1. sayfa
valla ben bu tesisatların lüzümsüz iş olduğunu düşünüyorum, bu tesisatları görünce almancıların elinde radyo ile gezdiği türk filmleri aklıma geliyor ama madem sormuşsun sana bildiklerimi yazayım 1. kurşun asit araç akulerinin şarj voltası 14.4 civarı kuru akülerin ise 13.8 bu nedenle farklı bir regülatöre ihtiyacın olacak bunu bulman mümkün bende 2 adet regel marka var eğer bulamazsan sana göndereyim 2. sorun bu kuru akülerin büyük ihtimal çok eskidir, üretim tarihlerine falan bak uzun sürede yattıysa şarj tutcağını sanmam 3. aracındaki alternatör kaç amper çıkış veriyor eğer yetersiz kalırsa akülerin şarj olmaz 4. ups aküsü aracın içine bağlayabilirsin sıcakta şarj esnasında güvenlidir, fakat sıradan kurşun asitleri araç içine sakın sokma 5. alternatörü nispeten kuvvetli olanla değiştir ve aracın aküsünü yüksek amperli ile yenile derim ben |
Hocam akünüzü değiştirmeniz gerekiyor bence de. |
öncelikle kablolarınızı daha kalın kablolarla değişin, şaşeyi araç üzerinden almayın , direk aküden sisteme kadar çekin. voltajın 10.6 ya düşmesi anlık birşeydir, sisteminiz çalışmaya devam ediyorsa buna takılmayın. 12 volt olamaz zaten hiç bir zaman. yük altında tabiki gerilim düşer. Akü büyürse düşüş azalır ama sonuçta sizin amfi sistemizin bu düşüşü tolere edecek şekilde tasarlanmıştır. o kuru aküler sağlam ise sisteme mutlaka faydası olur, aracınızın başka bir yerinde değişiklik yapmanıza gerek yok. Benim tavsiyem de aracınızın kendi aküsünü , yeriniz müsade ettiği ölçüde büyütmenizdir. |
Tesisatımın amacı aslında etrafıma dinletmek değil. kendim dinlemek için kurdum :) Bu regülatörün bana maliyeti ne olabilir? Kuru aküler yaklaşık 1.5 2 sene arası kullanımda olmuş olan aküler. Ups in kartı gitti de ondan boşta kaldılar. Alternatörün kaç amperlik olduğunu bilmiyorum. akünün Orjinali 50 amper normalde aracın. 60 amper anca sığmış zaten 74 amper falan sığmayacak maalesef. |
Akü yeri müsait değil maalesef daha büyük ampere sahip akü için... |
Anlık da olsa voltajın 10.8 lere düşmesi beni ister istemez tedrgin ediyor. Uzun vadede Aracın elektronik sistemine zarar verebilir gibime geliyor. |
Regülatörler ucuzdur oto elektrikçilerde var ... Dıştan regülatörlü araçların parçaları bunlar TOFAŞlar falan ... ama kuru akü ile uğraşma .... en iyisi kablo çektir bagaja bir kurşun asit akü taktırt fakat alternatörü ölçtürmen gerkli ... yada ufak kurşun aşitler var tak gitsin bakalım ne olacak ... bu işleri yaparken arabayı yakma sakın . |
Japon Tipi 60 Amper Akü Boyuntunda 75 ah Aküler Piyasada Bulunmakta. |
Benim aküm japon tip değil. araç 96 model Clio. Yanlış bilmiyorsam japon tip dediğiniz ince uzun tip. |
Benim merak ettiğim konu, araç çalışırken alternatör 14.3 gibi normal olan bir voltaj sağlıyor. akü üzerindeki ölçümde ise 12.3 gibi bir rakam çıkıyor. benim bagaja koyacağım 2x9 ah kuru akülerin 13.8 V olması ne gibi bir sorun yaratır ki? |
Bir sorun yaratmaz hocam, teorik bilgilere dayalı varsayımlar bunlar. Çok araca kurşun asit akü yerine kuru jel tipi akü taktım. sizin probleminiz yok aslında. akü sonsuz bir güç kaynağı değil tabiki. siz akım çekerseniz voltaj değeri düşer. marşa basarken gerilim 10 V civarına düşer zaten, bu sistemlere zarar vermez. sistemleriniz sorunsuz çalışıyorsa dokunmayın boşu boşuna. anlık voltaj düşmelerini kondansatör takarak önlüyorlar, o da sisteminizde mevcuttur zaten. onu büyütün.. |
Cevap için teşekkürler, beni sıkan ani düşüşler. yani bas vurduğunda kapasitör 11 v gibi değerlere iniyor. Aydınlatma hususunda farlar ve iç aydınlatma hissedilir derecede sönükleşiyor. Tabi aküm çok yeni değil eskidi bununda etkisi var. Benim düşüncem, bagaja bu kuru aküleri, kapasitörün yemen yanına koyup kapasitöre girmek. kapasitör 1.5 Farad. her 1000 Watt RMS de 1 Farad tavsiye ediliyor. benim sistemim ortalama 600 RMS gücünde. Daha büyük kapasitörün artısı, göçmeleri daha fazla absorbe etmek sanırım. |
aynen, kapasitörün o sistemdeki görevi tamamen sizin bahsettiğiniz sorunları önlemek, çok pahalı birşey değilse sizdekine paralel bir kondansatör daha bağlayın. sığa ne kadar artarsa voltajdaki düşüşte o denli azalır. |
Malesef şu ara başka kapasitör ekleyemem. dediğim gibi yapayım o zaman ben. aküleri paralel olarak kapasitöre gireyim |
Bu arkadaşımız UPS aküsü ile jel tip aküyü birbirine karıştırmış.... HOCAMMMMMMM jel tip akü elbette takılır.... Senin akıl verdiğin arkadaşımız UPS aküsü takacak..... Şarj voltajı 13.8Vtur aracının alternatörü 14.4 civarı verir... İstersen tak fokur fokur kaynatacak akünü ve çok kısa sürede şarj tutmaz olur. Ama daha öncede dedim REGAL marka regülatörler var piyasada 13.8V için bunları kullanabilirsin veya hiç uğraşma bagajına sıradan bir akü veya HOCAMMMMın tavsiye ettiği jel tip akü tak Hadi kalın sağlıcakla..... |
genelde japon araçlardakullanıldıgı için Japon deniyor Yoksa ferkden birşeyyok.Verdiği amper önemli. geçende yüklü tesisatlı bi lancera 2 adet yan yana 60 amper baglattık sanayide. |
1. sayfa
aracımda 60 amper mutlu akü var. amfinin yanında 1.5 farad cap bulunuyor.
sese fazla yüklenince voltaj 10.6 ya falan düşüyor(amfi girişinde)
Elimde 2 adet UPS den çıkma iş görür derecede yuasa 12 V 9 Ah kuru akü var.
Bu aküleri paralel bağlayıp cap a girsem sisteme bir faydası olabilir mi?
Tesisat şu şekilde:
1 adet JBL 5355 amfi
1 adet hertz ES300D sub
1 adet Hertz ESK 165 mid takımı
1.5 farad kapasitör
4 Awg güç kablosu
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.