Garanti süresi 30 günü aştığı anda ürünün yenisini ya da fatura tutarında para iadesi isteme hakkın var ve satıcı da bunu sağlamak zorunda aksi taktirde tüketici mahkemesine başvurup bu hakkını kullanabilirsin.Heryerde 15 günden uzun tamir süreleri için geçici bir ürün veriyorlar mı bilmiyorum ama çoğu telefoncu bunu sağlıyor.Bilgisayar tarafında nasıldır tam olarak bilemeyeceğim... Kolay Gelsin |
30 iş günü ama onu unutma verdiğin tarihten itibaren 1 ay geçse bile kabul etmiyorlar. Haftasonları çıkarman gerekiyor. Eğer onlarıda hesapladıysan. Gerekeni biliyorsun ya yenisini verecek yada paranı iade edecek. |
Güzel bir konu. Tüketicilerin haklarını bilmesi önemli. Burada iyi bir paylaşım olursa ve konu üst konu yapılırsa iyi olur diye düşünüyorum. |
Hocam öncelikle sağolasın, ürünü 4 ağutosta verdim cuma itibarıyla 25 iş günü oldu, aftaya cuma 30 iş günü oluyor ama muhtemelen yetiştiremeyeceler. Ben de senin bu sözlerin üzerine cumartesi kapıya dayanır paramı isterim. Bir de yeni ürün ya da para iade arasında tercih hakkımız var mı? Fatura bedeli TL olarak mı yoksa döviz olarak mı hesaplanıyor ben alırken kur 1.23 idi şimdi 1.19 mesela. Ayrıca 30 iş günü dolduktan sonra derlerseki "bizde yeni ürün yok para iadesi de yapamayız." Biz tüketici mahkemesine başvurduk diyelim iki ay da onlar bekletmesin. O zaman kadar da X58 ler çıkar. Bizim kart iyice fiyat düşer. |
bir de şöyle bir şey var satıcı firma diyor ki ürün bana geldiğinde değil, ithalatçı firmaya gönderdiğim tarihi ölçü alacaksınız diyor. Ben ürünü kargo etmişim çarşamba akşamı gitmiş, adam diyor çarşamba servis sabahı çıktı, bir daha ki çarşambaya kadar bekleyecek ürün. Haftada bir ithalatçı firmaya gidiyormuş ![]() buyrun burdan yakın ![]() Tüketici derneğine sordum, firmaya gittiği tarih diyor pazartesi ilçe tüketici kuruluna sorcam, en sağlam bilgi ordan olur yasal hakkımız varsa kullanalım, başka bir şey istemiyoruz |
İyi o zaman biz ürünü satıcıya verelim o iki ay sonra ithalatçıya göndersi olur mu öyle şey, mahkeme delile bakar benim elimdeki arıza formunda ne yazıyorsa ona göre işlem yapmak zorunda olmalılar. Yoksa adam göndermez ürünü. |
Garanti belgesinde yazanları adamın gö.üne sokarsın çok zıtlaşırsa xD |
Hocam senin ürün ne ve belgede ne yazıyor biz de aynısını yapalım işe yararsa. |
Hepsinde aynısı yazar... Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır azami tamir süresi 30 iş günüdür tamir süresi malın en yakındaki servis, tedarikçi ya da hangisinden aldıysanız ona tesliminden itibaren başlar filan... |
Arkadaşlar mahkeme süreci nasıl işliyor. Bildiğimiz mahkeme gibi değildir değil mi. Nasıl ve nerede başvuru yapıyoruz ve ne kadar sürede sonuçlanıyor. |
Ben bi ara Nike'ı mahkemeye vermiştim babam ilgilendi ben bilmiyorum ama duruşma filan olmuyo bildiğim kadarıyla... malı bilirkişi incelio savunmalar isteniyo ve oy çokluğuyla karar veriliyo diye biliyorum... |
Arkadaşlar en başa tüketici kanundaki ilgili maddeyi koydum. Bu konuyu bence canlı tutalım, servisler haklarımızı kullanmamızı engellemek için senaryo yazıp duruyorlar. |
guzel bır konu ![]() |
arkadaslar ben ekran kartımı fanı cok ses yapkığı ıcın mavı bılgısayara servıse verdım 20 gun sonra servısden urun onarıldı dıye mesaj geldı almaya gıttığımde ururnde sorun bulunamadı yazmıslar bende kartı almadan tekrar servıse servıse gıtmesını ıstedım ve daha dıkkatlı kontrol edılmesını ıstedım aradan 15 gun daha gectı 2 3 gun once kart onarıldı dıye mesaj yollamıslar bugun kartı teslım aldıgımda uzerındekı fanın eskı fan oldugunu farkettım bılgısayara taktım kartı eskısınden az bısey daha sessız calısıyodu buyuk ıhtımalle fana temızleyıcı sprey sıkıp gerı yolladılar benım tahmınımce bu kurt cok gecmeden yıne aynı sorunu tekrarlayacak bırdakı servıse verısımde aynı arızadan 3. kez servıse gıtmıs olacak sımdı benım bıldığıme gore urun aynı arızadan 3 farklı arızalardan 5 kez servıse gıttığınde değıstırılmesı veya ıade edılmesı soz konusu oluyor benım merak ettıgım sey ben 3. kere servıse verdığımde urunun ıadesini taleb edebılırmıyım yoksa 4 kere servıse gıttığındemı taleb edebılıyorum |
up ![]() |
aynı arızadan 3kez rapor tutulursa ve tutan yetkili teknik servis ise buna istinaden değişim hakkı kazanırsınız. ama sorun olmadığını belirtirlerse ve sizde onkere bile gönderirseniz bu hakka sahip olamassınız.tüketici mahkemesine giderek hakem heyeti için basvuru yapabilirsiniz. 30iş günüde 35 günle 42 gün arasında servisin haftasonu çalışmasına göre değişiyor sanırım. |
servisteki 30iş günlük süre sizin ürününüzün ilgili servise ulaştığı anda baslar. yani misal asus bir anakartınız varsa bu anakart çizgi elektroniğe ulaştığında baslar.(2008 hazirandan itibaren asus anakartlara çizgi elektronik bakıyor bildiğim kadarıyla) yada hp bir notebook hp servisine(yada yetkili teknik servisine ulaştığında) servis süresi baslar. siz ürünü diyelimki vatan bimeks vs. satıcı bir firmadan aldığınız ve sorunla karşılaştınız.siz aldığınız yere götürdüğünüzde değil ilgili servis firmasına ürün gittiğinde süre baslar. bu konuyu sizin takip etmeniz gerekir.bütün büyük firmalrda internet üzerinden arızalı ürün takibi mevcut. sizin yapacağınız ürünü verdiğin yerden ilgili firmayı ve ilgili takip numarasını istememiz.böylece ürününüzün ne zaman servise kayyıt alındığını ve ne durumda olduğunu öğrenebilirsiniz. |
arkadaşım neye göre konuşuyorsun, Ben ilçe hakem heyetine sordum bunu, firmaya gittiği tarih diyor. Hatta dedi 30 gün içinde ürün gelmezse bize başvurun, o kadar yani. Bir de arkadaşlar 30 iş gününe kafam takıldı. Türkiyede firmaların çoğu cumartesi çalışıyor. Hatta bilgisayar piyasasını düşünecek olursa pazar günü de aktif. Yani 30 iş günü derken sadece hafta içini ölçü alırsak bu sefer 35-40 günü buluyor. Oldu mu şimdi 1,5 ay ![]() |
Arkadaşlar servise verilen bir ürün için 30 iş günü dolduğuktan sonra beni bekletme hakları var mı yoksa ben 30. günün ardında kapıya dayanıp illa da ürünümü isterim ya da para mı diye gürültüyü koparabilir miyim? Bazı firmalar müşteriler tüketici haklarını bilmiyor diye kafalarına göre ahkam kesebiliyorlar. Bununla alakalı bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa ço iyi olur hatta bi üst konu açılabilir bence. Mesala bir şey dudum ama tam sonuç alamadım; ürün serviste 15 günden uzun kalacakas ürünün yerine geçici süre kullanmanız için size muadilini ürün gelene kadar vermek zorundalar falan diye ama servisie gitsek kimsenin dikkate almayacağını düşünüyorum.
Ben P5Q3 Deluxe u 4 ağustosat garantiye verdim ama halen alamadım, değişim bekliyor diyorlar. Ama ben kart gelince iade edip ikinci el bi X38 almayı düşünüyorum ama satıcı firma iade alamayız dedi. Bu durumda bana ne öneririsiniz. Muhetemelen sıfır P5Q3 Deluxe gelecek, kart çok iyi bir kart ama bir türlü ısınamadım, ikinci defa değişiyor.
Yardımalrınızı bekleriz..
Şimdiden Teşekkürler.
Kendi problemimle alakalı bilgi aldıktan sonra;
İşe yarayacağına inanıyorum. Mutlaka bilmediğimiz yerler vardır.
Garanti BelgesiUygulama Esaslarına Dair Yönetmelik. (14.06.2003 tarih ve25138 Sayılı Resmi Gazatede Yayınlanan)
Amaç
Madde 1-.....
....
....
....
Garanti ve Tamir Süresi
Maddee 6-Garanti süresi malın tüketiciye teslim tarihinden sonrqa başlar ve en az iki yıl ve /veya ilişik listedeli ölçü birimi ile tesbit edilen değer kadardır.
Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birine bildirim tarihinden itibaran başlar.
Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilmemesi halinde, imalatcı-üretici veya ethalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZbrCED -- 8 Eylül 2008; 16:20:05 >