Selam arkadaşlar. Bir kaç hafta önce anlamlı bir km. yi geride bıraktım. İlk 100, 1000, 10000, 20000, 30000, ....... 50000, 60000,........... 88888, 90000, 100000, 111111, 120000 ve 123456. km'yi bir kaç hafta önce gördüm ve o görüntüyü fotoğrafladım. Hedefim 250000 km. En az bir 4-5 sene daha kullanacağım için 250 bini rahatça görürüm. Bu aralar triger kayışı + devir daim pompası, ön fren balataları ve diskler değişecek ve ondan sonra devam yine. Şu an 124500 küsür km. deyim.
Triger değişimi için biraz geç kalmadınız mı hocam? Yoksa 60 bin ve katlarında mı değiştiriyorsunuz?
Trigeri şöyle anlatayım.
2009 yılı Temmuz ayında 41 bininci km de iken değiştirmiştim. Bodruma tatile gidiyordum ve bakıma soktum arabayı. 4 yıl zamanı dolmuş, değiştirelim dediler tamam dedim. Huylandım çünkü ve malum yola gideceğim deyip değiştirdim. Ancak devir daim pompasını değiştirmedi Acıbademde ki o meşhur servis. Bunun cezasını 2011 yılında 62 bin km. de tekrar trigeri değiştirerek ödedim. Çünkü devir daim pompam su kaçırmaya başladı ve mecburen 62 bininci km. de ve 2011 yılı Ocak ayında ikinci kez triger değişti. Tabi devir daim pompasıda değişti. Zaten o pompa yüzünden değişti triger. Şimdi Km bazında bu arabanın 120 bin de trigerinin değişmesi gerek. Veya 4 yıl sonra tekrar. Hangisi önce dolarsa. E malum, benim km. önce doldu. ve bu hafta triger değişecek. Önümüz bayram, bir yerlere gidersek motoru yere indirmeyelim. Tabi devir daim pompasınıda değiştireceğim. Zaten 41 bin km'den sonra evimin yakınında ki Reno servisine gidiyorum. Fren disklerinide ilk 60 bin km'de değiştirmiştim. Şimdi ikinci kez bir daha değiştirmiş olacağım. Çok şükür debriyaj balatam aynı. Değişmedi, bir müddet dahada değişmez inşallah. Zaten kullanıma bağlı bu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 15 Ekim 2012; 9:33:30 >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >