Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
15
Cevap
25416
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Egsozdan yağ damlarmı?
G
19 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Herkese selam! arkadaşlar c max tdci 'nin egsozundan park ettikten sonra yeşil siyah 2veya 3 damla yere yağa benzer sıvı damlıyor ve yerdede kurumuyor. Egsozun çıkış'ıda yağlı yağlı . Bunun ne olduğunu bilen varmı. Servise sordum ne olduğunu bilmiyorlar. Motorun çalışmasında , performansda , motoryağı,motorsuyunda ve yakıt tüketiminde bir problem yok. Arabanın alındığı ilk günlerdede bu sıvı damlıyordu ama daha yeşilimsiydi . O günlerde servis egsozun içideki elyaf ısı'dan dolaysı yanıyor demişti ama 18000 km oldu hala geçmedi . Yardımcı olacaklara şimdiden çok teşekkür ederim.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



T
19 yıl
Yarbay

öncelikle şunu söylemek lazım..egzozdan yağ damlamaz..yağ eğer yanıyorsa egzozdan atılan mavi renkli duman olarak açığa çıkar..egzozdan su damlayabilir..ki bu da motorun verimli çalıştığının bir göstergesidir..sizin olayınızda egzozdan damlayan sıvının bir kaynağı yoktur..yani bildiğimiz gibi egzoz motor çıkışıdır..motor mazot yakar veya arıza varsa yağ yakar..dolayısıyla her iki durumda da bahsettiğiniz renkte ve kıvamda bir sıvı oluşmaz..aklıma gelen tek ihtimal var..yüksek sıkıştırma oranı sonucunda yanmamış veya yanmaktan kurtulmuş olan az miktarda motorinin katalizörden geçip son susturucuda birikmesi ve dışarı damlaması..önemli bir olay olduğunu zannetmiyorum..diğer taraftan bildiğiniz gibi mazotun yapısında yağ da vardır..yeni nesil dizellerde emisyon olayları dolayısıyla bu yağ yakılmadan dışarı atılır..eğer farklı bir yerden benzin aldıysanız(eurodizel harici) bu gibi sorunlar olabilir


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
19 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

öncelikle şunu söylemek lazım..egzozdan yağ damlamaz..yağ eğer yanıyorsa egzozdan atılan mavi renkli duman olarak açığa çıkar..egzozdan su damlayabilir..ki bu da motorun verimli çalıştığının bir göstergesidir..sizin olayınızda egzozdan damlayan sıvının bir kaynağı yoktur..yani bildiğimiz gibi egzoz motor çıkışıdır..motor mazot yakar veya arıza varsa yağ yakar..dolayısıyla her iki durumda da bahsettiğiniz renkte ve kıvamda bir sıvı oluşmaz..aklıma gelen tek ihtimal var..yüksek sıkıştırma oranı sonucunda yanmamış veya yanmaktan kurtulmuş olan az miktarda motorinin katalizörden geçip son susturucuda birikmesi ve dışarı damlaması..önemli bir olay olduğunu zannetmiyorum..diğer taraftan bildiğiniz gibi mazotun yapısında yağ da vardır..yeni nesil dizellerde emisyon olayları dolayısıyla bu yağ yakılmadan dışarı atılır..eğer farklı bir yerden benzin aldıysanız(eurodizel harici) bu gibi sorunlar olabilir
Türbülans selam! Yeni nesil emisyon ve Eoro diesel biraz daha açarmısın.yazdıkların bana çok mantıklı geldi eğer mazottaki bulunan çok az miktardaki yağlar yakılırsa hava kirlili oluşuyor ve özellikle yakılmaması sağlanıyor bunumu demek istedin. Bu konuyu nerde inceledin detaylı bilgi nerde var?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 2 Mayıs 2006; 21:14:13 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
19 yıl
Yarbay

bundan 2 yıl öncesinde bizim memlekette bildiğimiz motorin tek tip motorindi..yani mazot dediğimiz yakıttı..fakat o yıllarda avrupada avrupa birliği çevre düzenleme kanunları paralelinde çevre kirliliği yaratmayacak veya minimum çevre kirliliği yaratacak yakıt kriterleri koydu..örneğin almanyada bizim 2 sene önce kullandığımız motorin traktörlerde bile kullanılamıyordu..bu kriterler euro2,euro3 ve en son önümüzdeki sene yürürlüğe girecek euro4 normları adı altında bir dizi gelişim geçirdi..buradaki 2-3-4 numaraları emisyon ölçümleridir..yani sayı yükseldikçe çevre kirliliği oranı azaldı..şu anda avrupa da üretilen tüm dizel motorlar euro4 normunu karşılamaktadır..bu durum yakıt pompalarına kaliteli mazot olarak ve eurodizel adı altında yansıdı..yani avrupa birliği normlarını karşılayan dizel yakıtları olarak piyasaya girdi..bu yakıtlar çevre kirliliğine yol açmadığı gibi motoru da temiz tutmaktaydı..bu yakıtların ülkemize girişi avrupadan daha geç olduğundan bazı otomobil firmaları(örneğin toyota) dizel motor modellerini ülkemiz piyasasına sunmakta biraz tereddüt ettiler..ama son 1 yılda ülkemizdeki yakıt kalitesi avrupa birliği normlarını karşıladığından dizel bir sürü motor seçeneği piyasaya sürüldü..işte yeni nesil dizel kavramı buradan çıktı..yani eski mazotla çalışan dizeller değil avrupa birliği kriterlerine uygun yakıtla çalışan dizeller..bu arabalarda minimum euro3 dizel kullanmak gerekiyor..ki sizin aracınız da aynı özelliklerde...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
19 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

bundan 2 yıl öncesinde bizim memlekette bildiğimiz motorin tek tip motorindi..yani mazot dediğimiz yakıttı..fakat o yıllarda avrupada avrupa birliği çevre düzenleme kanunları paralelinde çevre kirliliği yaratmayacak veya minimum çevre kirliliği yaratacak yakıt kriterleri koydu..örneğin almanyada bizim 2 sene önce kullandığımız motorin traktörlerde bile kullanılamıyordu..bu kriterler euro2,euro3 ve en son önümüzdeki sene yürürlüğe girecek euro4 normları adı altında bir dizi gelişim geçirdi..buradaki 2-3-4 numaraları emisyon ölçümleridir..yani sayı yükseldikçe çevre kirliliği oranı azaldı..şu anda avrupa da üretilen tüm dizel motorlar euro4 normunu karşılamaktadır..bu durum yakıt pompalarına kaliteli mazot olarak ve eurodizel adı altında yansıdı..yani avrupa birliği normlarını karşılayan dizel yakıtları olarak piyasaya girdi..bu yakıtlar çevre kirliliğine yol açmadığı gibi motoru da temiz tutmaktaydı..bu yakıtların ülkemize girişi avrupadan daha geç olduğundan bazı otomobil firmaları(örneğin toyota) dizel motor modellerini ülkemiz piyasasına sunmakta biraz tereddüt ettiler..ama son 1 yılda ülkemizdeki yakıt kalitesi avrupa birliği normlarını karşıladığından dizel bir sürü motor seçeneği piyasaya sürüldü..işte yeni nesil dizel kavramı buradan çıktı..yani eski mazotla çalışan dizeller değil avrupa birliği kriterlerine uygun yakıtla çalışan dizeller..bu arabalarda minimum euro3 dizel kullanmak gerekiyor..ki sizin aracınız da aynı özelliklerde...

Türbülans bunların hepsi doğru. O halde chiptuning yaptıranlar mazottaki az miktarda bulunan yağlarıda yakıyorlar. Çünki 90 km hızlarda chiptuning' li araçların sarfiyatının 0,5 litre düştüğü yazılıyor çiziliyor. Valla yazdıklarından sonra rahatladım. Daha önce başka topikte kesinlikle chiptuning yaptırmıyacağım diye yazmıştım ne kadar doğru yazmışım şimdi daha iyi anlıyorum. Motor mühendisleri bizim için en doğru ayarları zaten buluyorlar.Eğer mahsuru yoksa mesleğini sorabilirmiyim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 2 Mayıs 2006; 21:31:28 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
19 yıl
Yarbay

Bu renkli sıvı yakıt aldığın şiketin markörü olabilir belki, aracın çiğ yakıt atıyorsa bu renkli markör kendini belli etmiş olabilir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
19 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: g.m.y.

quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

bundan 2 yıl öncesinde bizim memlekette bildiğimiz motorin tek tip motorindi..yani mazot dediğimiz yakıttı..fakat o yıllarda avrupada avrupa birliği çevre düzenleme kanunları paralelinde çevre kirliliği yaratmayacak veya minimum çevre kirliliği yaratacak yakıt kriterleri koydu..örneğin almanyada bizim 2 sene önce kullandığımız motorin traktörlerde bile kullanılamıyordu..bu kriterler euro2,euro3 ve en son önümüzdeki sene yürürlüğe girecek euro4 normları adı altında bir dizi gelişim geçirdi..buradaki 2-3-4 numaraları emisyon ölçümleridir..yani sayı yükseldikçe çevre kirliliği oranı azaldı..şu anda avrupa da üretilen tüm dizel motorlar euro4 normunu karşılamaktadır..bu durum yakıt pompalarına kaliteli mazot olarak ve eurodizel adı altında yansıdı..yani avrupa birliği normlarını karşılayan dizel yakıtları olarak piyasaya girdi..bu yakıtlar çevre kirliliğine yol açmadığı gibi motoru da temiz tutmaktaydı..bu yakıtların ülkemize girişi avrupadan daha geç olduğundan bazı otomobil firmaları(örneğin toyota) dizel motor modellerini ülkemiz piyasasına sunmakta biraz tereddüt ettiler..ama son 1 yılda ülkemizdeki yakıt kalitesi avrupa birliği normlarını karşıladığından dizel bir sürü motor seçeneği piyasaya sürüldü..işte yeni nesil dizel kavramı buradan çıktı..yani eski mazotla çalışan dizeller değil avrupa birliği kriterlerine uygun yakıtla çalışan dizeller..bu arabalarda minimum euro3 dizel kullanmak gerekiyor..ki sizin aracınız da aynı özelliklerde...

Türbülans bunların hepsi doğru. O halde chiptuning yaptıranlar mazottaki az miktarda bulunan yağlarıda yakıyorlar. Çünki 90 km hızlarda chiptuning' li araçların sarfiyatının 0,5 litre düştüğü yazılıyor çiziliyor. Valla yazdıklarından sonra rahatladım. Daha önce başka topikte kesinlikle chiptuning yaptırmıyacağım diye yazmıştım ne kadar doğru yazmışım şimdi daha iyi anlıyorum. Motor mühendisleri bizim için en doğru ayarları zaten buluyorlar.Eğer mahsuru yoksa mesleğini sorabilirmiyim.


ben tıp doktoruyum dostum..ama 10 yıldır bir hastalığım var...piyasada yayınlanan tüm otomobil dergilerini hiç kaçırmadan takip ederim...dergi arşivim evin bir odasına sığmamakta artık..bilgi paylaşılmak içindir zaten...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
19 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

Bu renkli sıvı yakıt aldığın şiketin markörü olabilir belki, aracın çiğ yakıt atıyorsa bu renkli markör kendini belli etmiş olabilir.

Opetin böyle sıvı ve koku markörü varmı. Bunu nerden araştrabildin. Çünku karekteristik bir kokuda var sanki bozulmuş parfüm gibi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
19 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: türbülans


quote:

Orjinalden alıntı: g.m.y.

quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

bundan 2 yıl öncesinde bizim memlekette bildiğimiz motorin tek tip motorindi..yani mazot dediğimiz yakıttı..fakat o yıllarda avrupada avrupa birliği çevre düzenleme kanunları paralelinde çevre kirliliği yaratmayacak veya minimum çevre kirliliği yaratacak yakıt kriterleri koydu..örneğin almanyada bizim 2 sene önce kullandığımız motorin traktörlerde bile kullanılamıyordu..bu kriterler euro2,euro3 ve en son önümüzdeki sene yürürlüğe girecek euro4 normları adı altında bir dizi gelişim geçirdi..buradaki 2-3-4 numaraları emisyon ölçümleridir..yani sayı yükseldikçe çevre kirliliği oranı azaldı..şu anda avrupa da üretilen tüm dizel motorlar euro4 normunu karşılamaktadır..bu durum yakıt pompalarına kaliteli mazot olarak ve eurodizel adı altında yansıdı..yani avrupa birliği normlarını karşılayan dizel yakıtları olarak piyasaya girdi..bu yakıtlar çevre kirliliğine yol açmadığı gibi motoru da temiz tutmaktaydı..bu yakıtların ülkemize girişi avrupadan daha geç olduğundan bazı otomobil firmaları(örneğin toyota) dizel motor modellerini ülkemiz piyasasına sunmakta biraz tereddüt ettiler..ama son 1 yılda ülkemizdeki yakıt kalitesi avrupa birliği normlarını karşıladığından dizel bir sürü motor seçeneği piyasaya sürüldü..işte yeni nesil dizel kavramı buradan çıktı..yani eski mazotla çalışan dizeller değil avrupa birliği kriterlerine uygun yakıtla çalışan dizeller..bu arabalarda minimum euro3 dizel kullanmak gerekiyor..ki sizin aracınız da aynı özelliklerde...

Türbülans bunların hepsi doğru. O halde chiptuning yaptıranlar mazottaki az miktarda bulunan yağlarıda yakıyorlar. Çünki 90 km hızlarda chiptuning' li araçların sarfiyatının 0,5 litre düştüğü yazılıyor çiziliyor. Valla yazdıklarından sonra rahatladım. Daha önce başka topikte kesinlikle chiptuning yaptırmıyacağım diye yazmıştım ne kadar doğru yazmışım şimdi daha iyi anlıyorum. Motor mühendisleri bizim için en doğru ayarları zaten buluyorlar.Eğer mahsuru yoksa mesleğini sorabilirmiyim.


ben tıp doktoruyum dostum..ama 10 yıldır bir hastalığım var...piyasada yayınlanan tüm otomobil dergilerini hiç kaçırmadan takip ederim...dergi arşivim evin bir odasına sığmamakta artık..bilgi paylaşılmak içindir zaten...
Bizde Doktor ailsiyiz . Zaten ancak bir doktor bu kadar detaylı bilgere sahip olabilirdi . Doktorların insanlığa kendini feda ettiğini bir doktor babası olarak çok iyi biliyorum.



T
19 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: g.m.y.


quote:

Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

Bu renkli sıvı yakıt aldığın şiketin markörü olabilir belki, aracın çiğ yakıt atıyorsa bu renkli markör kendini belli etmiş olabilir.

Opetin böyle sıvı ve koku markörü varmı. Bunu nerden araştrabildin. Çünku karekteristik bir kokuda var sanki bozulmuş parfüm gibi.


Evet Opet'in özel renkli markörü var ama yeşil midir ya da ondan mı kaynaklanır bilmiyorum.

444 61 38 numaralı telefondan Opet Müşteri Hizmetleri'ni arayıp markörlerinin rengini sor, en azından yeşil renkse doğru yoldasın demektir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
19 yıl
Binbaşı

Conta yanması veya kaçak olduğu zamanda bazen antifirizli su ve yağ atar genelde yeşil olur....Dizel araçlarda olurmu bilmiyorum.... Benzinli arabada başıma gelmişti


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
19 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: Cela Soylu

Conta yanması veya kaçak olduğu zamanda bazen antifirizli su ve yağ atar genelde yeşil olur....Dizel araçlarda olurmu bilmiyorum.... Benzinli arabada başıma gelmişti

Yağ azalma , antıfriz azalma veye birbirine karışma gibi ve beyaz duman atma gibi durumlar yok onun için ihtimal çok az.Yinede teşekkürler.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
19 yıl
Yarbay

g.m.y. Opet'in markörünün rengini öğrenebildin mi?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
19 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

g.m.y. Opet'in markörünün rengini öğrenebildin mi?

nayır


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
19 yıl
Yarbay

yağ yakan araçların dışında eksozdan yağ atması şöyle yorumlanabilir. yakıtın yanma odasında tam olarak yanamadığını yani mazotun içindeki yağlayıcı maddeler (mineral yağlar)
eksozdan çıkan kurum+su+yağ beklenmedik bir durum değildir.(ama normalde çok yüksek bir yağ çıkışı olmaz)
eksozun düşmanı
su ...çürütür.
kurum+yağ...gözenekleri tıkar elyafın özelliğini yok eder


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
19 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: serkes1

yağ yakan araçların dışında eksozdan yağ atması şöyle yorumlanabilir. yakıtın yanma odasında tam olarak yanamadığını yani mazotun içindeki yağlayıcı maddeler (mineral yağlar)
eksozdan çıkan kurum+su+yağ beklenmedik bir durum değildir.(ama normalde çok yüksek bir yağ çıkışı olmaz)
eksozun düşmanı
su ...çürütür.
kurum+yağ...gözenekleri tıkar elyafın özelliğini yok eder


BU DRUMDA MAZOTUN İZLEDİĞİ YOLDA KRUM OLUŞUP YANMAYAN YAĞLARLA BİRLESMEMESİ GEREKİYOR. KRUM OLUŞTURMAYAN MAZOTTA EURODİESEL . ESKİ MAZOTTA BU KÜKÜRT ORANI 7500 FALAN. DEĞİŞİK MARKA EURODİESELLERDE BU ORAN 45 OLMUŞ 55 OLMUŞ NE FARK EDER. 7500 'e ÇOK VAR ONUN İÇİN ŞU MARKA BU MARKA DAHA İYİ DEMEYE GEREK YOK , HERHALDE EURODİESEL ALTINDA SATILAN DEĞİŞİK MARKALAR BU E 590 NORMU YERİNE GETİRİYORDUR O HALDE BEN NİYE OPET'E ZORUNLU OLAYIM.YANLIŞ DÜŞÜNCEYEMİ YÖNELDİM ACABA.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.