Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
23
Cevap
5561
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Forester & CR-V & Captiva & Koleos & ?
V
16 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Aslında araba değiştirme işini yaza bırakmıştım. Özellikle yeni gelecek Skoda Yeti'yi bir göreyim diyordum. Ama bayram öncesi talihsiz bir şekilde arabamda elektrik tesisatından yangın çıktı ve büyük hasar meydana geldi. Henüz kesinleşmedi ama araç pert olacak gibi. Kasko ile görüşmeler devam ediyor.

Mecburen yeni araba bakmak zorunda kaldım. SUV tarzı düşünüyorum. Arazi performansı önemli değil. Önceliklerim güvenlik, konfor, iç mekan kalitesi ve sorunsuzluk. Tamamen aile kullanımına yönelik olacak. Mutlaka otomatik vites olacak. Performans beklentim de yok. Benzinli veya dizel fark etmez. Ama yakıt tüketimi de makul olmalı. Marka takıntım yok. İkinci eli de çok önemli değil. Bütçe olarak 80.000'e kadar çıkabilirim. Sıfır düşünüyorum ama temiz ve çok az km yapmış ikinci el bulursam düşünebilirim.

Hafta sonu test sürüşü yapmayı düşündüğüm birkaç model var. Forester, CR-V, Captiva ve Koleos'a bakacağım önce. 3008 ve Qashqai düşünmüyorum. Önerilerinizi bekliyorum .

< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >



K
16 yıl
Yarbay

crv ve captiva çok hoşuma gidiyor ama crv benzinli tüketim önemli degise crv önemliyse captiva diyorum


Bu mesaja 2 cevap geldi.
Q
16 yıl
Yarbay

CRV ve Forester arasında tercih yapardım. Koleos'un da 150hp dizel otomatik seçeneği var, o da akıl karıştırıcı. Captiva'da da dizel otomatik var


Bu mesaja 2 cevap geldi.
M
16 yıl
Binbaşı

Captiva'nın arkasından hiç kötü konuşanı görmedim şu ana kadar.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
D
16 yıl
Yarbay

A
16 yıl
Binbaşı

SUBARU dururken diğerleri kıyas edilmez...........

JAPAN



K
16 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: dangerousman

http://www.sahibinden.com/2009_model_mitsubishi_outlender-54WQQaXQQ17899935WQQpXQQdisplayitem

buda bir alternatif olarak aklınızda bulunsun.



otomatigi yok



V
16 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Tubo

CRV ve Forester arasında tercih yapardım. Koleos'un da 150hp dizel otomatik seçeneği var, o da akıl karıştırıcı. Captiva'da da dizel otomatik var


Bana da CR-V ve Forester daha sıcak geliyor. Ama ikisi de benzinli ve çoğunlukla şehir içi kullanacağımdan yakıt sarfiyatı korkutuyor. Forester'in otomatik vitesinin 4 ileri ve eski teknoloji olması da düşündürüyor .



A
16 yıl
Binbaşı

Kaleos dışında hepsini net fikir verecek sürelerde kullandım. Seninde gidip kullanmanı tavsiye ederim, buradan tavsiye bir yere kadar.
Captiva 150 hp dizel, otomatik, geniş, 7 kişilik alternatifi olan bir araç. Dış görünüş başarılı. Yakıt tüketimi karma 9-10, şehirde 11-12 lt/100 km civarında olur. Gelgelelim en önemli mevzuya, direksiyon fazla yumuşak, ve servosu çok fazla, direkt değil, yolda belirgin bir kontrolsüzlük hissi oluşturuyor. 100 km üzerinde beni ciddi rahatsız etti.Süspansiyon konfor odaklı, yani virajda yatmaya eğilimli. Bilimum elektronik kontrol üniteleri olsada aracı biraz zorlama halinde devreye girecekleri kesin. Motor performanslı değil, 120-130 lardan sonra tıkanmaya eğilimli. İlk çalıştırmada ciddi ses yapıyor, ısındıkça azalıyor tabii, ancak beni ilk kullandığımda rahatsız etmişti. Çekiş sistemi pratikte önden çeker, ihtiyaç halinde 4 çekere geçiyor. Hafif arazide sorunsuz ilerler. Daha ziyade şehir içi kullanım için geniş alan ihtiyacı olup performanslı sürüş beklentisi olmayan konforlu araç arayışında aileler için ideal. 80 civarında dolusu bulunabilir.

CR-V, 150 hp benzinli, 5 ileri otomatik.Sayılan araçlar içinde en estetik görünüşü olan araç. Yakıt tüketimi Captiva ile benzer. Benzinli olmasına karşın aşırı yakıt tüketimi olmayacaktır. Süspansiyonu spor odaklıdır, captivadan daha serttir. Artısı virajlarda ortaya çıkmakla beraber konfor olarak captivadan daha zayıftır. İç hacmi ve bagajı oldukça geniştir. 2 eli sayılan markalar içinde en iyisidir. Motor ortalama kullanıcıya hitap eder, ancak performans beklentileri olmamalı, bu aracında 120 lerden sonra hızlanma kapasitesi düşer.(2.0 benzinli sedan araçlara kıyasla fark hissedilebilir düzeyde) Şanzıman vites düşürmekte biraz nazlı, kickdowna cevabı zayıfır. Çekiş sistemi neredeyse tamamen önden çekişlidir, 4 çekere geçmesi için ön tekerlerin patinaja düşmesi gerekirki, bu durumda bile arka aksa gücü aktarmakta zorlanır. Yüksek hızlarda diğer araçların 4 çeker sistemleri gibi (misal haldex, symm. awd) kayma durumlarında arka aksa güç aktaramaz, yani pratikte önden çekişli yerden yüksek bir araç olarak düşünülebilir. Hafif arazide iş yapar, ancak ötesine geçemez. 83-84 gibi alınabilir.

Forester'a gelince, çekiş sistemi her iki araçtan daha iyidir.Daimi 4 çekerdir.(otomatik şanzımanda aktif tork transferli awd) İçi hacmi ve bagajı CR-V'ye yakındır. Konfor olarak her ikisinden de konforludur. Ancak sürüş bağlamında bu konfor odaklı süspansiyon virajlarda forester'ın belirgin yatmasıyla sonuçlanır.Güvenlik konusunda ncap'ı olmamasına rağmen muadili amerikan kuruluşundan tam puan almıştır. 2.0 benzinli 150 hp araç konfor odaklıdır, performansı zayıftır ve ortalamanın üzerinde beklentileri olan kullanıcıyı tatmin etmekten uzaktır. Şanzımanı tiptronik ancak 4 ileridir,vites oranları uzundur, muadillerine göre geride kalmış bir şanzımandır. Yakında legacy'ye konan cvt şanzıman ile değiştirilecektir. 2.5 turbo'ya gelirsek (230 hp) 2.0 benzinliye göre 2 kat performans farkı vardır. 0-100 6.6 sn civarındadır. Hem performans hem konfor biraradadır. Ancak yakıtı içer ve mtv'si yüksektir.Arazi performansı sayılan her iki araçtan daha iyi olmakla beraber ağır arazi aracı değildir. 75 civarına dolu bir forester alınabilir. Şu dönemde ellerindeki 1-2 araca özel olarak 80 civarında 2.5 turbo araç bulunabilmektedir. (Otomatik istemen nedeniyle dizel forester'a değinmiyorum)

Araçların hepsini denemen sonrasında sana uygun olanını belirleyebilirsin.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi allforone -- 4 Aralık 2009; 19:44:28 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
16 yıl
Yüzbaşı

Crv 2.2 dizel var eniştemde kalkışta clio bile geçiyor:D ama yinede captiva ya da crv derdim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
16 yıl
Binbaşı

arkadaşımda alttaki jeep patriot'un aynısı var bildiğim kadarıyla 2.0 dizelde otomatik yok ama 2.4 benzinlide otomatik var ben kullandım çok beğendim, sadece seçenek olsun diye yazdım.
< Resime gitmek için tıklayın >



V
16 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: allforone

Kaleos dışında hepsini net fikir verecek sürelerde kullandım. Seninde gidip kullanmanı tavsiye ederim, buradan tavsiye bir yere kadar.
Captiva 150 hp dizel, otomatik, geniş, 7 kişilik alternatifi olan bir araç. Dış görünüş başarılı. Yakıt tüketimi karma 9-10, şehirde 11-12 lt/100 km civarında olur. Gelgelelim en önemli mevzuya, direksiyon fazla yumuşak, ve servosu çok fazla, direkt değil, yolda belirgin bir kontrolsüzlük hissi oluşturuyor. 100 km üzerinde beni ciddi rahatsız etti.Süspansiyon konfor odaklı, yani virajda yatmaya eğilimli. Bilimum elektronik kontrol üniteleri olsada aracı biraz zorlama halinde devreye girecekleri kesin. Motor performanslı değil, 120-130 lardan sonra tıkanmaya eğilimli. İlk çalıştırmada ciddi ses yapıyor, ısındıkça azalıyor tabii, ancak beni ilk kullandığımda rahatsız etmişti. Çekiş sistemi pratikte önden çeker, ihtiyaç halinde 4 çekere geçiyor. Hafif arazide sorunsuz ilerler. Daha ziyade şehir içi kullanım için geniş alan ihtiyacı olup performanslı sürüş beklentisi olmayan konforlu araç arayışında aileler için ideal. 80 civarında dolusu bulunabilir.

CR-V, 150 hp benzinli, 5 ileri otomatik.Sayılan araçlar içinde en estetik görünüşü olan araç. Yakıt tüketimi Captiva ile benzer. Benzinli olmasına karşın aşırı yakıt tüketimi olmayacaktır. Süspansiyonu spor odaklıdır, captivadan daha serttir. Artısı virajlarda ortaya çıkmakla beraber konfor olarak captivadan daha zayıftır. İç hacmi ve bagajı oldukça geniştir. 2 eli sayılan markalar içinde en iyisidir. Motor ortalama kullanıcıya hitap eder, ancak performans beklentileri olmamalı, bu aracında 120 lerden sonra hızlanma kapasitesi düşer.(2.0 benzinli sedan araçlara kıyasla fark hissedilebilir düzeyde) Şanzıman vites düşürmekte biraz nazlı, kickdowna cevabı zayıfır. Çekiş sistemi neredeyse tamamen önden çekişlidir, 4 çekere geçmesi için ön tekerlerin patinaja düşmesi gerekirki, bu durumda bile arka aksa gücü aktarmakta zorlanır. Yüksek hızlarda diğer araçların 4 çeker sistemleri gibi (misal haldex, symm. awd) kayma durumlarında arka aksa güç aktaramaz, yani pratikte önden çekişli yerden yüksek bir araç olarak düşünülebilir. Hafif arazide iş yapar, ancak ötesine geçemez. 83-84 gibi alınabilir.

Forester'a gelince, çekiş sistemi her iki araçtan daha iyidir.Daimi 4 çekerdir.(otomatik şanzımanda aktif tork transferli awd) İçi hacmi ve bagajı CR-V'ye yakındır. Konfor olarak her ikisinden de konforludur. Ancak sürüş bağlamında bu konfor odaklı süspansiyon virajlarda forester'ın belirgin yatmasıyla sonuçlanır.Güvenlik konusunda ncap'ı olmamasına rağmen muadili amerikan kuruluşundan tam puan almıştır. 2.0 benzinli 150 hp araç konfor odaklıdır, performansı zayıftır ve ortalamanın üzerinde beklentileri olan kullanıcıyı tatmin etmekten uzaktır. Şanzımanı tiptronik ancak 4 ileridir,vites oranları uzundur, muadillerine göre geride kalmış bir şanzımandır. Yakında legacy'ye konan cvt şanzıman ile değiştirilecektir. 2.5 turbo'ya gelirsek (230 hp) 2.0 benzinliye göre 2 kat performans farkı vardır. 0-100 6.6 sn civarındadır. Hem performans hem konfor biraradadır. Ancak yakıtı içer ve mtv'si yüksektir.Arazi performansı sayılan her iki araçtan daha iyi olmakla beraber ağır arazi aracı değildir. 75 civarına dolu bir forester alınabilir. Şu dönemde ellerindeki 1-2 araca özel olarak 80 civarında 2.5 turbo araç bulunabilmektedir. (Otomatik istemen nedeniyle dizel forester'a değinmiyorum)

Araçların hepsini denemen sonrasında sana uygun olanını belirleyebilirsin.



Ayrıntılı cevabınız için teşekkürler. Forester 2.0 benzinli otomatik ile CR-V'nin yakıt tüketimleri benzer midir acaba? Forester dizelin otomatik şanzımanından hala haber yok bildiğim kadarıyla.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
16 yıl
Binbaşı

Hondanın biraz daha az yakacağını düşünüyorum. Ancak arada ahım şahım bir fark olmayacaktır.
Forester dizelde otomatik henüz yok, 400 torka dayanan yeni bir lineartronic şanzıman çalışması yapılıyor, muhtemeldir 2011 makyajla beraber gelebilir.



G
16 yıl
Yüzbaşı

Honda crv 2.2 dizel şehir içi 8.5litre yakıyor. Benzinlisi 10 üzeri


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
16 yıl
Yarbay

honda crv derim motor performansı ve yakıt tüketim bakımından iyidir


Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
16 yıl
Yarbay

Forester öneririm. Sorunsuz ve ömürlük bir araç.
4 ileri otomatik şanzumanı eski nesil fakat kendini herşeyiyle ispatlamış bir şanzuman; tek kelime ile sorunsuz. Vites oranları uzun fakat Kick-down' a tepkisi de kötü sayılmaz. Akıcı ve konforlu bir sürüş sunuyor. Gerektiğinde de seri. Ayrıca Symetrical AWD da keza sorunsuz ve Subaru' nun senelerdir kullandığı 4*4 sistemi; güvenilir. Ayrıca Boxer motorun keyfi de bir başka oluyor gerek sesi gerek tepkileriyle.

Ayrıca Sorento' yu da düşünebilirsiniz. Kasası yenileneceği için pazarlık ile uygun bir fiyat alabilirsiniz. Tüm bu araçlardan daha donanımlı olur. Arazi yeteneği ve konfor konusunda da bunlardan üstünüdür. Dizel ve otomatik olması sizin için avantaj. Yüksek hıza pek elverişli değil tabii gerek süspansiyonu vs.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Z
16 yıl
Yüzbaşı

T
16 yıl
Binbaşı

Ben de Forester ve CR-V arasinda tercih yapmanizi tavsiye ediyorum.

Guvenlik on planda olacaksa Forester test verilerinde onde gozukuyor, ancak CR-V'nin ekstra guvenlik pakedini alirsaniz belki de CR-V guvenlikte en azindan onde carpma durumlarinda avantajli olmus olur.

Cati tasima gucune bakarsak Forester CR-V'den cok daha onde.

Paraniz varsa sonuc olarak alinacak arac Honda CR-V ekstra guvenlik pakedidir.

Bu arada dizel almayi dusunurseniz kesinlikle Forester alin, hatta benzinli CR-V tercihimi bu durumda kaldiriyorum.



O
16 yıl
Yüzbaşı

Selam.Konfor+güvenlik+kalite+donanım+4X4+mtv=tiguan.
Bir incele derim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Z
16 yıl
Yüzbaşı