Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
23
Cevap
7782
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Yokuşta Kaydırmayan Otomatik Araç Tavsiyesi 40000 TL ye Kadar
P
13 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Arkadaşlar 2011 Model VW polo DSG şanzıman aracım var ve yokuşlarda ciddi bir şekilde kaydırdığı için aracımı satıp yerine, eşime yokuşta kaydırmayan yeni bir araç almak istiyorum.. Tavsileriniz nelerdir. (ikinci elinin de iyi olması tercih sebebi olacaktır)

Şimdiden herkese teşekkürler...



A
13 yıl
Yarbay

tsi ve dsg şikayetleri "ilginç bir şekilde" artmaya başladı... ilginç...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 13 Ekim 2011; 9:48:27 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
13 yıl
Yüzbaşı

benim aklıma honda civic tam otomatik geliyor.eğer yenge sedan araç kullanamam derse hblerine bakabilirsiniz.örnek olarak:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-beyazzzzzzzzzz-60275689/detay/


Bu mesaja 3 cevap geldi.
P
13 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: raptile06

benim aklıma honda civic tam otomatik geliyor.eğer yenge sedan araç kullanamam derse hblerine bakabilirsiniz.örnek olarak:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-beyazzzzzzzzzz-60275689/detay/


Honda Civicİ geçen hafta test ettim yokuşta kaydırıyor idi..


Bu mesaja 3 cevap geldi.
R
13 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: platin1111

quote:

Orijinalden alıntı: raptile06

benim aklıma honda civic tam otomatik geliyor.eğer yenge sedan araç kullanamam derse hblerine bakabilirsiniz.örnek olarak:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-beyazzzzzzzzzz-60275689/detay/


Honda Civicİ geçen hafta test ettim yokuşta kaydırıyor idi..

bulunduğunuz yokuş eğer çok dik ise bir miktar kaydırması normaldir 1 2 sn liğine o arada gaza basmanız gerekmektedir.Ben kullandığımda normal yokuşlarda herhangi bir sıkıntı yaşamadım eğimi fazla olan yokuşlarda çok az da olsa geri kaçma oluyor.



W
13 yıl
Binbaşı

polonuzun kaydırması yokuş kalkış desteğinin olmamasından kaynaklı tabi. acaba servis aracınıza yokuş kalkış desteği ekleyemezmi. benim bildigim kadarı ile yurtdışındaki pololarda yokuş kalkış desteği var. bizde satılanlarda yok. maliyeti çok degilse ve servis yokuş kalkış desteği araca monte edebiliyorsa aracınızı satmaya hiç gerek yok.



M
13 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: raptile06

benim aklıma honda civic tam otomatik geliyor.eğer yenge sedan araç kullanamam derse hblerine bakabilirsiniz.örnek olarak:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-beyazzzzzzzzzz-60275689/detay/


Genellikle yanlış olarak bilinen bilgilerden biride otomatik şanzımanlı araçların rampalarda geriye kaçırmadığının zannedilmesidir. Halbuki böyle bir durum söz konusu değildir. Otomatik şanzımanlı araçlarda D konumunda iken ayağınızı frenden bırakmanız durumunda Yokuş yukarı duruşlarda araç yavaşça hareket etmeye başlamaktadır. Fakat bu durum aracın dik bir rampada olması durumunda aracın geri kaçmasını önleyememekte, sadece sürücüye aracı kaldırması konusunda yardımcı olmaktadır.

Kaynak: Hyundai.com.tr web sitesi, Sık sorulan sorular.

Yani hill holder gibi özel bir sistem yoksa geri kaçırır.
Ancak yarı otomatikler kadar fazla kaçırmaz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
-
13 yıl
Binbaşı

Yokuşun dikliğine göre tam otomatik araçlar da kaydırma yapabilir. Hillholder olan bir araç seçebilirsiniz. 2 saniye gaza basıncaya kadar fren yapan Türkçesi yokuş kalkış sistemi.

Bir araştırın derim. Önceki tam otomatik aracımdan farklı değil. Hatta bu daha rahat kullanım açısından..



R
13 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: murats123


quote:

Orijinalden alıntı: raptile06

benim aklıma honda civic tam otomatik geliyor.eğer yenge sedan araç kullanamam derse hblerine bakabilirsiniz.örnek olarak:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-beyazzzzzzzzzz-60275689/detay/


Genellikle yanlış olarak bilinen bilgilerden biride otomatik şanzımanlı araçların rampalarda geriye kaçırmadığının zannedilmesidir. Halbuki böyle bir durum söz konusu değildir. Otomatik şanzımanlı araçlarda D konumunda iken ayağınızı frenden bırakmanız durumunda Yokuş yukarı duruşlarda araç yavaşça hareket etmeye başlamaktadır. Fakat bu durum aracın dik bir rampada olması durumunda aracın geri kaçmasını önleyememekte, sadece sürücüye aracı kaldırması konusunda yardımcı olmaktadır.

Kaynak: Hyundai.com.tr web sitesi, Sık sorulan sorular.

Yani hill holder gibi özel bir sistem yoksa geri kaçırır.
Ancak yarı otomatikler kadar fazla kaçırmaz

aynı şeyleri yukarıda söyledim eğer yokuş çok dik ise ekstra bir sistem yoksa çok az bir kaydırma olacaktır.yani frenden çekip gaza basma süresince buda 1 2 sn geçmez burda aracın kayma miktarı çok çok az olacaktır.Otomatik araçdan şunu beklemiyorlar heralde yokuşda frene basmadan harketsiz kalabilsin
tamam konfor da bu kadarına da yok artık


Bu mesaja 2 cevap geldi.
M
13 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: raptile06

quote:

Orijinalden alıntı: murats123


quote:

Orijinalden alıntı: raptile06

benim aklıma honda civic tam otomatik geliyor.eğer yenge sedan araç kullanamam derse hblerine bakabilirsiniz.örnek olarak:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-beyazzzzzzzzzz-60275689/detay/


Genellikle yanlış olarak bilinen bilgilerden biride otomatik şanzımanlı araçların rampalarda geriye kaçırmadığının zannedilmesidir. Halbuki böyle bir durum söz konusu değildir. Otomatik şanzımanlı araçlarda D konumunda iken ayağınızı frenden bırakmanız durumunda Yokuş yukarı duruşlarda araç yavaşça hareket etmeye başlamaktadır. Fakat bu durum aracın dik bir rampada olması durumunda aracın geri kaçmasını önleyememekte, sadece sürücüye aracı kaldırması konusunda yardımcı olmaktadır.

Kaynak: Hyundai.com.tr web sitesi, Sık sorulan sorular.

Yani hill holder gibi özel bir sistem yoksa geri kaçırır.
Ancak yarı otomatikler kadar fazla kaçırmaz

aynı şeyleri yukarıda söyledim eğer yokuş çok dik ise ekstra bir sistem yoksa çok az bir kaydırma olacaktır.yani frenden çekip gaza basma süresince buda 1 2 sn geçmez burda aracın kayma miktarı çok çok az olacaktır.Otomatik araçdan şunu beklemiyorlar heralde yokuşda frene basmadan harketsiz kalabilsin
tamam konfor da bu kadarına da yok artık

Aslında özel bir sistem olmadan geri kaçırmayan araçlar var örnek 1998 model BMW 5.20 en dik yokuşta 1 mm geri kaçırmaz benim yaptığım genelleme 1.6 cc düşük güçlü araçlar için geçerli rolanti devirlerinde yeterli gücü veremedikleri için tork konverteri yeterli basıncı üretemiyor araçta yavaşça kendini bırakıyor





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murats123 -- 13 Ekim 2011; 10:32:41 >

P
13 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Frenden gaza geçinceye kadar aracın geriye kaydırmamasını istiyorum.. Manuel araçlarda en dik yokuşlarda dahi 1 cm kaydırma problemi olmaz iken Polo aracımda yokuşlarda ben dahi çekinir oldum..

Önerebileceğiniz, araç tavsiyesi şu kaydırmaz dediğiniz marka model varmıdır?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
13 yıl
Yüzbaşı

yokuş kalkış destekli olanlara bakacaksınız yada arkadaşın yukarda dediği gibi daha fazla güç üreten bir araç bakmalısınız


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Z
13 yıl
Binbaşı

Poloda öyle acayip bir kaydırma mevcut değil aslında, gaza normalden biraz fazla bastığınızda hemen toparlıyor. Olmadı el freni kullanın. Size kalmış bir durum gerçi de, sırf yokuşta biraz geri kaçıyor diye araç değiştirmek bana mantıklı gelmiyor. Bir el frenine bakar


Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
13 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı

Poloda öyle acayip bir kaydırma mevcut değil aslında, gaza normalden biraz fazla bastığınızda hemen toparlıyor. Olmadı el freni kullanın. Size kalmış bir durum gerçi de, sırf yokuşta biraz geri kaçıyor diye araç değiştirmek bana mantıklı gelmiyor. Bir el frenine bakar

Dik yokuşta sürekli trafikte gidiyor iseniz, eliniz el freninde emme basma tulumbası gibi hareket edip risk oluşturuyor iseniz, hiç mantıklı değildir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
-
13 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: platin1111

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı

Poloda öyle acayip bir kaydırma mevcut değil aslında, gaza normalden biraz fazla bastığınızda hemen toparlıyor. Olmadı el freni kullanın. Size kalmış bir durum gerçi de, sırf yokuşta biraz geri kaçıyor diye araç değiştirmek bana mantıklı gelmiyor. Bir el frenine bakar

Dik yokuşta sürekli trafikte gidiyor iseniz, eliniz el freninde emme basma tulumbası gibi hareket edip risk oluşturuyor iseniz, hiç mantıklı değildir.

Yukarıda yazdığım gibi el freninin otomatik olanı var. Hillholder

Yarı otomatik vitesli araçların neredeyse hepsinde bulunuyor. Örnek punto.



Z
13 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: platin1111

quote:

Orijinalden alıntı: raptile06

benim aklıma honda civic tam otomatik geliyor.eğer yenge sedan araç kullanamam derse hblerine bakabilirsiniz.örnek olarak:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-beyazzzzzzzzzz-60275689/detay/


Honda Civicİ geçen hafta test ettim yokuşta kaydırıyor idi..

Nasıl bir yokuşta test ettiniz acaba, paylaşabilir misiniz?



`
13 yıl
Yarbay

Yeni aveo alabilirsiniz. Yokuş kalkış destegi 8 hava yastığı cruise kontrol v.s v.s standart.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
13 yıl
Yarbay

bende de tiptronic polo var.yokuşlarda çok dik değilse geri kaçırmıyor.Çok dik olduğunda da araba geri kaçana kadar gaza basınca toparlıyor.2008 model trendline polo aracım.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
13 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: montaj34

bende de tiptronic polo var.yokuşlarda çok dik değilse geri kaçırmıyor.Çok dik olduğunda da araba geri kaçana kadar gaza basınca toparlıyor.2008 model trendline polo aracım.

DSg şanzıman değil heralde, DSg şanzıman araçlar ciddi şekilde kaydırıyot..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
13 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: platin1111

quote:

Orijinalden alıntı: montaj34

bende de tiptronic polo var.yokuşlarda çok dik değilse geri kaçırmıyor.Çok dik olduğunda da araba geri kaçana kadar gaza basınca toparlıyor.2008 model trendline polo aracım.

DSg şanzıman değil heralde, DSg şanzıman araçlar ciddi şekilde kaydırıyot..

evet bizim arabalardan sonra DSG şanzıman çıkmış.bizimkiler normal tiptronic vites.