Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
95
Cevap
3461
Tıklama
0
Öne Çıkarma
ÖTV motor büyüklüğüne göre değil segmente göre alınsın
C
14 yıl (5077 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

O zaman bence çok daha adil olur.

Örneğin

B ve C Segment = %34 ÖTV

D = %80

E = %130

gibi


Böylece D ve E segmentinde 1.2, 1.4 gibi saçma motorları görmenin önüne geçilir diye düşünüyorum. Bu motor büyüklüğüne göre ÖTV koymak adil bir uyguluma değil, aracın kasası aynı, 1.6 koyunca %34 ÖTV, 2.1 motor koyunca %130 ötv, resmen saçmalık bu.

Maliye bakanlığına dilekçe yazdım bu konuda umarım dikkate alırlar.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



T
14 yıl (1830 mesaj)
Binbaşı

Konuyla alakasız ama segmentler neye göre belirleniyor?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
D
14 yıl (5637 mesaj)
Yarbay

daha kesin bi cozum var soktumunun coktu cokucek abnin basimiza sardigi otv hic alinmasin.



S
14 yıl (8359 mesaj)
Yarbay

Otomobilleri net olarak sınıflandırmak için hangi kriterlerin dikkate alınması gerektiğini ortaya koyabilirseniz olur. Ama bu kriterleri ortaya koyamazsınız. Çünkü birçok aracın hangi sınıfta olduğu halen tartışmalı.

Bir hukuk devletinde net olmayan kriterler üzerinden vergi alamazsınız.

Örnek: Volvo S40 C sınıfı mı, D sınıfı mı? Hadi buyrun...


Bu mesaja 4 cevap geldi.
C
14 yıl (5077 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Otomobilleri net olarak sınıflandırmak için hangi kriterlerin dikkate alınması gerektiğini ortaya koyabilirseniz olur. Ama bu kriterleri ortaya koyamazsınız. Çünkü birçok aracın hangi sınıfta olduğu halen tartışmalı.

Bir hukuk devletinde net olmayan kriterler üzerinden vergi alamazsınız.

Örnek: Volvo S40 C sınıfı mı, D sınıfı mı? Hadi buyrun...

Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır.

Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
14 yıl (2064 mesaj)
Binbaşı

segment objetkif bir ölçüt olmadığından böyle bir vergi ssitemi mümkün değil. misal devlet superb için e segmenti diyecek ama skoda hayır d segmenti diyecek.

vergilendirme de motor hacmi de de salakça bir ölçüt çünkü 100.000 TL'lik 1.4 motorlu VW CC'nin vergisi ile 50.000 TL'lik Chevrolet 2.0 cruze'dan düşük!!!

Araç fiyatı da vergi için iyi bir ölçüm değil. Misal 100.000 TL üstünün vergisi yüksek olsun dersin bu sefer tüm üretcikler donajımı kısıp fiyatı 100.000 altına çeker.

Aslında bu işin doğrusu tüm segmentler için aynı verginin alınmasıdır. Normali de sadece %18 KDV almak hadi bir de %1 veya %2 oranında yoıl kullanım ya da çevre kirletme vergisi al etsin %20.

Ama bizim devlet başka hiçbir ülkede olmayacak şekilde mtoro hacmine göre farklı vergi alıyor.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
S
14 yıl (8359 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Caipirinha
Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır.

Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz.

Oldu. Ben MB'ye yazı yazıp, S-serisinin hangi sınıf olduğunu soracağım. MB de bana "A-Sınıfı" deyince, onun üzerinden vergi alacağım.

S40, C-sınıfı araçların çoğundan üstün, D-sınıfı araçların çoğuna yakın bir araçtır. Sınıflandırma için bugüne kadar ortaya konulmuş, kesin bir kriter YOK.

Gidin biraz hukuk mantığı öğrenin. Bir kişi, bu dediğinizi dava ettiği anda bu sistem biter. Zaten hukuka uygun olmadığı bu kadar açık olan bir düzenleme de yürürlüğe girmez!


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
14 yıl (2371 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Otomobilleri net olarak sınıflandırmak için hangi kriterlerin dikkate alınması gerektiğini ortaya koyabilirseniz olur. Ama bu kriterleri ortaya koyamazsınız. Çünkü birçok aracın hangi sınıfta olduğu halen tartışmalı.

Bir hukuk devletinde net olmayan kriterler üzerinden vergi alamazsınız.

Örnek: Volvo S40 C sınıfı mı, D sınıfı mı? Hadi buyrun...

Bence D sınıfıdır Volvo S40 boyut olarak bakıldığı zaman bence de C sınıfı gibi durmakta ama onun muadiller Jaguar X-Type, Audi A4, BMW 3 vs. "BENCE"


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
14 yıl (5077 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

quote:

Orijinalden alıntı: Caipirinha
Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır.

Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz.

Oldu. Ben MB'ye yazı yazıp, S-serisinin hangi sınıf olduğunu soracağım. MB de bana "A-Sınıfı" deyince, onun üzerinden vergi alacağım.

S40, C-sınıfı araçların çoğundan üstün, D-sınıfı araçların çoğuna yakın bir araçtır. Sınıflandırma için bugüne kadar ortaya konulmuş, kesin bir kriter YOK.

Gidin biraz hukuk mantığı öğrenin. Bir kişi, bu dediğinizi dava ettiği anda bu sistem biter. Zaten hukuka uygun olmadığı bu kadar açık olan bir düzenleme de yürürlüğe girmez!

Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır.

Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti.

Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter.


Bu mesaja 3 cevap geldi.
S
14 yıl (6857 mesaj)
Yarbay

Çok şey söylemek istiyorum, söylemiyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
14 yıl (17369 mesaj)
Yarbay

Size belki ütopik geliyor ama ÖTV de kalkacak.
90 senedir Cumhuriyet ÖTV ile yaşamadı, vergi toplanmaya başlayınca bunun da sonu gelecek.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
S
14 yıl (8359 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Caipirinha
Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır.

Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti.

Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter.

Şu an bizim B-sınıfı dediğimiz araçlardan bazılarının, bazı C-sınıfı araçlardan daha uzun dingil mesafesi olduğunu biliyor musunuz?

O zaman "sınıfa göre vergi" değil, "dingil mesafesine göre vergi" diyeceksiniz.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
14 yıl (5077 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: ohara

segment objetkif bir ölçüt olmadığından böyle bir vergi ssitemi mümkün değil. misal devlet superb için e segmenti diyecek ama skoda hayır d segmenti diyecek.

vergilendirme de motor hacmi de de salakça bir ölçüt çünkü 100.000 TL'lik 1.4 motorlu VW CC'nin vergisi ile 50.000 TL'lik Chevrolet 2.0 cruze'dan düşük!!!

Araç fiyatı da vergi için iyi bir ölçüm değil. Misal 100.000 TL üstünün vergisi yüksek olsun dersin bu sefer tüm üretcikler donajımı kısıp fiyatı 100.000 altına çeker.

Aslında bu işin doğrusu tüm segmentler için aynı verginin alınmasıdır. Normali de sadece %18 KDV almak hadi bir de %1 veya %2 oranında yoıl kullanım ya da çevre kirletme vergisi al etsin %20.

Ama bizim devlet başka hiçbir ülkede olmayacak şekilde mtoro hacmine göre farklı vergi alıyor.

Avrupa birliğine girince kalkmak zorunda zaten AB araçları için.



F
14 yıl (17369 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Caipirinha

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

quote:

Orijinalden alıntı: Caipirinha
Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır.

Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz.

Oldu. Ben MB'ye yazı yazıp, S-serisinin hangi sınıf olduğunu soracağım. MB de bana "A-Sınıfı" deyince, onun üzerinden vergi alacağım.

S40, C-sınıfı araçların çoğundan üstün, D-sınıfı araçların çoğuna yakın bir araçtır. Sınıflandırma için bugüne kadar ortaya konulmuş, kesin bir kriter YOK.

Gidin biraz hukuk mantığı öğrenin. Bir kişi, bu dediğinizi dava ettiği anda bu sistem biter. Zaten hukuka uygun olmadığı bu kadar açık olan bir düzenleme de yürürlüğe girmez!

Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır.

Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti.

Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter.

Porsche, Ferrari gibi araçların dingil mesafesi pek uzun değil, vergiden yırtar namussuzlar.

Benim için en mantıklı durum emisyon.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
C
14 yıl (5077 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

quote:

Orijinalden alıntı: Caipirinha
Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır.

Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti.

Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter.

Şu an bizim B-sınıfı dediğimiz araçlardan bazılarının, bazı C-sınıfı araçlardan daha uzun dingil mesafesi olduğunu biliyor musunuz?

O zaman "sınıfa göre vergi" değil, "dingil mesafesine göre vergi" diyeceksiniz.

Evet dingile göre vergi bu sistemden daha adil olur

1.8 motor mitsubishi lancerin , 1.6 mercedes c klasse dan fazla ötv vermesinden her türlü daha mantıklı olur.



S
14 yıl (8359 mesaj)
Yarbay

Bence en mantıklısı araçların kasko değerleri üzerinden vergi alınması.(Tabi fiyatlar adam akıllı belirlenerek.)


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
14 yıl (5077 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Bence en mantıklısı araçların kasko değerleri üzerinden vergi alınması.(Tabi fiyatlar adam akıllı belirlenerek.)

Buda olabilir, yeterki kalksın bu saçma sistem ya, doğuşu ihya etmekten başka bir işe yaramıyor bu sistem.



C
14 yıl (5077 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: funkmaster

Size belki ütopik geliyor ama ÖTV de kalkacak.
90 senedir Cumhuriyet ÖTV ile yaşamadı, vergi toplanmaya başlayınca bunun da sonu gelecek.


Yanlış yeri alıntalımışım,

AB ye girersek kalkar ancak avrupa üretimli araçlar için





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caipirinha -- 19 Şubat 2012; 9:37:10 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
N
14 yıl (3932 mesaj)
Yarbay

ÖTV hiç alınmasın diye uğraşacağımıza artık ötv neye göre alınsın diye tartışıyoruz.
Ben bir adım daha ileri götürüp ÖTV neden alınsın ki diyorum?
Zaten bir aracı alırken gerekli vergileri öderken ötv adı altında alınan bir nevi sömürü bedeli ne oluyor?
Zaten kazancın her seviyesi vergilendiriliyor, bir de bu kadar yüksek vergiler resmen rezillik...


Bu mesaja 2 cevap geldi.
C
14 yıl (5077 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: funkmaster

quote:

Orijinalden alıntı: Caipirinha

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

quote:

Orijinalden alıntı: Caipirinha
Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır.

Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz.

Oldu. Ben MB'ye yazı yazıp, S-serisinin hangi sınıf olduğunu soracağım. MB de bana "A-Sınıfı" deyince, onun üzerinden vergi alacağım.

S40, C-sınıfı araçların çoğundan üstün, D-sınıfı araçların çoğuna yakın bir araçtır. Sınıflandırma için bugüne kadar ortaya konulmuş, kesin bir kriter YOK.

Gidin biraz hukuk mantığı öğrenin. Bir kişi, bu dediğinizi dava ettiği anda bu sistem biter. Zaten hukuka uygun olmadığı bu kadar açık olan bir düzenleme de yürürlüğe girmez!

Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır.

Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti.

Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter.

Porsche, Ferrari gibi araçların dingil mesafesi pek uzun değil, vergiden yırtar namussuzlar.

Benim için en mantıklı durum emisyon.


Emisyon da mantıklı değil, uzun vadede bütün araçlar aşağı yukarı aynı emisyon değerine ulaşır

Çevrecilik değil zaten devletin bu uygulaması, zenginden alıp fakire destek olmak bir nevi

Onun için segment en iyisi olur, yada aracın baz fiyatı baz alınıp ona görede uygulanabilir.