Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
15
Cevap
6489
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Polo mu Fiesta mı? (2011)
M
15 yıl (29 mesaj)
Onbaşı
Konu Sahibi

Merhaba,

Yaklaşık 2 haftadır çözemediğim bir soru var aklımda. Buradaki tecrübeli ve bilgili insanlarla konuşarak bekli çözerim dedim. :)

31000 TL kadar param var. Acaba polo 1.4 benzinli mi alsam yoksa üzerine az daha koyup Fiesta titanium dizel mi alsam? Fiesta'nın benim için artısı sadece yakıt. Ama görünüş ve sürüş keyfi açısından Polo. Yardımcı olur musunuz?

Fiyatlar

Polo 1.4 85 Hp : 30800 TL (Ama yeni gelenler alüminyum alaşımlı jantlı geliyor. Normal fiyatı 31800 ama enson 31000'e veriyorlar.)

Fiesta Titanium dizel : 34160 TL (Pazarlık yapmaya bugün gidiyorum)

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



G
15 yıl (1861 mesaj)
Yüzbaşı

Olaya tasarım açısından yaklaşırsak iki aracın tasarımıda ilgimi çekmiyor değil.Fakat Polo'nun yuvarlatılmış hatlarına karşılık fiesta nın daha sert hatları var.

Biraz sana da bağlı bir durum hocam segment olarak aynı kategoriye girebilirler fakat "Fiesta'nın benim için artısı sadece yakıt." demişsin.Kimine göre temel kriter arabanın dizel veyahut benzinli olmasıdır kimide yakarsa yaksın bana koymaz der çekmez ayağını gaz pedalından. Yakıt açısından sıkıntı duymazsan zaten Polo'nun sana daha çekici geldiğin söylemişsin bizede laf düşmez direk Polo'ya yönelebilirsin.



T
15 yıl (1060 mesaj)
Yüzbaşı

Dizel almanızı tavsiye ederim malum devir ekonomi devri. Görüntü bakımından haklısınız Polo bir adım önde sayılabilir fakat Fiestada uygundur. Fiestanın benim için tek eksisi ön konsol dizaynı çok kötü aracın içine bindiğimde çok dar gelmesine sebep oldu. Halbuki eski fiestalarda böyle bir sorunum yoktu. Kısacası dünyaya bidaha mı gelecez. Hangi araca bindiğinden kendini daha rahat hissedeceksen onu almanı tavsiye ederim. Hayırlı kazasız belasız günlerde kullanmak dileğiyle


Bu mesaja 2 cevap geldi.
H
15 yıl (2055 mesaj)
Binbaşı

B sınıfı arabaya o kadar para mı verilir. Kia Siid diye bir araba var ona bakın derim


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
15 yıl (201 mesaj)
Teğmen

Showroom'da iki arabanında içine bindim ! Motor kaputundan Stepne'ye kadar inceledim.Kullanmadım ! Ama arkadaşların arabalarına bindim. Sonuç olarak Polo fiesta'ya göre daha oturaklı geldi, yanlız şöyle bir durum var Polo boş bir araba gerçekten ! Polo FuLL + FuLL olduğu zaman nerdeyse C sınıfı bir araba ile kafa kafaya fiyat biçiyor... Fiesta daha spotif ve gösterişli duruyor.Polo olgun ve ağır.... sizin tarzınıza uygun olanı seçin bence ! 2 arabada gerçekten sınıfında lider olan arabalar....



J
15 yıl (13306 mesaj)
Yarbay

Yılda kaç km yapıyorsnuz yaklaşık? Birde sürüş zevki konusunda Fiesta bir adım öndedir Ama bu bazı sürücülerde (babam gibi) negatif etki yapmaktadır, çünkü her sürücü sert süspansiyon sevmez, Polo Fiesta kadar iyi yol tutmasa ve direksiyonu daha az tepkili olmasına rağmen bence ideal bir ortalama tutturmuş durumda (ne fransızlar gibi yaylanıyor, nede fiesta gibi Ralli aracı havası var)

Fakat eğer gerçekten fazla km yapıyorsanız, artık bu devirde malzeme-işçilik kalitesi, donanım, sürüş zevki vb. kriterleri geçmek lazım, yani o durumda Fiestayı direk önerebilrim


Bu mesaja 2 cevap geldi.
A
15 yıl (3914 mesaj)
Yarbay

1- Ykıt mühim Dizel al derim.
2- Fiestanın içi dar gerçekten mesela cam açma kapama tuşları bile normal oturur pozisyonda iken ulaşmak maharet istiyor elinin gerisinde kalıyor.
3- Boya Kalitesi olarak sıkıntılılar ford-fiesta-ford-feista-ford-ford-ford.
4- Polo mantıklı ama tek sıkıntı motoru. benzinli...

Alabiliyorsan DİZEL polo yok öyle değilse....fiesta....

not : Benzine ve mazota zam gelmiş yine 10 ile 8 kuruş arasında HAYIRLI UĞURLU OLSUN....


Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
15 yıl (2055 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: attci

1- Ykıt mühim Dizel al derim.
2- Fiestanın içi dar gerçekten mesela cam açma kapama tuşları bile normal oturur pozisyonda iken ulaşmak maharet istiyor elinin gerisinde kalıyor.
3- Boya Kalitesi olarak sıkıntılılar ford-fiesta-ford-feista-ford-ford-ford.
4- Polo mantıklı ama tek sıkıntı motoru. benzinli...

Alabiliyorsan DİZEL polo yok öyle değilse....fiesta....

not : Benzine ve mazota zam gelmiş yine 10 ile 8 kuruş arasında HAYIRLI UĞURLU OLSUN....


Boya sorunu 2009 versiyonlarda vardı. 2010'dan itibaren bu sorun aşıldı kaç kere dahaq söylemeliyiz? Araştırarak yazsanız keşke biraz...

Poloyu Fiestayı boşverin Kia Siid diyorum


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
15 yıl (3914 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: helisel


quote:

Orijinalden alıntı: attci

1- Ykıt mühim Dizel al derim.
2- Fiestanın içi dar gerçekten mesela cam açma kapama tuşları bile normal oturur pozisyonda iken ulaşmak maharet istiyor elinin gerisinde kalıyor.
3- Boya Kalitesi olarak sıkıntılılar ford-fiesta-ford-feista-ford-ford-ford.
4- Polo mantıklı ama tek sıkıntı motoru. benzinli...

Alabiliyorsan DİZEL polo yok öyle değilse....fiesta....

not : Benzine ve mazota zam gelmiş yine 10 ile 8 kuruş arasında HAYIRLI UĞURLU OLSUN....


Boya sorunu 2009 versiyonlarda vardı. 2010'dan itibaren bu sorun aşıldı kaç kere dahaq söylemeliyiz? Araştırarak yazsanız keşke biraz...

Poloyu Fiestayı boşverin Kia Siid diyorum



boya sorunu değilde KALİTESİ demek istemiştim.Genel olarak.bu kanıdayım gözlemlerime göre


Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
15 yıl (2055 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: attci


quote:

Orijinalden alıntı: helisel


quote:

Orijinalden alıntı: attci

1- Ykıt mühim Dizel al derim.
2- Fiestanın içi dar gerçekten mesela cam açma kapama tuşları bile normal oturur pozisyonda iken ulaşmak maharet istiyor elinin gerisinde kalıyor.
3- Boya Kalitesi olarak sıkıntılılar ford-fiesta-ford-feista-ford-ford-ford.
4- Polo mantıklı ama tek sıkıntı motoru. benzinli...

Alabiliyorsan DİZEL polo yok öyle değilse....fiesta....

not : Benzine ve mazota zam gelmiş yine 10 ile 8 kuruş arasında HAYIRLI UĞURLU OLSUN....


Boya sorunu 2009 versiyonlarda vardı. 2010'dan itibaren bu sorun aşıldı kaç kere dahaq söylemeliyiz? Araştırarak yazsanız keşke biraz...

Poloyu Fiestayı boşverin Kia Siid diyorum



boya sorunu değilde KALİTESİ demek istemiştim.Genel olarak.bu kanıdayım gözlemlerime göre


Yeni nesil boyaların problemi maalesef. Biraz dayanıksızlar. Bu konuda eski arabalarımın boyasını tek geçerim.
90'lı yıllarda 250-300 mikron boya atıyorlardı araçlara.
Şu an en kalitelisi 100-120 mikron atıyor.

Konumuza gelirsek ben tekrar Kia Siid diyorum



M
15 yıl (29 mesaj)
Onbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Janjan

Yılda kaç km yapıyorsnuz yaklaşık? Birde sürüş zevki konusunda Fiesta bir adım öndedir Ama bu bazı sürücülerde (babam gibi) negatif etki yapmaktadır, çünkü her sürücü sert süspansiyon sevmez, Polo Fiesta kadar iyi yol tutmasa ve direksiyonu daha az tepkili olmasına rağmen bence ideal bir ortalama tutturmuş durumda (ne fransızlar gibi yaylanıyor, nede fiesta gibi Ralli aracı havası var)

Fakat eğer gerçekten fazla km yapıyorsanız, artık bu devirde malzeme-işçilik kalitesi, donanım, sürüş zevki vb. kriterleri geçmek lazım, yani o durumda Fiestayı direk önerebilrim


Bugün fiesta 1.4 dizel titanium'u test ettim. Ama aracın 1.4 dizel hakikaten çok kötü arabayı çekmiyor(Orada çalışan bile aynısını söyledi) . Hatta yanımda bu işlerden benden daha iyi anlayan arkadaşı da götürdüm. O da sürdü ve benimle aynı fikirde. Süspansiyon berbat ötesi. Arabanın içi bahsedildiği gibi kalitesiz. Ford'u aklımdan sildim. Fiesta diyen arkadaşlar da sürüş yapsa benim gibi fikirleri değişecektir diye düşünüyorum. Fiesta almayı düşünenen arkadaşlar 1.4 dizelden lütfen uzak dursunlar. 1.6 tatmin edici olacaktır. Şimdi 20000'de 33500 TL'ye dizel polo ile sıfır benzinli arasında kaldım. Siz ne dersiniz? Senede 12000 km civarında yapıyorum. Bu arada herkese ilgisinden ve fikirlerinden dolayı teşekkür ediyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
15 yıl (13306 mesaj)
Yarbay

Bizde 2011 Polo 1.4 85hp DSG sahibiyiz, hatta aracı daha yeni teslim aldık, zaten aylar süren bir araştırma ve testler sonucu karar kılmıştık, araç toplamda 36.250'ye geldi metalik boya dahil, valla gidişi falan gayet hoş, DSG de henüz sorun çıkarmadı Fiyatı biraz çok evet ama Kore araçlarının C segment araçları açıkçası içime sinmedi forum halkı ne tepki gösterirse göstersin yani.. TAMAMEN kişisel, %100 kendi düşüncem olan fikirlerimi söylüyorum (Türkiye'nin %99 u benden farklı düşünebilir, hiçbir itirazım yok artık tartışmak istemiyorum çünkü kimseyle)

Kısacası Polo beni tatmin etti ve kullanalı henüz birkaç saat olmasına rağmen, gördüğüm ilgiden, binenlerin tepkisinden gayet memnunum (jaguar mercedes değil sonuçta ama kimse B sınıfı bir araçtan bu kadar yüksek tokluk ve kalite beklemiyor)

Yıllık km miktarınız çok değil gibi, sonuçta 0km benzinlisinin 5.9 mu ne yakışı var ortalama.. birde 2011 modellerde 2010'a göre donanım ve yalıtım iyileştirmesi var ( + olarak deri direksiyon, vites, el freni, direksiyonda krom parça eklendi) eğer aracı çook uzun bir süre kullanmayı düşünmüyorsanız benzinli alabilirsiniz, senelik yaptığınız km buna müsait, 2. elle uğraşmayın derim


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
15 yıl (29 mesaj)
Onbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Janjan

Bizde 2011 Polo 1.4 85hp DSG sahibiyiz, hatta aracı daha yeni teslim aldık, zaten aylar süren bir araştırma ve testler sonucu karar kılmıştık, araç toplamda 36.250'ye geldi metalik boya dahil, valla gidişi falan gayet hoş, DSG de henüz sorun çıkarmadı Fiyatı biraz çok evet ama Kore araçlarının C segment araçları açıkçası içime sinmedi forum halkı ne tepki gösterirse göstersin yani.. TAMAMEN kişisel, %100 kendi düşüncem olan fikirlerimi söylüyorum (Türkiye'nin %99 u benden farklı düşünebilir, hiçbir itirazım yok artık tartışmak istemiyorum çünkü kimseyle)

Kısacası Polo beni tatmin etti ve kullanalı henüz birkaç saat olmasına rağmen, gördüğüm ilgiden, binenlerin tepkisinden gayet memnunum (jaguar mercedes değil sonuçta ama kimse B sınıfı bir araçtan bu kadar yüksek tokluk ve kalite beklemiyor)

Yıllık km miktarınız çok değil gibi, sonuçta 0km benzinlisinin 5.9 mu ne yakışı var ortalama.. birde 2011 modellerde 2010'a göre donanım ve yalıtım iyileştirmesi var ( + olarak deri direksiyon, vites, el freni, direksiyonda krom parça eklendi) eğer aracı çook uzun bir süre kullanmayı düşünmüyorsanız benzinli alabilirsiniz, senelik yaptığınız km buna müsait, 2. elle uğraşmayın derim


Sizin ne kadar yakıyor? Hiç ölçme şansı buldunuz mu? Çünkü bazı yerlerde okuduğuma göre fabrika ort. verisinden bayağı fazla yakıyormuş. Araç toplamda 4 kişi dolu iken test etme imkanı buldunuz mu? Tecrübelerinizi benimle de paylaşır mısınız?

Bu arada başka fikir beyan etmek isteyen arkadaşların görüşlerini okumak isterim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
15 yıl (13306 mesaj)
Yarbay

Aracı alalı 2-3 gün olduğu için ölçüm yapma imkanı bulamadım rodajın falan bitmesini bekliyorum düzgün ölçüm yapmak için, fabrikanın ortalama verisinden illa ki daha yüksek yakacak, o bir kural 4 kişi ile malesef test edemedim, aldığımızdan beri malesef hep tek kişiydim, teslim esnasında bile.. ama en yakın zamanda tecrübelerimi ve görüşlerimi size PM ile aktaracağım, potansiyel kavgalara ve tartışmalara yol açacağı için izlenimlerimle ilgili konu açmayı düşünmüyorum çünkü


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
15 yıl (3499 mesaj)
Yarbay

Fiestayı bende çok inceledim araç alırken gidip punto evo aldım nedense banada malzeme kalitesi düşük geldi. Fiatla kıyaslanınca bile iç plastik çok kalitesiz punto 1.6 multiair ile bir test sürüşü yapın.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
15 yıl (29 mesaj)
Onbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

Fiestayı bende çok inceledim araç alırken gidip punto evo aldım nedense banada malzeme kalitesi düşük geldi. Fiatla kıyaslanınca bile iç plastik çok kalitesiz punto 1.6 multiair ile bir test sürüşü yapın.


Kesinlikle aynı fikirdeyim. Neden bu kadar kalitesiz yapıyorlar ki.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.