. defa götürmüş olursun adamlarda bezmiştir zaten para talebi belirt değişim değil,farklı markaya geçmeni tavsiye ederim.para talebi doğrultusunda sana rapor hazırlanacak kutulayıp sana verecekler aldığın yere gidip raporu ve faturayı ibraz edeceksin fatıuradaki tutar verilecek ondan sonra istediğin makineyi al,sıkıntı çıkarırlarsa senin servis fişleriyle birlikte tüketici mahkemesine gidip dava açma hakkın var kazanırsın.
aynı parçadeğişim değil o, aynı arızadan dolayı 3. defa servise giderse değişim hakkı doğar. sanayi bakanlığının sitesinde var girip okuyabilirsin.
yönetmelikteki yeni düzenlemeyi yazıyorum 2011 tarihli güncel olanı budur 8. maddeyi okuyun arızanın bile aynı veya farklı olduğunu yazmıyor 1 yıl içerisinde 4defa arıza verirse ben parça değişim dediğime takılma arkadaşta parça değişimi olduğundan yazdım bu servise gittiğini gösterir parça değişsin değişmesin fark etmez bu arkadaşı dediğine bir yorumdu,tarihe dikkat edin senin dediğin 2003 tarihli olanı 3 defa değil 4 defadır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cengaver53 -- 20 Aralık 2012; 10:49:16 >
Lenovo y560 bilgisayarımı menteşe sorunu ve sağ hoparlör çalışmaması vs. gibi nedenlerle servise verdim lakin şimdi keşke göndermez olaydım diyorum zira 3 haftadır servise mekik dokuyorum.
Servise ilk verdiğimde yazdığım sorunlar doğrultusunda bilgisayarın birçok parçasını değiştirilip iki gün içinde işlem tamamlandı. Değişen parçalar (sabit disk, alt kasa ve menteşeler, hoparlör, klavye ve lcd ekran).
Servisten aldığımda ekranın sarı gösterdiğini fark ettim servise geri götürdüm lcd ekranı değiştirdiler. Bu arada ekran değişimi için yeni servis kaydı açılmadı.
Cihazı teslim aldım bu defa ekranda bir sorun daha vardı videolarda ekran çizgi ve ya kare kare şekiller oluşuyordu ve bazı görüntülerde ekranda titreme vardı. Servise yine götürdüm iki gün sonra servis işlemi tamamlandı dediler gittim hiçbir şey yapılmamış. Teknik servisteki arkadaşa tarif ettim: “ekranda aa evet bir sorun” var dedi. Aynı gün içinde anakartı değiştirdi olmadı, yine ekranı değiştirdi olmadı, bios güncellemesi yaptım dedi sorun nispeten düzeldi.
Ben de aldım bilgisayarı. Eve geldim bu defa bilgisayardan ses gelmiyor. Ne hoparlörden ne de kulaklıktan. Kulaklık çıkışında kırmızı bir ışık yanıyor ayrıca hoparlörden “pıt pıt pıt” diye ses geliyor. Format attım sürücülerini indirdim birçok şey denedim ama sorunu çözebilmiş değilim.
Bilgisayarı yarın 4. defa servise götüreceğim. İşin kritik yanı bilgisayarın garantisi 28 Aralık 2012 tarihinde sona eriyor.
Bilgisayardan iyice soğudum değişmeyen yeri kalmadı ve sürekli farklı farklı hatalar çıkması canımı çok sıkıyor. Garantisi bittikten sonra da böyle saçma sorunlar çıkarırsa bilgisayar elimde kalmış olacak.
Değişim talep edemiyormuşum zira 4 defa servise gidip farklı parçaların değişmesi gerekiyormuş. Şimdi ben bu bilgisayarı kırıp atayım mı yani o derece sinirliyim.
Şimdi sizlere sorum bu kadar servis işlemi ardından yasal haklarım nelerdir? Sizce ne yapmam gerekir?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.