Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
5
Cevap
12567
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Ön tekerin yükünü hangi parça taşır? Salıncak mı, aks mı, rot mu, veya?
T
13 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Ön tekerin yükünü hangi parça taşır? Salıncak mı, aks mı, rot mu, veya bir başka parça mı? Seyir halinde hangisinin arızası en tehlikelidir?

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



L
13 yıl
Yarbay

Askı ve süspansiyon sistemi kuvvetin büyük kısmının karşılandığı bölümlerdir. Buna ek olarak kontrol çubuğu gibi parçalar varsa kuvvet taşımada yardımcı olurlar. Kuvvetin en çok karşılandığı bölüm ise süspansiyon sistemidir.



A
13 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Timya

Ön tekerin yükünü hangi parça taşır? Salıncak mı, aks mı, rot mu, veya bir başka parça mı? Seyir halinde hangisinin arızası en tehlikelidir?

Arabadan arabaya değişmek ile beraber, çoğunlukla kullanılan önden çekişli araçların bir çoğunda şöyledir.

Ön tekerin yükünü öncelikle bijonlar taşır.
Sonrasında porya içerisindeki rulman taşır.
Sonrasında porya taşır.
(Aks mili poryaya bağlıdır fakat hareketli, mafsallı kayar bir parça olduğu için yük almaz.)
Porya ön aks taşıyıcıya( direksiyon mafsalı) aktarır.
Ön aks taşıyıcı rot başları ile salıncağa aktarır.
Helezon denilen yay da salıncağa bağlıdır ve yükü en son o görür ve yine salıncağa bağlı amortisör yardımıyla sönümler.


Aracın durduğu yerdeki yükünü bu parçalar taşırken, hareket halinde oluşan kuvvetler bütün parçalara zaman zaman tesir ederler.
Viraj dönerken tüm bu parçalar yetersiz kalır ve viraj denge çubuğu oluşan kuvveti diğer tekere de ileterek sistemi destekler.


En kritik parça, en mühim parça hangisidir derseniz

güncel araçlarda bijon kesmeye fazla rastlanmıyor, birisi kesilse diğerleri siz fark edene kadar idare eder.
Bilya ( rulman ) bozulmaya başladığını sesiyle, vuruntusuyla belli eder.
Ön düzen sisteminde lastikler bağlantı elemanlarından önce eskiyecek şekilde yapılırlar ve önden çukurlara düşünce sesler gelmeye başlayınca götürüp rotları yenilersiniz.

Rot başları ve direksiyon rotu en tehlikelisi sayılabilir,çoğu araçta kurşun kalemden biraz kalındır ve çıktığında, kırıldığında tekeriniz boşa çıkar, aracınız kontrolden çıkar. Bu bir virajda olabilir, uçurum kenarında olabilir, hızlı akan bir trafikte olabilir.
Ön tekeri içe doğru dönmüş, kırılmış araçlara sahit olmuşsunuzdur.


Videoyu izlemek için tıklayınız



Lastiklere, rot kollarına, rot başlarına, direksiyon rotuna dikkat etmeliyiz. Bu parçaların durumunu bilmediğimiz ikinci el araçlarla, kondisyonunu iyi bilmediğimiz diğer araçlarla hız yapmamalıyız. Bu parçaları alırken muadil parçalar yerine çin malı parçalar yerine mümkün mertebe orijinal veya kaliteli yerli malı parçalar tercih etmeliyiz. Kazalar sonunda araçlar parçalandığı için, herkes te öldüğü için kazanın sebepleri çok gün yüzüne çıkmaz fakat çoğu kazanın sebebi bunlardır. Kimse "dur bir de karşı yola geçeyim" diye direksiyonu karşı yola kırmıyor, kafa kafaya çarpışmıyor. Bu parçalar yorulurlar ve nerede kırılacaklarını kimse bilemez. Aşırı hız yapıyorsanız yarım saniye içinde herkes ölür, hiç kabahati olmayanlar da ölür.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 28 Ağustos 2012; 16:25:13 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
13 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: aktuz

quote:

Orijinalden alıntı: Timya

Ön tekerin yükünü hangi parça taşır? Salıncak mı, aks mı, rot mu, veya bir başka parça mı? Seyir halinde hangisinin arızası en tehlikelidir?

Arabadan arabaya değişmek ile beraber, çoğunlukla kullanılan önden çekişli araçların bir çoğunda şöyledir.

Ön tekerin yükünü öncelikle bijonlar taşır.
Sonrasında porya içerisindeki rulman taşır.
Sonrasında porya taşır.
(Aks mili poryaya bağlıdır fakat hareketli, mafsallı kayar bir parça olduğu için yük almaz.)
Porya ön aks taşıyıcıya( direksiyon mafsalı) aktarır.
Ön aks taşıyıcı rot başları ile salıncağa aktarır.
Helezon denilen yay da salıncağa bağlıdır ve yükü en son o görür ve yine salıncağa bağlı amortisör yardımıyla sönümler.


Aracın durduğu yerdeki yükünü bu parçalar taşırken, hareket halinde oluşan kuvvetler bütün parçalara zaman zaman tesir ederler.
Viraj dönerken tüm bu parçalar yetersiz kalır ve viraj denge çubuğu oluşan kuvveti diğer tekere de ileterek sistemi destekler.


En kritik parça, en mühim parça hangisidir derseniz

güncel araçlarda bijon kesmeye fazla rastlanmıyor, birisi kesilse diğerleri siz fark edene kadar idare eder.
Bilya ( rulman ) bozulmaya başladığını sesiyle, vuruntusuyla belli eder.
Ön düzen sisteminde lastikler bağlantı elemanlarından önce eskiyecek şekilde yapılırlar ve önden çukurlara düşünce sesler gelmeye başlayınca götürüp rotları yenilersiniz.

Rot başları ve direksiyon rotu en tehlikelisi sayılabilir,çoğu araçta kurşun kalemden biraz kalındır ve çıktığında, kırıldığında tekeriniz boşa çıkar, aracınız kontrolden çıkar. Bu bir virajda olabilir, uçurum kenarında olabilir, hızlı akan bir trafikte olabilir.
Ön tekeri içe doğru dönmüş, kırılmış araçlara sahit olmuşsunuzdur.


Videoyu izlemek için tıklayınız



Lastiklere, rot kollarına, rot başlarına, direksiyon rotuna dikkat etmeliyiz. Bu parçaların durumunu bilmediğimiz ikinci el araçlarla, kondisyonunu iyi bilmediğimiz diğer araçlarla hız yapmamalıyız. Bu parçaları alırken muadil parçalar yerine çin malı parçalar yerine mümkün mertebe orijinal veya kaliteli yerli malı parçalar tercih etmeliyiz. Kazalar sonunda araçlar parçalandığı için, herkes te öldüğü için kazanın sebepleri çok gün yüzüne çıkmaz fakat çoğu kazanın sebebi bunlardır. Kimse "dur bir de karşı yola geçeyim" diye direksiyonu karşı yola kırmıyor, kafa kafaya çarpışmıyor. Bu parçalar yorulurlar ve nerede kırılacaklarını kimse bilemez. Aşırı hız yapıyorsanız yarım saniye içinde herkes ölür, hiç kabahati olmayanlar da ölür.

Süper cevap oldu, teşekkürler.. Merak ettiğim de tam bunlardı. Gerçekten çok önem arz eden, hayati parçalar bunlar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
9 yıl
Yarbay

Yedek parça olarak bir rotil var birde rotilinde bağlı olduğu rotbaşı var (rotil dahil), rotilde boşluk olduğunda rotil imi değiştirelim yoksa rotbaşını (rotille birlikte olan parça)mı ?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
N
9 yıl
Yüzbaşı

rotilin bağlı olduğu rot başı değil salıncaktır.
rot başı ve salıncak farklı parçalardır



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.