Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
3
Cevap
959
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Lastik Hakkında Genel Bilgiler
L
14 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

LASTİĞİ FONKSİYONLARI

Lastiğin işlevi ve varlık nedeni; aracınızın bir parçası olmasının çok ötesindedir. Lastik; aracınızın yolla temasını sağlayan tek bağlantısıdır. Lastiğin en önemli fonksiyonlarından başlıcaları, araç hareketini başlatma ve durdurma, aracın yükünü taşıma, düzgün ve emniyetle viraj almasını sağlama ve yol sarsıntılarını azaltarak sürüş konforunu sağlamak olarak sayılabilir.

LASTİK NEDİR?
Lastik; kauçuk, kord bezi ve çelik teller ile çeşitli kimyasal maddelerin bileşiminden oluşan ve aracın yol ile temasını sağlayan tek ve en önemli parçasıdır.

LASTİĞİN GÖREVLERİ
Aracın yükünü kaldırmak:
Lastik, üzerindeki belirli bir yükü, gerekli yüksek basınçlı havayı muhafaza ederek taşır.

Aracın hareketini ve durmasını sağlayan kuvvetleri zemine iletmek:
Zemin yüzeyine transferi sağlayarak, motorun yarattığı tork ve aktarma organlarından gelen kuvvet ile aracın hareketlerini/çekişini, fren sisteminin yarattığı frenleme kuvveti ile de duruşunu sağlar.

Aracın yönünü isteğe uygun olarak değiştirmek ve sabit tutmak:
Sürücü kontrolü ile aracın, yüksek hızda düz hatta seyretmesini, slalom benzeri manevralar ve virajlarda kayma ve savrulmasını önleyerek emniyeti sağlar.

Zemin yüzeyinin etkisi ile oluşan sarsıntıları azaltarak sürüş konforu sağlamak:

LASTİĞİN PERFORMANSI
Hava Basıncı
Lastik hava basıncının gerekenden az ya da çok olması, tamiri mümkün olamayacak hasarlara yol açabilir. Ayrıca, lastiğin düzensiz ve erken aşınmasına neden olur. Hava basıncı lastik soğukken ölçülmelidir. Araç üreticilerinin belirlediği hava basıncı değerlerine mutlaka uyulmalıdır.

Rot Ayarı
Aracınızdaki mekanik ve süspansiyon sistemindeki aksaklıklar nedeni ile direksiyon ve araç yönü aynı olmayabilir. Ön düzen bozukluğu sadece lastiklerinizde ekonomik kayba neden olmakla kalmaz aynı zamanda aracınızın süspansiyon ve döner aksamına da zarar vererek zaman içerisinde yüksek bir mekanik tamir ve bakım masrafına yol açar.

Balans Ayarı
Jant ve lastiğinizin kütle dağılımına uygun olarak dengede tutulması gerekir. Yoksa; özellikle hızlı sürüşte, zıplama, yalpalama gibi rahatsızlıklar konforunuzu etkileyecek, lastiklerinizde düzensiz aşınma görülecektir.

Rotasyon
Lastikleriniz araçta takılı oldukları her ayrı pozisyonda değişik aşınma özellikleri gösterir. Lastiklerinizin yerini periyodik olarak değiştirin. Bu, lastiklerinizin ömrünü uzatır.

LASTİKTEKİ HAVANIN ETKİSİ



Az Hava
Bu durum aşırı bir esnemeye sebep olur. Dolayısıyla oluşan fazla ısı, lastiğin arızalanmasına yol açabilir. Aynı zamanda tabanın dış kenarlarında fazla miktarda aşınma görülür.

Fazla Hava
Bu durum lastiğin yol arızalarına direncini azaltır. Yerle temas azaldığından sürüş rahatlar. Aynı zamanda taban ortasında aşırı aşınmaya sebep olur.
Normal Hava
Bu durumda lastik tabanı yola tam olarak oturur.



YER DEĞİŞTİRME VE ROTASYON
Bir araçta ön ve arka lastikler, hatta sol ve sağ tarafta bulunan lastikler farklı aşınma gösterdikleri için eş aşınmayı sağlamak, lastik ömrünü ve sürüş konforunu arttırmak için radyal binek lastiklerin her 10.000 km çapraz, binek lastiklerin ise her 5.000 km de bir yerleri değiştirilmelidir.



lastik

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



S
14 yıl
Yarbay

benim lastikler 35bin kmdir aynı yerinde rotosyan yapmadık inşallah 40bin bakımında ön-arka birebir rostasyon yaparız.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
14 yıl
Yarbay

Bilgiler için teşekkürler.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
14 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: Fatih211

Bilgiler için teşekkürler.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.